Skocz do zawartości

Autokosmetyka - czyli co robić aby nasze auta lśniły :)


mile

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, a co powiecie na usuwanie skutków gradobicia? Chodzi mi o efekt końcowy w stosunku do uszkodzen lakieru powodowanych metodą usuwania. Bo powstają podobno mikropęknięcia powłoki lakierniczej. Czy po takim zabiegu szansa na wystąpienie korozji wzrasta? Czy po takim zabiegu przeprowadzony później detiling auta zabezpieczy odpowiednio powlokę lakierniczą i dodatkowo nie uwypukli niedoskonałości.

 

Lepsze wyciąganie wgnieceń przyssawką niż nakładanie jakiejś szpachli czy coś. Ogólnie rzecz biorąc takie wyciągane wgnieceń to żmudny proces, który trochę trwa. Jeśli to zrobi dobry gość to wszystko powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
  • 1 miesiąc temu...

Pytanie do specjalistów, albo/i praktyków. Bom zielony.

 

Chcę zlikwidować rysy na lakierze. Lakier metalik, błękit. Rysy są różne, większość to takie, że pod palcem ich nie czuć (np. pod klamką, albo na drzwiach - prezent od tych, co nie potrafią normalnie wysiąść ze swojego auta, tylko walą drzwiami w inne pojazdy). 

Szykuje mi się wolna sobota, zrobiłbym coś z tymi rysami. Co polecacie? Coś takiego co można kupić w każdym sklepie moto lub na stacji, co nie kosztuje (x)00 zł, a co trochę zlikwiduje zarysowania. K2, Turtle, a może coś innego?? Nie oczekuję piorunujących efektów, ale byłoby fajnie jakby robota i kasa nie poszły na marne :).

 

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie tempo..

Jezeli masz zamiar pracowac recznie to nie bede oryginalny i polece Ultimate Compound Megsa + pad tricolor. Troszke spoleruje, troszke zamaskuje niedoskonalosci.

Czesto sprzedawany w komplecie. W dobie internetu, dzis zamawiasz i placisz, jutro jest kurier z produktem.

 

Acha, fajnie byloby przed polerowaniem (nawet recznym) wyczyscic dobrze cale auto - mycie na dwa wiadra, tar&glue na smole i zapieczone syfy, glinkowanie, ponowne mycie. Pozniej wypoleruj i wrzuc wosk (ale nie koloryzujacy czy k2). Polecam sealant Finish Kare 1000p hi-temp w testerze, ktory kosztuje ok. 20pln. Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zamierzam zaaplikować Imprezce UC Meguiarsa (chyba że polecacie coś innego na mikro rysy?) i nawoskować Dodo Juice BV.
Przed całą operacją oczywiście porządne mycie, ale mam pytanie co pomiędzy? Po myciu a przed UC glinkować? Zastosować coś do usuwania smoły, deironizacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do smoły widocznej kiepsko na czarnym lakierze używałem benzyny ekstrakcyjnej i czystej szmatki np z starych dresowych spodni i wszystko zeszło po kilkukrotnym wcieraniu a jeśli kropki smoły są duże i robi się to pierwszy raz można wcierać w nie ropę (nie raz całego Robaka smarowałem przysmakiem rakotwórów dla ochrony lakieru, to tzw metoda czasów PRL). Powierzchnie odtłuścić benzyną ekstrakcyjną, po tym można nałożyć pastę polerską z gąbką na wiertarce na mokro i wcierać w lakier. U mnie efekt był powalający. Znikła znaczna część rys a lakier pięknie się świecił w promieniach Słońca :) Przed zabiegiem umyć auto bardzo dobrze i wytrzeć do sucha aby z wody nie zostało dużo suchych plam na lakierze np z chloru. Druga możliwość to wcieranie ręcznie pasty za pomocą gąbki (często dołączonej do past polerskich w puszkach) w lakier i polerowanie ręcznie szmatką na sucho. U mnie do polerowania egzamin zdawała czysta pielucha (szmatka/ścierka w czasach komuny/rozpadu stosowana jako pieluszka dla niemowląt) i polerowanie aż usunie się resztkę wyschniętej pasty z powierzchni. Najlepiej pastę nakładać elementami (np na drzwi, błotnik, zderzak itp).

Druga możliwość często stosowana u mnie na lakierowanych elementach i zawsze efektem był WOW :yahoo:

Powyższe metody są i może chałupnicze ale nie szkodzą nic lakierowi tak jakby mogło się wydawać. Można zadowalający efekt osiągnąć dzięki własnej samodzielnej wykonanej pracy i małym nakładem finansowym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzam zaaplikować Imprezce UC Meguiarsa (chyba że polecacie coś innego na mikro rysy?) i nawoskować Dodo Juice BV.

Przed całą operacją oczywiście porządne mycie, ale mam pytanie co pomiędzy? Po myciu a przed UC glinkować? Zastosować coś do usuwania smoły, deironizacji?

 

Zdecydowanie najważniejsze jest dobre przygotowanie powierzchni, samo dobre mycie z dekontaminacją nadwozia może zdecydowanie poprawić walory estetyczne lakieru. To co musisz wykonać przed "odświeżaniem" lakieru:

- rozpuszczenie smoły za pomocą środków typu tar&glue remover np popularny Prickbort MAC124, środek na tyle bezpieczny i delikatny że nie uszkodzi lakieru. Dokładnie spryskaj całe auto i pozostaw na 5 min

- mycie wstępne inaczej pianowanie z popocą piany o lekkim odczynie zasadowym. Przestrzegam przed używaniem pian typu TFR i wyszyskich z ph powyżej 10, tak silne środki mogą nieodwracalnie uszkodzić wszelkie elementy plastikowe z naniesionym chromem. Stężenie przygotowanego roztworu również powinno byc wykonane z aptekarską dokładnością. VP Combo2 jest bardzo bezpieczną pianą do odszczurzania lakieru.

