Jump to content

OUTBACK 2005-2009 Niebezpieczeństwo na lodzie!


Bronx

Recommended Posts

Postanowiłem założyć nowy temat bo mamy zimę, a ja mam złe doświadczenia z OBK i jestem ciekawy, czy macie podobne doświadczenia. Jeżdżę już trzecim Subaru (1,8 1991 r., 2,2 Legacy GX classic 1996, a teraz OBK- w sumie ok. 16 lat. Mieszkam w górach i dlatego kupowałem te samochody - jeździły po śniegu dalej niż np. terenowe Nivy -które wbrew obiegowym opiniom są w tych warunkach dobre. Dwa pierwsze Subaraki jeździły równie skutecznie. Teraz mam OBK 2006 i mam spore problemy na lodzie i bryji śniegowej - po prostu wozi mnie w lewo i prawo i to przy szybkości powyżej 50-60 km/godz. Właściwie to bym sobie odpuścił i zrzucił to bujanie na to, że jestem up......y. Ale znalazłem podobny wątek tu http://www.subaruoutback.org/forums/66- ... s-ice.html i doznałem olśnienia. A jednak tak. Co wy na to? :evil:

Link to comment
Share on other sites

Pewnie masz AT a w nich nie było tylnej wiskozy co wpływa na stabilność auta w trudnych warunkach. Kilka ostatnich zim jeździłem MY06 2.5MT i jak ślisko było przekonywałem się w momencie dotknięcia hamulca. No ale podobno hamulce są dla mięczaków.

Link to comment
Share on other sites

Moze to kwestia innego napedu, jak pisze kolega, albo innego zawieszenia w wersjach US. Szerokosc opon tez jest chyba inna.

Ja, w manualu nie zauwazylem takich objawow, po sniegu idzie jak burza, to ze slisko mozna wychwycic przy hamowianiu lub przy mocnym docisnieciu na luku (np na dwojce).

Odnosnie roznic My04 - My06, mysle, ze duzo sie nei zmienilo w kwestii napedu i zawieszenia.

Link to comment
Share on other sites

po sniegu idzie jak burza

 

Ja również potwierdzam, nie mam żadnych problemów a też mieszkam w górach.

Gaz w podłogę i jedzie po śniegu jak przecinak. :)

Ale był już wątek na tym forum odnośnie zarzucania i okazało się, że jakieś tulejki w tylnym napędzie były do wymiany znajdę ten wątek i napisze. . .

Link to comment
Share on other sites

Teraz mam OBK 2006 i mam spore problemy na lodzie i bryji śniegowej - po prostu wozi mnie w lewo i prawo i to przy szybkości powyżej 50-60 km/godz.

Jaki miałeś rozmiar opon w poprzednich autach? Jaki masz teraz? ESP masz wyłączone czy włączone?

Link to comment
Share on other sites

po sniegu idzie jak burza

 

Ale był już wątek na tym forum odnośnie zarzucania i okazało się, że jakieś tulejki w tylnym napędzie były do wymiany znajdę ten wątek i napisze. . .

Czy mówisz o tym http://www.flatironstuning.com/p-1702-w ... cy-gt.aspx? Tam na forum US wymyślili tulejki zmieniające kąt pochylenia kół tylnych. Podobno pomaga! Ale będę wdzięczny za wątek.

Opony miałem oczywiście inne, Leg 1,8 = 14 Leg 2,2 = 15*60*180??? (nie pamiętam). OBK= 17*55*225 opony zimowe Cooper

ESP nie mam, sprawdzałem mój OBK jest z 2006 a zaczeli ESP czyli Vdc wstawiać od połowy 2007 roku.

Obk po śniegu idzie jak burza, ale mnie wozi szczególnie gdy część jezdni jest zalodzona a część nie. Wozi mnie również na błocie pośniegowym pow. 50-60 km/godz nie da rady szybciej jeżdzić. :roll:

Link to comment
Share on other sites

ewidentny brak wiskozy z tyłu. koła na śliskim zaczynają łapać uślizg i a wiskoza nie przerzuca momentu na koło z większą przyczepnością. Zmiana ustawień może trochę pomóc. Z drugiej strony MY10nie ma wiskozy a jedzie poprawnie.

Link to comment
Share on other sites

Napiszcie proszę jak jest z OBK MY04 MT, bo ja mam wrażenie, że u mnie jest podobnie. Jazda po rozjeżdżonym śniegu to masakra...

Gdy takiego śniegu jest dość dużo OBK "lata" na boki za bardzo moim zdaniem :roll:

Opony szerokie na 215mm.

Link to comment
Share on other sites

ewidentny brak wiskozy z tyłu. koła na śliskim zaczynają łapać uślizg i a wiskoza nie przerzuca momentu na koło z większą przyczepnością. Zmiana ustawień może trochę pomóc. Z drugiej strony MY10nie ma wiskozy a jedzie poprawnie.

Możesz napisać, gdzie to się ustawia? Mam AT. :?:

Link to comment
Share on other sites

ewidentny brak wiskozy z tyłu. koła na śliskim zaczynają łapać uślizg i a wiskoza nie przerzuca momentu na koło z większą przyczepnością. Zmiana ustawień może trochę pomóc. Z drugiej strony MY10nie ma wiskozy a jedzie poprawnie.

Możesz napisać, gdzie to się ustawia? Mam AT. :?:

 

nie ustawisz z dwóch powodów: tego się nie ustawia i wersje AT ich nie mają.

