aflinta Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 W takim razie ...Jak SIP informuje swoich klientów o badaniach technicznych ?... w instrukcji do Forestera nic nie znalazłem Ja mam w coś w instrukcji do legaca o podnoszeniu ośki, ale, że ona w pogańskim języku, to nie wiem o czym tam do mnie rozmawiają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b. Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 W takim razie ...Jak SIP informuje swoich klientów o badaniach technicznych ?... w instrukcji do Forestera nic nie znalazłem ja kiedys w jakiejs instukcji widzialem o podnoszeniu osi, ale takze w innej znalazlem cos takiego : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 W instrukcji forestera napisanej w języku Gebelsa jest rysunek iż koła jednej osi należy podnieść umieścić na rolkach aby mogły się swobodnie obracać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 W takim razie ...Jak SIP informuje swoich klientów o badaniach technicznych ?... w instrukcji do Forestera nic nie znalazłem ja kiedys w jakiejs instukcji widzialem o podnoszeniu osi, ale takze w innej znalazlem cos takiego : u mnie w instrukcji jest to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek12 Opublikowano 8 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 Ciekawe co na to Twoja wiskoza..... Czy uszkodzoną wiskoze można poznać po stukaniu podobnym do tego jaki wydaje uszkodzony przegób w kole w ośce. :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 Czy uszkodzoną wiskoze można poznać po stukaniu podobnym do tego jaki wydaje uszkodzony przegób w kole w ośce. Podobno, szczególnie podczas powolnej jezdy - np. na parkingu. Ale sam nigdy tego nie słyszałem na własne uszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek12 Opublikowano 8 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 W takim razie jade na parking posluch czy nic nie strzela :wink: . Dzieki za informcje. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 Ale to nie jest warunek konieczny - nie musi nic strzelać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek12 Opublikowano 8 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 Rozumiem , ale to moge sam sprawdzic, w czwartek bede w W-wie na Górki 29 :wink: to sie sprawdzi dokladniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 Hyhy - upomnij się o jazdę próbną ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek12 Opublikowano 8 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 Hyhy - upomnij się o jazdę próbną ;-) Spoko ,upomnę się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekEl Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 Ewidentnie zmeczona wiskoze slychac przy maksymalnym skreceniu kol i jezdzeniu w kolko. Strzela dosc glosno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek12 Opublikowano 9 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 Ewidentnie zmeczona wiskoze slychac przy maksymalnym skreceniu kol i jezdzeniu w kolko. Strzela dosc glosno. Wczoraj pojezdzilem troche w kolko ,az mi sie w glowie zakrecilo :wink: i na szczecie nic nie uslyszalam niepokojacego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 a jest inny sposób na sprawdzenie ?. U mnie przy maksymalnym skręceniu kół to słychać pukanie z przednich kół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 Ewidentnie zmeczona wiskoze slychac przy maksymalnym skreceniu kol i jezdzeniu w kolko. Strzela dosc glosno. Niesttey nie jest to warunek konieczny. I.e jeżeli takiego objawu nie ma nie znaczy to że wszytsko jest OK, jechałem conajmniej jedną Imprezą z rozwalona wiskozą i była cisza jak miakiem zasiał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norveg Opublikowano 10 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 Notabene gościu był na badaniach był niezły: - najpierw 10 minut kazał mi szukać przełacznika od napędu 4x4 bo przecież wszystkie samochody mają dołączany... - a potem jak odpaliłem silnik ze zrozumieniem pokiwał głową i powiedział...mmmmmm dieselek.... a ja właśnie H&S zamontowałem. o rany !!! Ręce opadają !!!!!! Szkoda jeszcze że ci dymienia nie sprawdzał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 20 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2005 W takim razie ...Jak SIP informuje swoich klientów o badaniach technicznych ?... w instrukcji do Forestera nic nie znalazłem ja kiedys w jakiejs instukcji widzialem o podnoszeniu osi, ale takze w innej znalazlem cos takiego : z tego co tutaj mozna przeczytać to zaleca sie przed badaniem hamulców rozgrzanie wiskozy do normalnej temperatury a nastepnie testowanie normalnie hamulców na