Skocz do zawartości

Jaki podnośnik (typu żaba) ?


Ygrek

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, skorzystam z tematu bo właśnie zamierzam zakupić żabkie. Chce mieć podnośnik do samodzielnej sezonowej wymiany kół. I generalnie celuję w tańsze rozwiązania do 2T. Zastanawiam się tylko co z wysokością maksymalną podnośnika. Chcę dźwigać nie tylko Imprezę ale też Forka. Pytanie czy żaba z ramieniem do 35cm styknie czy musi być wyższa ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

techniki:

1. z boku, pod podłużnicę, ok 30-40cm od poczatku progu, unosi się cała strona, uwaga - nie podstwiać pod próg...

 

Mam pewne wątpliwości dotyczące podkładania żaby. Załóżmy, że chcę podnieść tylko jedno koło. Czy mogę bez żadnego stresu podłożyć ją w miejscu przewidzianym dla standardowego lewarka? Wczoraj przyglądałem się jak u mnie wygląda podwozie (Legacy) i nie znalazłem innych wzmocnionych miejsc. Z kolei te przewidziane do standardowego lewarka mają kształt prostopadłej do podłogi blachy, którą obejmuje specjalnie wyprofilowany uchwyt lewarka. Obawiam się, że żaba, która nie ma profilowanego uchwytu, tylko płaski talerzyk, powygina mi w czasie podnoszenia te blachy. Jak to wygląda w praktyce?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z przodu podnosze w miejscu na podnosnik ale za "blacha prostopadła do podłogi" (za blachą a nie za blache), czyli za podloge za progiem. Tam masz wzmocnione bo tam opiera sie orginalny podnosnik.

Tyl podnisze za blacha przykrecana miedzy progiem a mocowaniem tylnego wachacza wzdluznego (chyba). Jak zajrzysz to zobaczysz taka plaska blache, troche oddalona od miejsca na podnosnik.

Za progi nie mozna podnosic bo to sie pognie, blacha jest cieniutka, u mnie bylo juz pogiete. Subaru jakies kiepskie ma te progi, ja felicie podnosze za prog bez problemu i nic sie nie gnie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że żaba, która nie ma profilowanego uchwytu, tylko płaski talerzyk, powygina mi w czasie podnoszenia te blachy. Jak to wygląda w praktyce?

 

Ja kładę na talerzyk podkładkę wyciętą z twardej taśmy gumowej grubości ok 1 cm. Podkładkę wyciąłem ze starej taśmy z przenośnika górniczego.

Jeśli chcesz rozłożyć obciążenie na większą powierzchnię, to podłóż podkładkę z drewna, też się sprawdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dwa lewarki (jeden oryginalny, a drugi od Nissana żony - bo tam jest identyczny system) i przy ich pomocy podnoszę oba koła korzystając ze standardowych miejsc podparcia. W ostatnią sobotę udało mi się nawet unieść w ten sposób dwa przednie koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki: 3607900199_8edaa6e8cd_o_d.jpg

 

 

emotorsport, jakby trzeba bylo na dwa razy strone podnosci to o kant d. potrzasc taki lewarek. Generalnie 1.5T w zupelnosci wystarczy, dodatkowo wazne aby bardzo nisko schodzil i wysoko podnosil (jesli chcesz robic cos poza zmiana kol - bo do tego to marketowy wystarczy)

 

 

ps. tutaj wbrew teori emota :mrgreen: podniesiony za prog - a caly zadek in the air :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Ja kupiłem w końcu BigRed (taki sam jak na zdjeciu Jabara) i sprawuje sie super.

Wykonanie 1 klasa i za jednym zamachem cały bok in the air :)

Zero jakis tam plastikowych kółeczek czy innych dupereli, porządnie wykonany kawał podnośnika.

Moge polecic w 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. tutaj wbrew teori emota podniesiony za prog - a caly zadek in the air

 

 

nie było mowy o hardcorowym zwiasie, tylko o serii..... :P spróbuj tak podnieść na seryjnym miękkim zawiasie.... :)

Czyli jeśli się nie ma twardego zawieszenia, to auto nie będzie stabilne tak?

Ja kupiłem w końcu BigRed (taki sam jak na zdjeciu Jabara) i sprawuje sie super.

Wykonanie 1 klasa i za jednym zamachem cały bok in the air :)

Zero jakis tam plastikowych kółeczek czy innych dupereli, porządnie wykonany kawał podnośnika.

Moge polecic w 100%

A ile kosztował i gdzie go kupiłeś?

 

Czy ktoś jeszcze poza BigRed oferuje tego typu podnośniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. tutaj wbrew teori emota podniesiony za prog - a caly zadek in the air

 

 

nie było mowy o hardcorowym zwiasie, tylko o serii..... :P spróbuj tak podnieść na seryjnym miękkim zawiasie.... :)

Czyli jeśli się nie ma twardego zawieszenia, to auto nie będzie stabilne tak?

 

Hmm, ja mam praktycznie seryjny zawias i w Ułęży też tak podnosze auto, moze nie az tak wysoko, ale oba koła zmmieniam.

 

Ja kupiłem w końcu BigRed (taki sam jak na zdjeciu Jabara) i sprawuje sie super.

Wykonanie 1 klasa i za jednym zamachem cały bok in the air :)

Zero jakis tam plastikowych kółeczek czy innych dupereli, porządnie wykonany kawał podnośnika.

Moge polecic w 100%

A ile kosztował i gdzie go kupiłeś?

Czy ktoś jeszcze poza BigRed oferuje tego typu podnośniki?

 

Kupiłem od gościa z Legionowa, ale za cholere nie moge znaleźc namiarów na niego :(

Koszt to ok. 300-400 PLN

Ten http://allegro.pl/yato-yt-1719-lekki-po ... 48445.html wyglada identycznie jak mój, nie wiem kto od kogo ściągnął :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I to jest właśnie to :mrgreen: czyli Big Red :P

 

Przemeq - założe sie ze to twoje google to na Macu chodzi - masz powod dlaczego nie znalazło :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...