Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

11 minut temu, Daroot napisał(a):

Skoro klocek naderwany, to dętka go wypchnie i wyjdzie z opony. Miałem tak kiedyś w górach, chyba w Enduro Bielsku. Szczęśliwy założyłem dętkę , a on a wyszła z opony - no i skończyło się prowadzeniem roweru na dół i założeniem opony - zawsze mam ze sobą na zjazdach komplet.

 

trytytki, zawsze mam kilka ze sobą, w takim wypadku można jakoś umocować ten klocek, albo "zakleić" dziurę żeby dętka nie wyszła

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Daroot napisał(a):

Skoro klocek naderwany, to dętka go wypchnie i wyjdzie z opony. Miałem tak kiedyś w górach, chyba w Enduro Bielsku. Szczęśliwy założyłem dętkę , a on a wyszła z opony - no i skończyło się prowadzeniem roweru na dół i założeniem opony - zawsze mam ze sobą na zjazdach komplet.

 

Rozerwanie, rozerwaniu nie równe, opon ze sobą nie wożę, za grubo by to już było. Jak jedziemy na kilka dni do Świeradowa tudzież w inno fajne miejsce to w bagażniku co i owszem, mam prawie wszystko od przerzutek, łańcuchów po wszystkie narzędzia ale na szlak zabieram tylko dętkę, pompkę, apteczkę, Leathermanna z wszystkimi dostawkami, latarkę, Garmina i dużo wody, czasem jakieś batony energetyczne (uważam, że to i tak dużo)...zapomniałem o trytytkach - to podstawa;)

Edytowane przez adamW202
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, radekk napisał(a):

trytytki, zawsze mam kilka ze sobą, w takim wypadku można jakoś umocować ten klocek, albo "zakleić" dziurę żeby dętka nie wyszła

 

Bardzo pomysłowe! Zawsze się człowiek czegoś dowie, dorzucę do zestawu w plecaku. Dzięki!

Edytowane przez Daroot
literowki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, eurojanek napisał(a):

Czytając powyższe mam wrażenie że bezdętkowość generuje więcej problemów niż rozwiązuje.

 

pewnie trochę tak, ale nie ma chyba lepszej ochrony przed atakami podstępnych węży przy niskim ciśnieniu ;)

mam z tym niewiele doświadczeń póki co, ale w tym sezonie zrobiłem sobie jedno koło na próbę i o dziwo wszystko zadziało bez problemów -- pierwsze z brzegu mleko/taśma - trezado, 100ml lane przez wentyl i hula.  opona wskoczyła zwykłą pompką. wreszcie przestałem pompować na maxa, póki co bez przygód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie licz na poprawę komfortu wymieniając samą kierownicę. Od tego jest amortyzator, a przede wszystkim opona z odpowiednim ciśnieniem. A jak się upierasz przy kierownicy to lepiej wypróbuj grube chwyty silikonowe, np. Extra Chunky (jeśli nie liczysz gramów).

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kokos napisał(a):

Czy wymiana samej kierownicy na karbonową ma sens czy raczej należy wymienić cały kokpit (kierownica +mostek) ?  Założeniem jest zwiększenie komfortu jazdy, eliminacja drgań.

a jak swoją drogą być chciał wymieniać kierownicę i to do MTB to mam FSA KFX 760 mm

https://shop.fullspeedahead.com/en/prodotti_1/handlebars/kfx-carbon-mtb-flat-handlebar

nówkę sztuka, nieużywana, kupiłem jakiś czas temu, a w natłoku operacji zapomniałem o niej i ostatnio znalazłem:biglol: a już koncepcja się zmieniła, więc mogę sprzedać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, tomek_z napisał(a):

Nie licz na poprawę komfortu wymieniając samą kierownicę. Od tego jest amortyzator, a przede wszystkim opona z odpowiednim ciśnieniem. A jak się upierasz przy kierownicy to lepiej wypróbuj grube chwyty silikonowe, np. Extra Chunky (jeśli nie liczysz gramów).

