MeanDream Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Czytałem różne posty i wątki ale nigdzie konstruktywnej wiedzy się nie nabawiłem :? Chodzi mi o pewne głosy które twierdza o jakiejś powtarzającej się wadliwości sprzęgieł w OBK MY09/10. Głosy mówią że w nowych autach pada po 10 tys. Na pierwszy rzut oka możnaby oczywiście skwitować to krótkim "a niech się "głosy" nauczą operować sprzęgłem bo to 4x4" i tyle. Ale nie można generalizować zatem drążę temat. Czy ktoś coś wie w o jakiejś wiekszej skali zjawiska ? Nie chodzi mi bynajmniej o naukowe twarde dowody ale jakąkolwiek wiedzę. Doceniam wysiłek potencjalnych interlokutorów Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 O jaki silnik chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeanDream Opublikowano 7 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 O jaki silnik chodzi? O dyszla 2.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krazek1221 Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Jakoś przy silnikach benzynowych nikt się nie skarży na nadmierne zużycie sprzęgła, więc coś w tym musi być. Wielokrotnie mówiono o tym w telewizji, problem jest znany również w innych krajach. Problem polega głównie na tym, że w tym dieslu moment obrotowy pojawia się momentalnie i ciągnie od razu z pełnego kopyta. Rozwiązaniem problemu może być zmiana mapy silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOLO Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Póki co, po niespełna 15kkm, sprzęgło bierze w przy samym końcu. Zaczyna mnie to niepokoić. Czy macie podobne spostrzeżenia? W jaki położeniu pedału łapie u Was? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeanDream Opublikowano 7 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Rozwiązaniem problemu może być zmiana mapy silnika. Zmiana mapy, w seryjnym silniku który ma 110 kW ??? Chyba nie o to chodzi że dyszel spokojnie sie rozkręcał, on zaczyna żyć dopiero jak dmuchnie turbinka ! :wink: -- 7 lut 2011, o 23:06 -- Póki co, po niespełna 15kkm, sprzęgło bierze w przy samym końcu. Zaczyna mnie to niepokoić. Czy macie podobne spostrzeżenia? W jaki położeniu pedału łapie u Was? A masz dwumasowe koło zamachowe ? A tak w ogóle, puściłem tego posta na zasadzie zebrania informacji, sam nie jeżdzę OBK więc w tym wypadku czysto teoretyzuję, ale widzę coś jest na rzeczy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 No nieee, znowu zaczyna się to bagno od początku? Jeżeli ktoś nie potrafi poradzić sobie z dużym momentem obrotowym to powinien zmienić mapę w silniku (jak tego jeszcze nie zrobił) oraz udać się na szkolenie z ruszania autem 4x4 albo zakupić inne auto. Albo nawet lepiej, sugeruję przeczytać wątek: viewtopic.php?p=1006489#p1006489 i nie siać zamętu więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Czy ktoś coś wie w o jakiejś wiekszej skali zjawiska ? o skali pewnie się dowiemy po akcji szkolenie+soft+wymiana.. są dyszle grubo powyżej 100kkm na seryjnym sprzęgle.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeanDream Opublikowano 7 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 No nieee, znowu zaczyna się to bagno od początku? Jeżeli ktoś nie potrafi poradzić sobie z dużym momentem obrotowym to powinien zmienić mapę w silniku (jak tego jeszcze nie zrobił) oraz udać się na szkolenie z ruszania autem 4x4 albo zakupić inne auto. Po co ten nerw Panie ładny ? Ja nie szukam przyczyn złej obsługi sprzęgła bo one są znane juz z definicji. Staram się rozwiać bądź potwierdzić wątpliwości związane z domniemanym problemem w pewnych modelach. Jak coś wiesz to pisz, jak nie ... to czytaj, może się czegoś razem dowiemy. Pozdro -- 7 lut 2011, o 23:24 -- Albo nawet lepiej, sugeruję przeczytać wątek:viewtopic.php?p=1006489#p1006489 i nie siać zamętu więcej. No to już jest coś. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MForbi Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Cześć, temat jest "na rzeczy", ale chyba nie nazwałbym go "fabryczną wadą" a jednak trzymam się wersji - nieumiejętne używanie. SIP podjął kroki aby "wyedukować" kierowców którzy tymi samochodami jeżdżą - kursy w SJS + zmieniona mapa. Ja mam taki samochód, póki co 10Kkm i nie ma śladu problemu - nic nigdy nie zaśmierdziało, sprzęgło bierze równomiernie. Pożyjemy - zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 MeanDream, ten temat byl przerabiany i jeszcze raz w inymbkierunku na przykladach forka i legasia. Dla ochrony sprzgla FHI wymyslila nowy soft ktory zmienia wykres momentu i opoznia reakcje na gaz. Jedni sa zadowoleni inni nie, zdania sa podzielone. Jak pisal krazek1221, moment jest znaczny przy niskich obrotach i krzywa bardzo stroma. Jesli przy ruszaniu dopusci ktos do obrotow powyzej 1,5 krpm przed calkowitym sklejeniem sprzegla to tarcie przenosi kolosalny moment a co za tym idzie wydziela sporo ciepla. Efektem jest smrod kapuchy. Popelniany rownie czesto blad to przetrzymywanie slizgajacego sie sprzegla z obawy by zbyt ostro nie ruszyc i to jest