Jump to content

co mi powiedzieć o Subaru Forester 2.0 S turbo


bolsfanwk
 Share

Recommended Posts

Witam,

spodobało mi się takie autko,

http://otomoto.pl/subaru-forester-2-0-s-turbo-170km-4-awd-C19449989.html

konkretnie w takim wyposażeniu i z tym samym silniczkiem

i chciałbym dowiedzieć się o tym modelu wszystkiego co jest interesujące.

mianowicie z tego co wyczytałem samochody te mają silniczki typu boxer,

i w tym przypadku 2.0 S turbo 170 koni, ma on 4 cylindry, tak ?

jaki kolektor ma taki silnik ? metalowy czy plastikowy ?

jaka instalacja gazowa byłaby najlepszym rozwiązaniem do tego autka ?

czy instalacja drugiej generacji wystarczyłaby ?

chodzi mi o to aby autko odpalało na gazie, przynajmniej w lecie,

a na sekwencji już taka opcja byłaby nie możliwa...

jak wychodzi spalanie przy przeciętnej jeździe w mieście ?

w 15 litrach gazu zmieści się ?

jakbym deptał w mieście cały czas to spali 20 gazu czy więcej ?

Napęd na 4 koła jest nie odłączany ?

czy są występują problemy z tym napędem?

jakieś tam przekładnie albo coś psuje się ?

wyczytałem że sprzęgło często pada w tych modelach...

 

jak zachowuje się blacha w tych autach ?

na co trzeba zwracać szczególną uwagę kupując ?

co z ceną części ?

jak np do passata płacę 75 zł za klocki do przodu (firmy break), to ile zapłacę do subaru ?

Forester ma zwykły rozrząd czy łańcuch ?

Koła są 15 calowe ?

Czy to prawda że te silniczki mają kute tłoki ?

i czy te 170 koni jak się depnie to naprawdę jedzie ?

silniczek ma turbinę, czyli od jakiej wartości obrotów auto zaczyna jechać ?

np w TDI trzeba mieć okolo 1800 obrotów, a w subaru ? pewnie z 3.5 tysiąca ?

 

widziałem że dużo tych aut jest z automatyczną skrzynią biegów ?

o ile wzrośnie spalanie w takim przypadku ?

i czy wytrzymałe są te skrzynie jak w amerykańcach ?

chociaż lepiej może nie kombinować, mam dopiero 20 lat

to lepiej robić redukcje ręką :))

Link to comment
Share on other sites

chwilę temu założyłem sobie konto,

i właśnie tak chciałem poprostu zgromadzić wszystkie te

odpowiedzi w jednym miejscu, a nie wyczytywać to co ktoś

gdzieś napisał... :wink:

 

No tak i ktoś ma teraz siedzieć na forum i zrobić Ci streszczenie każdego działu ... bo Tobie się nie chce. Te wyczytywania to bardzo cenne doświadczenia użytkowników samochodów, mechaników, dealerów. Chcesz mieć wiedzę, wysil się i ją zdobądź.

 

 

Filester ten samochód oszczędza nerwy kierownika przy wyprzedzaniu na naszych wąskich drogach z kiepskimi poboczami :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

jak zachciało mi się kupić subaru imprezę gt, to zanim zacząłem zadawać pytania, to parę miesięcy wertowałem forum, zanim o cokolwiek zapytałem, by nie dublować wątków.

 

ale to tylko ja.

Link to comment
Share on other sites

oj tam auto nie do oszczędzania,

wydaje mi się że jeśli w silniku tłoki się nie rozlecą

lub inaczej mówiąc, nie dojdzie do poważnej awarii, to

normalne naprawy bez problemowo można wykonywać

byleby nie psuło się nadzwyczajnie bardzo,

najbardziej mnie to spalanie ciekawi

Link to comment
Share on other sites

i w tym przypadku 2.0 S turbo 170 koni, ma on 4 cylindry, tak ?

Tak

jaki kolektor ma taki silnik ? metalowy czy plastikowy ?

Metalowy

jaka instalacja gazowa byłaby najlepszym rozwiązaniem do tego autka ?

TYLKO 4 generacja. Jest odpowiedni wątek w dziale technicznym i tam szukaj szczegółów

czy instalacja drugiej generacji wystarczyłaby ?

chodzi mi o to aby autko odpalało na gazie, przynajmniej w lecie,

a na sekwencji już taka opcja byłaby nie możliwa...

jak wychodzi spalanie przy przeciętnej jeździe w mieście ?

w 15 litrach gazu zmieści się ?

