kubanow Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 mam problem z niestabilnością auta po zmianie opon na letnie (jakieś 3 tygodnie temu, Bridgestone ER300, przebieg na nich około 30 kkm, kupione w 2008) auto stało się jakieś dziwne w szybkich zakrętach, dziś mało nie straciłem panowanie nad autem w zakręcie gdzie wcześniej spokojnie auto dawało radę tak jakby tył był niestabilny z jakiś miesiąc temu wymieniałem gumy stabilizatorów z przodu więc to nie to wiem że muszę jechać na szarpaki, ale wolałbym wiedzieć gdzie szukać czy ma ktoś jakieś propozycje co mogło się podziać czy to wina opon czy raczej zawieszenia Forek 2007, 2.0, przebieg niecałe 60 kkm (z elementów zawiechy wymienione tylko wspomniane gumy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waka Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Nie sądzę, że to wina opon, no chyba, że masz coś z ciśnieniem. To raczej części zawieszenia(amorki, tuleje, itp.), a może wisko? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 kubanow, zacząłbym od geometrii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Sprawdź też amorki, ale nie na trzepaczce tylko zobacz czy nie wylał i metodą naciskową A propo opon to ojciec założył letnie opony Michelin i na nich stał się właśnie taki troszkę mniej stabilny Jeżeli chcesz wyeliminować opony to przerzuć z powrotem na zimę i zobacz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 kubanow a może po prostu przymroziło nad ranem i ślisko było? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Delikatną niestabilność tyłu miałem, gdy mi go ustawili trochę rozbieżnie. Podejrzewałem kończące się amortyzatory, a tu się okazało, że teoretycznie najlepszy spec od geometrii w Olsztynie wykonał coś takiego (nie miał zamówienia na jakąś agresywną, tylko na seryjną). Weryfikacja i korekta w innym warsztacie poprawiła sprawę. Ja bym sprawdził: 1. Ciśnienie w kołach 2. Geometrię 3. Luzy w zawieszeniu 4. Sprawność amortyzatorów (zarówno "ręcznie"/organoleptycznie, jak i na ścieżce w stacji kontroli) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 ER300 to opona asymetryczna, może ktoś się pomylił i założył odwrotnie :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubanow Opublikowano 29 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 idę zaraz sprawdzić to co dam samemu sprawdzić czyli opony, ciśnienie i amorki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Gdyby problem był z geometrią to na zimówce też nie prowadziłby się dobrze. Albo źle założone opony (ew. złe ciśnienie) albo amortyzator przestał działać. Mimo wszystko obstawiam to drugie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubanow Opublikowano 29 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 jedyne na co dziś miałem czas żeby popatrzeć to tylko wizualnie kierunek założenia opon wszystkie outcoming - więc niby jest ok auto stoi równo, amorki wyglądają na suche, jutro sprawdzam i szukam dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 A sprawdzałeś czy ciśnienie we wszystkich kołach jest równe? Może to nie tak wiele ale potrafi wiele zmienić Miałem tak u siebie w Imprezce ;] 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 1. Geometria Jesli rozbiezny tyl, to wlasnie tak bedzie dokazywac w szysbkich zakretach. Ale to samo powinno sie dziac zima na sniegu/lodzie przy niskich predkosciach. 2. cisnienie w oponach Czym wyzsze cisnienie z tylu, tym wieksza nadsterownosc. Zmniejszysz cisnienie, opona bardzie sklei do drogi i bedzie lepiej tyl trzymal. Oczywiscie jak bedzie duzo za niskie, to znow nie bedzie tyl trzymal w zakrecie, ale to juz inna bajka. 3. jesli geometria, cisnienie, amortyzatory wyjda OK, to jedz sprawdzic opony na takiej maszynie z obciazeniem (nie wiem jak to sie nazywa fachowo). Mozesz miec wadliwy karkas i opona bedzie miala tzw. znoszenie. W jednym zakrecie bedzie przeciwstawiac sie odsrodkowej, a w drugim ja potegowac. Teoretycznie przy jezdzie na wprost powinno sciagac auto, ale... pokaz mi plaska droge Wszystkie 4 opony sa identyczne? Te same indeksy predkosci? Jeszcze jedna koncepcja - nowe opony maja to do siebie ze nie trzymaja. Musza sie dotrzec. Moze zadzialo sie to wlasnie na takich noweczkach obwoskowanych? Lekko ujales gazu, zmniejszylo docisk tylu i opony sie uslizgnely... