Skocz do zawartości

Legacy I\/ LGT


Juras K

Rekomendowane odpowiedzi

No i gra, czyli okolice dalsze i bliższe 5 tys. Do zaakceptowania.

Chciałbym kiedyś wnóki zabrać do garażu i pokazać, że jak dziadek był młody to samochody miały kierownicę, koła i takie coś pod maską co śmierdziało, pluło olejem i wogóle było zajefajne ;D

 

Dziękuję pomocnym :)

Edytowane przez golibroda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam już z Polski ukochanej.

Nie mogę nigdzie dostać rozrządu do amerykanki gt. Orientuje się ktoś czy gdzieś indziej rozrząd był ten sam? To znaczy w innym silniku był montowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździsz i sam ocenisz jak jest z tą awaryjnością 2.5T i czy jest to przypięta łatka ;)

U mnie jest to wyjątkowo bezusterkowe auto. Czasem trzeba dolac troszkę oleju i tyle. Takze ja na usterkowość nie narzekam.

 

Jedyna powazna rzecz, którą przez 2,5 roku robiłem to sterowanie wentylatorem - chodził na okrągło.

 

A tak to eksploatacja - rozrząd, oleje, opony, łączniki stabilzatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładny, napisz coś więcej o tym gt

 

Znajo,y mechanik, wlasciciel vag s8 wysiadł i z usmiechem powiedzial ''daje rade ten automat, ladnie sie odpycha z czterech kolek''.

 

Z poprzednim wlascicielem dogadywalem sprawe ok 3 tygodni i 70 emaili. Koniec koncow nawet go nie poznalem - przyjechal nim jego kolega.

 

Opony vredestein 215/45/18 sie nie sprawdzaja. Plywa tyl, czego na wielosezonowych fuldach nie bylo, stawiam na rozmiarfuld 225/45/18. Niestety lepszego wyboru w danej chwili nie bylo - taka sytuacja. Przez tydzien 5tankowan i srednie spalanie ok 20 :) Przy okazji wyszlo mi, ze na Polskiej 95 ucieka mi ok 100 km w porownaniu do krzyzackiej.

Rozrzad wymienial Pan Tomek z Wroclawia (karmelkowa 10c) przy okazji wyjasnilem legende. Ten Pan jest mechanikiem rajdowym zalogi Baran - Kajetanowicz. Jestem bardzo zadowolony z obslugi i wiedzy a temat subaru. O stare czesci nie pytalem bo zostalem zaprowadzony i Pan Tomek sam pokazal i opisal. Po zmianie rozrzadu dostalem telefon, ze chca wyjechac ale oleju niema i czy zmienic czy dolac. Pierwszy raz mechanik sprawdzil olej zanim ruszyl moje auto po serwisie - a przynajmniej zadzwonil z zapytaniem.

 

Komputer jest obledny w tym aucie nawet brak korka wlewy paliwa wskazywal. Swoja droga nie pozwalajcie obsludze na stacji lac Wam paliwa. Ja stracilem wlasnie korek.

 

Przez tydzien w Polsce chyba tylko ozonowania i hamowni nie bylo. Przydalbym sie autodetaling bo ksiezniczka sporo krajow zwiedzila zanim trafila do mnie. Ale to kosmetyczne detale. Za 2 tygodnie zabieram ja do krzyzakowni gdzie mieszkam i sprawdze co na autobanie daje z siebie.

 

Lekko wilgotnieje na maglownicy i pod kolektorem ssacym - podobno to nic nadzwyczajnego. UPG sladow nie ma.

 

Tyle w skrocie. Pewnie jeszcze nie raz przypomnimy sie na forum.

 

Dziekuje wszystkim za wiedze, ktora tu zamieszczaja. Wiele pomaga w wyborze modelu. Bo dla mnie juz innej marki nie ma. Jestem zniewolony przez subaru :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam a co to jest ozonowianie ?

Traktowanie wnętrza i klimy ozonem. Odświerza, oczyszcza i nie śmkerdoli. Albo coś podobnego. Potocznie zwie się to odgrzybianiem.