Nie wiem czy powinieneś Subaru turbo kupować :roll:

Napęd na 4 koła jest nie odłączany ?

To jest stały napęd.

czy są występują problemy z tym napędem?

jakieś tam przekładnie albo coś psuje się ?

wyczytałem że sprzęgło często pada w tych modelach...

Wszystko można popsuć. Samo z siebie się nic raczej nie psuje. Z racji wieku auta i nie wiadomo ilu rzeźników wcześniej, musisz się liczyć z naprawami. Tak jak w passacie, tylko drożej. O wiele drożej.

jak zachowuje się blacha w tych autach ?

na co trzeba zwracać szczególną uwagę kupując ?

Głównie tylne nadkola i odrobinę progi. Oczywiście Subaru to normalne auto jak każde inne więc trzeba konkretny egzemplarz dobrze obejrzeć ale nie ma dramatu.

co z ceną części ?

jak np do passata płacę 75 zł za klocki do przodu (firmy break), to ile zapłacę do subaru ?

Forester ma zwykły rozrząd czy łańcuch ?

Mocno uśredniając ceny najtańszych części eksploatacyjnych będą o jakieś 50% droższe od średnich części do passata.

Rozrząd jest na pasku. Koszt wymiany ponad tysiak minimum.

Czy to prawda że te silniczki mają kute tłoki ?

Nie prawda.

i czy te 170 koni jak się depnie to naprawdę jedzie ?

silniczek ma turbinę, czyli od jakiej wartości obrotów auto zaczyna jechać ?

np w TDI trzeba mieć okolo 1800 obrotów, a w subaru ? pewnie z 3.5 tysiąca ?

Przy fabrycznej turbinie w Forku coś zaczyna się dziać od ok 2,5 tysiąca obrotów. Czy jedzie? Od passata tdi zapewne jest szybszy ale znam szybsze od forka auta :)

mam dopiero 20 lat

Nie obraź się ale nie wiem czy subaru turbo to dobre auto dla Ciebie. Te auta potrafią mocno dać po kieszeni w przypadku poważnej usterki silnika albo skrzyni (porządna naprawa silnika to koszt ~10 tysięcy złotych). Jak czytam pytania o instalację gazową drugiej generacji i odpalanie na gazie to z całym szacunkiem ale nie kupuj subaru bo stracisz nie tylko pieniądze na których nadmiar w tym wieku pewnie nie narzekasz ale też zrazisz się do marki, a niepotrzebnie. Subaru to fantastyczne auta ale kupując egzemplarz, zwłaszcza turbo, trzeba mieć świadomość możliwych wydatków (niemałych) i dość wysokich kosztów eksploatacji (choćby spalanie).

 

Przeszukaj forum. Są dziesiątki wątków podobnych do tego. Szukaj tematów w których ludzie pytają o Imprezę. Te auta są bardzo podobne, żeby nie powiedzieć identyczne w 90% więc koszty eksploatacji i potencjalne usterki będą podobne. Poczytaj opinie forumowiczów którzy takie auta mają/mieli i wyrób sobie zdanie.

 

najbardziej mnie to spalanie ciekawi

Od 10 litrów do nieskończoności gdzie średnio z jazdą miejską licz minimum 15 litrów.

Link to comment
Share on other sites

no powiem Ci szczerze że trochę mnie wystraszyłeś,

myślałem że na jakiś zamiennikach można jechać

i części będą w podobnej cenie, a Subaru jak każde autko

psuć się będzie,

generalnie napaliłem się na to auto,

i muszę poczytać,

 

do passata rozrząd to koszt okolo 400 zł części plus 300 zł wymiana,

a w subaru to pasek rozrządu i dwie albo rolki są ze złota ?

że 1000 zł to sama wymiana ? nie licząc części?

czy całość 1000 zł ?robota plus części ?

właśnie patrzę na allegro, i komplety rozrząd do 2.0 S s turbo ceny od 550 zł

a do passata ceny od 180 zł się zaczynają, no to troche masakra jest :/

Link to comment
Share on other sites

bolsfanwk, Sturbo w rozrządzie ma dłuuuugaśny pasek, 3 rolki, rolkę napinacza (wymiana oczywiście z całym napinaczem) i pompę wody. Stąd na pewno wyższy koszt niż 1,9 tdi z napinaczem, śmieszną rolką prowadzącą, pompą i popularnym paskiem. Do tego popularność 1,9 jest "nieco" większa niż silnika DOHC Subaru stąd zamienników odrobinę więcej masz dostępnych.