najbardzirj destrukcyjne. Ten dyszel jest nieco odmienny niz inne. Jego zaleta jest szbkie wejscie w obroty co nie pomaga przy powolnym ruszaniu. Wymaga ciut wiedzy i trszke cwiczen aby wszystko gralo jak potrzeba. Jesli komus nie wychodzi to warto skorzystac ze szkolenia organizowanego przez SIP. Radze najpierw poxwiczyc a zmiana softu to ostatzcznosc bo auto nieco traci na parametrach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korzen93 Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Właśnie, jak to jest z tym softem?? Czy Leg MY10 jest seryjnie na "normalnym" sofcie czy juz po wykastrowaniu?? Pozdraiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Od września zdaje się już były ze zmodyfikowanym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Moj my10 byl w maju na normalnym ale chyba od wrzesnia maja nowy. Nie wiem czy takie przychodza czy aso je castruja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 a ja powiem tak soft wgrany i nic nie czuje auto sie wkreca jak wkrecalo, sprzeglo nie smierdzi i nigdy nie zasmierdzialo auto ma 17 tkm. nie zdaza mi sie zasprzeglac powyzej 1000 u/min jezeli ktos to robi to po prostu powinien pocwiczyc. Mi chodzilo bardziej o ochrone silnika przed zbyt duzym momentem podczas ruszania. Ale jakos nie odczuwam zadnej roznicy albo wcale nie wgrali bo w ASO nikt nic nie wiedzial a mechanik byl juz po pracy :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 a ja powiem tak soft wgrany i nic nie czuje auto sie wkreca jak wkrecalo, sprzeglo nie smierdzi i nigdy nie zasmierdzialo auto ma 17 tkm. nie zdaza mi sie zasprzeglac powyzej 1000 u/min jezeli ktos to robi to po prostu powinien pocwiczyc.Mi chodzilo bardziej o ochrone silnika przed zbyt duzym momentem podczas ruszania. Ale jakos nie odczuwam zadnej roznicy albo wcale nie wgrali bo w ASO nikt nic nie wiedzial a mechanik byl juz po pracy :roll: Haubi65 - W "starym" oprogramowaniu znaczący przyrost momentu następuje przy 1800 rpm i czuć go bardzo wyraźnie. W nowym jest bardziej płasko ale wyczuwa się podobny ( lekko słabszy ) efekt przy ok. 2200. Sprawdź u siebie i będziesz wiedział, którą masz wersję. W OBK od MY05 MT zarówno benzyna jak i D są sprzęgła dwumasowe a zmiana softu następuje na poziomie SIP a nie ASO. Popierając Aflintę proponuję nie generować teorii spiskowych tylko trochę poczytać. Tym bardziej, że założyłeś wątek jak to określiłeś do celów "czysto teoretycznych". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 sie zdenerwowalem i zadzwonilem. nic nie wgrali ... pewnie dlatego nie czuje zmiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Ach ta niemiecka solidność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 sie zdenerwowalem i zadzwonilem. nic nie wgrali ... pewnie dlatego nie czuje zmiany To cie sie udalo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 naprawde jest tak zle ? moze to i przestroga never change a running system Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Zdania sa podzielone :wink: nowy program to nie aspiryna, na jedno pomaga a na inne szkodzi. Wazne by byc swiadomym zmian jakie sie wprowadza i podjac sluszna decyzje. Problem ( bo jest takowy) polega na nieodwracalnosci decyzji Wiem ze w Polsce nawet historie mozna zmieniac a nie mozna sobie poradzic z powrotem softu :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeanDream Opublikowano 8 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Chyba już pozbierałem dość informacji i mam na czym oprzeć wnioski, bardzo wszytkim dziekuję za wypowiedzi - każda cos wniosła do śledztwa Wszystkich gorąco pozdrawiam i obiecuję wykorzystywać w kolejnych sprawach "a czy to na pewno to ?" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remlo Opublikowano 14 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2011 mój z 2008 ma najechane prawie 135.000 km ( może poprzednik wymieniał zestawik, ale nic mi o tym nie wiadomo ), cisnę nim jak potrzeba cofam bez gazu ( bo po co deptać ) przy ruszaniu po upuszczeniu sprzęgła jak się potoczy centymetr to ogień ... i idzie, nic mi nigdy nie zaśmierdzialo, ja już się trochę nasłuchałem i naczytałem o tych sprzęgłach i wydaję mi się, ze temat może i jest ale dobry dla osób które do parkowania potrzebują 4 tys obr. p.s nie zamienilbym MY08 na MY10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xanadu Opublikowano 14 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2011 a kto widział tarczę sprzęgła i koło dwumasowe z boxer diesel? jak zobaczycie gabaryty tych elementów i samej skrzyni, to zrozumiecie, dlaczego ludzie palą te sprzęgła jedna sprawa to umiejętne ruszanie, a druga to słaba konstrukcja w porównaniu z innymi sprzęgłami do diesli pojawiły się już jednak (także w PL) rozwiązania na te bolączki (niestety jeszcze niefabryczne) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 14 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2011 opowiedz ... nie trzymaj nas w niewiedzy :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się