Skocz do zawartości

Wady fabryczne sprzęgła OBK MY09/10


MeanDream

Rekomendowane odpowiedzi

Czytałem różne posty i wątki ale nigdzie konstruktywnej wiedzy się nie nabawiłem :?

Chodzi mi o pewne głosy które twierdza o jakiejś powtarzającej się wadliwości sprzęgieł w OBK MY09/10. Głosy mówią że w nowych autach pada po 10 tys.

Na pierwszy rzut oka możnaby oczywiście skwitować to krótkim "a niech się "głosy" nauczą operować sprzęgłem bo to 4x4" i tyle. Ale nie można generalizować zatem drążę temat.

Czy ktoś coś wie w o jakiejś wiekszej skali zjawiska ? Nie chodzi mi bynajmniej o naukowe twarde dowody ale jakąkolwiek wiedzę.

 

Doceniam wysiłek potencjalnych interlokutorów :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś przy silnikach benzynowych nikt się nie skarży na nadmierne zużycie sprzęgła, więc coś w tym musi być. Wielokrotnie mówiono o tym w telewizji, problem jest znany również w innych krajach. Problem polega głównie na tym, że w tym dieslu moment obrotowy pojawia się momentalnie i ciągnie od razu z pełnego kopyta. Rozwiązaniem problemu może być zmiana mapy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązaniem problemu może być zmiana mapy silnika.

Zmiana mapy, w seryjnym silniku który ma 110 kW ??? Chyba nie o to chodzi że dyszel spokojnie sie rozkręcał, on zaczyna żyć dopiero jak dmuchnie turbinka ! :wink:

 

-- 7 lut 2011, o 23:06 --

 

Póki co, po niespełna 15kkm, sprzęgło bierze w przy samym końcu. Zaczyna mnie to niepokoić. Czy macie podobne spostrzeżenia? W jaki położeniu pedału łapie u Was?

A masz dwumasowe koło zamachowe ?

A tak w ogóle, puściłem tego posta na zasadzie zebrania informacji, sam nie jeżdzę OBK więc w tym wypadku czysto teoretyzuję, ale widzę coś jest na rzeczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nieee, znowu zaczyna się to bagno od początku? Jeżeli ktoś nie potrafi poradzić sobie z dużym momentem obrotowym to powinien zmienić mapę w silniku (jak tego jeszcze nie zrobił) oraz udać się na szkolenie z ruszania autem 4x4 albo zakupić inne auto.

 

Albo nawet lepiej, sugeruję przeczytać wątek:

viewtopic.php?p=1006489#p1006489 i nie siać zamętu więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś coś wie w o jakiejś wiekszej skali zjawiska ?

o skali pewnie się dowiemy po akcji szkolenie+soft+wymiana..

są dyszle grubo powyżej 100kkm na seryjnym sprzęgle..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nieee, znowu zaczyna się to bagno od początku? Jeżeli ktoś nie potrafi poradzić sobie z dużym momentem obrotowym to powinien zmienić mapę w silniku (jak tego jeszcze nie zrobił) oraz udać się na szkolenie z ruszania autem 4x4 albo zakupić inne auto.

Po co ten nerw Panie ładny ? :mrgreen:

Ja nie szukam przyczyn złej obsługi sprzęgła bo one są znane juz z definicji. Staram się rozwiać bądź potwierdzić wątpliwości związane z domniemanym problemem w pewnych modelach.

Jak coś wiesz to pisz, jak nie ... to czytaj, może się czegoś razem dowiemy.

 

Pozdro

 

-- 7 lut 2011, o 23:24 --

 

Albo nawet lepiej, sugeruję przeczytać wątek:

viewtopic.php?p=1006489#p1006489 i nie siać zamętu więcej.

No to już jest coś.

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

temat jest "na rzeczy", ale chyba nie nazwałbym go "fabryczną wadą" a jednak trzymam się wersji - nieumiejętne używanie.

SIP podjął kroki aby "wyedukować" kierowców którzy tymi samochodami jeżdżą - kursy w SJS + zmieniona mapa.

Ja mam taki samochód, póki co 10Kkm i nie ma śladu problemu - nic nigdy nie zaśmierdziało, sprzęgło bierze równomiernie.