Wiskoza na tylnej osi była tylko w wersja 5MT i to w EU. Nie wiem jak w US ale tam pewnie niewiele manuali się sprzedawało.

Link to comment
Share on other sites

poprzednio miałem Forka my05 us mt i wydaje mi się że lepiej się zachowywał niż teraźniejszy OBK `00 AT

OBK potrafi na rondzie lekko dupą zarzucić jak jest trochę ślisko.

Czy to nie jest związane z inym rozdziałem napędu w MT 50/50 na w AT chyba 90/10?

Link to comment
Share on other sites

poprzednio miałem Forka my05 us mt i wydaje mi się że lepiej się zachowywał niż teraźniejszy OBK `00 AT

OBK potrafi na rondzie lekko dupą zarzucić jak jest trochę ślisko.

Czy to nie jest związane z inym rozdziałem napędu w MT 50/50 na w AT chyba 90/10?

 

napęd AT ma pewne różnice ale rozkład momentu jest taki sam.

Link to comment
Share on other sites

A jednak tak. Co wy na to?

OBK '05 2,5 EU z manualem - w ostatnich dniach przejechałem sporo kilometrów po lodzie, a później po śniegowej brei. Tył ślizgał się tylko wtedy, gdy zapinałem reduktor, redukowałem bieg i na zakrętach dodawałem gazu... czyli zachowywał się absolutnie wzorowo :D . Na prostej bez problemów.

Link to comment
Share on other sites

ewidentny brak wiskozy z tyłu. koła na śliskim zaczynają łapać uślizg i a wiskoza nie przerzuca momentu na koło z większą przyczepnością. Zmiana ustawień może trochę pomóc. Z drugiej strony MY10nie ma wiskozy a jedzie poprawnie.

nie prawda akurat otwarte dyfry powoduja wieksza stabilnosc w jezdzie na wprost

w kazdym napedzie czy to przedni tylni czy 4x4, ze szpera z tylu bardziej tylkiem zamiasta w Subaru a w RWD to juz masakra

stabilnosc na blocie posniegowym gwarantuja waskie opony, teraz mam impreze 2.0 bez visco z tylu i jezdzi mega stabilnie na oponie 195, a kiedys GTek na 215 z visco z tylu latal z prawa na lewo, jesli chodzi o lod to jedynie ratuja kolce a najstabilniejszy jest przedni naped bez szpery

Link to comment
Share on other sites

ewidentny brak wiskozy z tyłu. koła na śliskim zaczynają łapać uślizg i a wiskoza nie przerzuca momentu na koło z większą przyczepnością. Zmiana ustawień może trochę pomóc. Z drugiej strony MY10nie ma wiskozy a jedzie poprawnie.

nie prawda akurat otwarte dyfry powoduja wieksza stabilnosc w jezdzie na wprost

w kazdym napedzie czy to przedni tylni czy 4x4, ze szpera z tylu bardziej tylkiem zamiasta w Subaru a w RWD to juz masakra

stabilnosc na blocie posniegowym gwarantuja waskie opony, teraz mam impreze 2.0 bez visco z tylu i jezdzi mega stabilnie na oponie 195, a kiedys GTek na 215 z visco z tylu latal z prawa na lewo, jesli chodzi o lod to jedynie ratuja kolce a najstabilniejszy jest przedni naped bez szpery

 

 

w tym przypadku chodziło o jechanie jedna stroną po lodzie a drugą po "przyczepnym". Wiskoza w OBK była wystarczająco "lekko" spięta żeby nie było efektu rzucania tyłem ale wystarczająco żeby pomagać w trudnych warunkach.

Link to comment
Share on other sites

u mnie w OBK 04 H6 EU spec nawet przy wdepnięciu gaz do dechy auto jedzie prosto... :twisted: Komputer momentalnie wykrywa uślizg odejmując gazu i wyrównując moment obrotowy auta na "zero" poprzez aktywacje przeciwstawnego hamulca - słowem VDC rządzi :D A jak chcesz poszaleć to klik i komputer mniej się udziela.

Link to comment
Share on other sites

otwarte dyfry powoduja wieksza stabilnosc w jezdzie na wprost

prawda,gdy przyśpieszamy jedną stronąpo lodzie,drugą po asfalcie to bez szpery

jedno z kół się ślizga i auto przestaje sprawnie przyśpieszać i nie traci stabilności,a ze szperą koło na asfalcie ciągnie i powstaje moment skręcajacy całe auto-trza sie bronić kierownicą,albo przestać przyśpieszać :!:

Link to comment
Share on other sites

otwarte dyfry powoduja wieksza stabilnosc w jezdzie na wprost

prawda,gdy przyśpieszamy jedną stronąpo lodzie,drugą po asfalcie to bez szpery

jedno z kół się ślizga i auto przestaje sprawnie przyśpieszać i nie traci stabilności,a ze szperą koło na asfalcie ciągnie i powstaje moment skręcajacy całe auto-trza sie bronić kierownicą,albo przestać przyśpieszać :!:

mimo tych wad zdecydowanie wole auta ze szpera tylna :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Teraz mam OBK 2006 i mam spore problemy na lodzie i bryji śniegowej
17*55*225 opony zimowe Cooper

Tu bym szukał rozwiązania Twoich problemów szczególnie że rozwiązanie napędu w AT jest dość specyficzne. Ile zostało bieżnika i jaki to model opony ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...