Skocz do zawartości

Jak mądrze zniszczyć Subaru-czyli konwersja na RWD


stayer

Rekomendowane odpowiedzi

Oprócz dla mnie irracjonalnego pomysłu, pozostaje jeszcze fakt , jak długo wytrzyma napęd RWD, pod kątem wytrzymałości , wału, półosi , dyfra itp. Przecież na deskach kreslarskich to wszystko sie oblicza a potem produkuje pod napęd AWD :roll:

 

Ciekawe spostrzeżenie, carfit, a jaką masz opinię na temat podnoszenia mocy w uturbionych wersjach, z seryjnych np.230KM na 400 czy więcej, i podnoszenia momentu obrotowego na ileśtam nM :) , przecież seryjne STI wytrzymuje sporo przeróbek....myślisz, że odpięcie napędu z przodu w ssącym Subaru, i pozostawienie napędu tylko z tyłu dwukrotnie bardziej obciąży elementy przeniesienia napędu? Idąc tym tokiem myślowym wszystkie auta FWD czy RWD powinny być budowane dwa razy ,,wytrzymalej" czyli mocniej niż AWD...?

Wydaje mi się że jest wystrczająca rezerwa wytrzymałości w napędzie AWD w Subaru, żeby zaryzykować przeróbkę na RWD, chociaż zasadność takiej przeróbki stawiam również jak Ty, pod znakiem zapytania... :lol: ale każdy bawi się jak lubi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stare Legacy przednio napędowe miały grubsze półosie niż 4x4. Przy otwartych dyfrach nie ma możliwości żeby cały moment był przekazywany na jedno koło. Może inaczej, maksymalny moment obrotowy generowany przez silnik. Jak jedno koło zacznie się ślizgać to na nim jest cały moment, ale jego wartość jest mała ( jak podniesiemy koło moment równy jest 0Nm) . Maksymalny moment generowany przez silnik zawsze jest równo rozłożony na wszystkie koła. Inaczej jak mamy blokady, szpery, wiskozy itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadność jest prosta i zawarta w pierwszym poście :) Kocham H6 bo to najlepszy uklad i kocham rwd.Co do wytrzymalości to moim zdaniem nie problem.Przeciez nawet w awd jesli sie postaramy to przy starcie mozna uzyskac chwilowy uslizg tylnej osi.W rwd wiec przeniesione zostaje tyle samo- a jesli ostre starty nie zabijaja napedu to wszystko co sie dzieje na 2,3 i dalej biegu jest juz lightem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadność jest prosta i zawarta w pierwszym poście :) Kocham H6 bo to najlepszy uklad i kocham rwd.Co do wytrzymalości to moim zdaniem nie problem.Przeciez nawet w awd jesli sie postaramy to przy starcie mozna uzyskac chwilowy uslizg tylnej osi.W rwd wiec przeniesione zostaje tyle samo- a jesli ostre starty nie zabijaja napedu to wszystko co sie dzieje na 2,3 i dalej biegu jest juz lightem.

 

Rób swoje i nie patrz na opinie malkontentów, tylko zostaw sobie techniczną możliwość powrotu - przeróbki w drugą strone - do 4 łap, gdyby jednak RWD nie spełniło Twoich marzeń....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe spostrzeżenie, carfit, a jaką masz opinię na temat podnoszenia mocy w uturbionych wersjach, z seryjnych np.230KM na 400 czy więcej

 

Mam taką opinię , że podnoszenie mocy i momentu , zawsze skraca żywotność innych podzespołów jeśli się to wykorzystuje :roll:

 

Wydaje mi się że

 

 

I to jest dobra odpowiedź :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe spostrzeżenie, carfit, a jaką masz opinię na temat podnoszenia mocy w uturbionych wersjach, z seryjnych np.230KM na 400 czy więcej

 

Mam taką opinię , że podnoszenie mocy i momentu , zawsze skraca żywotność innych podzespołów jeśli się to wykorzystuje :roll:

 

Wydaje mi się że

 

 

I to jest dobra odpowiedź :roll:

 

 