Link to comment
Share on other sites

Jedni jedzą homary a inni surimi :mrgreen:

Kurdę lubię surimi :mrgreen: Nie wiedziałem, że to wstyd jakiś :mrgreen::mrgreen:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

piszecie o tych subarkach tak jakby to się co chwile psuło,

jak się zepsuje od święta, i będzie kosztowała naprawa 1000 zł to

jest to do przeżycia,

passat też sie zepsuje od święta, i naprawa kosztuje 300 zł...

no ale z tego co piszecie to wygląda że subaru jednak nie jest tak

idealnie dopracowane, i wad trochę ma ...

 

i powiedzmy że kupie takie 2.0 S turbo,

wymienie uszczelkę pod głowicą, koszt ile ? 1000 zł ?

padnie sprzęgło 1000 zł ?

bo jakiegoś tam dyfru to chyba nie urwe -.- za 5000 zł...

 

aleście mi normalnie odradzili ehh

Link to comment
Share on other sites

Ten 1000 zł to dla Ciebie jakaś magiczna liczba? Za tyle możesz mieć 3/4 tylnego amortyzatora samopoziomującego.

Nikt nie będzie pisał bzdur, że auta się nie psują. Takich samochodów po prostu nie ma.

Subaru nie toleruje druciarstwa co na tym forum było już pisane wielokrotnie.

Nie przypalaj się tylko rzetelnie poczytaj forum. Utrzymanie tych samochodów kosztuje sporo.

Czy ktoś wspominał o konieczności regulacji zaworów (wyjęcie silnika) w zagazowanych S-turbo hmm co 50 tys. km? 1000 zł nie starczy :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze tak jak tu zawsze pisano musisz mieć 10Tyś luzu na tzw pakiet startowy :mrgreen:

Po drugie pan Czesio Ci młotkiem i szpadlem w szopie tego nie naprawi, a jeżeli już to pewnie w przyszłości narazi Cie na koszty pakiet sartowy X 2 :!: Dobre serwisy które mają pojecie kosztują.

 

 

Albo się te auta kocha i płaci ile trzeba albo się kupuje np... passata :mrgreen:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mały konkret:

 

Przegląd silnika (rozrząd, luzy zaw. i kilka innych pierdół) - 3,4 k

Zawias i heble przód (amorki P+T, tarcze, klocki,) - 3 k

Jak chcesz oryginalne amortyzatory na tył to dolicz sobie 2 k

 

Założysz słabą instalację LPG i coś się rozreguluje.

Silnik dostanie zbyt ubogą mieszankę, dasz w palnik i może Ci popłynąć tłok.

 

Do tego nie wiadomo na jakim oleju auto jeździło i co ważniejsze co ile był sprawdzany poziom.

Przy brakach w tym temacie może zapukać panewka co będzie kosztować OK 1/3 ceny tego egzemplarza.

 

Zużyta wiskoza - 2 k

 

Rozrząd jest kolizyjny więc po zakupie warto zrobić.

 

Reszta kosztów jest porównywalna z innym japońcami.

Link to comment
Share on other sites

piszecie o tych subarkach tak jakby to się co chwile psuło,

jak się zepsuje od święta, i będzie kosztowała naprawa 1000 zł to

jest to do przeżycia,

passat też sie zepsuje od święta, i naprawa kosztuje 300 zł...

no ale z tego co piszecie to wygląda że subaru jednak nie jest tak

idealnie dopracowane, i wad trochę ma ...

 

i powiedzmy że kupie takie 2.0 S turbo,

wymienie uszczelkę pod głowicą, koszt ile ? 1000 zł ?

padnie sprzęgło 1000 zł ?

bo jakiegoś tam dyfru to chyba nie urwe -.- za 5000 zł...

 

aleście mi normalnie odradzili ehh

 

kup sobie audi a6 z motorem v6 2,5TDI.....zobaczymy ile kosztuje wymiana rozrządu....na ogół razem z pościeranymi wałkami..... :mrgreen: , czy zmieścisz się w 1000pln.... :twisted::D

 

a akurat dyfer w Subaru się nie psuje, a jakby, to kosztuje 500-1000 (używany)

Link to comment
Share on other sites

piszecie o tych subarkach tak jakby to się co chwile psuło,

jak się zepsuje od święta, i będzie kosztowała naprawa 1000 zł to

jest to do przeżycia,

passat też sie zepsuje od święta, i naprawa kosztuje 300 zł...

no ale z tego co piszecie to wygląda że subaru jednak nie jest tak

idealnie dopracowane, i wad trochę ma ...

