Jump to content

Częsta wymiana łączników stabilizatora - są jakieś trwalsze?


jmiciuk
 Share

Recommended Posts

Czy są jakieś bardziej trwałe łączniki stabilizatora niż org. ? Dośc dużo jeżdżę po dziurach i niestety łączniki stabilizatora u mnie długo nie wytrzymują. W sensie nic się złego nie dzieje - poprostu stukają. Czy są jakieś mocniejsze ? Gdzieś w garażu mam razem ze stabilizatorem jakieś łączniki whiteline ( takie dziwne z jakąś regulacją) ale czy one są bardziej odporne na dziury czy poprostu poprawiają właściwości jezdne ? Podobnie z firmy powerflex - są bardziej trwałe czy tylko lepiej się na nich jezdzi ?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Czy są jakieś bardziej trwałe łączniki stabilizatora niż org. ? Dośc dużo jeżdżę po dziurach i niestety łączniki stabilizatora u mnie długo nie wytrzymują. W sensie nic się złego nie dzieje - poprostu stukają. Czy są jakieś mocniejsze ? Gdzieś w garażu mam razem ze stabilizatorem jakieś łączniki whiteline ( takie dziwne z jakąś regulacją) ale czy one są bardziej odporne na dziury czy poprostu poprawiają właściwości jezdne ? Podobnie z firmy powerflex - są bardziej trwałe czy tylko lepiej się na nich jezdzi ?

whiteline'y na poliuretanie... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Łącznikie whiteline'a nie są trwalsze, od serii. Wręcz przeciwnie.

 

Ćwiczone.

 

 

Akurat do Forestera, która jest na awatarze jmiciuka (i starszych), łączniki whiteline są zdecydowanie trwalsze od serii. Chciałoby się napisać "ćwiczone" ale po co... :mrgreen:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nieważne jakie masz łączniki,jeśli nie są współgrane z resztą zawieszenia to nie spełnią swoich zadań.Jeśli masz standardowe zawieszenie a twarde łączniki,to bardzo szybko powiedzą papa,a to dlatego że będą przejmować całą siłę działającą na zawieszenie i będziesz je musiał często wymieniać.Zawieszenie "twarde" :arrow: łączniki "twarde",zawieszenie "miękie" :arrow: łączniki miękie (oby nie za mocno bo będzie bujać :mrgreen: ),na to niema zasady trzeba samemu spróbować,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

lucza,

akurat w przypadku łączników zasada którą opisałeś wyżej (skądinąd ogólnie rozsądna ) nie ma zastosowania. Łącznik jedynie, jak sama nazwa wskazuje, łączy. Ma być więc wyłącznie trwały, tak aby za chwilę nie było luzów (na mocowaniach), tudzież stukania spowodowanego pękniętym bakelitowym ramieniem (seria). Trwałość łącznika zaś określa materiał z jakiego wykonane jest jego ramię i trwałość gum/poliuretanów. Trwały, mocny łącznik nie zrobi szkód podobnych, jakie zrobi np. w seryjnym mocowaniu gruby i twardy stabilizator.

Mam od 4 lat łączniki whiteline (tył aluminiowe, przód stalowe) i sprawują się absolutnie rewelacyjnie.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Akurat do Forestera, która jest na awatarze jmiciuka (i starszych), łączniki whiteline są zdecydowanie trwalsze od serii.

 

No to się dowiedziałem czegoś nowego 8).

Link to comment
Share on other sites

ja ostatnio do Forka na przod i na tyl zalozylem ot takie laczniki Rallitek :arrow: http://www.rallitek.com/RalliTEK-HD-Fro ... nks/p-4269

 

czy sa trwalsze? to sie okaze :mrgreen: kosztowaly troszke taniej niz seryjne...

btw, seryjne zaczely stukac po 60k km (od nowosci)

Link to comment
Share on other sites

Podłacze sie pod temat gdyz tez mam problem z lacznikami,na 15 tys km wymienilem 2 komplety ale nie do konca w tym rzecz.Od zawsze jak pamietam laczniki powinny byc sztywne i nie powinny dac sie poruszac na boki jesli nie sa zuzyte.Ostatnio laczniki zaczely byc luzne mimo nowosci i stabilizator przesuwaj sie tak ze nie wystawal po rowno na wyjsciu z gumy stabilizatora przez co jeden z lacznikow jest zawsze luzny a drugi sztywny.Po poluzowaniu gum i ustawienia stabilizatora na rowno laczniki staja sie twarde ale stabilizator znowu sie przesuwa w lewo lub w prawo.Moje ASO twierdzi ze tak ma byc bo tyl pracuje na skrecanie i w innych autach tez tak jest. Prosze o wasze spostrzezenia...?

Link to comment
Share on other sites

Łącznikie whiteline'a nie są trwalsze, od serii. Wręcz przeciwnie.

 

Ćwiczone.

