Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, radekk napisał(a):

Są amortyzatory do graveli, na pewno Fox ma. Coś w granicach skoku 50 mm mi się kojarzy

No ale w naturze takie rzeczy właściwie nie występują. 99,9% graveli ma sztywny widelec. Ja jak dotąd nie widziałem na żywo gravela z amortyzacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, sartek napisał(a):

No ale w naturze takie rzeczy właściwie nie występują. 99,9% graveli ma sztywny widelec. Ja jak dotąd nie widziałem na żywo gravela z amortyzacją.

Amortyzatory sa i to rozne - od tradycyjnych po cudenka w stylu headshok czy mostki do kierownicy z minimalnym skokiem... nic nowego poprostu przerobki dawnych rozwiazan.  Jesli lubisz kolarke i pozycje na niej, a przy tym jezdzisz w terenie ktory nie wymaga gorala, to gravel ma sens.  Wiekszosc ludzi na gravelach to ludzie z zamilowaniem do szosy, i poprostu wola miec sztywny widelec bo to znaja i to lubia.  Dla kogos z doswiadczeniem MTB jest to troche dziwne, ale zrozumiale.  

 

Jak juz wspomnialem - do jazdy ktora opisujesz stary rower na 26 calowych kolach spokojnie starczy z napedem 3x9.  Kupowanie innego roweru, bo inni takie kupuja jest srednio racjonalnym podejsciem, ale rozumiem bo sam tak mialem.  Sam jezdza w trudnym technicznie terenie, ale bez stromych zjazdow czy skokow, i moje wszystkie rowery z 26 calowymi kolami mi starczaja.  W tym tygodniu kupilem rame Kona Kula Deluxe na ktorej bede budowal sobie kolejny rower, i mam nim zamiar pomykac po szlakach z wielka radoscia i satysfakcja...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sartek napisał(a):

No ale w naturze takie rzeczy właściwie nie występują. 99,9% graveli ma sztywny widelec. Ja jak dotąd nie widziałem na żywo gravela z amortyzacją.

są nawet gravele z tylną amortyzacją, ale u nas to raczej mało powszechne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was miał do czynienia z tańszymi rowerami elektrycznymi MTB? Np Decathlon ?

ROCKRIDER Rower Elektryczny Górski Mtb Rockrider E-St 900 27,5"+ 7499.00zł https://www.decathlon.pl/p/_/R-p-168875?utm_source%3Dmobileapp%26utm_medium%3Dshare%26utm_campaign%3Dproductpage=

Generalnie czy da się kupić coś sensownego do 10 kPLN


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gazik

Tak pobieżnie - w Centrum Rowerowym widziałem Superiora, Raymona, a nawet Orbea Keram mieści się w budżecie. Chyba wszystkie na Boschu. Parametry musiałbyś sobie porównać, ale konkurencja jest ;) 

 

IMG_3461.jpeg

IMG_3464.jpeg

IMG_3463.jpeg

Edytowane przez Zyzol
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Knurek1111 napisał(a):

Bardziej się zastanawiam, co to za tylny trójkąt pokombinowany...

To „full” ;) Punkt obrotu jest jeden plus praca karbonu. Tylko nie wiem, czy bardziej pracuje rura podsiodłowa czy widełki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Zyzol napisał(a):

To „full” ;) Punkt obrotu jest jeden plus praca karbonu. Tylko nie wiem, czy bardziej pracuje rura podsiodłowa czy widełki.

 

Tylko ciekawe co tłumi. BMC wstawiał kiedyś poduszkę polimerową na górnym łączeniu trójkąta. Ale tutaj widzę w tym miejscu zawias (bo i trójkąt łączy się z rurą pod większym kątem).

Edytowane przez Knurek1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Knurek1111 napisał(a):

 

Tylko ciekawe co tłumi. BMC wstawiał kiedyś poduszkę polimerową na górnym łączeniu trójkąta. Ale tutaj widzę w tym miejscu zawias (bo i trójkąt łączy się z rurą pod większym kątem).