 

i powiedzmy że kupie takie 2.0 S turbo,

wymienie uszczelkę pod głowicą, koszt ile ? 1000 zł ?

padnie sprzęgło 1000 zł ?

bo jakiegoś tam dyfru to chyba nie urwe -.- za 5000 zł...

 

aleście mi normalnie odradzili ehh

 

kup sobie audi a6 z motorem v6 2,5TDI.....zobaczymy ile kosztuje wymiana rozrządu....na ogół razem z pościeranymi wałkami..... :mrgreen: , czy zmieścisz się w 1000pln.... :twisted::D

 

a akurat dyfer w Subaru się nie psuje, a jakby, to kosztuje 500-1000 (używany)

 

2.5 TDI nigdy sobie nie kupie, bo akurat te silniki są zrypane

i tam jeśli dobrze pamiętam zacierają się wałek na rozrządzie

bo smarowanie nie jest dopracowane... czy tam cos tego typu :)

Link to comment
Share on other sites

@bolsfanwk

 

Subaru wymaga czułości i portfela jeśli przerażają Cię ewentualne koszty napraw i będziesz szukał tańszych zamienników i tańszego sposobu na naprawę to auto sobie odpuść bo skończy się to dość tragicznie.

 

Ale jeśli kupisz i dotrwasz do pierwszej zimy to nic innego już nie bekiesz chciał:)

Link to comment
Share on other sites

Ale jeśli kupisz i dotrwasz do pierwszej zimy to nic innego już nie bekiesz chciał:)

 

Jeśli pamiętasz uczucie z dzieciństwa jak padał śnieg i robiło się biało to to jest właśnie ta radość :D

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

piszecie o tych subarkach tak jakby to się co chwile psuło,

jak się zepsuje od święta, i będzie kosztowała naprawa 1000 zł to

jest to do przeżycia,

passat też sie zepsuje od święta, i naprawa kosztuje 300 zł...

no ale z tego co piszecie to wygląda że subaru jednak nie jest tak

idealnie dopracowane, i wad trochę ma ...

 

i powiedzmy że kupie takie 2.0 S turbo,

wymienie uszczelkę pod głowicą, koszt ile ? 1000 zł ?

padnie sprzęgło 1000 zł ?

bo jakiegoś tam dyfru to chyba nie urwe -.- za 5000 zł...

 

aleście mi normalnie odradzili ehh

 

kup sobie audi a6 z motorem v6 2,5TDI.....zobaczymy ile kosztuje wymiana rozrządu....na ogół razem z pościeranymi wałkami..... :mrgreen: , czy zmieścisz się w 1000pln.... :twisted::D

 

a akurat dyfer w Subaru się nie psuje, a jakby, to kosztuje 500-1000 (używany)

Elek,

dziękuję... :twisted:

 

Ja pierniczę... zrobiliście z subaru najdroższe w utrzymaniu auto na świecie... :shock:

 

No please... Tekst, który przewijał się na forum milion razy: To nie jest prom kosmiczny... :!: :idea: :wink:

Normalne auto, które normalnie się naprawia i serwisuje... Owszem, pewne elementy mogą być droższe, no chociażby ten rozrząd, ale pasek jest długi jak równik, są 3 rolki, napinacz i pompa wody... ale też robi się to raz na ruski rok...

Klocki, tarcze, oleje, filtry, łożycha, łączniki wszelakie - to samo co wszędzie...

Pewnie, że można lepiej i drożej, ale nie każdy musi... 8)

Link to comment
Share on other sites

2.5 TDI nigdy sobie nie kupie, bo akurat te silniki są zrypane

i tam jeśli dobrze pamiętam zacierają się wałek na rozrządzie

bo smarowanie nie jest dopracowane... czy tam cos tego typu :)

 

 

jak tak czytam Twoje teorie to rzeczywiście tak jak piszą chłopaki-kup sobie coś z VW w dieslu i zrób sobie jakiś "czip tjuning", bo oszczędzanie typu odpalanie na gazie to jakoś mi tandetną oszczędnością śmierdzi.Mi na gaz w lecie przełącza sie po przejechaniu 1-1.5 kilometra więc nie wydaje mi sie żeby to jakiś majątek był :roll: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...