misiu Opublikowano 15 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2005 Mam pytanko. Z rana jak odpalam przez jakieś 2 sekundy słuchać jak stukają zawory. Poziom oleju o.k. CZy jest to spowodowane ,że jest to boxer czy może mu coś dolega?? Tak poza tym silnik igiełka. Po odpaleniu stuki znikają o chodzi bardzo równo i tylko słuchać bulgotanie boxerka:)Zapina aż miło i jestem bardzo zadowolony. Rano staram się zakręcić raz bez obpalenia (może rozprowadza się olej??)a pożniej odpalam i stukotów prawie nie ma. Jeszcze jedno. Stuki w tylnym zawieszeniu. Co mogło się wybić? Jakie ceny?? CZy wymienia się całe wahacze czy tylko tuleje a może to jakiś stabilizator i jego gumki>? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shodan Opublikowano 15 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2005 Być może to tłoki, a nie zawory - tzw. "piston slap", częsta przypadłość w zużytych silnikach subaru. W niedługim czasie czeka cię remont silnika :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 15 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2005 Może nie być tak żle. Piston slap występuje w silnikach produkowanych do 1998. W póżniejszych modelach dużo rzadziej. Pozatym jeśli samochod nie bierze oleju to nic nie szkodzi. Na początek wymień olej i zobacz czy dalej będzie stukać, jeśli będzie, i będzie ci to przeskadzało to zacznij odkładać na kute tłoki. Co do tylnego zawiasu to jeśli masz fundusze wymień tuleje na Powerflexy, a stabilizator na Whiteline 24mm, zdziwisz się jaka będzie różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiu Opublikowano 15 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2005 kiedy bedzie jakis zlocik.??? widze ze macie ogromną wiedzę. Musze sie z wami gdzies spotkac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2005 Zlocik będzie najprawdopdobniej w maju przyszłego roku. A gdzie mieszkasz? To może załapiesz się na jakiś spot lokalny? Najczęściej organizowane są w Poznaniu i Krakowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal_zwolinski Opublikowano 15 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2005 SWRT555, to stukanie to hydrauliczna regulacja zaworow- i to zjawisko jest popularne w wielu samochodach- stuka rano, kiedy olej jeszcze nie napelni hydrokompensatora, potem w ciagu dnia po krotszych postojach juz nie stuka-to znaczy ze nie ma najmniejszych powodow do niepokoju, owszem silnik nie jest nowy i to jest naturalne zuzycie tego elementu, jednak czas wyciszania rzedu kilka sekund to naprawde zadna sprawa. jesli bylyoby to wina tlokow w cylindrach- wtedy silnik bralby zauwazalne ilosci oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiu Opublikowano 15 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2005 Dzięki to mnie uspokoiłeś Jestem z Wrocławia. Jest może jakiś klubowicz albo kilku z tego rejonu?? Chętnie wpadnę na jakiś zlociek ale z zastrzeżeniem ,że będzie to zlot subaru a nie jakieś tuning paty:) bez obrazy dla maniaków szerkiej felgi i podwinientych 4 końcówek wydechu z czego 2 działają naprawdę... Tak więc chętnie spotkam się na zlocie w przyszłym roku a jak jest coś wcześniej to czekam na info. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeQ Opublikowano 15 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2005 wejdz w dział Spotkania Forumowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiu Opublikowano 15 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2005 Widzę ,że jesteś z wrocka:) Ja też... Czy ty nie jechałeś ostatnio za srebrnym GT na wysokiej lotce?? Ktoś mi mrugał światłami. Jakieś czarne kombi.??? To Ty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeQ Opublikowano 15 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2005 No na królewieckiej pozdrawiałem cie w odpowiednim dziale http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... start=2250 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiu Opublikowano 15 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2005 Tak zgadza się. Jeszcze nie kumam tych zasad na forum. W linku od Ciebie nie widzę nic odnośnie naszego spotkania:( Gdzie mieszkasz?