Tlumi poprostu karbon, a uginaja sie tylnie widelki - tak jak kiedys bylow w Skalpelu, i Yeti 575, a tlumienie odbywa sie na tej samej zasadzie co w amortyzatorach Lauf.  Zawias jest tak naprawde gdzies w polowie dystansu miedzy tylnia osia a srodkiem suportu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Totalny bezsens z tą amortyzacją w gravelu, chociaż wpasowuje się w trend: szosa -> szosa endurance -> gravel -> gravel z kasetą mtb -> gravel z oponami mtb -> gravel z amortyzacją -> ..... Im ktoś jest dalej na prawo tym bardziej potrzebuje MTB a nie gravela. Można sobie odpuścić ten cały bullshit o oporach, wadze, itp.

Ostatnio miałem ciekawą dyskusję gdzie interlokutor argumentował sens gravel bo pozycja (stack/reach) jest bardziej agresywna. Mocno się zdziwił jak mu podałem stack/reach dla paru MTB :biglol:

Edytowane przez RoadRunner
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na 25letnim mtb na semislickach jeżdżę praktycznie tak samo szybko na asfalcie jak na szosówce. Może z 1-2 km/h różnicy, a to przecież rowery z dwóch końców skali.
Więc wszystkie te wersję pośrednie są równie dobre, a największą różnicę robią opony

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na starym to faktycznie możesz dać radę, na współczesnym z 1 blatem z przodu już niekoniecznie dotrzymasz towarzystwa, albo faktycznie musisz szybko przebierać nóżkami. W obecnych MTB założenie zębatki 36-38t to chyba max w większości wypadków, a niekiedy i na 34t się kończy. W takim gravelu jak patrzę zazwyczaj masz te 40t, a jak 2 blaty to często 46/48t, nie mówiąc już o szosówkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, radekk napisał(a):

Na starym to faktycznie możesz dać radę, na współczesnym z 1 blatem z przodu już niekoniecznie dotrzymasz towarzystwa, albo faktycznie musisz szybko przebierać nóżkami. W obecnych MTB założenie zębatki 36-38t to chyba max w większości wypadków, a niekiedy i na 34t się kończy. W takim gravelu jak patrzę zazwyczaj masz te 40t, a jak 2 blaty to często 46/48t, nie mówiąc już o szosówkach

Bez przesady. 32 z przodu i 10 na najmniejszej zębatce z tyłu to 38 km/h przy kadencji 90.

image.thumb.png.309d7c8956f6c5f0f4cbbede710c03d8.png

 

Z 34 jest 41 km/h

image.thumb.png.232ec0b5be4d293a4e0c7b9484c5ff7e.png

Jak ktoś na szosie trzyma 40 km/h to szacunek. Absolutnie nie neguję sensu większych blatów bo sam przez 4 lata ścigania się na szutrach gravelem nie wyobrażałem sobie jazdy na mniejszym blacie niż 42 ale rok temu do kolekcji doszedł mi lekki MTB którym bez problemu robię takie czasy jak na gravelu. Jako, że jeżdżę też ultra to dla mnie duży plus gravela to możliwość zmiany chwytu co przy kilkudziesięciu godzinach jazdy się przydaje. 

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, RoadRunner napisał(a):

Bez przesady. 32 z przodu i 10 na najmniejszej zębatce z tyłu to 38 km/h przy kadencji 90.

image.thumb.png.309d7c8956f6c5f0f4cbbede710c03d8.png

 

Z 34 jest 41 km/h

image.thumb.png.232ec0b5be4d293a4e0c7b9484c5ff7e.png

Jak ktoś na szosie trzyma 40 km/h to szacunek. Absolutnie nie neguję sensu większych blatów bo sam przez 4 lata ścigania się na szutrach gravelem nie wyobrażałem sobie jazdy na mniejszym blacie niż 42 ale rok temu do kolekcji doszedł mi lekki MTB którym bez problemu robię takie czasy jak na gravelu. Jako, że jeżdżę też ultra to dla mnie duży plus gravela to możliwość zmiany chwytu co przy kilkudziesięciu godzinach jazdy się przydaje. 

ale na blacie 46/48 to już będzie ponad 50km/h.

Osobiście nie wiem na jakiej kadencji zazwyczaj jeżdżę, ale zakładam że 90 byłbym w stanie kręcić krócej niż 90 sek, a i tak by mnie trzeba reanimować.

