Bronx Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Postanowiłem założyć nowy temat bo mamy zimę, a ja mam złe doświadczenia z OBK i jestem ciekawy, czy macie podobne doświadczenia. Jeżdżę już trzecim Subaru (1,8 1991 r., 2,2 Legacy GX classic 1996, a teraz OBK- w sumie ok. 16 lat. Mieszkam w górach i dlatego kupowałem te samochody - jeździły po śniegu dalej niż np. terenowe Nivy -które wbrew obiegowym opiniom są w tych warunkach dobre. Dwa pierwsze Subaraki jeździły równie skutecznie. Teraz mam OBK 2006 i mam spore problemy na lodzie i bryji śniegowej - po prostu wozi mnie w lewo i prawo i to przy szybkości powyżej 50-60 km/godz. Właściwie to bym sobie odpuścił i zrzucił to bujanie na to, że jestem up......y. Ale znalazłem podobny wątek tu http://www.subaruoutback.org/forums/66- ... s-ice.html i doznałem olśnienia. A jednak tak. Co wy na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Pewnie masz AT a w nich nie było tylnej wiskozy co wpływa na stabilność auta w trudnych warunkach. Kilka ostatnich zim jeździłem MY06 2.5MT i jak ślisko było przekonywałem się w momencie dotknięcia hamulca. No ale podobno hamulce są dla mięczaków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Moze to kwestia innego napedu, jak pisze kolega, albo innego zawieszenia w wersjach US. Szerokosc opon tez jest chyba inna. Ja, w manualu nie zauwazylem takich objawow, po sniegu idzie jak burza, to ze slisko mozna wychwycic przy hamowianiu lub przy mocnym docisnieciu na luku (np na dwojce). Odnosnie roznic My04 - My06, mysle, ze duzo sie nei zmienilo w kwestii napedu i zawieszenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro_G Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Na lodzie, to i czołg wykręci bączka :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal1984 Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 po sniegu idzie jak burza Ja również potwierdzam, nie mam żadnych problemów a też mieszkam w górach. Gaz w podłogę i jedzie po śniegu jak przecinak. Ale był już wątek na tym forum odnośnie zarzucania i okazało się, że jakieś tulejki w tylnym napędzie były do wymiany znajdę ten wątek i napisze. . . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Teraz mam OBK 2006 i mam spore problemy na lodzie i bryji śniegowej - po prostu wozi mnie w lewo i prawo i to przy szybkości powyżej 50-60 km/godz. Jaki miałeś rozmiar opon w poprzednich autach? Jaki masz teraz? ESP masz wyłączone czy włączone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bronx Opublikowano 7 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 po sniegu idzie jak burza Ale był już wątek na tym forum odnośnie zarzucania i okazało się, że jakieś tulejki w tylnym napędzie były do wymiany znajdę ten wątek i napisze. . . Czy mówisz o tym http://www.flatironstuning.com/p-1702-w ... cy-gt.aspx? Tam na forum US wymyślili tulejki zmieniające kąt pochylenia kół tylnych. Podobno pomaga! Ale będę wdzięczny za wątek. Opony miałem oczywiście inne, Leg 1,8 = 14 Leg 2,2 = 15*60*180??? (nie pamiętam). OBK= 17*55*225 opony zimowe Cooper ESP nie mam, sprawdzałem mój OBK jest z 2006 a zaczeli ESP czyli Vdc wstawiać od połowy 2007 roku. Obk po śniegu idzie jak burza, ale mnie wozi szczególnie gdy część jezdni jest zalodzona a część nie. Wozi mnie również na błocie pośniegowym pow. 50-60 km/godz nie da rady szybciej jeżdzić. :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 ewidentny brak wiskozy z tyłu. koła na śliskim zaczynają łapać uślizg i a wiskoza nie przerzuca momentu na koło z większą przyczepnością. Zmiana ustawień może trochę pomóc. Z drugiej strony MY10nie ma wiskozy a jedzie poprawnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Można jeszcze opon o szerokości 205mm spróbować. Ewentualnie iść na całość i zaszperować tylny dyfer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Napiszcie proszę jak jest z OBK MY04 MT, bo ja mam wrażenie, że u mnie jest podobnie. Jazda po rozjeżdżonym śniegu to masakra... Gdy takiego śniegu jest dość dużo OBK "lata" na boki za bardzo moim zdaniem :roll: Opony szerokie na 215mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 na lód to nie ma mocnych.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bronx Opublikowano 7 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 ewidentny brak wiskozy z tyłu. koła na śliskim zaczynają łapać uślizg i a wiskoza nie przerzuca momentu na koło z większą przyczepnością. Zmiana ustawień może trochę pomóc. Z drugiej strony MY10nie ma wiskozy a jedzie poprawnie. Możesz napisać, gdzie to się ustawia? Mam AT. :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 ewidentny brak wiskozy z tyłu. koła na śliskim zaczynają łapać uślizg i a wiskoza nie przerzuca momentu na koło z większą przyczepnością. Zmiana ustawień może trochę pomóc. Z drugiej strony MY10nie ma wiskozy a jedzie poprawnie. Możesz napisać, gdzie to się ustawia? Mam AT. :?: nie ustawisz z dwóch powodów: tego się nie ustawia i wersje AT ich nie mają. Wiskoza na tylnej osi była tylko w wersja 5MT i to w EU. Nie wiem jak w US ale tam pewnie niewiele manuali się sprzedawało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal1984 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Ale będę wdzięczny za wątek. Tutaj jest link do wątku, informacji nie ma za dużo ale może się kolega który to napisał wypowie czy wymiana tulejek pomogła czy nie . . . viewtopic.php?f=23&t=140029&view=unread#unread Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 poprzednio miałem Forka my05 us mt i wydaje mi się że lepiej się zachowywał niż teraźniejszy OBK `00 AT OBK potrafi na rondzie lekko dupą zarzucić jak jest trochę ślisko. Czy to nie jest związane z inym rozdziałem napędu w MT 50/50 na w AT chyba 90/10? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 poprzednio miałem Forka my05 us mt i wydaje mi się że lepiej się zachowywał niż teraźniejszy OBK `00 AT OBK potrafi na rondzie lekko dupą zarzucić jak jest trochę ślisko. Czy to nie jest związane z inym rozdziałem napędu w MT 50/50 na w AT chyba 90/10? napęd AT ma pewne różnice ale rozkład momentu jest taki sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 moim zdanie jedzie dobrze tylko czasami kierowca przegina bo mysli, ze auto wszystko potrafi. Legacy MY10 nie nosi no chyba ze gas na max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 nie wydaje mi się żeby to było przez przeginanie kierowcy, jak wspominam mam porównanie z Forkiem 05 MT. Chyba że to jeszcze kwestia opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 A jednak tak. Co wy na to? OBK '05 2,5 EU z manualem - w ostatnich dniach przejechałem sporo kilometrów po lodzie, a później po śniegowej brei. Tył ślizgał się tylko wtedy, gdy zapinałem reduktor, redukowałem bieg i na zakrętach dodawałem gazu... czyli zachowywał się absolutnie wzorowo . Na prostej bez problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 ewidentny brak wiskozy z tyłu. koła na śliskim zaczynają łapać uślizg i a wiskoza nie przerzuca momentu na koło z większą przyczepnością. Zmiana ustawień może trochę pomóc. Z drugiej strony MY10nie ma wiskozy a jedzie poprawnie. nie prawda akurat otwarte dyfry powoduja wieksza stabilnosc w jezdzie na wprost w kazdym napedzie czy to przedni tylni czy 4x4, ze szpera z tylu bardziej tylkiem zamiasta w Subaru a w RWD to juz masakra stabilnosc na blocie posniegowym gwarantuja waskie opony, teraz mam impreze 2.0 bez visco z tylu i jezdzi mega stabilnie na oponie 195, a kiedys GTek na 215 z visco z tylu latal z prawa na lewo, jesli chodzi o lod to jedynie ratuja kolce a najstabilniejszy jest przedni naped bez szpery Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 ewidentny brak wiskozy z tyłu. koła na śliskim zaczynają łapać uślizg i a wiskoza nie przerzuca momentu na koło z większą przyczepnością. Zmiana ustawień może trochę pomóc. Z drugiej strony MY10nie ma wiskozy a jedzie poprawnie. nie prawda akurat otwarte dyfry powoduja wieksza stabilnosc w jezdzie na wprost w kazdym napedzie czy to przedni tylni czy 4x4, ze szpera z tylu bardziej tylkiem zamiasta w Subaru a w RWD to juz masakra stabilnosc na blocie posniegowym gwarantuja waskie opony, teraz mam impreze 2.0 bez visco z tylu i jezdzi mega stabilnie na oponie 195, a kiedys GTek na 215 z visco z tylu latal z prawa na lewo, jesli chodzi o lod to jedynie ratuja kolce a najstabilniejszy jest przedni naped bez szpery w tym przypadku chodziło o jechanie jedna stroną po lodzie a drugą po "przyczepnym". Wiskoza w OBK była wystarczająco "lekko" spięta żeby nie było efektu rzucania tyłem ale wystarczająco żeby pomagać w trudnych warunkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drastic Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 u mnie w OBK 04 H6 EU spec nawet przy wdepnięciu gaz do dechy auto jedzie prosto... Komputer momentalnie wykrywa uślizg odejmując gazu i wyrównując moment obrotowy auta na "zero" poprzez aktywacje przeciwstawnego hamulca - słowem VDC rządzi A jak chcesz poszaleć to klik i komputer mniej się udziela. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 otwarte dyfry powoduja wieksza stabilnosc w jezdzie na wprost prawda,gdy przyśpieszamy jedną stronąpo lodzie,drugą po asfalcie to bez szpery jedno z kół się ślizga i auto przestaje sprawnie przyśpieszać i nie traci stabilności,a ze szperą koło na asfalcie ciągnie i powstaje moment skręcajacy całe auto-trza sie bronić kierownicą,albo przestać przyśpieszać :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 otwarte dyfry powoduja wieksza stabilnosc w jezdzie na wprost prawda,gdy przyśpieszamy jedną stronąpo lodzie,drugą po asfalcie to bez szpery jedno z kół się ślizga i auto przestaje sprawnie przyśpieszać i nie traci stabilności,a ze szperą koło na asfalcie ciągnie i powstaje moment skręcajacy całe auto-trza sie bronić kierownicą,albo przestać przyśpieszać :!: mimo tych wad zdecydowanie wole auta ze szpera tylna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 Teraz mam OBK 2006 i mam spore problemy na lodzie i bryji śniegowej 17*55*225 opony zimowe Cooper Tu bym szukał rozwiązania Twoich problemów szczególnie że rozwiązanie napędu w AT jest dość specyficzne. Ile zostało bieżnika i jaki to model opony ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się