Jump to content

Wieksze opory toczenia


tomek12

Recommended Posts

Dzisiaj bylem na przegladzie technicznym ,wszystko ok. tylko pan ktory robil przeglad stwierdzil ze tylne kola maja wieksze opory toczenia na rolkach niz powinny miec (hamulec reczny i nozny z tylu ok.) i teraz moje pytanie czy te opory wieksze wynikaja z tego ze samochod jest 4-napedowy .Podczas jazdy nic nie czuc zeby samochod hamowal , beben tez sie nie grzeje. Chialem sie dopytac zanim zabiore sie za naprawe :?:

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

może nie przełączył rolek w tryb 4x4, ten szybszy kręci 6km/h, wolniejszy(4x4) 3km/h...i po prostu czół "opór stawiany przez koła przednie które nie mogły się obracać..." zdecydowanie bardziej odpowiednia byłaby próba drogowa i mierzenie opóźnienia...szczególnie dla napędu...

Link to comment
Share on other sites

zgadzam sie całkowicie z przedmówcą diagnosta niedość że dupa to jeszcze teorie SF snuje, następnym razem poszukaj stacji z stanowiskiem płytowym a nie rolkowym.

Link to comment
Share on other sites

może nie przełączył rolek w tryb 4x4, ten szybszy kręci 6km/h, wolniejszy(4x4) 3km/h...i po prostu czół "opór stawiany przez koła przednie które nie mogły się obracać..." zdecydowanie bardziej odpowiednia byłaby próba drogowa i mierzenie opóźnienia...szczególnie dla napędu...

 

Ten pan nic nie przelaczal nawet chyba nie wiedzial ze to samochod 4x4 :wink: a swoja opinie wzial widzac dane odczytane z monitora kom. podczas krecenia sie tylnych kol na rolkach. :idea:

Link to comment
Share on other sites

Nie bardzo wiem o co chodzi :oops:

 

Może o to, że masz centralny dyferencjał, którego mogło zaboleć napędzanie na rolkach osi w różnych prędkościach, albo napędzanie tylko jednej :twisted:.

 

Dzieki ale mnie pocieszyles :twisted: teraz jak sprawdzic czy zabolalo :cry:

Link to comment
Share on other sites

Dzieki ale mnie pocieszyles :twisted: teraz jak sprawdzic czy zabolalo :cry:

 

Jeśli w trakcie testu nie poszedł niebieski dym, nie strzelały ślimakowe koła zębate, a po teście dojechałeś samochodem do domu, to może znaczyć, że jęknął, ale przeżył :twisted:.

Link to comment
Share on other sites

Samochodem dojechalem do domu i nadal jezdze ,ale czy to moze oznaczac ze dyferencjal "zuzyl sie" ? I zaraz chyba pojade do stacji i temu gosciowi sypne kilka milych i czulych slow :mrgreen:

 

To poczekaj jeszcze na wykładnię profesora Azraela :wink:. Ja tu jestem na tym forum raczej amator, wręcz lajkonik :wink: i nie chciałbym, żeby jakiś bogu ducha winny mechanik dostał od Ciebie za moją ignorancję :twisted:.

Link to comment
Share on other sites

Samochodem dojechalem do domu i nadal jezdze ,ale czy to moze oznaczac ze dyferencjal "zuzyl sie" ? I zaraz chyba pojade do stacji i temu gosciowi sypne kilka milych i czulych slow :mrgreen:

 

To poczekaj jeszcze na wykładnię profesora Azraela :wink:. Ja tu jestem na tym forum raczej amator, wręcz lajkonik :wink: i nie chciałbym, żeby jakiś bogu ducha winny mechanik dostał od Ciebie za moją ignorancję :twisted:.

 

Dobra jeszcze poczekam :?

Link to comment
Share on other sites

Zależy ile to auto stało na rolkach. Generalnie jak kręci się tylko jedna oś to robi to pokonując rosnący opór rozgrzewającej się wiskozy. temperatura płynu w środku rośnie, zakleszcza się ona coraz mocniej. W ekstremalnym wypadu przy dłuższy utrzymywaniu się takiej sytuacji może nastpić uszkodzenie uszczelnień wiskozy i utrata płyny - w ten sposób tracisz środkowe LSD i auto zacznie sięzachowywac dziwnie trochę jakprzód napęd. Podczas normalnej jazdy zero objawów, ale czasem uszkodzona wiskoza w Subaru wydaje dziwne zgrzyty i trzeszczenia.

 

Podnieś jedno przednie koło weź klucz dynamometryczny i sprawdź jaki opór stawia przy kręceniu.

Link to comment
Share on other sites

To w jaki sposób powinno się robić badania techniczne samochodów 4x4 i gdzie ?

Ja podjechałem do pierwszej lepszej stacji. Stałem na rolkach przez kilkanaście sekund i nie czuję jakiejś awarii ale i tak mnie zaniepokoiłeś ( szczególnie ze raz na śliskim przodem poleciałem :-)

 

Notabene gościu był na badaniach był niezły:

- najpierw 10 minut kazał mi szukać przełacznika od napędu 4x4 bo przecież wszystkie samochody mają dołączany...

- a potem jak odpaliłem silnik ze zrozumieniem pokiwał głową i powiedział...mmmmmm dieselek....

a ja właśnie H&S zamontowałem.

Link to comment
Share on other sites

no myślę że u mnie to było 5 - 6 s ale trudno spodziewać się aby się coś zrypało, no bo w końcu chyba wszyscyposiadacze Sub od czasu do czasu jada na badania i nie każdy musi szukać specjalistycznej stacji 4x4

Link to comment
Share on other sites

generalnie powinni badać opóźnienie na próbie drogowej, problem w tym że chyba żadna stacja nie posiada takowego urządzenia…

Można też badać najeżdżając na płytę (zgrubnie). Na rolki – przynajmniej ja swojej bestii nie wpuszczam – mówię co i jak że jak chcą to opóźnienie mogą co najwyżej zbadać – raczej wtedy rezygnują w ogóle.

 

demontaż i sprawdzanie (na płytach) hebli mam na każdym przeglądzie więc wystarczy...

Link to comment
Share on other sites

generalnie powinni badać opóźnienie na próbie drogowej, problem w tym że chyba żadna stacja nie posiada takowego urządzenia…...

 

Każda stacja diagnostyczna ma na swoim wyposarzeniu opuźnieniomierz (tak samo jak przyżad do pomiaru przepuszczalności szyb i kilka innych ciekawyc zabawek) inna sprawa że większość tych urządzeń nigdy nie była uzyta.

Link to comment
Share on other sites

Każda stacja diagnostyczna ma na swoim wyposarzeniu opuźnieniomierz (tak samo jak przyżad do pomiaru przepuszczalności szyb i kilka innych ciekawyc zabawek) inna sprawa że większość tych urządzeń nigdy nie była uzyta.

 

A ciekawe jak z wiedza uzycia tych zabawek przez panow ze stacji diagnostycznej , bo ja smiem watpic w to :wink:

Link to comment
Share on other sites

Szczrze mówiąc ni wiem na ile to jest szkodliwe w tak krótkim czasie i nie wiem jak to się powinno badać, ale na pewno ignorowanie napędu jest błędem.

 

Wniosek teraz taki ze na ewentualne efekty negatywne :( trzeba czekac.

Link to comment
Share on other sites

W takim razie ...

Jak SIP informuje swoich klientów o badaniach technicznych ?... w instrukcji do Forestera nic nie znalazłem

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...