Skocz do zawartości

Subaru WRX STI [VA] (MY15=>MY18/MY22)


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem,

dojrzewam do decyzji o powrocie do Subaru (a co najważniejsze, dojrzewa również żona ;)), choć pewnie nie jest to najpraktyczniejsze auto do naszych potrzeb, no ale trudno.


Powrót planowany w najbliższym czasie, mam jednak kilka pytań 'praktycznych':

 

1. Czy ktoś z Was wozi gondolę i stelaż od wózka dziecięcego? Zastanawiam się czy wejdzie do bagażnika. Mam konkretnie model Cybex Priam Lux - wymiary gondoli to 89 x 45 x 63 cm, złożonego stelaża 95 x 57 x 30 cm.

2. Czy WRX STI posiada kołnierz na narty?

3. Czy 'twardość' sprzęgła jest porównywalna do starszych generacji WRX/STI? Mieliśmy wcześniej WRX'a MY04.

4. Jaki budżet należy zabezpieczyć z tyłu głowy na UPG / panewki? Czy to ok. 5 / 12 tys. zł czy więcej? (mam na myśli naprawę na oryginalnych częściach lub zamiennikach dobrej jakości, bez zakuwania czy tuningu).

 

Dzięki,

Kuba

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wożę czasem wózek, najpierw stelaż (podwozie) z gondolą (i jeszcze wtedy z wanienką :D), teraz ze spacerówką. Trzeba się dużo nakombinować przy pakowaniu, ale się mieści. Oprócz wózka wchodzi jeszcze masa bagażu, ale nauka pakowania i sam czas na wykonanie tego trochę zajmują... ;)   Z tym, że mój wózek dosyć dobrze się składa: https://www.youtube.com/watch?v=f63XsTuo9ck

2. WRX nie ma otworu na narty, więc pewnie STI też nie...

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Qóba napisał:

2. Czy WRX STI posiada kołnierz na narty?

Nie.

 

16 godzin temu, Qóba napisał:

3. Czy 'twardość' sprzęgła jest porównywalna do starszych generacji WRX/STI? Mieliśmy wcześniej WRX'a MY04.

W STI 15 jest twardziej (lepiej) niż w STI 08

 

17 godzin temu, Qóba napisał:

4. Jaki budżet należy zabezpieczyć z tyłu głowy na UPG / panewki? Czy to ok. 5

Na samo UPG podobno 5

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej lejecie w gardziele WRXów?

Aktualnie mam Millers CFS 10W50, a że nadszedł czas wymiany, to zastanawiam się, czy na porę deszczową (zwaną sezonem jesienno-zimowym) nie wlać cieńszego np. CFS 5W40? Samochód garażowany, nie pałowany i trochę jeździ po mieście.

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Kambol napisał:

Jaki olej lejecie w gardziele WRXów?

Aktualnie mam Millers CFS 10W50, a że nadszedł czas wymiany, to zastanawiam się, czy na porę deszczową (zwaną sezonem jesienno-zimowym) nie wlać cieńszego np. CFS 5W40? Samochód garażowany, nie pałowany i trochę jeździ po mieście.

 

po co Ci tak "gesty" olej, ze sie moge spytac?

 

u mnie teraz zalany Total Quartz 9000 Energy 5W40, na zime chyba zaleje jakis 5W30 (u mnie, niestety, wypada sporo zimnych startow i jazdy na dosc krotkie odcinki)

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, mRoZiOo napisał:

Panowie szybkie pytanie - czy wydech w STi z 2015-2018 roku będzie taki sam jak w STi z 2019 roku? 

Chodzi mi o seryjny ( nie SPT) a konkretnie końcowe wydechy 

 

z tego co wiem, wymiarowo nic sie nie zmienilo, choc faktycznie na roznych stronkach jest ten podzial na 15-18 i 19-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.08.2019 o 07:23, eddie_gt4 napisał:

 

 

Jestem chętny. Ktoś jeszcze ? 

Tylko pytanie czy ten czy jakiś inny downpipe.

@Eddie rób listę :)

Edytowane przez mRoZiOo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, eddie_gt4 napisał:

po co Ci tak "gesty" olej, ze sie moge spytac?

