Skocz do zawartości

Dupowóz za 14-16k


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

 

Bardzo fajna Włoszka, dość unikatowa, wyprodukowano tylko około 3000 sztuk, ale to wg. mnie nie jest auto do typowego, codziennego użytkowania.

 

 

Czasem mam przyjemność przemieszczać się Kappą sedan i mogę szczerze polecić. Produkcja niestety zakończona w 2001 więc nie są to już najmłodsze auta. Na plus na pewno komfort i ilośc miejsca tak w kabinie (szczególnie z tyłu, pasażerowie mogą się naprawde wygodnie rozsiąść), jak i w bagażniku. Silnik (w moim przypadku 2.4 TDS), Kappa u Nas od 2004 roku i wymieniane były jedynie podstawowe części eksploatacyjne typu paski, rolki. Czasem tym motorom przytrafia się chorująca przepływka. Spalanie w mieście 10-12, trasa 7-9.

Wnętrze warte docenienia, zdecydowanie lepiej człowiek czuje się w wygodnym fotelu Lancii otoczony przyjemnym wnętrzem, niż na taborecie w plastikowym wnętrzu focusa czy civic'a :). Mimo upływu lat, smaczek luksusu nie wyparował.

Dynamika jest całkiem ok, nie zostajesz na światłach, możesz bezpiecznie wyprzedzić. Ścigać się z przedstawicielami handlowymi w Fabiach z pod świateł nie musisz, wręcz nie wypada :P, jedziesz z klasą.

 

 

Minusy, może czasem kaprysić, jak to kobieta :P. W zasadzie to każde auto niezależnie od marki/modelu czasem może odmówić wspólpracy. Takie typowe bolączki to przepływka, instalacja elektryczna - śniedzieją styki, zdarza się niedziałający czasem kierunek, czy podświetlenie deski, ale wystarczy przeczyścić styki i gra. Oczywiście zawieszenie, ale na naszych polskich drogach to typowe, najczęściej padają silentblocki z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 150
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

w moim słowniku dupowóz to auto tanie w eksploatacji, które jeździ za darmo, tak? :P

 

to ja powiem tak - tata ma Octavię, średnie spalanie wychodzi 4,8 litra, na trasie schodzi niżej, a jedyne co robił do tej pory to rozrząd, a robi jakieś 35 tys km rocznie. Gdyby nie to że jego auto jeździ za free, to nie mógłbym grzebać przy moim :P

 

zainteresowałbym się też Corollą, dawno temu u ojca w pracy mieli jako firmówkę (to była e11 kombi) i auto nie do zajechania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Bardzo fajna Włoszka, dość unikatowa, wyprodukowano tylko około 3000 sztuk, ale to wg. mnie nie jest auto do typowego, codziennego użytkowania.

 

 

Czasem mam przyjemność przemieszczać się Kappą sedan i mogę szczerze polecić. Produkcja niestety zakończona w 2001 więc nie są to już najmłodsze auta. Na plus na pewno komfort i ilośc miejsca tak w kabinie (szczególnie z tyłu, pasażerowie mogą się naprawde wygodnie rozsiąść), jak i w bagażniku. Silnik (w moim przypadku 2.4 TDS), Kappa u Nas od 2004 roku i wymieniane były jedynie podstawowe części eksploatacyjne typu paski, rolki. Czasem tym motorom przytrafia się chorująca przepływka. Spalanie w mieście 10-12, trasa 7-9.

Wnętrze warte docenienia, zdecydowanie lepiej człowiek czuje się w wygodnym fotelu Lancii otoczony przyjemnym wnętrzem, niż na taborecie w plastikowym wnętrzu focusa czy civic'a :). Mimo upływu lat, smaczek luksusu nie wyparował.

Dynamika jest całkiem ok, nie zostajesz na światłach, możesz bezpiecznie wyprzedzić. Ścigać się z przedstawicielami handlowymi w Fabiach z pod świateł nie musisz, wręcz nie wypada :P, jedziesz z klasą.

 

 

Minusy, może czasem kaprysić, jak to kobieta :P. W zasadzie to każde auto niezależnie od marki/modelu czasem może odmówić wspólpracy. Takie typowe bolączki to przepływka, instalacja elektryczna - śniedzieją styki, zdarza się niedziałający czasem kierunek, czy podświetlenie deski, ale wystarczy przeczyścić styki i gra. Oczywiście zawieszenie, ale na naszych polskich drogach to typowe, najczęściej padają silentblocki z przodu.

 

A to to znaczy kappa coupe ma podłogę z czego :?:

Tzn jak z częściami :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem 1.8vti hatchbacka 5D, ma swoje wady. Przede wszystkim dluuuuga skrzynia, w miescie albo jezdzisz na 1 biegu, albo lapiesz mandat co drugi dzien, albo klniesz na czym swiat stoi, bo to mul straszny ponizej 5000rpm. z zalet, to malo pali i w trasie mozna na 3 biegu niezle go pogonic. no i calkiem przyzwoicie skreca z LSD. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim słowniku dupowóz to auto tanie w eksploatacji, które jeździ za darmo, tak? :P

a jak focusowi st założę lpg to też będzie prawie za darmo :)

 

-- 12 lut 2011, o 23:09 --

 

