motorOla Opublikowano 18 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 Oprócz dla mnie irracjonalnego pomysłu, pozostaje jeszcze fakt , jak długo wytrzyma napęd RWD, pod kątem wytrzymałości , wału, półosi , dyfra itp. Przecież na deskach kreslarskich to wszystko sie oblicza a potem produkuje pod napęd AWD :roll: Ciekawe spostrzeżenie, carfit, a jaką masz opinię na temat podnoszenia mocy w uturbionych wersjach, z seryjnych np.230KM na 400 czy więcej, i podnoszenia momentu obrotowego na ileśtam nM , przecież seryjne STI wytrzymuje sporo przeróbek....myślisz, że odpięcie napędu z przodu w ssącym Subaru, i pozostawienie napędu tylko z tyłu dwukrotnie bardziej obciąży elementy przeniesienia napędu? Idąc tym tokiem myślowym wszystkie auta FWD czy RWD powinny być budowane dwa razy ,,wytrzymalej" czyli mocniej niż AWD...? Wydaje mi się że jest wystrczająca rezerwa wytrzymałości w napędzie AWD w Subaru, żeby zaryzykować przeróbkę na RWD, chociaż zasadność takiej przeróbki stawiam również jak Ty, pod znakiem zapytania... ale każdy bawi się jak lubi.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 18 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 Stare Legacy przednio napędowe miały grubsze półosie niż 4x4. Przy otwartych dyfrach nie ma możliwości żeby cały moment był przekazywany na jedno koło. Może inaczej, maksymalny moment obrotowy generowany przez silnik. Jak jedno koło zacznie się ślizgać to na nim jest cały moment, ale jego wartość jest mała ( jak podniesiemy koło moment równy jest 0Nm) . Maksymalny moment generowany przez silnik zawsze jest równo rozłożony na wszystkie koła. Inaczej jak mamy blokady, szpery, wiskozy itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stayer Opublikowano 18 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 Zasadność jest prosta i zawarta w pierwszym poście Kocham H6 bo to najlepszy uklad i kocham rwd.Co do wytrzymalości to moim zdaniem nie problem.Przeciez nawet w awd jesli sie postaramy to przy starcie mozna uzyskac chwilowy uslizg tylnej osi.W rwd wiec przeniesione zostaje tyle samo- a jesli ostre starty nie zabijaja napedu to wszystko co sie dzieje na 2,3 i dalej biegu jest juz lightem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorOla Opublikowano 18 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 Zasadność jest prosta i zawarta w pierwszym poście Kocham H6 bo to najlepszy uklad i kocham rwd.Co do wytrzymalości to moim zdaniem nie problem.Przeciez nawet w awd jesli sie postaramy to przy starcie mozna uzyskac chwilowy uslizg tylnej osi.W rwd wiec przeniesione zostaje tyle samo- a jesli ostre starty nie zabijaja napedu to wszystko co sie dzieje na 2,3 i dalej biegu jest juz lightem. Rób swoje i nie patrz na opinie malkontentów, tylko zostaw sobie techniczną możliwość powrotu - przeróbki w drugą strone - do 4 łap, gdyby jednak RWD nie spełniło Twoich marzeń.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 18 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 Ciekawe spostrzeżenie, carfit, a jaką masz opinię na temat podnoszenia mocy w uturbionych wersjach, z seryjnych np.230KM na 400 czy więcej Mam taką opinię , że podnoszenie mocy i momentu , zawsze skraca żywotność innych podzespołów jeśli się to wykorzystuje :roll: Wydaje mi się że I to jest dobra odpowiedź :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorOla Opublikowano 18 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 Ciekawe spostrzeżenie, carfit, a jaką masz opinię na temat podnoszenia mocy w uturbionych wersjach, z seryjnych np.230KM na 400 czy więcej Mam taką opinię , że podnoszenie mocy i momentu , zawsze skraca żywotność innych podzespołów jeśli się to wykorzystuje :roll: Wydaje mi się że I to jest dobra odpowiedź :roll: Oooo! mądrego zawsze dobrze posłuchać! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gzyp1 Opublikowano 18 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 A nie łatwiej będzie kupić budę od RWD, silnik H6 i zrobić swapa? Z Subaru potrzebujesz bodaj tylko silnik, całą resztę weź np z BMW czy innego tam Mercedesa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 18 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 Uważam, że poza zabawami driftowymi przeróbka jest bez sensu, ale wolnoć Tomku w swoim domku, masz wizję i potrzebę, przerabiaj! Swoją drogą sam jestem ciekaw co Ci z tego wyjdzie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stayer Opublikowano 18 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 swap,zdecydowanie nie łatwiej. BartZ, totez tylko dlatego chce to robić To jak z tym schematem dyfra, tarczami i lsd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eden Prime Opublikowano 18 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 BratZ Musiałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 18 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 BratZ Musiałem Shit, znowu nie widzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 18 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 BratZ Musiałem Shit, znowu nie widzę a szkoda a co do tematu na YT widziałem forka RWD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stayer Opublikowano 18 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 ano jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 18 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 tylko nie jestem pewnien czy to jest rwd na 100% :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krazek1221 Opublikowano 18 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 Wiem, że mamy pomóc jak zrobić rwd, ale... tak czytam i czytam i nie mogę przeżyć. Przecież awd da ci więcej frajdy niż rwd, chociażby dlatego, że awd robi slajdy przy dużo większej prędkości niż rwd. Przynajmniej tak mi się wydaje bo rwd jeszcze nie jeździłem. Ale wracając do tematu wielokrotnie widziałem, na youtube imprezy rwd i to nawet raz nagrali jak to robili. W legacym powinno być podobnie. Spróbuję znaleźć i wtedy podam link. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 18 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 To jak z tym schematem dyfra, tarczami i lsd? http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=103254 http://bbs.scoobynet.com/technical-topi ... dated.html Tu masz różne manuale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 18 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 BratZ Musiałem No jasne, ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stayer Opublikowano 18 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 Wiem, że mamy pomóc jak zrobić rwd, ale... tak czytam i czytam i nie mogę przeżyć. Przecież awd da ci więcej frajdy niż rwd, chociażby dlatego, że awd robi slajdy przy dużo większej prędkości niż rwd. Przynajmniej tak mi się wydaje bo rwd jeszcze nie jeździłem. Ale wracając do tematu wielokrotnie widziałem, na youtube imprezy rwd i to nawet raz nagrali jak to robili. W legacym powinno być podobnie. Spróbuję znaleźć i wtedy podam link. AWD to rewelecja.Uwielbiam odpychać sie z 4 łap kiedy spadnie snieg,ale z kolei na czarnym nie ma az takiej potrzeby.Poza tym szybka jazda rwd wymaga od kierowcy maksymalnej koncentracji i natychmiastowych reakcji aby nie wyspinować,nie wybacza tyle co awd i to jest wlasnie ten funn.Ponadto oś nienapędzana zawsze daje pozniejszy uslizg w czasie skretu. chodzi mi o to co zostalo pokazane na tym filmiku i choc jest on mocno podhype'owany to daje ogolny obraz roznic w przyczepnosci przedniej osi miedzy napedami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Konkluzja jest taka by brać BMW. V8 jest zdecydowanie lepsze niż H6, do tego jak V8 ma jeszcze turbo i masz to ubrane w M3 albo M5... to jest inny świat niż Subaru I zaoszczędzisz nerwów na zmianę napędu + rozczarowanie z ewentualnej jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Niby tak, ale V8 to jednak nie to samo co H6, trochę go jednak rozumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 V8 i RWD to nadaje się do 1/4mili troche do latania bokam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stayer Opublikowano 21 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 aflinta, Nie było mowy o tym że bmw brałbym V8.To juz za duzo jara.Rozwazam R6 w bmw,choc wole H6 w subaru ,stad temat.Samochód nie ma byc do 1/4 ani typowo do driftu.Ma to byc daily car o calkioem dobrych osiagach z mozliwoscia pojscia bokiem. Nie odpowiedział jeszcze nikt na moje pytanie dotyczące bicia tarcz.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 Oprócz dla mnie irracjonalnego pomysłu, pozostaje jeszcze fakt , jak długo wytrzyma napęd RWD, pod kątem wytrzymałości , wału, półosi , dyfra itp. Przecież na deskach kreslarskich to wszystko sie oblicza a potem produkuje pod napęd AWD :roll: Ciekawe spostrzeżenie, carfit, a jaką masz opinię na temat podnoszenia mocy w uturbionych wersjach, z seryjnych np.230KM na 400 czy więcej, i podnoszenia momentu obrotowego na ileśtam nM , przecież seryjne STI wytrzymuje sporo przeróbek....myślisz, że odpięcie napędu z przodu w ssącym Subaru, i pozostawienie napędu tylko z tyłu dwukrotnie bardziej obciąży elementy przeniesienia napędu? Idąc tym tokiem myślowym wszystkie auta FWD czy RWD powinny być budowane dwa razy ,,wytrzymalej" czyli mocniej niż AWD...? Wydaje mi się że jest wystrczająca rezerwa wytrzymałości w napędzie AWD w Subaru, żeby zaryzykować przeróbkę na RWD, chociaż zasadność takiej przeróbki stawiam również jak Ty, pod znakiem zapytania... ale każdy bawi się jak lubi.... Nie wiem chłopaki ale widziałem półośki w 330i i te z subaru wyglądają jak paluszki. Wiem że inna waga, inne zawieszenie inne opony ale różnica jest znaczna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 w pewnym sklepie można kupić specjalne wkładki do skrzyni biegów zastępujące przednie ośki i pozostawiające napęd na tył,niestety z przyczyn regulaminowych nie mogę napisać nazwy sklepu "dla turbo" :wink: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krazek1221 Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Wiem, że mamy pomóc jak zrobić rwd, ale... tak czytam i czytam i nie mogę przeżyć. Przecież awd da ci więcej frajdy niż rwd, chociażby dlatego, że awd robi slajdy przy dużo większej prędkości niż rwd. Przynajmniej tak mi się wydaje bo rwd jeszcze nie jeździłem. Ale wracając do tematu wielokrotnie widziałem, na youtube imprezy rwd i to nawet raz nagrali jak to robili. W legacym powinno być podobnie. Spróbuję znaleźć i wtedy podam link. szybka jazda rwd wymaga od kierowcy maksymalnej koncentracji i natychmiastowych reakcji aby nie wyspinować,nie wybacza tyle co awd i to jest własnie ten funn.i Haha to ty tym kombiakiem chcesz jeździć na krawędzi przyczepności maksymalnie skoncentrowany i przygotowany na kontrę jak kierowca rajdowy :F Nie wolał byś kupić sobie jako drugie auto tanie mocne rwd na pojeżdżawki, wyrzucił byś wnętrze, jak byś gdzieś przydrapał to odpukać młotkiem i dalej ogień :> Ja sobie właśnie odkładam na drugie auto do upalania^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się