Skocz do zawartości

STI vs EVO


DarekJ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Temat pewnie już był wiele razy poruszany, ale ja nie znalazłem. :mrgreen:

Na STI się nie wyznaję, a na EVO tym bardziej...

... więc proszę o pomoc tych co na STI już zęby zjedli.

W jednym z odcinków TopGear, prowadzący porównywał ww. auta, rocznik 08-10 (najnowsze w chwili kręcenia programu). Przepraszam za mało precyzyjne określenie modeli aut, w każdym razie STI, to już był "Lanos". Wynik porównania był druzgocący dla Subaru. Prowadzący wchodząc w ciasny zakręt przy dużej prędkości pokazał jak słabą trakcję posiada STI. EVO potrafiło pokonać zakręt bardzo ciasno, a STI było wyrzucane na zewnątrz.

 

 

Prośba do Was.

Czy STI zawsze było gorsze w prowadzeniu, ale na przykład szybsze od EVO?

Czy na przykład HawkEye jest lepszym autem od swojego odpowiednika EVO?

A może BugEye był najlepszy?

Jak ta rywalizacja przebiegała w poszczególnych latach?

Pod uwagę bierzmy tylko auta seryjne, bez przeróbek.

 

I kolejne pytanie do tych, dla których seryjne STI to za mało. :)

Czy dysponując taką samą kwotą na dozbrojenie auta np.30000PLN dla STI i EVO pokazanych w programie, jesteśmy w stanie przeważyć szalę na korzyść STI? Czy EVO z definicji jest lepsze?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Za duzo watku poruszasz w swoim poscie mysle ze ale forum to za malo zeby odpowiedziec na twoje pytania.

 

Ale jedno jest pewne szybciej stuningujesz Evo za 30tys niz STI :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy STI zawsze było gorsze w prowadzeniu, ale na przykład szybsze od EVO?

 

czy od zawsze to nie wiem, ale od pewnego czasu, niestety tak

Czy na przykład HawkEye jest lepszym autem od swojego odpowiednika EVO?

pojęcie lepszy/gorszy jest dość względne i zalezy co dla kogo jest lepsze, a co gorsze - jesli chodzi o uzyteczność "sportową" niestety EVO jest lepsze

 

Pod uwagę bierzmy tylko auta seryjne, bez przeróbek.

 

mało już takich zostalo :D

Czy dysponując taką samą kwotą na dozbrojenie auta np.30000PLN dla STI i EVO pokazanych w programie, jesteśmy w stanie przeważyć szalę na korzyść STI?

 

obawiam sie, że nie ma szans - nawet gdybyś miał więcej... oczywiście przy założeniu że EVO nie pozostaje "gołe"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie gdybym kasę wrzuconą w Sti, doinwestował evo 9 to w tej chwili miałbym ponad 450km/600 nm z profi zawiasem i masą innych szybkich gażdżetów, które miażdzyłoby Sti z każdej strony i dowolnych warunkach. Zrobiłem inaczej i nie żałuje :twisted::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie gdybym kasę wrzuconą w Sti, doinwestował evo 9 to w tej chwili miałbym ponad 450km/600 nm z profi zawiasem i masą innych szybkich gażdżetów, które miażdzyłoby Sti z każdej strony i dowolnych warunkach. Zrobiłem inaczej i nie żałuje :twisted::mrgreen:

Czyli jako posiadacz STI, stając na torze obok EVO z kierownikiem o podobnych umiejętnościach do Twoich, doinwestowanego za taką samą kasę jak Twoje auto, jeszcze przed startem wiesz, że przegrałeś. Smutne to. :cry:

Czyli STI nadają się tylko do wygrywania z Vectrami OPC? :shock:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli STI nadają się tylko do ścigania z Vectrami OPC?

 

 

Tak i Vectry też są dużo lepsze. Dużo. Podobnie Skody. Dużo.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

Szczegolnie ostatnia vectra opc co nie umiala skrecac (zobacz top gear porownanie mondeo st220, mazda 6 mps i vectra opc)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok a co powiecie na

 

Impreza WRX vs Lancer Ralliart -

 

chodzi mi po glowie cos z tego segmentu na przyszlosc

 

 

 

:x

 

 

 

:x

 

Tak, ustawki spod świateł i jakieś ćwiary to rzeczywiście najodpowiedniejsze miejsce dla tych dwóch samochodów :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczegolnie ostatnia vectra opc co nie umiala skrecac (zobacz top gear porownanie mondeo st220, mazda 6 mps i vectra opc)

Widziałem to porównanie i Vectra rzeczywiście nie umiała skręcać.

Ale niepotrzebnie wyciągasz ten argument, bo w opisanym przeze mnie odcinku TopGear wykazali właśnie, że STI nie umie skręcać. :mrgreen:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Calibra król wszystkich szos

 

Calibra 1,6 wymiata wszystko, a już taka z neonem pod podłogą ... to nawet wszystko.

Padłem... :twisted::twisted::twisted:

 

Kilka tygodni temu w jakimś magazynie quasi motoryzacyjnym :twisted: typu AŚ czy inny motor, było porównanie najnowszych wcieleń STi i Evo.

Konkluzja była taka, że Evo dzięki sprytnej szperce z tyłu lepiej połyka łuki, natomiast STi lepiej się zbiera (wiadomo dlaczego) i pokonywało Evo na prostych. Ostateczny wynik był minimalnie lepszy na korzyść Subaru... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednym z odcinków TopGear, prowadzący porównywał

 

Wynik porównania był druzgocący dla Subaru

 

To chyba inny program oglądaliśmy, albo zasnąłeś przed końcem :mrgreen:. Który samochód miał lepszy czas na "Top Gear Test Track" :?:

 

Ale jedno jest pewne szybciej stuningujesz Evo za 30tys niz STI :twisted:

 

Tak będzie.

 

Zrobiłem inaczej i nie żałuje :twisted::mrgreen:

 

+1 8)

 

Padłem...

 

Ostatnio się z Grześkiem nie lubimy :mrgreen:, ale przecież widać, że od początku (Vectry, skody) ironizuje 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Calibra król wszystkich szos

 

Calibra 1,6 wymiata wszystko, a już taka z neonem pod podłogą ... to nawet wszystko.

Padłem... :twisted::twisted::twisted:

 

Kilka tygodni temu w jakimś magazynie quasi motoryzacyjnym :twisted: typu AŚ czy inny motor, było porównanie najnowszych wcieleń STi i Evo.

Konkluzja była taka, że Evo dzięki sprytnej szperce z tyłu lepiej połyka łuki, natomiast STi lepiej się zbiera (wiadomo dlaczego) i pokonywało Evo na prostych. Ostateczny wynik był minimalnie lepszy na korzyść Subaru... :wink:

 

z tego co pamietam to chyba od zawsze byla taka generalizacja sti i evo, ze sti jest szybsze na prostych a evo w zakretach

 

byl taki japonski filmik (motoring?) doskonale to obrazujacy - bug lub blob spec c. vs. evo 7 lub 8 rs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzi Pan i Pan zdanża

 

I płynnie do ruchu włancza, sygnalizując uprzednio zamiar dizajnerskim kierunkowskazem !

 

A mi powiedzieli koledzy, że Evo jest dla lolków, a Subaru dla dziewczyn. Facet tylko w Audi.

 

Tak myślę, co by tu napisać na temat.

 

Nic nie napiszę.

 

-- 19 maja 2011, o 19:15 --

 

byl taki japonski filmik (motoring?) doskonale to obrazujacy - bug lub blob spec c. vs. evo 7 lub 8 rs

 

Ja tam nie wiem, ale na pojeżdzawkach nigdy tego nie widziałem. Może dlatego, że kierownicy S. jeździli ostro, EVO jakoś ostrożnie - EVO widziałem tylko X i serię, vs. lekko zmodyfikowane STi. Widziałem, że dobrze jeździ i że potrafi sporo wybaczyć napęd - inaczej niż w Subaru. Dotyczyło to zachowania na łukach, nawrotach, tam, gdzie szpera pracuje i układ kierowniczy ma znaczenie.

Ale wydaje mi się, że kierowca wjeżdzony w STi zniweluje te "wady", jeżeli np. nauczy się korzystać z balansu auta.

 

Nie wiem, jak na torze, ale przykład PKociała pokazuje, że jego prawie seryjne STi objeżdza spokojnie EVO [ :mrgreen: ].

 

 

 

Moim zdaniem dla zwodowca, czy pół-zawodowca nie będzie dużej róznicy, dla amatora lepsze będzie EVO.

 

Ogolnie, jak wielokrotnie pisałem, lepszy od Evo i STi jest forek.

 

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...