Pożyjemy - zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MeanDream, ten temat byl przerabiany i jeszcze raz w inymbkierunku na przykladach forka i legasia. Dla ochrony sprzgla FHI wymyslila nowy soft ktory zmienia wykres momentu i opoznia reakcje na gaz. Jedni sa zadowoleni inni nie, zdania sa podzielone. Jak pisal krazek1221, moment jest znaczny przy niskich obrotach i krzywa bardzo stroma. Jesli przy ruszaniu dopusci ktos do obrotow powyzej 1,5 krpm przed calkowitym sklejeniem sprzegla to tarcie przenosi kolosalny moment a co za tym idzie wydziela sporo ciepla. Efektem jest smrod kapuchy. Popelniany rownie czesto blad to przetrzymywanie slizgajacego sie sprzegla z obawy by zbyt ostro nie ruszyc i to jest najbardzirj destrukcyjne. Ten dyszel jest nieco odmienny niz inne. Jego zaleta jest szbkie wejscie w obroty co nie pomaga przy powolnym ruszaniu. Wymaga ciut wiedzy i trszke cwiczen aby wszystko gralo jak potrzeba. Jesli komus nie wychodzi to warto skorzystac ze szkolenia organizowanego przez SIP. Radze najpierw poxwiczyc a zmiana softu to ostatzcznosc bo auto nieco traci na parametrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja powiem tak soft wgrany i nic nie czuje auto sie wkreca jak wkrecalo, sprzeglo nie smierdzi i nigdy nie zasmierdzialo auto ma 17 tkm. nie zdaza mi sie zasprzeglac powyzej 1000 u/min jezeli ktos to robi to po prostu powinien pocwiczyc.

Mi chodzilo bardziej o ochrone silnika przed zbyt duzym momentem podczas ruszania. Ale jakos nie odczuwam zadnej roznicy albo wcale nie wgrali bo w ASO nikt nic nie wiedzial a mechanik byl juz po pracy :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja powiem tak soft wgrany i nic nie czuje auto sie wkreca jak wkrecalo, sprzeglo nie smierdzi i nigdy nie zasmierdzialo auto ma 17 tkm. nie zdaza mi sie zasprzeglac powyzej 1000 u/min jezeli ktos to robi to po prostu powinien pocwiczyc.

Mi chodzilo bardziej o ochrone silnika przed zbyt duzym momentem podczas ruszania. Ale jakos nie odczuwam zadnej roznicy albo wcale nie wgrali bo w ASO nikt nic nie wiedzial a mechanik byl juz po pracy :roll:

 

 

Haubi65 - W "starym" oprogramowaniu znaczący przyrost momentu następuje przy 1800 rpm i czuć go bardzo wyraźnie. W nowym jest bardziej płasko ale wyczuwa się podobny ( lekko słabszy ) efekt przy ok. 2200. Sprawdź u siebie i będziesz wiedział, którą masz wersję.

 

W OBK od MY05 MT zarówno benzyna jak i D są sprzęgła dwumasowe a zmiana softu następuje na poziomie SIP a nie ASO.

 

Popierając Aflintę proponuję nie generować teorii spiskowych tylko trochę poczytać. Tym bardziej, że założyłeś wątek jak to określiłeś do celów "czysto teoretycznych".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdania sa podzielone :wink: nowy program to nie aspiryna, na jedno pomaga a na inne szkodzi. Wazne by byc swiadomym zmian jakie sie wprowadza i podjac sluszna decyzje. Problem ( bo jest takowy) polega na nieodwracalnosci decyzji :(

Wiem ze w Polsce nawet historie mozna zmieniac a nie mozna sobie poradzic z powrotem softu :shock: :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba już pozbierałem dość informacji i mam na czym oprzeć wnioski, bardzo wszytkim dziekuję za wypowiedzi - każda cos wniosła do śledztwa :P

 

Wszystkich gorąco pozdrawiam i obiecuję wykorzystywać w kolejnych sprawach "a czy to na pewno to ?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój z 2008 ma najechane prawie 135.000 km ( może poprzednik wymieniał zestawik, ale nic mi o tym nie wiadomo ), cisnę nim jak potrzeba :twisted: cofam bez gazu ( bo po co deptać ) przy ruszaniu po upuszczeniu sprzęgła jak się potoczy centymetr to ogień ... i idzie, nic mi nigdy nie zaśmierdzialo, ja już się trochę nasłuchałem i naczytałem o tych sprzęgłach i wydaję mi się, ze temat może i jest ale dobry dla osób które do parkowania potrzebują 4 tys obr.

 

p.s nie zamienilbym MY08 na MY10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kto widział tarczę sprzęgła i koło dwumasowe z boxer diesel?

jak zobaczycie gabaryty tych elementów i samej skrzyni, to zrozumiecie, dlaczego ludzie palą te sprzęgła :lol:

jedna sprawa to umiejętne ruszanie, a druga to słaba konstrukcja w porównaniu z innymi sprzęgłami do diesli :twisted:

pojawiły się już jednak (także w PL) rozwiązania na te bolączki (niestety jeszcze niefabryczne) :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...