Skocz do zawartości

Legacy I\/ LGT


Juras K

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Miał ktoś w Was ''doładowanie'' wielkości -0.8 do -0.1 bar'a. Wszystko co do tej pory udało mi się wyszukać to nie to.

 

 

A zaglądałeś pod osłonę turbosprężarki? Być może spinka zabezpieczająca spadła i masz odpięty waste-gate od siłownika....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką reakcję. Jak pisałem staram się zawsze poczytać i poszukać u siebie zanim zapytam. Nie wiem jak twardo powinien pracować ten westgate - trochę siły trzeba by nim poruszać. Jednak nie spadł. Na zdjęciach w centrum foto jest ta zaślepka i dziwny uchwyt z wystającym gwintem - jakby pod sprzęgło, to się łapa chyba nazywa. Nad tym jest przykręcony intercooler, ,tóry ma wgniecone laszki od tej nagwi towanej części. Mi to wygląda jakby ktoś za wielką wodą fest grzebał przy orginale, a potem na szybko poskręcał spowrotem i sprzedał. Turbo pracuje bo je słyszę przy przyspieszaniu, a torque pro podaje wartości ujemne. Do tego spalanie z 22 mil/galon wzrosło do 15 mil/galon. Świece od strony pasażera są ok, od kierowcy czekają na wolną chwilę i pogodę - wszystko mogę robić tylko na parkingu. Napisałem do jednego ze szanowanych specjalistów na forum i czekam na odpowiedź i ewentualny termin. No ale nie dam rady długo jeździć przy spalaniu 15 mil/galon w cyklu miejskim.

post-17081-0-11694500-1442819941_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja jestem baaaardzo zadowolony. Teraz jezdze Legacy GT prawie na codzien, tak sie w nim zakochałem. Mam też inne mocniejsze auto, ale Legacy jest wyjątkowe. Przed nim miałem też sporo róznych samochodów, w tym mocne beemki, ponad trzystukonne Audi, jednak Legacy GT jest bardzo rozsądnym kompromisem i przyjemnym autem na codzień. Co ważne - całkowicie bezawaryjnym.

 

Za 2 tygodnie stuknie mi 3 lata od zakupu. I wczoraj stuknęło 114 tys mil przebiegu. Moge pokusic sie o małe podsumowanie kosztów.

 

Wady? Troche kosztowało mnie doporowadzenie auta do super stanu: zakup drugie kompletu felg, zakup 8 nowych opon (w kwestii bezpieczeństwa nie uznaje kompromisów), rozrząd w tym aucie też był dość drogi. Zmieniłem komputer sterujący pracą silnika, bo stary miał awarię która nie wyłączała wentylatora (czesto spotykane w Legacy GT, wada fabryczna kompa). Komputer kosztował w USA raptem 100$, to chyba nie jest jakas wielka suma jak na taką część.

Poza tym zmieniam olej co roku, mimo małych przebiegów (za tydzien-dwa kolejna zmiana). Denerwować może koniecznosc dolewania oleju, ale chyba nie jakaś bardzo częsta - pół litra na 3 tys km. Przy moich przebiegach to raz na pół roku :) Zmieniłem łaczniki stabilizatora i gumy na stabilizatorze, ale o tym wiedziałem w dniu zakupu. Teraz chyba jeden sworzeń wahacza zaczyna pukac - 70zł firmy Meyle. Tyle samo co do Peugeota 406.

 

Także koszty użytkowania i bezawaryjnosc niższa niz większosci aut które dotąd miałem (np BMW e46, BMW e39). Peugeot 307 i 406 były tansze w eksploatacji, ale były to autka salonowe z malym przebiegiem no i trapiły je rózne dziwne drobne acz denerwujace awarie.

 

Ogólnie LGT mogę polecic wszystkim szukającym fajnego auta 4x4 z dosć mocnym silnikiem w cenie 25-35 tys zł...

 

Myślałem że LGT bedzie u mnie autkiem na rok max dwa, a potem kupie cos dużo drozszego i wygodniejszego - i mimo że teraz mam taką możliwość, to z pewnością zostanę przy LGT na najblizsze kilka lat, albo i dłuzej. Auto pasujące jak dobre rękawiczki, UNIWERSALNE, mozna wygodnie i dynamicznie jezdzic po miescie, dobre też w dłuższe trasy... (aczkolwiek ja w dłuzsze trasy swoim nie jezdziłem - do tego mam inne auto).