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeQ Opublikowano 15 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2005 Mieszkam dokłądnie tam gdzie sie "rozstaliśmy" ale musimy sie spotkac bo ja bardzo chce sie przejechac gteczką W sobote najprawdopodobniej bedzie mini spocik na Bałtyckiej 15 wiec moze sie wybierzesz ? czytnij to http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=102512&start=0 i mozesz tam załozyc nowy temat a propo spotkan "Wrocławiaków" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2005 Chętnie wpadnę na jakiś zlociek ale z zastrzeżeniem ,że będzie to zlot subaru a nie jakieś tuning paty:) bez obrazy dla maniaków szerkiej felgi i podwinientych 4 końcówek wydechu z czego 2 działają naprawdę... Myślę, że na tym forum podejście do wieś-tjuningu pokrywa się z Twoim, więc bez obaw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 15 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2005 SWRT555, to stukanie to hydrauliczna regulacja zaworow- i to zjawisko jest popularne w wielu samochodach- stuka rano, kiedy olej jeszcze nie napelni hydrokompensatora, potem w ciagu dnia po krotszych postojach juz nie stuka-to znaczy ze nie ma najmniejszych powodow do niepokoju, owszem silnik nie jest nowy i to jest naturalne zuzycie tego elementu, jednak czas wyciszania rzedu kilka sekund to naprawde zadna sprawa. GT'99 nie ma hydraulicznych popychaczy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Scooby Opublikowano 15 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2005 [...]spot lokalny?. Najczęściej organizowane są w Poznaniu [...] 8) Zapraszamy... :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 16 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2005 To było bardzo tendencyjne wycięcie Ale, że miałem przyjemność większość grupy wilkopolskiej poznać, to już nic nie mówię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
newpadre Opublikowano 28 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2005 jezeli to pojemność powyżej 2.0 to jest to częste przy wyższych przebiegach....wynika ze zwiększnia pojemniość przez zwiększnai średnicy cylindra przy pozostawieniu tego samego skoku tłoka...njaczęstsz w 2.5.pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek_all Opublikowano 1 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2005 jezeli to pojemność powyżej 2.0 to jest to częste przy wyższych przebiegach....wynika ze zwiększnia pojemniość przez zwiększnai średnicy cylindra przy pozostawieniu tego samego skoku tłoka...njaczęstsz w 2.5.pozdro Witam. Czyli martwić się czy nie jeżeli mam 2.2l i 250tys km i te stuki, które nasiliły się ze spadkiem temperatury? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2005 U mnie jesli stuki sie pojawiaja to swiadczy o koniecznosci wymiany oleju, po wymianie jest spokoj przez jakies 10000 km, ale to zalezy od oleju, czasem po kilku tys. stuka (gdy raz wlalem olej syntetyczny nieznanej firmy), czasem po 15000 nic nie stuka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2005 Stukanie stukaniu nie równe. Jesli w późniejszycch GT nie ma hydraulicznej regulacji luzów zaworowych to stuki mogą pochodzić od tłoków. Jak sie rozgrzeją/rozszerza to cichną. Jest to mozliwe w SI GT 2.0. Ale powinien wtedy brać olej i dymic przy dodaniu gazu na zimnym silniku. Na stukajace hydropopychacze w autach z większym przebiegiem ( z mniejszym tez) moze pomóc olej Valvoline MaxLive. Mi jeden hydropopychacz stukał przez chwilkę, około kilkaset km, kiedy jeździlem na Mobil 1 