Oooo! mądrego zawsze dobrze posłuchać! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że mamy pomóc jak zrobić rwd, ale... tak czytam i czytam i nie mogę przeżyć. Przecież awd da ci więcej frajdy niż rwd, chociażby dlatego, że awd robi slajdy przy dużo większej prędkości niż rwd. Przynajmniej tak mi się wydaje bo rwd jeszcze nie jeździłem. :P Ale wracając do tematu wielokrotnie widziałem, na youtube imprezy rwd i to nawet raz nagrali jak to robili. W legacym powinno być podobnie. Spróbuję znaleźć i wtedy podam link.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że mamy pomóc jak zrobić rwd, ale... tak czytam i czytam i nie mogę przeżyć. Przecież awd da ci więcej frajdy niż rwd, chociażby dlatego, że awd robi slajdy przy dużo większej prędkości niż rwd. Przynajmniej tak mi się wydaje bo rwd jeszcze nie jeździłem. :P Ale wracając do tematu wielokrotnie widziałem, na youtube imprezy rwd i to nawet raz nagrali jak to robili. W legacym powinno być podobnie. Spróbuję znaleźć i wtedy podam link.

 

AWD to rewelecja.Uwielbiam odpychać sie z 4 łap kiedy spadnie snieg,ale z kolei na czarnym nie ma az takiej potrzeby.Poza tym szybka jazda rwd wymaga od kierowcy maksymalnej koncentracji i natychmiastowych reakcji aby nie wyspinować,nie wybacza tyle co awd i to jest wlasnie ten funn.Ponadto oś nienapędzana zawsze daje pozniejszy uslizg w czasie skretu.

chodzi mi o to co zostalo pokazane na tym filmiku i choc jest on mocno podhype'owany to daje ogolny obraz roznic w przyczepnosci przedniej osi miedzy napedami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aflinta, Nie było mowy o tym że bmw brałbym V8.To juz za duzo jara.Rozwazam R6 w bmw,choc wole H6 w subaru ,stad temat.Samochód nie ma byc do 1/4 ani typowo do driftu.Ma to byc daily car o calkioem dobrych osiagach z mozliwoscia pojscia bokiem.

Nie odpowiedział jeszcze nikt na moje pytanie dotyczące bicia tarcz....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz dla mnie irracjonalnego pomysłu, pozostaje jeszcze fakt , jak długo wytrzyma napęd RWD, pod kątem wytrzymałości , wału, półosi , dyfra itp. Przecież na deskach kreslarskich to wszystko sie oblicza a potem produkuje pod napęd AWD :roll:

 

Ciekawe spostrzeżenie, carfit, a jaką masz opinię na temat podnoszenia mocy w uturbionych wersjach, z seryjnych np.230KM na 400 czy więcej, i podnoszenia momentu obrotowego na ileśtam nM :) , przecież seryjne STI wytrzymuje sporo przeróbek....myślisz, że odpięcie napędu z przodu w ssącym Subaru, i pozostawienie napędu tylko z tyłu dwukrotnie bardziej obciąży elementy przeniesienia napędu? Idąc tym tokiem myślowym wszystkie auta FWD czy RWD powinny być budowane dwa razy ,,wytrzymalej" czyli mocniej niż AWD...?

Wydaje mi się że jest wystrczająca rezerwa wytrzymałości w napędzie AWD w Subaru, żeby zaryzykować przeróbkę na RWD, chociaż zasadność takiej przeróbki stawiam również jak Ty, pod znakiem zapytania... :lol: ale każdy bawi się jak lubi....

Nie wiem chłopaki ale widziałem półośki w 330i i te z subaru wyglądają jak paluszki. Wiem że inna waga, inne zawieszenie inne opony ale różnica jest znaczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że mamy pomóc jak zrobić rwd, ale... tak czytam i czytam i nie mogę przeżyć. Przecież awd da ci więcej frajdy niż rwd, chociażby dlatego, że awd robi slajdy przy dużo większej prędkości niż rwd. Przynajmniej tak mi się wydaje bo rwd jeszcze nie jeździłem. :P Ale wracając do tematu wielokrotnie widziałem, na youtube imprezy rwd i to nawet raz nagrali jak to robili. W legacym powinno być podobnie. Spróbuję znaleźć i wtedy podam link.

 

szybka jazda rwd wymaga od kierowcy maksymalnej koncentracji i natychmiastowych reakcji aby nie wyspinować,nie wybacza tyle co awd i to jest własnie ten funn.i

Haha to ty tym kombiakiem chcesz jeździć na krawędzi przyczepności maksymalnie skoncentrowany i przygotowany na kontrę jak kierowca rajdowy :F Nie wolał byś kupić sobie jako drugie auto tanie mocne rwd na pojeżdżawki, wyrzucił byś wnętrze, jak byś gdzieś przydrapał to odpukać młotkiem i dalej ogień :> Ja sobie właśnie odkładam na drugie auto do upalania^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...