- Deironizacja, czyli usuwanie osadów metalicznych. Sczególnie polecam wykonanie tego procesu przy jasnych lakierach

1551469_691722500848124_1344743499_n.jpg

 

Powyżej zapieczony osad z zablokowanego klocka usuwany za pomocą Liquid Elements Dust Craker. Większość z dostępnych środków to środki inteligentne które zmieniają swój kolor po kontakcie z osadami metalicznymi zmieniając równiez swój odczyn z neutralnego do bardziej kwasowego. Szczególnie zalecane do doczyszcznia felg.

 

- Mycie właściwe, za pomocą rekawicy, zdecydowanie radzę użyć rękawicę z mikrofibry mp Megs microfiber wash mint lub Microfiber Madnes Incredible wash mit. Warto zaopatrzyć się pędzelek do domycia uszczelek i plastików.

 

- glinkowanie, za pomocą twardej glinki np VP Niebieska, Liquid Elemenst czerwona, niebieska bądź green devil lub ręcznika do glinkowania UDO1 lub UDO2

 

Po takim myciu możesz spokojnie zabrać się za odświeżanie lakieru. Jeśli chcesz ograniczyć się do minimum to szukaj cleanera ściernego i po tym woskuj. Jeśli już posiadasz UC od Megsa  to zdecydowanie po musisz użyć cleaner po.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

witajcie specjaliści - pytanie amatora.

 

Do tej pory nie zawracałem sobie za nadto głowy myciem - 2 wiadra i szampon (od dłuższego czasu Meguiar's Gold Class) ale teraz po pierwsze mam gdzie po drugie mam co myć więc wolałbym przynajmniej przez jakiś czas cieszyć się ładnym lakierem. Co do samego mycia to raczej zostane przy w/w zestawie może pomyśle o jakiejś glince raz na jakiś czas natomiast naszła mnie myśl żeby sprawić sobie pianownicę - czy jest sens w domowych warunkach? Doszedłem do wniosku, że tak. Jaką kupić? czytałem, że PA to dobry sprzęt - prawda?

Teraz dalej - jaką chemię kupić - wiem już, że najlepiej o neutralnym pH - jakieś konkretne produkty polecacie - czegoś unikać?

I kolejna kwestia - środowisko - można tym w miare bezpiecznie myc auto na podjeździe i spłukać tak by spłynęło pod krzaki i nie spaliło mi całej roślinności? Jeśli nie to mógłbym pianować w garażu (odpływ do kanalizacji) ale już płukanie to raczej z wiaderka / węża bo z myjki chyba trochę za bardzo nachlapię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, polecam pianownicę PA. Najlepszy sprzęt do myjek i najbardziej polecany.

 

Co do piany do polecam nowość na 2015 od ShinyGarage, neutralne pH nie musisz się niczym martwić:

http://mrcleaner.pl/shiny-garage-fruit-snow-foam-owocowa-piana-aktywna-neutralne-ph-5l-p2813.html

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czytałem, że PA to dobry sprzęt - prawda

Chcesz pianownicę do karchera ?

Jaki masz model tej myjki, jakie robi ciśnienie ?

Ja kupiłem sobie i nie działa. Prawdopodobnie myjka nie robi odpowiedniego ciśnienia.

Teraz kupiłem sobie ręczna pianownicę i dopiero teraz wiem jaka powinna być piana. Mam zamiar dorobić do niej wejście z kompresora i powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam karcher 5.20, miała dawać 150 barów, ale jakoś "cienko" to widzę.

Najlepszy test - spróbuj trzymając jedną ręką włączać i zmieniaj kierunek mycia. Jak dasz radę, to znaczy, że ta myjka jest do... wszystkiego.

W profesjonalnej myjce Karchera trzeba lancę trzymać oburącz, bo wyrywa.

 

Ja polecam ręczną pianownicę, robi "bitą śmietanę" , ale trzeba się namachać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja polecam ręczną pianownicę

a co konkretnie ci sie sprawdza? Podrzucisz jakiś link?

 

 

 

http://showcarshine.pl/1210-gloria-foamy-clean-100-mniejsza-wersja-fm10.html

http://showcarshine.pl/735-gloria-fm10-foam-master-najlepsza-reczna-pianownica.html

 

Używam, jest super :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
12 godzin temu, Tokio34 napisał:

Ktoś testował może mycie na 2 wiadra?:D https://www.ceneo.pl/31239787 ktoś może testował jak to wygląda w praktyce 

 

Zawsze myje na dwa wiadra. Ważne, żeby drugie miało kratke na dnie lub skośnie.

 

Jezeli chodzi o pianownice do tylko P.A.  na myjkę (dowolną).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Sebastian32 napisał:

 

Zawsze myje na dwa wiadra. Ważne, żeby drugie miało kratke na dnie lub skośnie.

 

Jezeli chodzi o pianownice do tylko P.A.  na myjkę (dowolną).

Jakieś konkretnie wiadro możesz polecić czy to nie ma znaczenia byle by była kratka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...