 

Taki mi polecono w pewnym dobrym ASO ;)  Teraz zresztą spisywał się bardzo dobrze, ale na zimę rzeczywiście wziąłem rzadszy - Millers CFS 5W40. Dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś jechałem A4 jeszcze na tym CFS 10W50 i przy prędkościach +5 do +15, załączonej klimie i temp. zewnętrznej 33*C, temperatura oleju utrzymywała się w granicach 105-114*C. Też nic nie ubyło od poprzedniej wymiany.

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Kambol napisał:

Taki mi polecono w pewnym dobrym ASO ;)  Teraz zresztą spisywał się bardzo dobrze, ale na zimę rzeczywiście wziąłem rzadszy - Millers CFS 5W40. Dzięki za odpowiedź.

 

to boje sie pytac, jaki olej to ASO poleca / zalewa do Forka XT (de facto ten sam silnik, co w WRX)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, mRoZiOo napisał:

 

 

Jestem chętny. Ktoś jeszcze ? 

Tylko pytanie czy ten czy jakiś inny downpipe.

@Eddie rób listę :)

 

temat - rzeka... niby to tylko kawalek wygietej rury, ale chyba najlepiej skonsultowac sprawe z tunerem, ktory bedzie stroil auto, bo z tego co wiem, w naszych autach wymiana DP (szczegolnie na wersje bez cat'a) wymaga strojenia

 

ja osobiscie chcialbym pozostac przy 95-ej benzynie, wiec trzeba bardzo dobrze przemyslec temat

 

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, eddie_gt4 napisał:

 

temat - rzeka... niby to tylko kawalek wygietej rury, ale chyba najlepiej skonsultowac sprawe z tunerem, ktory bedzie stroil auto, bo z tego co wiem, w naszych autach wymiana DP (szczegolnie na wersje bez cat'a) wymaga strojenia

 

ja osobiscie chcialbym pozostac przy 95-ej benzynie, wiec trzeba bardzo dobrze przemyslec temat

 

Co sie dzieje po wymianie ze wymaga strojenia? Oczywiscie planuje ale czy np..miesiac czasu przejezdze? Ja zamówilem downpipe.mg motorsport ze sportowym katem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, acik666 napisał:

Co sie dzieje po wymianie ze wymaga strojenia? Oczywiscie planuje ale czy np..miesiac czasu przejezdze? Ja zamówilem downpipe.mg motorsport ze sportowym katem

 

Ty masz WRX STI z silnikiem 2.5, wiec to troche inna bajka niz nasze WRX'y z 2.0 DiT... generalnie wymiana DP skutkuje skokami cisnieniami doladowania, wyzsza temperatura gazow wydechowych (EGT), spalaniem stukowym i innymi bonusami :)

 

info ze strony Mapteka o strojeniu FXT 2.0 DiT:

 

"(...) Drugi etap dotyczył zabudowy J-pipe’u wraz z sportowym katalizatorem. Okazało się, że warunki pracy zespołu turbosprężarki zmieniły się na tyle mocno powodując spalanie detonacyjne i tym samym obniżenie parametrów silnika. Temat okazywał się coraz trudniejszy im więcej zmian należało wprowadzać w program ECU. Metodyka skupiła się na zrozumieniu działania programu sterującego czyli architektury i zależności poszczególnych modułów programu. Wiele godzin jazd, zmiana rodzaju paliw i warunków jazdy powoli wyjawiały poszczególne zależności i odsłaniały problemy, które należało rozwiązać (...)"

 

Po takiej lekturze nie ryzykowalbym montazu DP bez odpowiedniego strojenia...

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach DIT w J-pipe'ie (czyli downpipe'ie) jest zabudowany katalizator.

Potwierdzam: grzebanie przy silnikach DIT bez przestrojenia ECU jest bardzo ryzykowne i przynosi negatywne skutki od razu. Np. detonacje są na tyle duże, że samochód nagle, niespodziewanie staje dęba, jakby się w coś  uderzyło. Najlepiej nie robić nic jeśli nie ma się kasy na zrobienie tego u kogoś znającego się na rzeczy: efekt i tak będzie mizerny, a kasę i tak będzie trzeba wydać na naprawę silnika.

Edytowane przez Izotom
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, eddie_gt4 napisał:

 

no wlasnie, dlatego bardzo mnie zdziwil zalecany przez ASO olej 10W50 do seryjnego (jak zgaduje) WRX'a z 2.0 DiT

Może podchodzą do klienta bardziej sportowo ;) masz WRX to pewnie użytkujesz go nie tylko jeżdżąc po bułki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...