Skocz do zawartości

stukanie po odpaleniu


misiu

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko. Z rana jak odpalam przez jakieś 2 sekundy słuchać jak stukają zawory.

Poziom oleju o.k. :D CZy jest to spowodowane ,że jest to boxer czy może mu coś dolega??

Tak poza tym silnik igiełka. Po odpaleniu stuki znikają o chodzi bardzo równo i tylko słuchać bulgotanie boxerka:)Zapina aż miło i jestem bardzo zadowolony. :lol:

Rano staram się zakręcić raz bez obpalenia (może rozprowadza się olej??)a pożniej odpalam i stukotów prawie nie ma.

:lol:

Jeszcze jedno. Stuki w tylnym zawieszeniu. Co mogło się wybić? Jakie ceny?? CZy wymienia się całe wahacze czy tylko tuleje a może to jakiś stabilizator i jego gumki>?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Może nie być tak żle. Piston slap występuje w silnikach produkowanych do 1998. W póżniejszych modelach dużo rzadziej. Pozatym jeśli samochod nie bierze oleju to nic nie szkodzi. Na początek wymień olej i zobacz czy dalej będzie stukać, jeśli będzie, i będzie ci to przeskadzało to zacznij odkładać na kute tłoki. Co do tylnego zawiasu to jeśli masz fundusze wymień tuleje na Powerflexy, a stabilizator na Whiteline 24mm, zdziwisz się jaka będzie różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SWRT555, to stukanie to hydrauliczna regulacja zaworow- i to zjawisko jest popularne w wielu samochodach- stuka rano, kiedy olej jeszcze nie napelni hydrokompensatora, potem w ciagu dnia po krotszych postojach juz nie stuka-to znaczy ze nie ma najmniejszych powodow do niepokoju, owszem silnik nie jest nowy i to jest naturalne zuzycie tego elementu, jednak czas wyciszania rzedu kilka sekund to naprawde zadna sprawa. jesli bylyoby to wina tlokow w cylindrach- wtedy silnik bralby zauwazalne ilosci oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki to mnie uspokoiłeś:)

 

Jestem z Wrocławia. Jest może jakiś klubowicz albo kilku z tego rejonu??

Chętnie wpadnę na jakiś zlociek ale z zastrzeżeniem ,że będzie to zlot subaru a nie jakieś tuning paty:) bez obrazy dla maniaków szerkiej felgi i podwinientych 4 końcówek wydechu z czego 2 działają naprawdę...:)

 

Tak więc chętnie spotkam się na zlocie w przyszłym roku a jak jest coś wcześniej to czekam na info.

Dzięki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam dokłądnie tam gdzie sie "rozstaliśmy" :D ale musimy sie spotkac bo ja bardzo chce sie przejechac gteczką :mrgreen:

W sobote najprawdopodobniej bedzie mini spocik na Bałtyckiej 15 wiec moze sie wybierzesz ;)?

czytnij to

 

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=102512&start=0

 

i mozesz tam załozyc nowy temat a propo spotkan "Wrocławiaków" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chętnie wpadnę na jakiś zlociek ale z zastrzeżeniem ,że będzie to zlot subaru a nie jakieś tuning paty:) bez obrazy dla maniaków szerkiej felgi i podwinientych 4 końcówek wydechu z czego 2 działają naprawdę...:)

 

Myślę, że na tym forum podejście do wieś-tjuningu pokrywa się z Twoim, więc bez obaw :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SWRT555, to stukanie to hydrauliczna regulacja zaworow- i to zjawisko jest popularne w wielu samochodach- stuka rano, kiedy olej jeszcze nie napelni hydrokompensatora, potem w ciagu dnia po krotszych postojach juz nie stuka-to znaczy ze nie ma najmniejszych powodow do niepokoju, owszem silnik nie jest nowy i to jest naturalne zuzycie tego elementu, jednak czas wyciszania rzedu kilka sekund to naprawde zadna sprawa.

 

 

GT'99 nie ma hydraulicznych popychaczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
jezeli to pojemność powyżej 2.0 to jest to częste przy wyższych przebiegach....wynika ze zwiększnia pojemniość przez zwiększnai średnicy cylindra przy pozostawieniu tego samego skoku tłoka...njaczęstsz w 2.5.pozdro

 

Witam.

Czyli martwić się czy nie jeżeli mam 2.2l i 250tys km i te stuki, które nasiliły się ze spadkiem temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jesli stuki sie pojawiaja to swiadczy o koniecznosci wymiany oleju, po wymianie jest spokoj przez jakies 10000 km, ale to zalezy od oleju, czasem po kilku tys. stuka (gdy raz wlalem olej syntetyczny nieznanej firmy), czasem po 15000 nic nie stuka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stukanie stukaniu nie równe.

Jesli w późniejszycch GT nie ma hydraulicznej regulacji luzów zaworowych to stuki mogą pochodzić od tłoków. Jak sie rozgrzeją/rozszerza to cichną. Jest to mozliwe w SI GT 2.0. Ale powinien wtedy brać olej i dymic przy dodaniu gazu na zimnym silniku.

Na stukajace hydropopychacze w autach z większym przebiegiem ( z mniejszym tez) moze pomóc olej Valvoline MaxLive. Mi jeden hydropopychacz stukał przez chwilkę, około kilkaset km, kiedy jeździlem na Mobil 1 0W50, teraz na Max live 10W40 -cisza. Przed wymianą oleju przy około 9500km stukną na chwilką. Upomniał sie nowy olej. Po wymianie cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stukanie stukaniu nie równe.

Jesli w późniejszycch GT nie ma hydraulicznej regulacji luzów zaworowych to stuki mogą pochodzić od tłoków. Jak sie rozgrzeją/rozszerza to cichną. Jest to mozliwe w SI GT 2.0. Ale powinien wtedy brać olej i dymic przy dodaniu gazu na zimnym silniku.

Na stukajace hydropopychacze w autach z większym przebiegiem ( z mniejszym tez) moze pomóc olej Valvoline MaxLive. Mi jeden hydropopychacz stukał przez chwilkę, około kilkaset km, kiedy jeździlem na Mobil 1 0W50, teraz na Max live 10W40 -cisza. Przed wymianą oleju przy około 9500km stukną na chwilką. Upomniał sie nowy olej. Po wymianie cisza.

 

U mnie w SI GT bylo dokladnie jak PIOTR pisze przy odpalaniu na zimnym silniku mocno dymil i bral duzo oleju , :evil: jednak zmiana oleju nic nie dala, tylko prace silnika poprawila wymiana tlokow. :wink:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

W innym miejscu pisałem o swoim Legacku 2,5 z 97r. 160kkm

U mnie też stuka na zimno i czym cieplej tym mniej.

Gdzie u Was słychać te stuku bo u nie gdzieś na górze za filtrem powietrza jakby w kolektorze ssącym. Dźwięk jest taki jakby pomiędzy zwykłym cykaniem zaworów a stukaniem. Precyzyjny opis prawda :wink: .

Dodatkowo występuje tylko po dodaniu gazu.

Auto nie dymi nie bierze oleju, nie ma hydraulicznych popychaczy i w związku z tym zgłupiałem.

 

Przepraszam za powtarzanie się ale ten dźwięk mnie wnerwia

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W innym miejscu pisałem o swoim Legacku 2,5 z 97r. 160kkm

U mnie też stuka na zimno i czym cieplej tym mniej.

 

Brzmi jak "kultowy" piston slap. Szczegolnie to wlasnie 2,5 jest najbardziej z tego znany. Problem dotyczy przede wszystkim 4 tloka (niektorzy pisza, ze 3-go). Subaru twierdzi, ze

jesli dzwiek ustepuje po nagrzaniu - wszystko jest ok (5-15min).

Z lektury zachodnich forum dyskusyjnych wynika, ze "cierpi" na to bardzo znaczny odsetek aut a czesc uzytkownikow nawet sobie z tego nie zdaje sprawy.

Ponoc stwierdzono, ze piston slap nie wplywa szczegolnie na trwalosc silnika a rzeczoznawcy twierdza, ze ewentualnie moze obnizyc trwalosc o 10%.

Choruja na to auta o przebiegu od 15.000km wzwyz. Moj tez stuka i choc to dyskomfort, przyzwyczajam sie :-)

Sluchalem nawet plikow dzwiekowych kilku uzytkownikow i - powiem - ze im to dopiero wali ;-)

Lekarstwo - nowy tlok (ponoc sa w ofercie subaru w tym celu) albo przyzwyczaic sie :-)

 

Pozdrawiam

Leszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za informacje, jeśli to jest to o czym piszesz, a można z tym żyć to niech stuka. Jak będę wiedział co to jest to i wnerwiać tak nie będzie.

 

Zmienię dzisiaj olej i dam znajomemu mechanikomi do posłuchania, wtedy odpisze co powidział i czy nowy olej Shell 10w40 coś zmienił.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za informacje, jeśli to jest to o czym piszesz, a można z tym żyć to niech stuka. Jak będę wiedział co to jest to i wnerwiać tak nie będzie.

 

Zmienię dzisiaj olej i dam znajomemu mechanikomi do posłuchania, wtedy odpisze co powidział i czy nowy olej Shell 10w40 coś zmienił.

 

Pozdrawiam

 

Mnie zaczęło też stukać OBK 2,5, ale szybko wyjeżdżam z garażu i wtedy mniej słychać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...