To jak już tak piszesz koledze, to nie pisz przynajmniej, że amortyzator jest od poprawy komfortu - bo nie jest, wypadkowa jego podstawowej funkcji to zwiększony komfort. A karbonowa kierownica złagodzi drgania, tak samo jak łagodzi drgania wymiana kierownicy aluminiowej o średniy 35mm na mniejszą. Pytanie tylko czy efekt będzie adekwatny do wydanych pieniędzy.

Tak jak piszesz, ciśnienie w kołach i dobrze dobrane gripy to najtańszy a na pewno najefektywniejszy sposób na poprawę (człowieki polecają też gripy ERGONa)

Edytowane przez adamW202
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Daroot napisał(a):

Z tematu obok panowie.

IMG_1352.jpeg.d967b8335b58dfc3653ca143c6bdc53a.jpeg

Hehe. Elektryczne rowery są spoko, wszystko zależy od tego czego oczekujesz od jazdy na rowerze. Szkoda tylko, że wielu użytkowników elektryków traktuje je jako wyznacznik statusu społecznego, w międzyczasie zapominając o wyciągnięciu słomy z butów.

Edytowane przez adamW202
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, adamW202 napisał(a):

To jak już tak piszesz koledze, to nie pisz przynajmniej, że amortyzator jest od poprawy komfortu - bo nie jest, wypadkowa jego podstawowej funkcji to zwiększony komfort. A karbonowa kierownica złagodzi drgania, tak samo jak łagodzi drgania wymiana kierownicy aluminiowej o średniy 35mm na mniejszą. Pytanie tylko czy efekt będzie adekwatny do wydanych pieniędzy.

Tak jak piszesz, ciśnienie w kołach i dobrze dobrane gripy to najtańszy a na pewno najefektywniejszy sposób na poprawę (człowieki polecają też gripy ERGONa)

IMO trzeba najpierw spytac o jaki komfort chodzi... Przedni amortyzator ma na celu poprawienie przyczepnosci i kontroli roweru w trudnym terenie, podobna funkcje pelni opona.  Natomiast kierownica ma wplyw na komfort nie tylko redujac drgania, o ile jest to rozmiar 25.4, ale rowniez ksztaltem czy jest prosta, wygieta czy ma dostepne rozne pozycje dla rak... Takze nie ma jednej odpowiedzi, bo kazdy jest inny, i docelowo trzeba spedzic w siodle wystarczajaco czasu by wiedziec co dla danego szkieletu najlepiej pasuje.  

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Eryk napisał(a):

IMO trzeba najpierw spytac o jaki komfort chodzi... Przedni amortyzator ma na celu poprawienie przyczepnosci i kontroli roweru w trudnym terenie, podobna funkcje pelni opona.  Natomiast kierownica ma wplyw na komfort nie tylko redujac drgania, o ile jest to rozmiar 25.4, ale rowniez ksztaltem czy jest prosta, wygieta czy ma dostepne rozne pozycje dla rak... Takze nie ma jednej odpowiedzi, bo kazdy jest inny, i docelowo trzeba spedzic w siodle wystarczajaco czasu by wiedziec co dla danego szkieletu najlepiej pasuje.  

Sama prawda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kokos napisał(a):

Wymiana kierownicy na karbon ma na celu zmniejszenie drgań.  Wyjaśnijcie proszę kwestie rozmiaru. Dlaczego rozmiar 24,4 ma znaczenie?

Standard 25.4mm ktory zasadniczo zostal wyparty przez 31.8mm dawal kierownice ktora lepiej tlumila drgania ze wzgledu na mniejszy przekroj.  Poniewaz szerokosc kierownic wciagu ostatnich 20 lat zwiekszyla sie, ten stary rozmiar stal sie za malo precyzyjny.  Kierownica 31.8 jest sztywniejsza, w szczegolnosci alu, karbon moze redukowac drgania, ale bedzie to tylko wtedy odczuwalne gdy opony sa bardzo twardo napompowane.  Sa jeszcze drewniane kierownice, ale to juz taki bardziej niszowy produkt.

