Skocz do zawartości

OUTBACK 2005-2009 Niebezpieczeństwo na lodzie!


Bronx

Rekomendowane odpowiedzi

Czytam wasz temat i w ogóle nie mogę zrozumieć dlaczego macie problem ! Co prawda ja w górach nie mieszkam ale śniegu u nas jest 60 cm mam OBK MY06 automat i wcale ale to wcale go nie rzuca a jest na letnich oponach ! Z tego co słyszałem to w MY06 jest ESP ale tylko w automatach :) Może się mylę jak coś to sorry nie krzyczcie ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bronx napisał(a):

Teraz mam OBK 2006 i mam spore problemy na lodzie i bryji śniegowej

 

Adam12 napisał(a):

17*55*225 opony zimowe Cooper

 

Tu bym szukał rozwiązania Twoich problemów szczególnie że rozwiązanie napędu w AT jest dość specyficzne. Ile zostało bieżnika i jaki to model opony ?

 

Ja również uważam, że dobre opony to podstawa i nie chodzi mi o ich stan bo wiadomo, że jak są łyse i z chin to będzie rzucało. . .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam OBK 2006 i mam spore problemy na lodzie i bryji śniegowej
17*55*225 opony zimowe Cooper

Tu bym szukał rozwiązania Twoich problemów szczególnie że rozwiązanie napędu w AT jest dość specyficzne. Ile zostało bieżnika i jaki to model opony ?

 

 

Jeżdziłem dwoma outbackami AT US i bają AT ( bez VDC) i na prostej przy każdych warunkach drogowych nie było problemów. Owszem, na rondzie czasami mogło ponieść tyłem przy zbyt mocnym wdepnięciu gazu. Dodam, że prawie zawsze jeżdżę na Nokianach zimowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mój Outback mr 2005 us,2.5 xt mt,ma ten sam problem,geometria ok,opony nokiany 225,55,17, amory nowe od wersji eu,są sporo twardsze i nie buja autem,ale mimo wszystko wozi auto,trzeba sporo się napocić podczas podróży na brei nie mówiąc o lodzie.

Kończą mi się pomysły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcecie powiedzieć, że Coopery są złe? Wszystkie schroniska w Tatrach jeżdżą na tych gumach. :)

Wiele zależy od stanu i konkretnego modelu. A te schroniska to pewnie używają aut typo terenowych wyposażonych pewnie w ciut bardziej agresywne rzeźby bieżnika niż Twój OBK :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony 225 na zimę są stanowczo za szerokie, czym węższa opona tym większy nacisk na podłoże i lepsza trakcja w śniegu-brei ,ja w legasiu mam 195 mm i nie nosi pomimo skrzyni AT, ważna też wysokość i rzeźba bieżnika

 

Nie do każdego auta można założyć wąskie opony, w mojej instrukcji jest napisane, że rozmiary opon do OBK to 225\55\17 lub 215\45\17 a 195 to wydaje mi się, że ciężko na felgę byłoby założyć. Ja nie mam żadnych problemów z trakcją na lodzie czy brei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

odświeżę trochę wątek. chodzi o OBK H6 MY05.

czy VDC działa z różną czułością zależnie od prędkości jazdy? ja zauważyłem, że gdy zimą na śniegu wcisnę pełen gaz na maksymalnie skręconych kołach to auto bardzo mocno zarzuca tyłem (jak RWD) natomiast kontrolka VDC nawet nie mignie (a przecież na pewno dochodzi do zerwania przyczepności) i bez kontry można trzymać auto w takim położeniu przez metry i system nie interweniuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo, kontrola działa ospale! Włącza sie gdy juz lece bokiem...

Mysle ze inzynier ktory to wymyslił do Subaru poprostu zostawił pewien margines dla zabawy bez wyłaczania!! :)

Natomiast Toyota mamy nie da sie wyprowadzic z równowagi :wink:

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...