Sam jestem ciekaw jak to idzie w porównaniu do np. mojego Sporta. Kupuj :mrgreen:

po pierwszej przejażdżce mogę powiedzieć że 'idzie' 8)

ale ja mam porównanie tylko do GiejTeka :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim słowniku dupowóz to auto tanie w eksploatacji, które jeździ za darmo, tak? :P

a jak focusowi st założę lpg to też będzie prawie za darmo :)

 

-- 12 lut 2011, o 23:09 --

 

Sam jestem ciekaw jak to idzie w porównaniu do np. mojego Sporta. Kupuj :mrgreen:

po pierwszej przejażdżce mogę powiedzieć że 'idzie' 8)

ale ja mam porównanie tylko do GiejTeka :P

Jak ogólne wrażenia? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

za stara, bita.... nie spodoba sie Adasiowi :)

 

 

mój ojczul sprowadził taką 2.0t ze szwajcarii jak chf był blisko 2 zł . Razem z rejestracją itd zapłacił śmieszne 13 k pln i teraz stoi w garażu i tylko czasami na zloty sobie jeździ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

za stara, bita.... nie spodoba sie Adasiowi :)

 

 

mój ojczul sprowadził taką 2.0t ze szwajcarii jak chf był blisko 2 zł . Razem z rejestracją itd zapłacił śmieszne 13 k pln i teraz stoi w garażu i tylko czasami na zloty sobie jeździ

 

Męczy mnie to auto...

Na szczęście nie mam garażu na takie fanaberie :mrgreen:

Pod chmurką to mi jej szkoda, a forka z garażu nie wywalę :P

 

Ale męczy jak cholera :|

 

A najśmieszniejsze jest to że teraz jest chyba najlepszy moment na zakup, bo przy tak małym nakładzie i mając na uwadze tempo "biodegradacji" włoskiej myśli technicznej to niebawem może się to stać dość rzadkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skupmy się na tym Focusie ST, bo się napaliłem na niego.

W ogłoszeniach jest kilka sztuk, rozpiętość cenowa 15-25k za ten sam rocznik. Jedne mają klimatronik inne nie i właściwie tylko tym się różnią. Z racji tego że jest to swego rodzaju limited-sport-edyszyn to można nadziać się minę, jak np. GTki.

Pali to dużo jak się wysoko kręci, jak się wysoko nie kręci to nie pali dużo, a jedzie jak zwykły Focus 2.0. Zrobimy mu LPG ;)

Skrzynia 6MT podobno długa, na dwójce >100km/h jechałem.

Jak coś się zepsuje to można naprawić w ASO, bo od zwykłych Focusów za bardzo nie pasuje, ale w razie czego można mu wsadzić BilsteinaB6 i K-Sporty bo są dedykowane wersje, a o silnik i skrzynie po prostu dbać, ewentualnie wsadzić skrzynię z Focusa RS - podobno bardziej wytrzymała i o ciekawszych przełożeniach, ale wiadomo że nikt nie bedzie tym jeździł zawsze pow. 7krmp (bo gdzieś w tych okolicach ma te swoje 170KM) więc może nic się nie posypie.

Krzesła welurowo-skórzane do dupy są, ale mam kubły z STi RA więc by się wymieniło, w standardzie dodatkowe zegarki temp.oleju i ciśnienie oleju.

Ogólnie chcę dupowozik który zawiózłby mnie z pktu A do B, ale chciałbym żeby coś wyjątkowego w nim było :) dłubać nie mam zamiaru bo od tego GiejTek jest :mrgreen:

 

-- 13 lut 2011, o 18:15 --

 

Na forum Focusa wyczytałem, że straszna kupa, że nie trzyma mocy, że lekko dłubnięte 130-konne 2.0 wciąga go nosem, że się psuje, itp. - ale to są opinie tych co nie mają takiego auta. Ci co mają są zadowoleni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest Honda vti - 1996 rok - po zrobieniu /remont kapitalny/ silnika u Steca /2009/, nowy zawias, hamulce, nowe opony /1 sezon/ - yokohama advan jest w Lublinie - i jeszcze Ci zostanie - auto nie wymaga zadnego wkadu. Jezdzi sie nawet przyjemnie. Kolor srebrny - alu, klima, elektryka, radio cd, welur - zadbany. mozesz to nawet zagazowac. na pewno szybsza od Focusa i ma wygodniejsze siedzenia

 

20110131.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co Cie tylko interesuje.

 

serwisowana była u Steca, potem w SSM w Warszawie, nowy zawias bilstein jest zalozony - ale odpowiednik serii z przodu i tylu, tylne hamulce sa z integry - wieksza srednica,

silnik mial kapitalny remont u Steca - zlozony na oryginalnych czesciach - nie bierze oleju

alusy jak na fotce - oryginalne, do tego na lato opony po jednym sezonie - yoko advan

klima sprawna elektryka działa - lusterka, szyby, zamek.

 

Nic jej nie brakuje - tylko lac paliwo i jechac, daje frajdy jak na mocne FWD.

 

sprzedaje ja moj kolega, cena do dogadnia, ale miescisz sie spokojnie w budzecie i jeszcze Ci zostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak patrzę sobie po ogłoszeniach i widzę że za te pieniądze kupi już Focusa ST :mrgreen:

 

 

adaś , coś Ci powiem tak od serca :roll: , jeśli masz zamiar kupowac dupowóz, i mieć jednoczesnie GT-ka to nie kupuj auta który będzie Cie kosztował w eksploatacji prawie tyle co GT. ST może i fajny, ale kupowanie go jako dupowozu, to trochę bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...