Nie mierz wszystkich swoją skalą:mrgreen:;) Jakbym z Tobą miał jechać to sądzę że nawet na szosie z blatem 52 bym za Tobą nie nadążył choćbyś jechał na oponie 2,8 cala i blacie 32:upside-down-face_1f643-small:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy!

Jako że na moim gravelu Bianchi (bliżej mu do szosy niż do MTB) jednak średnio wygodnie jeździ się typowo po lasach, piachach, kamienieniach i innych takich, umyśliłem sobie, że kupię sobie jeszcze MTB, specjalnie na wypady w miejsca, w których taki rower sprawdzi się lepiej. Niby to dodatkowa inwestycja, ale jako całkowity amator niczego specjalnego nie potrzebuję. Do tego za dwa-trzy lata mój starszy syn prawdopodobnie i tak osiągnie mój wzrost i będzie trzeba mu kupić rower tego typu, więc może trzeba tę decyzję po prostu przyspieszyć. Czas na konkretne pytanie: co jest nie tak z podlinkowanym poniżej rowerem? Cena wydaje się atrakcyjna, a sam sprzęt też wydaje się spełniać moje potrzeby.

https://www.rosebikes.pl/rose-count-solo-2-2701966?product_shape=Dark+Blue+fluo+Yellow&article_size=M

Edytowane przez sartek
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak do jeżdżenia po lesie, a nie po górach to wszystko z nim ok.
Po prostu wszystko najtańsze co można sobie wyobrazić, żeby mieć 1x12 i powietrzny widelec. Do tego trochę (ale bez przesady) staroświecka "szosowa" geometria, ale na leśnych drogach to nie przeszkadza, podobnie jak dość wysoka masa jak na ten typ roweru.

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale na blacie 46/48 to już będzie ponad 50km/h.
Osobiście nie wiem na jakiej kadencji zazwyczaj jeżdżę, ale zakładam że 90 byłbym w stanie kręcić krócej niż 90 sek, a i tak by mnie trzeba reanimować.
Nie mierz wszystkich swoją skalą:mrgreen: Jakbym z Tobą miał jechać to sądzę że nawet na szosie z blatem 52 bym za Tobą nie nadążył choćbyś jechał na oponie 2,8 cala i blacie 32:upside-down-face_1f643-small:

Hehe, chciałbym zobaczyć jak utrzymujesz (czy ktokolwiek spoza zawodowego peletonu) na płaskim te ponad 50 kmh
Polska płaska kraj, a takie twarde przełożenia to tylko do dokręcania z góry są potrzebne.

Kadencja 90 jest dość standardowa dla każdego kto ciut więcej jeździ i nie chce zabić kolan. A co do przełożeń, to nie można tak prosto patrzeć na liczbę zębów w blacie, bo stary góral był 26, a nowy jest 29, więc nawet z blatem 32 na płaskim nie ma dramatu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sartek napisał(a):

Cena wydaje się atrakcyjna, a sam sprzęt też wydaje się spełniać moje potrzeby.

https://www.rosebikes.pl/rose-count-solo-2-2701966?product_shape=Dark+Blue+fluo+Yellow&article_size=M

Edytowane 2 godziny temu przez sartek

A ile masz wzrostu? Pewnie niedługo będę sprzedawał Scotta w rozmiarze S. Może trochę droższy za to znacznie lżejszy mimo napędu 2x11 ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Bosman napisał(a):

Jak do jeżdżenia po lesie, a nie po górach to wszystko z nim ok.

Po lesie, nie po górach.

Godzinę temu, Bosman napisał(a):

staroświecka "szosowa" geometria

A jaka geometria jest nowoczesna? Serio pytam :)

Godzinę temu, Bosman napisał(a):

wszystko najtańsze co można sobie wyobrazić

A za co byś dopłacił w granicach przyzwoitości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Zyzol napisał(a):

A ile masz wzrostu? Pewnie niedługo będę sprzedawał Scotta w rozmiarze S. Może trochę droższy za to znacznie lżejszy mimo napędu 2x11 ;) 

Mam 180 cm. W poprzednim gravelu miałem napęd 1x i uważam, że na wielkopolskie nie-góry to znakomity wybór ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...