 

W którymś filiku na YT ktoś powiedział, że GT to takie STI, które dorosło ;)

 

Następnym razem kiedy będę w Ojczyźnie udam się do Garażu Czarodzieja. Marzy mi się mały malunek, tylko jak pomieszać Japońską Księżniczkę i Polskiego Husarza?! Coś w stylu Mariusza Kozika.

 

http://www.lacedemon.info/galeria/

 

Teraz biorę się za kalibrację programu diagnostycznego ''obd check'' wiecie gdzie mogę znaleźć ''zdrowe'' parametry pracy auta? Chciałbym zrobić sobie taką ''czarną skrzynkę''

Edytowane przez golibroda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy odwiedzałem znajomych i każdy chciał się przejechać. Więc kilka sportowych przejażdżek i turbina wsiorbały olej.

 

Teraz wszystkie płyny świeżutkie Motula. Może po za skrzynią biegów, nikt nie chciał się tego podjąć - Pana Tomka nie pytałem.

 

Dziękuję za poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Dziś mocno padało i mogłem sprawdzić rozdawanie mocy na osie. Pięknie tył pracuje, niby tylko kilka % więcej na tył ale jakże pięknie kręci dupą. Oj chyba jeszcze przed nowym rokiem zawitam na nurburgring :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Z racji, e to moje pierwsze auto z turbiną, a po skanowaniu sieci już nic nie wiem. Zapytam.

 

Otóż kiedy jadę to przy nagłym dodaniu gazu i odpuszczeniu go turbo wydaje z siebie gwizd, świst, nie wiem jak to napisać ''siuszzzz'' trwa to może sekundę może dwie i spokój. Aż do następnego gwałtownego przygazowania i odpuszczenia. Na postoju nic podobnego nie ma miejsca.

Może to istotne, a może nie. Kiedy odpalam to słychać często klekotanie jak w starych dieslach, przez chwilę 4-6 ''kleknięć'' i cisza.

 

Klekotanie napewno nie jest poprawne ale co z tym dźwiękiem turbo? Przypomina trochę blow-off takiego malutkiego, z tym że nigdzie nie znalazłem tego.

Edytowane przez golibroda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór upustowy jest zamontowany na intercoolerze przy serwie i to on właśnie generuje te "świsty".

 

Klekotanie zaś zwiastuje problemy np. z panewkami. Po prostu gdzieś jest już zbyt duży luz i zanim w to miejsce dotrze olej słychać klekot. Raczej daj jakiemuś fachowcowi do posłuchania, abyś się nie zdziwił niemiło któregoś dnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje,

 

Ciekawe, wcześniej nie dawał o sobie znać ten zawór.

Panewka powiadasz.... psia jego mać, zachciało mi się uturbionych ;) niech spec oglądnie, tu gdzie przyszło mi żyć to się nie naprawia tylko wymienia. W salonach - 3, jak widzą papiery to reagują tak samo '' ale to nie jest niemieckie auto''. Więc pewnie zalecą wymienić cały silnik.

 

Znajomy słysząc stuki przy odpalaniu stawiał na zawory, dokładnie na ''szklanki'' i ich nieodpowiednie napełnienie olejem, ja stawiałem na świece, tu dzież ich ''brak'' , a o panewkach nikt z nas nie pomyślał. No to do kompletu brakuje upg i już będę miał całą kolekcję.

 

Dziękuję za odpowiedź.

Strachy na lachy, przynajmniej teraz nie wyglada to na panewkę. W nielicznych wolnych chwilach czyszcze komore i silnik. I tak 2 dni temu dobrałem się do świec od strony pasażera. Poczyszczone i na wszelki wypadek ''kontakt spray'em'' potraktowane. Stuki zniknęły ale wciąż nie odpala zawsze za pierwszym razem. Następnie poczyściłem alternator, styki masy i aku z przyległościami. O ile pogoda pozwoli w sobotę zabiore się za kolejne regiony w tym za świece od strony kierowcy. A za miesiąc razem z oliwą dojdą nowe świeczki i wtedy się okaże czy jsst lepiej.