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubanow Opublikowano 30 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 oponki kupiłem 3 lata temu nowe będzie to ich trzeci sezon (przebieg na nich około 30 kkm) przed zimą nie miałem takich problemów dziś sprawdziłem ciśnienie, wszędzie było równo po 2,5 Pa obniżyłem do 2,2 i zobaczymy co będzie teraz, ale mam wrażenie że przecholowali z tym ciśnieniem bo o ile mnie pamięć nie myli to zawsze miałem w okolicach 2,2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 2.5 Pa to dużo... Nie wiem jak jest w nowym forku, ale to nawet jak na autostradę dość wysoka wartość... Chociaż i tak uważam, że nie jest to różnica ciśnienia, która mogłaby mieć dramatyczny wpływ na zachowanie auta... :| 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 obniżyłem do 2,2 kubanow, nie wiem ,ile ma być w forku,ale chyba przy pustym aucie powinna być wyraźna róznica z przodu i z tyłu.To istotne.Sprawdź w instrukcji,upuść z tyłu i sprawdź. (jak nie to dam Ci jeszcze jeden "domowy sposób") pozdr. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 upuść z tyłu i sprawdź. Sprawdz i upusc z tylu ;P Ale rada dobra. Z tylu mniej niz z przodu (bo i nacisk mniejszy). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 dziś sprawdziłem ciśnienie, wszędzie było równo po 2,5 Paobniżyłem do 2,2 i zobaczymy co będzie teraz, ale mam wrażenie że przecholowali z tym ciśnieniem bo o ile mnie pamięć nie myli to zawsze miałem w okolicach 2,2 Przy drzwiach kierowcy masz rozpiskę jakie dać ciśnienie. 2.5 to sporo za dużo. Tyle ładowałem do Imprezy na tor żeby opona się nie wykładała i żeby boków nie targało. W Forku 2.5 to chyba tylko przy 5 osób + bagaż - ale też wydaje mi się, że nie aż tak dużo. Ja mam standardowo 2.0 przód i 1.9 tył jak jeżdżę sam lub z niewielkim obciążeniem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubanow Opublikowano 30 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 no i problem się rozwiązał ciśnienie 2.2 i autko już prowadzi się w zakrętach tak jak powinno dzięki za podpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrowa Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Jeszcze jedna koncepcja - nowe opony maja to do siebie ze nie trzymaja. Musza sie dotrzec. Moze zadzialo sie to wlasnie na takich noweczkach obwoskowanych? Lekko ujales gazu, zmniejszylo docisk tylu i opony sie uslizgnely... Grzywaczewski jesteś wielki teraz wyjaśniło mi się czemu opony nie trzymają mają przejechane jakieś 350 km a były zakładane nóweczki :!: jak długo opona się dociera przy normalnej jeździe ulicznej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Grzywaczewski jesteś wielki teraz wyjaśniło mi się czemu opony nie trzymają mają przejechane jakieś 350 km a były zakładane nóweczki jak długo opona się dociera przy normalnej jeździe ulicznej? Obawiam sie, ze juz powinna. Chodzilo mi o wytarcie cieniutkiej warstwy gumy ze srodkami przeciw starzeniu. Moze po prostu takie opony kupiles Na pewno jak sie zrobi cieplej to bedzie lepiej. Inna sprawa to wysokosc bieznika. W nowej oponie jak 0,8 - 1cm to jest wrazenie ze auto plywa (zwlaszcza w zakrecie) bo sie bieznik tak ugina. Sportowe opony mozna zamowic z 'szorstkowaniem', czyli juz zuzyte (i to tak do polowy) przez maszyne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 no i problem się rozwiązał ciśnienie 2.2 i autko już prowadzi się w zakrętach tak jak powinno dzięki za podpowiedzi kubanow Super :wink: A tak w ogóle to co mówi wklejka? Jakie tam są podane wartości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrowa Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Poczekam jeszcze chwilę i zobaczymy. Opona powinna być dobra bo to prawie najwyższy model z palety Vredestein więc mam nadzieję, że to kwestia temperatury lub ciśnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 najwyższy model z palety Vredestein Taki 'deszczowy'? To mysle ze musi sie dobrze dotrzec zeby nie bujalo. Ja zas kupilem do Astry R888 i ciekaw jestem czy uda sie ruszyc z miejsca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrowa Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Coś takiego zanabyłem: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 upuść z tyłu i sprawdź. Sprawdz i upusc z tylu ;P Ale rada dobra. Z tylu mniej niz z przodu (bo i nacisk mniejszy). kiedys wyczytalem, co radza madrzy ludzie: w Subaraku z tylu i z przodu ma byc jednakowe cisnienie oraz ciut wyzsze, niz zaleca producent... jezdze tak i w zimie, i latem - imho jest tylko lepiej, zarowno w Imprezie jak i w Forku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się