 

Myslałem żeby swoje LGT zastapic nowszym Legacy tez 2.5 turbo, nawet przymierzyłem sie do tego auta i przejechałem. Nie widze jakichs znaczących zalet nad moim starym modelem. A nie ma sensu wyrzucac kilkadziesiat tys zł, tylko po to by miec pare lat młodsze auto (w dodatku stylistycznie brzydsze...)

 

Jesli ktos chce sie cos dopytac lub wymienic opinie o LGT, to jestem otwarty na dyskusje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 tygodni później...

Mój Legaś dziś zrobił mi niemiłą niespodziankę. Po małej przejażdżce usłyszałem pracujący na maksa wentylator (tylko lewy - istotne!).

Generalnie oznacza to awarię przekaźnika i możliwe uszkodzenie ECU. Na szczęście u mnie okazało się że padł tylko przekaźnik.

Uff...

 

Generalnie polecam to uwadze posiadaczy Legacy GT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To jak masz oryginalne, zostań przy nim. Koło dwumasowe + sprzęgło robi SACHS - można zamówić.

Przeszedłem już przez serię, zestaw od diesla i odelżoną jednomasę + sprzęgło od WRX-a 2,5.

Uważam, że rozwiązanie seryjne jest zdecydowanie najlepsze do seryjnego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanie do posiadaczy LGT, czy zmienialiscie moze kiedys w przednim zawieszeniu śruby kąta pochylenia koła?

 

Czy na wersję USA/EU jest taka sama śruba? Bo tak twierdzi jeden sprzedawca częsci z Łodzi, z którym przed chwilą rozmawiałem.

 

Z kolei mój serwisant mówi że są inne. Co ciekawe zamówił mi pod wersje USA, i nie pasuje (byc może ktos zmienil mi zawieszenie przód na "europejskie").

 

house_1 jakies sugestie? Masz chyba te auta w jednym palcu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przyszło mi do głowy sprawdzać, bo zawsze wszystko pasowało. Nawet niedawno robiłem wymianę amorków z przodu w Legacy GT na KYB z rynku europejskiego (oczywiście nie pasowały do amerykańskich górnych mocowań) i nie było problemu ze śrubami.

Przy okazji sprawdziłem zależności pomiędzy różnymi amortyzatorami a sprężynami pod względem zmian wysokości zawieszenia (GT, H6, Spec.B, STI itp).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie typowa sruba 20540AA090 nie pasuje bo jest niestety za krótka.... ona wg katalogu pasuje i do europejskiego Legacy i do Legacy GT USA... a u mnie jest za krótka.... ki diabeł?  Jakis magik w Polsce wstawił jeszcze całkiem inne kolumny? ale jakie, od czego, że sruba mimosrodowa nie pasuje?

Edytowane przez maciek323
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dokladnie ta sruba, zjadło mi jedno A, ta sruba 20540AA090 jest za krótka niestety.

 

Ki diabeł tam siedzi i dlaczego tak?

 

Czy to mozliwe ze ktos włozył zupełnie inne amortyzatory? Np z  Legacy po 2008 roku? Bo widze ze te sruby po 2008 roku o numerze  901660039 są na oko trosze dłuższe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zmieniłem komputer sterujący pracą silnika, bo stary miał awarię która nie wyłączała wentylatora (czesto spotykane w Legacy GT, wada fabryczna kompa)

Wada dotyczy przekaźnika, który nie wymieniony w porę uszkadza sterownik. Sterownik jest na szczęście naprawialny. Wczoraj się naumiałem :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoc jest naprawialny. Ale jak byłem u 3 naprawiaczy (dobrych i polecanych) od sterowników to zaden nie chcial sie dotknąc. Mówili że zbyt duża szansa że cos dodatkowego sie zepsuje przy okazji.

Ja mam jakby co jeden zapasowy sterownik ECU (oczywiscie sprawny)  do LGT w manualu 2004-2006 i mogę sprzedac, jesli ktos by potrzebował. W Polsce towar deficytowy. Kupiłem 2 sztuki w USA.

 

A Ty House naprawiałes swoj sterownik? czy tylko wymieniales przekaznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, za krótka jest. Choc wg VIN powinna pasowac. 3 róznych sprzedawców mi patrzylo po VIN, i zawsze im wychodzi ze ta sruba. A w realu nie pasuje.

Kończąc temat śrub. Kupilismy w ASO komplet (6 srub, 6 podkładek, 6 nakrętek) za kwotę 270zł. Wg VIN pasują do Outbacka.

 

Teraz rozkminka z dwumasą. Najtańsza nie jest. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...