Chyba zaczynam kochać ten silnik, choć pierwszy bokserek zawsze będzie ju najlepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc wszystkim,

przepraszam, jesli juz ktos tutaj o tym aucie pisal - rzadko zagladam ostatnio na forum.

Co myslicie o tym egzemplarzu? Czy mozna przyjac, ze kucizna + inne rzeczy, ktore zostaly zrobione w tym silniku, sa gwarancja spokoju i rozwiazaniem problemow trapiacych te modele?

Czy skrzynia sie nie psuje i dziala wzglednie szybko?

Jak jest z ewentualnym remapem, no i jak te silniki znosza gaz?

Dziekuje

http://allegro.pl/subaru-legacy-gt-kute-tloki-mahle-przelot-wydech-i5594096292.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

8.500 euro, ja dałem 9.000 za '08 w podobnym przebiegu z łopatkami zamiast przycisków i z SI-Drive. nie wiem jak spisuje się automat bez si-drive ale ja używam tylko opcji sport lub sport# i wtedy automat daje radę. Mówię tu o sytuacjach gdzie potrzebuję wydobyć moc z auta. Do normalnej jazdy wszystko jest wystarczające, bo mam się toczyć pomiędzy światłami. Jeśli miałbym wybierać jeszcze raz to jednak szukałbym manualnej skrzyni, choć lewa łydka bardzo siobie chwali automat. Ja czuję się tak jakby wykastrowany z jednego jajka ;) wszystko jest ok ale czegoś brakuje, jak lekko niedoprawiona potrawa. Jeśli ktoś z Was ma z jakiegoś powodu jedno jądro, to nie czujcie się urażeni. Nie miałem na celu kogoś wyśmiewać tylko oddać własne odczucie. Za co przepraszam, nie potrafię inaczej tego oddać.

 

Zestaw modyfikowanego wydechu, tłoków, opon i do tego lpg. Coś zalatuje tu ekonomicznym sportowcem. Ten silnik, zwłaszcza w wersji eu nie cieszy się renomą odporności na temperaturę. Podobno wersje usa i jdm są odporniejsze, podobno temperatura spalania jest niższa co przekłada się na ogólną ciepłotę silnika - mniejszą. Czy tak jest, nie wiem, testuję wersję usa.

Instalacja brc - mimo, że cieszy się dobrą opinią, kiedy ja brałem ewentualne gazowanie to firmy brc jak i innych popu.arnych nikt nie brał nawet pod uwagę. Można zaryzykować, że nie gazował go spec od boxerów - choć kto wie. Wszak magików z prawdziwego zdażenia nie brakuje i można się czasem miło zaskoczyć. Dlaczego lpg jest odłączone? Skoro już ktoś to zrobił, dlaczego odłączył? Możliwe, że wymiana tłoków miała coś wspólnego z awarią przez lpg.

 

Za te pieniądze oddałbym swoją ''japońską księżniczkę'' i kupił prawdziwną z kierownicą po prawej stronie, ostatnio znalazłem takową i mam zagwozdkę. Tylko przez to, że ma manualną skrzynkę. Nawet z taką odświerzoną biżuterią ;) jak Wam się podoba moje pierwsze dłubanie?

post-17081-0-12163800-1441285021_thumb.jpg

Edytowane przez golibroda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Miał ktoś w Was ''doładowanie'' wielkości -0.8 do -0.1 bar'a. Wszystko co do tej pory udało mi się wyszukać to nie to.

Do tego czy w bloku silnika, pod intercoolerem powinienem mieś otwór na linkę sprzęgła - skoro mój to automat.

No i czy jest sposób żeby sprawdzić nr podzespołów montowane w danym samochodzie. Mam coraz mocniejsze odczucie, że w mój to jakieś puzzle i zostałem ordynarnie oszukany. Choć wolałbym żeby okazało się, że panikuję.

Edytowane przez golibroda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...