siekla Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 VW w swoich autach nie stosuje szpilek - tylko śruby, stąd często zamieszanie przy innych autach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johnson Opublikowano 20 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 ts66, jakie w koncu kupiles nakretki? Moglbys zapodac link bo kupilem takie same felgi wlasnie ;D A jeszcze jakbys mogl zapodac link do pierscieni centrujacych ? Z gory dziekowka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 20 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 http://www.phumaraton.pl/oferta4/produk ... otowa.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 20 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 ts66, założyłeś jakiś pierścień? bo jego grubość wychodzi coś koło 1/2 mm. A sprawdziliście promienie kuli w feldze i nakrętce? Stożki były jakieś ustalone,a kule? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 20 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 respect, ja jestem prawie pewien, ze to nie ten promien kuli (sa dwa)... ale powiem Ci ze takie uzywane felgi to maja gniazda o blizej nieokreslonym ksztalcie Ogladalem ostatnio ATSy od Astry i jak dla mnie to sa co najmniej dwie plaszczyzny przylegania, a moze i trzy :roll: Ja mam pierscienie wlasnie takie mega cienkie ze stali weglowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ts66 Opublikowano 21 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 ts66, założyłeś jakiś pierścień? bo jego grubość wychodzi coś koło 1/2 mm. A sprawdziliście promienie kuli w feldze i nakrętce? Stożki były jakieś ustalone,a kule? respect, ja jestem prawie pewien, ze to nie ten promien kuli (sa dwa)... ale powiem Ci ze takie uzywane felgi to maja gniazda o blizej nieokreslonym ksztalcie Ogladalem ostatnio ATSy od Astry i jak dla mnie to sa co najmniej dwie plaszczyzny przylegania, a moze i trzy :roll: Ja mam pierscienie wlasnie takie mega cienkie ze stali weglowej. Tak, pierścienie centrujące mają 1 mm grubości, na tej aukcji http://allegro.pl/pierscienie-centrujace-komplet-4-szt-polycarbon-i1605515180.html kupiłem, druga pozycja od góry, przejście 57,1 na 56,1, bardzo dobre wykonanie, polycarbon Jeżeli chodzi o te promienie to być może trochę się różnią, np śruba od T4 ma inną kulę niż ta nakrętka kupiona do tych alusów, ale tamte śruby stosuje się głównie do felg stalowych i tam są szersze otwory i musi być taki kształt kuli a nie inny. Najważniejsze że kształt kuli w tych nakrętkach przylega do kształtu kuli w felgach, nawet jeżeli idealnie nie są do siebie spasowane to przynajmniej felga jest dociskana przez nakrętkę większą płaszczyzną, gdyż nakrętka stożek do tego alusa to była totalna porażka. Stożek dotykał tylko wewnętrznej ścianki otworu na szpilki i dociskał felgę tylko na szerokości około 2 mm niszcząc jednocześnie jego krawędzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 Odświeżę wątek. Poszukuję nakrętek 12x1,25 w osadzeniem kulistym przelotowych. Niestety powyższe linki i adresy nie zawierają takiego rozwiązania. Ma ktoś doświadczenie, albo niedawno kupował? Mam w felgach osadzenie kuliste i nie będę drutował z nakrętkami stożkowymi. Mam też długie szpilki więc podejdzie jedynie nakrętka przelotowa. Inne rozwiązanie jakie rozważam to sfrezowanie osadzenia z nakrętki o osadzeniu stożkowym lub sfrezowanie łba nakrętki o osadzeniu kulistym ale zamkniętej i zrobienie z niej przelotowej. Jakie rozwiązanie uważacie za lepsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 @@Matsil, zapytaj tu: http://gitcar.pl/ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 Mialem problem z nakrętką i typu toyota z podkladka na gwint subaru.Sprzedawca z allegro który handluje nakretkami zrobil mi takie.Jak będę przy kompie to sprawdzę i podam link. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 @@Matsil, zapytaj tu: http://gitcar.pl/ Dzięki @@elmo! Kupowałem tam dystanse, więc znam kontakt. Nie wpadłem, że też mają nakrętki . Mialem problem z nakrętką i typu toyota z podkladka na gwint subaru.Sprzedawca z allegro który handluje nakretkami zrobil mi takie.Jak będę przy kompie to sprawdzę i podam link. Byłbym zobowiązany . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 niestety nie mam juz tej aukcji w kupione,ale z komentarzy z tamtego okresu tylko ten mi pasuje więc na 99% to on http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4041214 Zadzwonilem ,powiedzialem ze potrzebuje nakretki typu Toyota(płaskie z podkładką) ale na gwint Subaru(toyota ma inny) po 3 dniach miałem na aucie ;-) koszt ok 90zł. Na ori nakretkach stożkowych raz ze koła biły ,a dwa że sie odkręcałynakrętki bez względu na to jak mocno sie je odkręciło.Na tych dorobionych zero problemów.Felgi mam z Toyoty celiki. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 (edytowane) Niestety Gitcar nie ma w swojej ofercie takich nakrętek . Zaproponowali mi przetoczenie osadzenia długiej nakrętki z nissana i zrobienie ze stożka kuli. Niestety jak to sami określili kula nie będzie idealna. Postanowiłem więc się chwilę wstrzymać i poszukać dalej. No i warto było, bo firma Królak ma w ofercie M12x1,25 kula na klucz 19, ale kryte. Link poniżej: http://www.firma-krolak.com.pl/sklep/category/akcesoria/nakretki-mocujace/?wyb=on&wymiary=2&osadzenie=1&klucz=2&rodzaj=# Po rozmowie telefonicznej okazało się, że krycie nakrętki to zwykły wciskany kapsel, który można łatwo usunąć i mamy przelotową . Tak więc komplet już do mnie jedzie . Edytowane 5 Stycznia 2016 przez Matsil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 No i gitara Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_isza Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 to dolacze sie do tematu, te ATS dla VAG, to tylko z ET38? ET45, to juz uniwersalne, czyli stozek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 7 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 to dolacze sie do tematu, te ATS dla VAG, to tylko z ET38? ET45, to juz uniwersalne, czyli stozek? Mam ATSy 17x7,5 5x100 ET45 i mają stożek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatiKTP Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Wszyscy poza VAGiem używają śrub/nakrętek stożkowych, więc chyba wolałbym przetoczyć gniazdo w feldze i nie wozić 2ch kompletów nakrętek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Wszyscy poza VAGiem używają śrub/nakrętek stożkowych, więc chyba wolałbym przetoczyć gniazdo w feldze i nie wozić 2ch kompletów nakrętek. Ja wolę nakrętki, bo nie jest to wielki problem a frezowanie gniazda osłabia mocowanie, bo pocieniasz ściankę felgi. Niby niewiele, ale jednak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zubru Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Ja przetaczalem felgi od strony piasty żeby zwiekszyć ET o 5mm. Zrobiłem na nich duuzo km. I upalanych i drogowych i żyją. To tak apropo osłabienia felgi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz80 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Też mi się wydaje, że lepiej nie kombinować i mieć drugi komplet nakrętek- całego bagażnika nie zajmą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Ja przetaczalem felgi od strony piasty żeby zwiekszyć ET o 5mm. Zrobiłem na nich duuzo km. I upalanych i drogowych i żyją. To tak apropo osłabienia felgi Weź to przelicz z punktu widzenia wytrzymałości, zobaczysz jaka jest różnica i możesz się bardzo zdziwić . To, że się nic nie stało świadczy tylko, że producent felg przyjął bardzo dużą granicę bezpieczeństwa. To tak jak z mostami, projektuje się je na obciążenia normatywne, dodatkowo przyjmując duże współczynniki bezpieczeństwa. Oczywiście można zmniejszyć przekrój dźwigarów i do pewnego momentu się nic nie stanie, ale takie drutowanie, to chodzenie po cienki lodzie . Też mi się wydaje, że lepiej nie kombinować i mieć drugi komplet nakrętek- całego bagażnika nie zajmą. Dokładnie. Tym bardziej, że jakoś często się tego nie robi a komplet nakrętek to można nawet w kieszeń schować . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 Odświeżę wątek. Poszukuję nakrętek 12x1,25 w osadzeniem kulistym przelotowych. Niestety powyższe linki i adresy nie zawierają takiego rozwiązania. Ma ktoś doświadczenie, albo niedawno kupował? Widzę, że już coś tam znalazłeś, ale tak informacyjnie to linki od grzywaczewskiego nadal działają http://www.sklep.phumaraton.pl/oferta4/nakretki.html Mam pytanie w temacie, czy ktoś ma link do jakiś np aluminiowych pierścieni z 57.1 na 56.1 ? W necie znalazłem takie plastikowe: http://www.akcesoria-samochodowe.com/pl/p/Pierscien-centrujacy-57%2C1-56%2C1/104 http://allegro.pl/pierscien-centrujacy-dystansowy-do-felg-57-1-56-1-i5917937650.html Nie znalazłem żadnych pierściemi wzmacnianych włóknem (policarbon?) w tym rozmiarze, o których wspominał ts66. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatiKTP Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 Weź więc plastikowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się