0W50, teraz na Max live 10W40 -cisza. Przed wymianą oleju przy około 9500km stukną na chwilką. Upomniał sie nowy olej. Po wymianie cisza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek12 Opublikowano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2005 Stukanie stukaniu nie równe. Jesli w późniejszycch GT nie ma hydraulicznej regulacji luzów zaworowych to stuki mogą pochodzić od tłoków. Jak sie rozgrzeją/rozszerza to cichną. Jest to mozliwe w SI GT 2.0. Ale powinien wtedy brać olej i dymic przy dodaniu gazu na zimnym silniku. Na stukajace hydropopychacze w autach z większym przebiegiem ( z mniejszym tez) moze pomóc olej Valvoline MaxLive. Mi jeden hydropopychacz stukał przez chwilkę, około kilkaset km, kiedy jeździlem na Mobil 1 0W50, teraz na Max live 10W40 -cisza. Przed wymianą oleju przy około 9500km stukną na chwilką. Upomniał sie nowy olej. Po wymianie cisza. U mnie w SI GT bylo dokladnie jak PIOTR pisze przy odpalaniu na zimnym silniku mocno dymil i bral duzo oleju , jednak zmiana oleju nic nie dala, tylko prace silnika poprawila wymiana tlokow. :wink: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_-_Wojtek_-_ Opublikowano 24 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2006 W innym miejscu pisałem o swoim Legacku 2,5 z 97r. 160kkm U mnie też stuka na zimno i czym cieplej tym mniej. Gdzie u Was słychać te stuku bo u nie gdzieś na górze za filtrem powietrza jakby w kolektorze ssącym. Dźwięk jest taki jakby pomiędzy zwykłym cykaniem zaworów a stukaniem. Precyzyjny opis prawda :wink: . Dodatkowo występuje tylko po dodaniu gazu. Auto nie dymi nie bierze oleju, nie ma hydraulicznych popychaczy i w związku z tym zgłupiałem. Przepraszam za powtarzanie się ale ten dźwięk mnie wnerwia Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pin555 Opublikowano 24 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2006 W innym miejscu pisałem o swoim Legacku 2,5 z 97r. 160kkmU mnie też stuka na zimno i czym cieplej tym mniej. Brzmi jak "kultowy" piston slap. Szczegolnie to wlasnie 2,5 jest najbardziej z tego znany. Problem dotyczy przede wszystkim 4 tloka (niektorzy pisza, ze 3-go). Subaru twierdzi, ze jesli dzwiek ustepuje po nagrzaniu - wszystko jest ok (5-15min). Z lektury zachodnich forum dyskusyjnych wynika, ze "cierpi" na to bardzo znaczny odsetek aut a czesc uzytkownikow nawet sobie z tego nie zdaje sprawy. Ponoc stwierdzono, ze piston slap nie wplywa szczegolnie na trwalosc silnika a rzeczoznawcy twierdza, ze ewentualnie moze obnizyc trwalosc o 10%. Choruja na to auta o przebiegu od 15.000km wzwyz. Moj tez stuka i choc to dyskomfort, przyzwyczajam sie :-) Sluchalem nawet plikow dzwiekowych kilku uzytkownikow i - powiem - ze im to dopiero wali ;-) Lekarstwo - nowy tlok (ponoc sa w ofercie subaru w tym celu) albo przyzwyczaic sie :-) Pozdrawiam Leszek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_-_Wojtek_-_ Opublikowano 25 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2006 Bardzo dziękuję za informacje, jeśli to jest to o czym piszesz, a można z tym żyć to niech stuka. Jak będę wiedział co to jest to i wnerwiać tak nie będzie. Zmienię dzisiaj olej i dam znajomemu mechanikomi do posłuchania, wtedy odpisze co powidział i czy nowy olej Shell 10w40 coś zmienił. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EsEm Opublikowano 25 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2006 Bardzo dziękuję za informacje, jeśli to jest to o czym piszesz, a można z tym żyć to niech stuka. Jak będę wiedział co to jest to i wnerwiać tak nie będzie. Zmienię dzisiaj olej i dam znajomemu mechanikomi do posłuchania, wtedy odpisze co powidział i czy nowy olej Shell 10w40 coś zmienił. Pozdrawiam Mnie zaczęło też stukać OBK 2,5, ale szybko wyjeżdżam z garażu i wtedy mniej słychać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi