Skocz do zawartości

Filtr oleju NIPPARTS - do śmietnika czy do eSTika ?


MarcinK

Rekomendowane odpowiedzi

Zostaw filtr jest dobry i tak pewnie czesto olej zmieniasz :D skąd wiesz, że teraz nie masz takiego u siebie :D często w orginalnych aso pudełkach siedzą materiały eksploatacyjne innych firm. Ja u siebie w GT mam często ten filtr i nie mam problemów z ciśnieniem oleju :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niebieski708, to nie tylko o ciśnienie chodzi ale też o rodzaj i powierzchnię materiału filtrującego. Ja polecam oryginały z ASO bo cena niewielka a jakość zawsze odpowiednia. Ktoś nawet testy na forum robił i filtry z ASO zdecydowanie wygrały z tego co pamiętam.

 

-- 6 lis 2010, o 12:26 --

 

pajkk, raz założyć możesz i nic się nie stanie ale przesiadłbym się na filtry z ASO.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Materiał to raz,ale trudniej o prawidłowe nastawy bypasa i dlatego nie kupujcie byle czego(żadna oszczędność). .Mam teraz 3 filtry.Na jednym tylko JAPAN i badziew taki że nabyłem zaraz OEM-tzn. w środku wystający cycek tak zgrzewany do reszty , że nie wiadomo, czy nie odleci. Kiedyś kupiłem filtry KNECHT-te są OK przynajmniej z wyglądu(w środku).

Ciekawe, że OEM jest sporo mniejszyod innych na średnicy-ponad 1 cm,corobi teoretycznie różnicę ok.25 %.A sfałdowania materiału tak samo gęsto-może kwestia materiału.

Przy nagłych zmianach obrotów silnika(redukcjach itp.) są szybkie zmiany ciśnienia oleju i jak zachowuje się bypass-nie wiemy, może za wcześnie przepuszcza,lepiej stosować pewne filtry.Związek z lepkościąoleju też oczywisty. pozdr.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaw filtr jest dobry i tak pewnie czesto olej zmieniasz :D skąd wiesz, że teraz nie masz takiego u siebie :D często w orginalnych aso pudełkach siedzą materiały eksploatacyjne innych firm. Ja u siebie w GT mam często ten filtr i nie mam problemów z ciśnieniem oleju :)

 

Olej wymieniam 2 razy do roku [ lato/zima ~ co 5000km ]. Fakt, co siedzi teraz za filtr nie mam pojęcia - niedawno robiłem przegląd w aso, więc pewnie ori, ale diabeł wie :twisted:. Wiadomo, że materiały eksploatacyjne produkują zewnętrzne firmy, nie mniej jednak, jak to zwykle bywa są produkty lepsze i gorsze.

 

pajkk, raz założyć możesz i nic się nie stanie ale przesiadłbym się na filtry z ASO.

 

Skoro tak, to na wiosnę go wykorzystam [ aktualnie jestem świeżo po wymianie ].

 

Pomuki rozdane, dziękuję :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z Was szczęściarze :wink: W olsztyńskim ASO nie mają filtrów OEM do Imprezy GT i nie sprowadzą, bo model ma już 10 lat.. A w ogole to model GT Tur.. coś tam coś tam to jakiś niszowy jest. :roll:

O, interesujące. Do WRX-a 2002 podobno znaleźli. :-)

(a jak ostatnio byłem na wymianie płynów w dyfrach i skrzyni, to nawet sami sugerowali wymianę z BOSCHa na OEM)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jpol,

A wg ASO Emil Frey do GT taki sam jak do wielu innych Sub z nowym STI włącznie.-Może Tribeca ma inny i jeszcze coś...

pozdr.

chyba 2 typy już są tylko do H4 i do H6, do niektórych starszych H4 idzie taki jak do H6 (większy/szerszy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlyszkow,

a co powiesz o tych różnicach w wymiarach(dotyczacych jednego silnika )jak podałem wyżej.Sfałdowania wydaja się takie same :arrow: powierzchnia wyraźnie różna.

jeśli dobrze pamiętam to rozmiar filtra zmniejszono świadomie aby zminimalizować efekt głodu olejowego na skutek wypełniania filtra olejem - opóźnień w jego dostawie w odpowiednie miejsca silnika :idea:

co do bypassu to słusznie przypominasz ale stosując olej o znacznie wyższej lepkości niż producent przewiduje do danej temp otoczenia (co niestety powszechne na Forum :| ) - prawidłowe działanie bypassu szlag trafia bo materiał filtrujący nie jest w stanie przepracować ciśnienia zbyt lepkiego/gęstego oleju i bypass i tak otwiera się wcześniej niż powinien :idea: poza tym nie wyolbrzymiałbym jego roli bo on i tak się uchyla stopniowo a błąd działania tej zwykłej sprężyny/blaszki - zwłaszcza na filtrach czarnych OEM bywał ogromny (niebieskie z Kanady ponoć działają bardziej powtarzalnie) - kiedyś czytałem test wykonywany na obciążniku.. najważniejsze by filtr był wymieniany często a wtedy przy horyzontalnym ułożeniu filtra i jego niewielkim zanieczyszeniu nawet przy otwarciu bypass'u żaden syf nie powinien się wydostać a jeśli to konieczne to bypass ma się otwierać aby olej docierał do silnika (nawet jeśli nie będzie filtrowany).

Co do powierzchni/ilości materiału filtrującego to obecnie takie porównywanie nie ma sensu bo stosuje się różne materiały a czasem 3-4 rodzaje jednocześnie i daje to lepszy efekt niż 10-15 lat temu kupa pofałdowanej celulozy :wink: jedynie test skuteczności filtrowania + przepływ filtra pokaże ile on jest wart.

Zdecydowanie bym się skupił na lepkości oleju + markowych filtrach a najlepiej OEM jeśli nie mamy pewności że to co kupujemy jest zdecydowanie lepsze... :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pajkk, szkoda jakby mialo sie cos wysypac przez taka mala pierdolke :roll: :wink:

No szkoda by było, nie mniej jednak nie jest to jakiś totalny filtr po taniości, więc nie powinno być aż tragicznie 8) a ryzyko jest zawsze - nawet ori filtr nie daję 100% gwarancji :!: I tak na pewno filtry produkuje zewnętrzna firma - nikt nie wie jaka?

 

Dokupię na wiosnę filtr z aso i porównam organoleptycznie oba egzemplarze i wsadzę ten który będzie sprawiał lepsze wrażenie 8)

 

Poza tym filtr będzie chodził max 5000 km i pójdzie do kubła, więc powinien dać radę.

 

Ja mam u siebie w Imprezie (co prawda N/A) wszystkie filtry NIPPARTS i moim zdaniem po 5 tys. km sprawują się bardzo dobrze.

 

Kolejna iskierka nadziei :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wszyscy zauważyli nie wszystko co oem jest lepsze :D jak wlyszkow pisał olej jest większym problemem niż sam filtr. Filtry są robione pod olej (raczej pod jego właściwości) jaki zastosowała fabryka i jaki teoretycznie miał być wlewany póżniej w aso. W takim momencie gdy zmieniamy olej na gęstszego (np. Motula) nawet chiński filtr może być lepszym rozwiązaniem niż ten z aso (mówię czysto teoretycznie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie w Imprezie (co prawda N/A) wszystkie filtry NIPPARTS i moim zdaniem po 5 tys. km sprawują się bardzo dobrze.

 

Kolejna iskierka nadziei :D

 

Spokojnie możesz jeździć. Tak jak napisałeś wcześniej NIPPARTS to nie jest filtr najtańszy. Moim zdaniem ma jakość adekwatną do ceny. Miałem w ręku OEM i nie widziałem żadnej różnicy.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A różnicę nawet w cenach nieźle widać... :wink:

http://www.grahamgoode.com/subaru/parts ... =86&nav=83

 

BTW - tak się zastanawiam, czy lejąc olej np. Competition czy LeMans w ogóle filtr oleju daje radę filtrować :idea: czy nie jest otwarty bypass przez większość czasu pracy bo ciśnienie pewnie max już od 2-3k rpm bo te oleje pewnie <100C nadal dość lepkie/gęste jednak :roll: Inna sprawa, że większość tego oleju jednak kotłuje się w misce bo standardowo zawór na pompie ograniczając ciśnienie nie puszcza całości przez filtr -> na silnik / turbinę (jak przy rozruchu kiedy olej zimny i ciśnienie max nawet na idle - wtedy i bapass otwarty i zawór na pompie). Ale to już kwestia z wątku olejowego.. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pajkk, szkoda jakby mialo sie cos wysypac przez taka mala pierdolke :roll: :wink:

No szkoda by było, nie mniej jednak nie jest to jakiś totalny filtr po taniości, więc nie powinno być aż tragicznie 8) a ryzyko jest zawsze - nawet ori filtr nie daję 100% gwarancji :!: I tak na pewno filtry produkuje zewnętrzna firma - nikt nie wie jaka?

 

Dokupię na wiosnę filtr z aso i porównam organoleptycznie oba egzemplarze i wsadzę ten który będzie sprawiał lepsze wrażenie 8)

 

Poza tym filtr będzie chodził max 5000 km i pójdzie do kubła, więc powinien dać radę.

 

Ja mam u siebie w Imprezie (co prawda N/A) wszystkie filtry NIPPARTS i moim zdaniem po 5 tys. km sprawują się bardzo dobrze.

 

Kolejna iskierka nadziei :D

 

Bez problemu da radę!!! Nie dajmy się zwariować - NIPPARTS jest OK. 5kkm to pewnie nie km pokonane na upalaniu. Jestem pewien, że po tak małym przebiegu normalnej jazdy olej sie zbytnio nie umie zanieczyszczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu da radę!!! Nie dajmy się zwariować - NIPPARTS jest OK. 5kkm to pewnie nie km pokonane na upalaniu. Jestem pewien, że po tak małym przebiegu normalnej jazdy olej sie zbytnio nie umie zanieczyszczyć.

 

Też tak sądzę... A autem nie upalam, więc kolejne 'zagrożenie' odpada.

 

Ogólnie chciałem tylko zasięgnąć zdania na temat ewentualnej kiepskiej opinii na temat tego producenta. Nie widzę żadnych skarg i zażaleń, nie jest to żaden chiński no-name, więc powinno być ok :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GeOrGe nie chodzi o różne filtry, ale napewno ktoś kto pracował nad danym silnikiem trochę potem myślał jaki olej powinien byś najlepszy. Ciekawe jakie przebiegi robią auta na przykładowo oleju 10W60, a jakie na 10W40. Ja zauważyłem jedno, 10W60 nie nadaje sie do codziennej eksploatacji. Dłużej się rozgrzewa przy normalnej jeżdzie, szybko się zużywa (mi czasem wystarczał na 3000km i musiałem zmienieć), do tego jak jest niska temperatura (co by nie pisałi w tabelkach) widać gołym okiem jak się zachowuje :( moje auto jeżdziło na (niby dziadoskim) Castrolu 10W40 i przejechało 300 tyś km z czego ostatnie 50 tyś. non stop katowane. Wątpie żeby auta na 10W60 robiły większe przebiegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...