 

 

Akurat do Forestera, która jest na awatarze jmiciuka (i starszych), łączniki whiteline są zdecydowanie trwalsze od serii. Chciałoby się napisać "ćwiczone" ale po co... :mrgreen:

:mrgreen: :wink:

 

Ja nie narzekam, już parę tysi zrobione i jest gicio...

A poza tym wyglądają kozacko :mrgreen::P :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Zrobiło mi się to co z łącznikiem po lewej:

fullsize_16.jpg

Popękały mi te niebieskie wypustki z tworzywa. Śmiem twierdzić, że to jakaś pomyłka z taką konstrukcją łącznika, żeby się element zawieszenia na plastikach tylko trzymał. Awaryjnie kupiłem wczoraj nowe OEM (300 zł za 2 szt.), ale noszę się z zamiarem ich zmiany. W PL dostępne są Whiteliny za 500 zł para, Cusco za 450 zł para. Czy jest jescze jakaś inna opcja łączników pozbawionych wady OEM'owych :?: Ten z Rallitek (na foto po prawej) też wygląda spoko i jest w dobrej cenie, tylo, że trzeba go ściągnąć z US.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co słyszałem, takie są pozbawione problemu "wyrywania".

post-12979-135184464551_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja mam Ramech, na przodzie 20tyś i zero problemów. Na ty... jak założyłem to pękły mi gumowe podpory stabilizatora... W poprzednim aucie na Ramechu przejechałem i około 45tyś i nadal są sprawne.

Sytuacja wyrwania łącznika to porażka producenta, ale ogólnie częściej spotyka się ich stukanie, które jest spowodowane uszkodzeniem gumek, wywaleniem smaru i wtedy zużycie jest niemal natychmiastowe. Jeszcze jedna sprawa z Ramechem, takie same łączniki do różnych aut mają różną cenę, przypadkiem potwierdził mi to sprzedawca. Do mazdy MX-3 np. kosztowały 60 za kpl. na przód i tyle samo na tył. Chyba nie wiele więcej do Forestera ale nie pamiętam dokładnie.

Link to comment
Share on other sites

elmo, :arrow: PW

Link to comment
Share on other sites

w Imprezie new age te łączniki są przegubowe

 

Zgadza się.

Ten przegub jest ich słabym punktem i dlatego WL zrobił oprócz takich kulowych:

tn_KLC139.jpg

 

... zamienniki takie:

KLC32-3.jpg

 

na wzór zamienników zrobiono właśnie te:

post-12979-135184464751_thumb.jpg

 

-- Wt mar 13, 2012 8:05 pm --

 

PS: Podaję linki do produktów Imprezy, ale są identyczne jak do:

Subaru FORESTER SG MY03-08 INCL TURBO(9/02-8/08)

Subaru FORESTER SG MY03-08 INCL TURBO(9/02-8/08)

Subaru IMPREZA GD1 SEDAN, GG1 WAGON MY01-02 INCL TURBO & STI(10/00-9/02)

Subaru IMPREZA GD2 SEDAN, GH2 WAGON MY03-07 INCL WRX, EXCL STI(9/02-9/07)

Subaru IMPREZA STI GD MY03-04(10/02-9/04)

Subaru IMPREZA STI GD MY05-07(9/04-8/07)

Subaru IMPREZA GH, GR SEDAN, HATCH MY08-10 INCL WRX & STI(9/07-8/10)

Subaru IMPREZA GH, GR SEDAN, HATCH MY11 INCL WRX & STI(9/10-ON)

Subaru LEGACY BE SEDAN, BH WAGON MY99-03 INCL TURBO(9/98-8/03)

Subaru LEGACY BL SEDAN, BP WAGON MY04-09 INCL TURBO(9/03-8/09)

Subaru LIBERTY BE SEDAN, BH WAGON MY99-03 INCL TURBO(9/98-8/03)

Subaru LIBERTY BL SEDAN, BP WAGON MY04-09 INCL TURBO(9/03-8/09)

Subaru OUTBACK BP MY04-09 INCL TURBO(9/03-8/09)

Link to comment
Share on other sites

qbutek, a te twoje są "ruchome" tak jak te WL

 

Od dłuższej chwili próbuję rozgryźć po co jest ta podkładka koloru miedzianego w WL`ach.

Jakoś nie mogę wpaść na pomysł jaki to ma cel.

 

Te robione na wzór jeżdżą w kilku impreza i na razie problemów nie ma.

Link to comment
Share on other sites

A korzystał ktoś z łączników stabilizatora takich jak poniżej:

Febi-Bilstein -133 szt

Jakoparts - 144,89 szt

Impergom - 182 szt.

Akusani - 34,7 szt :D - te ostatnie wypróbowałem i wytrzymały nieznacznie krócej niż oryginały.

 

Ponieważ znowu mi padł lewy przód a wypróbowałem już oryginały i najtańszy wariant, szukam teraz czegoś innego (nie Whiteline). Ktoś próbował coś z powyższej listy?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...