kuhen Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Niby problem niewielki, bo to jest odczuwalne jedynie jak auto stoi i motor pracuje na wolnych obrotach. (Motor 2.0, w automacie) ALE nigdy w żadnym samochodzie z benzynowym dobrze wyregulowanym motorem nie czułem jego pracy na wolnych obrotach, że tak powiem całym organizmem. Nierówną pracę motoru czuje się zwłaszcza w oparciach foteli, delikatnie, ale wyraźne. Pojechałem do serwisu. Powiedzieli, że na 99% pomoże regulacja zaworów. Wyregulowali (680 zet), ... objawy nie ustąpiły. Opcja, że wypadają zapłony upadła, bo wyniki badania spalin wyszły idealne. Wobec tego rozłożyli ręce - "no wie pan TTTM, to przecież boxer". Czy to nie ściemka? Jakoś nie chce mi się wierzyć, że Wasze motory też na wolnych subtelnie "rzuca" i to normalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 tak, dzieci to lubią ale nie wiem jak jest ot u Ciebie Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuhen Opublikowano 28 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 hmmm .... z lekkim niedowierzaniem.... ale dzieki za dobre słowo AdaSch a tak gwoli uspokojenia, może jak wpadnę do ASO wsiądę do jakiegoś subaraka i sobie posłucham i może poczuję to samo co umnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 rozumem, że tak czasem zachybota w lewo prawo. NP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 Nierówną pracę motoru czuje się zwłaszcza w oparciach foteli, delikatnie, ale wyraźne.obroty falują czy są stałe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuhen Opublikowano 28 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 Po ingerencji elektronika w sterowniku są "prawie że" stałe. Przed tem falowały, co było nawet widoczne na obrotomierzu ( tak z 50 w górę, 50 w dół) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 może kończą żywot poduszki pod silnikiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
najman Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 U nas w dieslu przy jezdzie ze stala predkoscia i obrotach 2tys obr szarpie delikatnie autem, przy lekkim dodatniu gazu juz mniej a przy mocnym nie szarpie (wszystko przy rozgrzanym silniku) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuhen Opublikowano 29 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Poduszki? nie, no auto ma przejechane 50k i poduszki są jeszcze świeżutkie. Rzecz w tym, że wyraźnie czuje się nieregularność na wolnych, jakby jakiś zapłon wypadał, ale jak już mówiłem, kiedy się patrzy na jakość spalin to nic na to nie wskazuje, wszystko w idealnej normie. Tymczasem motor jakby leciutko się przyksztuszał.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Ja mam Forka S-turbo i mam podobne odczucia. Ogólnie silnik chodzi jak złoto ale na postoju też czuć delikatne bujanie. Obroty na blacie równe, na ucho też nic nie słychać. Ale w fotelu czuć. Nie są to twarde wibracje ale takie miękkie, delikatne bujanie. Ja u siebie po 8 latach stawiam na kable WN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 W moim Forku wszystko ok. obroty falują czy są stałe? Po ingerencji elektronika w sterowniku są "prawie że" stałe.Przed tem falowały, co było nawet widoczne na obrotomierzu ( tak z 50 w górę, 50 w dół) może kończą żywot poduszki pod silnikiem? a co mają poduszki do falowania obrotów? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 Niedźwiedź, przeczytaj raz jeszcze od początku, poduszki do falowania nie mają nic, zużyte poduszki mają do wibracji wiele :neutral: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alpin Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 kuhen, a zresetowałeś komputer po regulacji? Jak nie to zresetuj, powinien zacząć jeszcze trochę równiej pracować. U mnie też trzęsło na jałowych, tak jak opisujesz, ale u mnie było koło dwumasowe padnięte i rozregulowane zawory. Teraz jest jednomasówka i wyregulowane zawory i jest ok. W fotelu teraz nie czuć, ale jak otworzę drzwi na maksa to czuć na końcu drzwi lekko. Tyle, że u mnie ponad 200k na liczniku wiec poduszki raczej już nie tęgie, ma prawo :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuhen Opublikowano 31 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Tak, mam nadzieję że go zresetowałem. Po regulacji zaworów odpiąłem akumulator na noc i następnego dnia dalej takie odczucia, jakby były za niskie obroty ( i nie całkiem regularne), mimo że trzyma 800obr/min. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomasz Zielazek Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Witam. Mojego leśnika mam 2,5 roku od nowego i zaobserwowałem podobne "zachwiania równowagi" naczytałem się dużo recenzji na temat tego trzęsienia, które nadchodzi co ok 10sek. Nawet po zmianie na najnowsze oprogramowanie nieregularność pracy silnika nie znika. Pozdrawiam - Ponoć te typy tak mają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuhen Opublikowano 6 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 A! To witam w klubie. Mimo wszystko mnie to zastanawia, TTTM ? No, chyba, że absolutnie wszystkie subaraki tak mają. Czy masz AT, jak ja? Jeśli tak, to może tu coś jest nie tędy. Może to przypadłość automatów, albo Foresterów w automacie, albo te roczniki/modele są felerne? Jeżeli masz manuala to ta koncepcja odpada... :???: Za wszelką cenę nie warto tego drążyć, w końcu podczas jazdy nie ma problemów. Tylko czy to możliwe, żeby fabryka wypuszczała najzwyklejszy, seryjny w końcu motor, który jakoś dziwnie chodzi na wolnych? Przecież w papierach nigdzie na ten temat nic nie jest napisane, chociaż krążą takie wieści, że podobno TTTM. Pewnie nic też nie znajdzie się, że na wolnych motor ma chodzić regularnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 U mnie czasem też czuć delikatne bujanie ale nigdy nie pomyślałem o tym jako o nierównej pracy silnika. A przy jakiej wartości obrotów czuć te drgania najbardziej ?? Może "wolne obroty" za nisko ustawione i silnik troszkę się męczy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomasz Zielazek Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Tak naprawdę jesteśmy posiadaczami bardzo prostych samochodów, nie mamy wielkiej elektroniki, nawet tarczowych z tyłu co przy dzisiejszej technologii stawia nasze auta trochę w prymitywnym świetle. No i dlatego kupiliśmy te fury bo nie ma w nich tych wszystkich dodatków i extrasów, które może nie powodowałyby tych delikatnych otrzęsin naszych silników. Szczerze to cieszmy się tą "brzydką" kastą, która fajnie jedzie do przodu- bo o to chodzi. Z jazdą do tyłu oczywiście gorzej bo trzeba znaleźć wsteczny w niesynchronizowanej skrzyni biegów, firma w nagrodę nie zamontowała nam ramek do szyb. Byliśmy świadomy wyboru, tak mi się wydaje że bez tych drgań silnika chyba czułbym się już dzisiaj nie swojo. Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Tak naprawdę jesteśmy posiadaczami bardzo prostych samochodów, nie mamy wielkiej elektroniki, nawet tarczowych z tyłu Że co? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Że co? :shock: W wolnossących z tyłu są bębny Ale dają radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Że co? :shock: W wolnossących z tyłu są bębny Ale dają radę Gdzie są tam są. :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Nierówną pracę motoru czuje się zwłaszcza w oparciach foteli, delikatnie, ale wyraźne.obroty falują czy są stałe? U mnie (Forek '99 2.0t) wolne obroty falują - od 200 do 1000, uspokaja się to na chwilę i jest 800 a za moment znowu sobie falują... Możecie coś zasugerować? THX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
de21 Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Rzecz w tym, że wyraźnie czuje się nieregularność na wolnych, jakby jakiś zapłon wypadał Mam dokładnie to samo więc może tak to wygląda. Samochód przetrzepany przez ASO przy zakupie i zero zastrzeżeń. Sam nawet uwagi nie zwróciłem - dopiero znajomy mechanik zauważył te drgawki i też stawiał na wypadający zapłon. Falowanie obrotów nie występuje. Forek idzie do mikołowskiego aso teraz na poprawki w alternatorze to może tam coś wynajdą - dam znać :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 22 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 Możecie coś doradzić z tymi falującymi wolnymi obrotami? Byłbym wdzięczny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 22 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 Możecie coś doradzić z tymi falującymi wolnymi obrotami?Byłbym wdzięczny... przepływomierz sprawdzałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się