W moich rowerach uzywam kierownic 25.4 i 31.8 alu, scandium i karbon, ale wszystkie w MTB nie robia roznicy bo poprostu niskie cisnienie w oponach redukuje drgania bardziej niz kiera.  W szosowym rowerze z plaska kierownica 25.4 z karbonu drobne drgania lepiej sa wybierane, bo caly rower lacznie z widelkami jest z alu, a cisnienie w oponach wysokie.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kokos napisał(a):

Wymiana kierownicy na karbon ma na celu zmniejszenie drgań.  Wyjaśnijcie proszę kwestie rozmiaru. Dlaczego rozmiar 24,4 ma znaczenie?

Takie są standardy kierownic: 25.4mm, 31.8mm i 35mm (może jeszcze jakieś - nie fiem), chodzi tu o średnicę kierownicy w miejscu mocowania w mostku. Im średnica większa, tym kierownica sztywniejsza. Spotkałem wiele opinii znajomych, że dość popularny w ostatnich latach standard 35mm im nie pasuje bo właśnie jest za sztywno, zmieniali wtedy na na 31.8mm i zazwyczaj byli z tej zmiany zadowoleni. Kierownica o średnicy 25.4mm to stary standard, na pewno taka kierownica jest bardziej "wiotka" i będzie inaczej pracowała na nierównościach, czy lepiej?...nie koniecznie, wiele czynników na to się składa: wznios, cieniowanie rurek, szerokość, materiał...mówią że do cięższej jazdy poniżej 31.8mm lepiej nie schodzić bo wytrzymałość jest słabsza (biorąc pod uwagę współczesne wykonanie wszystkiego - szczególnie tutaj części rowerowych - nie polemizował bym z tym argumentem). 

A więc nie ma jednoznaczej odpowiedzi. Wszystko zależy od tak wielu czynników, że złotego środka nie ma. Na swoim przykładzie powiem tyle, że miałem podobny problem: jeżdżę na kierownicy o średnicy 35mm, na początku było mi za wąsko, więc zmieniłem na taką samą średnicę (grubas jestem i jeżdżę czasami bardzo ciężko nie tylko ze względu na moją masę ale i na teren, pomyślałem więc: cieńszą jednak strach;)) ale szerszą, zmieniłem chwyty na bardziej mięsiste i...było lepiej ale nie wiele lepiej. Wszystko się zmieniło, gdy zmieniłem koła na bardziej pancerne a opony z 2.1 albo 2.2 (nie pamiętam już) na 2.6 cala.

Jeśli już zdecydujesz się jednak na kierownicę karbonową to kupuj tylko coś jakiegoś sprawdzonego producenta, bo strach pomyśleć co może się stać gdy kierownica pęknie.

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Eryk napisał(a):

Standard 25.4mm ktory zasadniczo zostal wyparty przez 31.8mm dawal kierownice ktora lepiej tlumila drgania ze wzgledu na mniejszy przekroj.  Poniewaz szerokosc kierownic wciagu ostatnich 20 lat zwiekszyla sie, ten stary rozmiar stal sie za malo precyzyjny.  Kierownica 31.8 jest sztywniejsza, w szczegolnosci alu, karbon moze redukowac drgania, ale bedzie to tylko wtedy odczuwalne gdy opony sa bardzo twardo napompowane.  Sa jeszcze drewniane kierownice, ale to juz taki bardziej niszowy produkt.

W moich rowerach uzywam kierownic 25.4 i 31.8 alu, scandium i karbon, ale wszystkie w MTB nie robia roznicy bo poprostu niskie cisnienie w oponach redukuje drgania bardziej niz kiera.  W szosowym rowerze z plaska kierownica 25.4 z karbonu drobne drgania lepiej sa wybierane, bo caly rower lacznie z widelkami jest z alu, a cisnienie w oponach wysokie.

Się zgrało:D bym się nie pocił jak bym wiedział, że piszesz:thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, adamW202 napisał(a):

To jak już tak piszesz koledze, to nie pisz przynajmniej, że amortyzator jest od poprawy komfortu - bo nie jest

 

Oczywiście, któż mógłby pomyśleć, że amortyzację można jakkolwiek bezpośrednio łączyć z komfortem  - tak w rowerach jak i samochodach. Dlatego w każdej S-klasie CDI są te same amortyzatory co w AMG, dla przyczepności i lepszego prowadzenia ;)

 

@kokos nie licz, że karbonowa kierownica czy sztyca z karbonu w odczuwalny sposób poprawi komfort (szczególnie na małych i średnich dystansach), chyba że jesteś człowiekiem wielkiej wiary. I nie piszę tak dlatego, że sam nie sprawdzałem albo nigdy oglądałem Youtube'a w przeciwieństwie do niektórych tutaj. Mam któryś tam z kolei rower na poziomie pucharu świata, wszystko oprócz mostka jest w nim karbonowe. Ale nie zamierzam tu opowiadać mniej doświadczonym kolegom, że to wszystko ma jakiś głęboki sens, bo nie ma. 

 

Ja zadowalający komfort na hardtailu uzyskałem przez tubeless, szerokie opony, a najbardziej koła na 24 szprychach. Fajne doświadczenie daje też połączenie tubeless z wkładkami antydobiciowymi. Koła robią mi największą różnicę. Czasem jeżdżę na tak sztywnych, że po 50km jestem cały wytelepany i obolały mimo, a przecież wszystko mam karbonowe (i nawet po kilku tysiącach przebiegu moje ciało nie chce się zaadoptować). A mam tez koła, na których spokojnie robię 150 km i jest fajnie. I na aluminiowym rowerze z aluminiową kierownicą tez by było fajnie. Wiem, bo taki rower tez miałem.

 

Odpowiednio ustawiony amortyzator z wysokiej jakości tłumikiem i sprężyną powietrzną tez naprawdę się sprawdza i pozwala odpocząć łokciom. A wierz mi, są widelce FOXa, o których w światku mówi się, że nawet liście wybierają. Ale tu mówimy już o bardzo wysokich kwotach.

Edytowane przez tomek_z
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, brt napisał(a):

Zaraz, zaraz, poczekajcie, @kokos, skąd pomysł tłumienia drgań kierownicą? Co to za rower i jaki masz budżet? Próbowałeś zmniejszyć ciśnienie w oponach? :mrgreen:

Tani giętki carbon równać się może konieczności wymiany klawiatury i nie mówię tu o tej komputerowej ;)

"Nie" rower miał być w ramie aluminiowej. Zastanawiam się czy nie zmienić kokpitu na karbon pod kątem eliminacji drgań. "Stary" ROWER, sztywniak, który zostaje był tubeless (29x2.4). Wielokrotnie eksperymentowałem z ciśnieniem, na ustawieniach zawiasu znam się średnio, polegam na tych co twierdzą że coś wiedzą w temacie.

Ale........... ostatecznie padło na "NIE" rower w pełni karbonowy (rama, koła, kiera i korby). Zawias FOX 38 kashima. Wszystko dzięki zapaści na rynku rowerowym :D

Wiem, w moim przypadku to przerost "treści nad formą" ridera ;) ale nie mogę się doczekać weekendu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję zakupu! Jaki rower wybrałeś?

Ale, skoro sztywniak zostaje to:

- w takim przypadku (koła 2,4 i amortyzator) szukałbym przyczyny gdzieś indziej niż sztywny kokpit. Może warto wydać parę stówek na bike fitting, albo znaleźć kogoś znajomego, podobnej postury i wagi, kto potrafi "w ustawienia" i dać mu swój rower do pojeźdżenia i ustawienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, brt napisał(a):

Gratuluję zakupu! Jaki rower wybrałeś?

Ale, skoro sztywniak zostaje to:

- w takim przypadku (koła 2,4 i amortyzator) szukałbym przyczyny gdzieś indziej niż sztywny kokpit. Może warto wydać parę stówek na bike fitting, albo znaleźć kogoś znajomego, podobnej postury i wagi, kto potrafi "w ustawienia" i dać mu swój rower do pojeźdżenia i ustawienia :)

Levo Pro Karbon

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...