Skocz do zawartości

Wieksze opory toczenia


tomek12

Rekomendowane odpowiedzi

W takim razie ...

Jak SIP informuje swoich klientów o badaniach technicznych ?... w instrukcji do Forestera nic nie znalazłem

Ja mam w coś w instrukcji do legaca o podnoszeniu ośki, ale, że ona w pogańskim języku, to nie wiem o czym tam do mnie rozmawiają ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W takim razie ...

Jak SIP informuje swoich klientów o badaniach technicznych ?... w instrukcji do Forestera nic nie znalazłem

 

ja kiedys w jakiejs instukcji widzialem o podnoszeniu osi, ale takze w innej znalazlem cos takiego :

 

u mnie w instrukcji jest to samo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie zmeczona wiskoze slychac przy maksymalnym skreceniu kol i jezdzeniu w kolko. Strzela dosc glosno.

 

Niesttey nie jest to warunek konieczny. I.e jeżeli takiego objawu nie ma nie znaczy to że wszytsko jest OK, jechałem conajmniej jedną Imprezą z rozwalona wiskozą i była cisza jak miakiem zasiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Notabene gościu był na badaniach był niezły:

- najpierw 10 minut kazał mi szukać przełacznika od napędu 4x4 bo przecież wszystkie samochody mają dołączany...

- a potem jak odpaliłem silnik ze zrozumieniem pokiwał głową i powiedział...mmmmmm dieselek....

a ja właśnie H&S zamontowałem.

 

 

o rany !!! Ręce opadają !!!!!!

Szkoda jeszcze że ci dymienia nie sprawdzał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W takim razie ...

Jak SIP informuje swoich klientów o badaniach technicznych ?... w instrukcji do Forestera nic nie znalazłem

 

ja kiedys w jakiejs instukcji widzialem o podnoszeniu osi, ale takze w innej znalazlem cos takiego :

 

z tego co tutaj mozna przeczytać to zaleca sie przed badaniem hamulców rozgrzanie wiskozy do normalnej temperatury a nastepnie testowanie normalnie hamulców na rolkach. Efekt hamujący wiskozy ma wynosić (patrz dane Nm). Jeśli opory toczenia tylnych kół są wieksze to zalecaja uniesienie kół i sprawdzenie (usunięcie) przyczyny. Słowa tam nie znalazłem o tym , że auto ma być na 2 parach rolek czy temu podobnych nowin :)

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

z tego co tutaj mozna przeczytać to zaleca sie przed badaniem hamulców rozgrzanie wiskozy do normalnej temperatury a nastepnie testowanie normalnie hamulców na rolkach. Efekt hamujący wiskozy ma wynosić (patrz dane Nm). Jeśli opory toczenia tylnych kół są wieksze to zalecaja uniesienie kół i sprawdzenie (usunięcie) przyczyny. Słowa tam nie znalazłem o tym , że auto ma być na 2 parach rolek czy temu podobnych nowin :)

PZDR!

A tak z ciekawosci, czy byla to instrukcja do subaru? subaru justy? Moze chodzilo o rozlaczany naped?

Mnie zastanawia, czy roznice predkosci miedzy przednia a tylna osia, ktore wystepuja na rolkach zdarzaja sie tez na drodze np. sliskiej lub po zawieszeniu samochodu?

Pozdrawiam,

Slawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy ile to auto stało na rolkach. Generalnie jak kręci się tylko jedna oś to robi to pokonując rosnący opór rozgrzewającej się wiskozy. temperatura płynu w środku rośnie, zakleszcza się ona coraz mocniej. W ekstremalnym wypadu przy dłuższy utrzymywaniu się takiej sytuacji może nastpić uszkodzenie uszczelnień wiskozy i utrata płyny - w ten sposób tracisz środkowe LSD i auto zacznie sięzachowywac dziwnie trochę jakprzód napęd. Podczas normalnej jazdy zero objawów, ale czasem uszkodzona wiskoza w Subaru wydaje dziwne zgrzyty i trzeszczenia.

 

Podnieś jedno przednie koło weź klucz dynamometryczny i sprawdź jaki opór stawia przy kręceniu.

1.Piszac o utracie plynu masz na mysli ten ze skrzyni i dyfra?

2. Wiesz jaki powinien byc opor przy probie zakrecenia przednim kolem?

Pozdr,

Slawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Piszac o utracie plynu masz na mysli ten ze skrzyni i dyfra?

 

 

Mam na myśli płyn silikonowy z wiskozy.

 

2. Wiesz jaki powinien byc opor przy probie zakrecenia przednim kolem?

 

Niestety nie. Sprawdź jaki jest i napsiz na forum, ktoś ze sprawym autem porówna i będzue wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co tutaj mozna przeczytać to zaleca sie przed badaniem hamulców rozgrzanie wiskozy do normalnej temperatury a nastepnie testowanie normalnie hamulców na rolkach. Efekt hamujący wiskozy ma wynosić (patrz dane Nm). Jeśli opory toczenia tylnych kół są wieksze to zalecaja uniesienie kół i sprawdzenie (usunięcie) przyczyny. Słowa tam nie znalazłem o tym , że auto ma być na 2 parach rolek czy temu podobnych nowin :)

PZDR!

A tak z ciekawosci, czy byla to instrukcja do subaru? subaru justy? Moze chodzilo o rozlaczany naped?...Slawo.

 

instrukcja napewno byla od imprezy, ale czy to bylo gt czy wrx, czy jakis amerykaniec to juz ci nie powiem, bo mam mnostwo tych instrukcji i nie chce mi sie wertowac...

 

b.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy podczas krecenia jednej osi na rolkach samochod, po odpowiednim przygrzaniu wiskozy, nie powinien z nich wyjechac. Przeciez druga os stoi niezablokowana.

 

 

Imprezowa wiskoza jest za słaba na to Lancer Evo V/VI by wyjechał.

 

Justy także nie wyjeżdża z rolek. Ostatnio byłem na przegladzie. Poinformowałem o fakcie istnienia wiskozy diagnostę i ten stwierdził, że to jak z ABSem. Na rolkach jest zbyt mała predkość do jej zadziałania. Przeprowadził test i autko zniosło go dzielnie. Nie wyjeżdżało z rolek, nie dymiło z wiskozy i nie chrupało mechanizmami przeniesienia napędu.

 

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...