rolkach. Efekt hamujący wiskozy ma wynosić (patrz dane Nm). Jeśli opory toczenia tylnych kół są wieksze to zalecaja uniesienie kół i sprawdzenie (usunięcie) przyczyny. Słowa tam nie znalazłem o tym , że auto ma być na 2 parach rolek czy temu podobnych nowin PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawo Opublikowano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2005 z tego co tutaj mozna przeczytać to zaleca sie przed badaniem hamulców rozgrzanie wiskozy do normalnej temperatury a nastepnie testowanie normalnie hamulców na rolkach. Efekt hamujący wiskozy ma wynosić (patrz dane Nm). Jeśli opory toczenia tylnych kół są wieksze to zalecaja uniesienie kół i sprawdzenie (usunięcie) przyczyny. Słowa tam nie znalazłem o tym , że auto ma być na 2 parach rolek czy temu podobnych nowin PZDR! A tak z ciekawosci, czy byla to instrukcja do subaru? subaru justy? Moze chodzilo o rozlaczany naped? Mnie zastanawia, czy roznice predkosci miedzy przednia a tylna osia, ktore wystepuja na rolkach zdarzaja sie tez na drodze np. sliskiej lub po zawieszeniu samochodu? Pozdrawiam, Slawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawo Opublikowano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2005 Zależy ile to auto stało na rolkach. Generalnie jak kręci się tylko jedna oś to robi to pokonując rosnący opór rozgrzewającej się wiskozy. temperatura płynu w środku rośnie, zakleszcza się ona coraz mocniej. W ekstremalnym wypadu przy dłuższy utrzymywaniu się takiej sytuacji może nastpić uszkodzenie uszczelnień wiskozy i utrata płyny - w ten sposób tracisz środkowe LSD i auto zacznie sięzachowywac dziwnie trochę jakprzód napęd. Podczas normalnej jazdy zero objawów, ale czasem uszkodzona wiskoza w Subaru wydaje dziwne zgrzyty i trzeszczenia. Podnieś jedno przednie koło weź klucz dynamometryczny i sprawdź jaki opór stawia przy kręceniu. 1.Piszac o utracie plynu masz na mysli ten ze skrzyni i dyfra? 2. Wiesz jaki powinien byc opor przy probie zakrecenia przednim kolem? Pozdr, Slawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2005 1.Piszac o utracie plynu masz na mysli ten ze skrzyni i dyfra? Mam na myśli płyn silikonowy z wiskozy. 2. Wiesz jaki powinien byc opor przy probie zakrecenia przednim kolem? Niestety nie. Sprawdź jaki jest i napsiz na forum, ktoś ze sprawym autem porówna i będzue wiadomo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawo Opublikowano 3 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2005 Jeszcze jedno ciekawskie pytanie. Czy podczas krecenia jednej osi na rolkach samochod, po odpowiednim przygrzaniu wiskozy, nie powinien z nich wyjechac. :?: Przeciez druga os stoi niezablokowana. Pozdr, Slawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 3 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2005 To jest chyba kwestia braku szper (?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b. Opublikowano 3 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2005 z tego co tutaj mozna przeczytać to zaleca sie przed badaniem hamulców rozgrzanie wiskozy do normalnej temperatury a nastepnie testowanie normalnie hamulców na rolkach. Efekt hamujący wiskozy ma wynosić (patrz dane Nm). Jeśli opory toczenia tylnych kół są wieksze to zalecaja uniesienie kół i sprawdzenie (usunięcie) przyczyny. Słowa tam nie znalazłem o tym , że auto ma być na 2 parach rolek czy temu podobnych nowin PZDR! A tak z ciekawosci, czy byla to instrukcja do subaru? subaru justy? Moze chodzilo o rozlaczany naped?...Slawo. instrukcja napewno byla od imprezy, ale czy to bylo gt czy wrx, czy jakis amerykaniec to juz ci nie powiem, bo mam mnostwo tych instrukcji i nie chce mi sie wertowac... b. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Czy podczas krecenia jednej osi na rolkach samochod, po odpowiednim przygrzaniu wiskozy, nie powinien z nich wyjechac. Przeciez druga os stoi niezablokowana. Imprezowa wiskoza jest za słaba na to Lancer Evo V/VI by wyjechał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Czy podczas krecenia jednej osi na rolkach samochod, po odpowiednim przygrzaniu wiskozy, nie powinien z nich wyjechac. Przeciez druga os stoi niezablokowana. Imprezowa wiskoza jest za słaba na to Lancer Evo V/VI by wyjechał. Justy także nie wyjeżdża z rolek. Ostatnio byłem na przegladzie. Poinformowałem o fakcie istnienia wiskozy diagnostę i ten stwierdził, że to jak z ABSem. Na rolkach jest zbyt mała predkość do jej zadziałania. Przeprowadził test i autko zniosło go dzielnie. Nie wyjeżdżało z rolek, nie dymiło z wiskozy i nie chrupało mechanizmami przeniesienia napędu. PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi