Skocz do zawartości

opony w forku


tami06

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

...a co wiecie o Geolandarach "G-95a" - konkretnie o rozmiarze 225/55/17 i co sądzicie o nich, jako oponach do H6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do marki Bridgestone to moja siostra w aucie Mazda CX-9 ma seryjnie zamontowane opony Bridgestone Dueler H/P Sport (nie H/T, o których pisze Tomasz_555) - miałem okazję testować te opony w trudnych Ukraińskich warunkach. Rewelacyjnie się sprawdzały zarówno na asfalcie jak i w terenie (mimo, że do tego nie służą) - potwierdza to fakt jakości tej marki. To już ostatni sezon moich G900 - w przyszłym roku wymienię je na coś innego. Są duże szanse, że będzie to Bridgestone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie wiadomo ze 95% uzytkownikow nigdy nie zjedzie z asfaltu

 

też tak sądzę, co do

 

Bridgestone Dueler H/P Sport

 

sąsiad też ma mazdę w tej dużej budzie 260 hp i po jednym sezonie sostało z przodu 3,8 mm z tyłu około 5 mm a specjalnie nie szleje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sąsiad też ma mazdę w tej dużej budzie 260 hp i po jednym sezonie sostało z przodu 3,8 mm z tyłu około 5 mm a specjalnie nie szleje

 

To duży i ciężki samochód. 260 hp też robi swoje. Co do rodzaju opon to kompromis pomiędzy komfortem, a osiągami. W przypadku specyficznych zastosowań oczywiście wybiera się również specyficzne ogumienie. Zgodnie z zasadą Pareto - 80% wybiera opony i cywilne zastosowanie auta, 20% specyficzne - to w przypadku Forestera. W przypadku Imprezy uważam, że jest odwrotnie :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, temat bumerang: zimówki do Forka.

Wczoraj byłem w zaprzyjaźnionym serwisie po ofertę na zimówki, w rozmiarze 215/55/17 wąski dość wybór, pirelka jakaś SottoZero czy cóś, cena 3000 tysie/komplet z montażem, dunlopy jeszcze drożej. Jeżdzę głównie po asfalcie teren to sporadyczne incydenty. Myślę o Nokianach, rozważałem też wariant zakupu alu 16 na zimę + nowe opony, ale obawiam się o pogorszenie właściwości jezdnych na 16, cenowo wyjdzie chyba podobnie jak zakup opon 17".

pozdro

 

P.S.

Kombinował ktoś z 215/60/17 zimówki? Wejdą? Nie obcierają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nokian'y są / mogą być Made in Russia. Niby mi to nie przeszkadza ale strach jest. Kupiłem Firestone WINTERHAWK 2 215/60R16 99 H XL za 395 zł za sztukę. Wyglądają na feldze bardzo ładnie (mam dwa komplety i dla tego są już na felgach). Nie testowałem - to oczywiste ale zanim kupiłem długo czytałem internet. Mój zaufany wulkanizator powiedział, że to bardzo dobry wybór.

 

W zakładach wulkanizacyjnych jest zawsze o wiele drożej niż w internecie gdzie te opony kupiłem. Nazwa tego serwisu jest pochodną / połączeniem słowa opona i imienia głównego bohatera filmu braci Wachowskich.

 

Rozmiaru 215/60/R17 nie znalazłem. Jesteś pewny co do tego rozmiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R16 raczej poprawi jazdę na szosie, bo fabryka każe brać 215/60R16. Jak dasz 215/60R17

to środek sie podniesie o 12,7mm/średnica 25,4mm i na zakrętach bardziej wyrzuca. Zakładałem kiedys dla próby 215/60R17 i się mieszczą, wprawdzie nie szalałem z tym w terenie więc na wyboju mogłoby otrzeć ale wątpię, na skręcie nie ocierały. Powiększanie średnicy felg robi się pod spec hamulce kiedy potrzebujesz więcej miejsca. Inaczej to tylko sa zabiegi dla wyglądu i zeby się pobawić. Równie dobrze można dać 215/50R18 i też pojedzie

 

Nokianach, rozważałem też wariant zakupu alu 16 na zimę + nowe opony, ale obawiam się o pogorszenie właściwości jezdnych na 16, cenowo wyjdzie chyba podobnie jak zakup opon 17".

pozdro

 

P.S.

Kombinował ktoś z 215/60/17 zimówki? Wejdą? Nie obcierają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zaznaczyć, że w moim Forku felgi 17" są montowane fabrycznie - więc żadna kombinacja, ale fakt, nie wiem co zaleca fabryka na zimę :roll:

Na szybko rozmiar 215/60/17 wyszukiwarka znalazła taki np.

http://www.opony.pl/TiresList.aspx?sezo ... nt=0&arg=0

 

ale może to wyważanie już dawno otwartych drzwi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w rozmiarze 215/55/17 wąski dość wybór, pirelka jakaś SottoZero czy cóś, cena 3000 tysie/komplet z montażem, dunlopy jeszcze drożej...

 

Zamówiłem dzisiaj dunlopy (3D V98) w tym rozmiarze ... cena 664pln/szt ..... ale fakt, że po 7ipół stówy i więcej tez widziałem :shock:

cena u sąsiadów 140-150eur za sztukę ... wiec niech "nasi" pożal się boże dystrybutorzy nie płaczą (nie uogólniam, są jak wszędzie chlubne wyjątki) .... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy dla Forka opona zimowa powinna mieć oznaczenie XL, czy nie musi być "wzmacniana"?

Po rozeznaniu tematu zostaje Pirellka Sottozero kontra Nokian WR G2 - na plus Nokiana cena o około 100 zeta niższa za szt, a opinie dość pozytywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pirellka Sottozero kontra Nokian WR G2

 

IMO obie opony są OK, nokiana uzywam obecnie w swoim forku a sottozero ma zona w swoim, zresztą zamawiam je w tym roku do jej nowego auta (nokiana w odpowiednim rozmiarze nie bylo). szczerze mowiąc nie pamietam nawet czy nokiany mam w wersji Xl, chyba tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

jako osoba z branży mogę zapewnić, że Nokiany z Rosji niczym nie odbiegają jakością wykonania od opon wyprodukowanych w Finalndii. Fabryka w Rosji, a dokładniej w St. Pertersburg'u jest najnowocześniejszą fabryką Nokiana. Cała produkcja odbywa się pod ścisła kontrolą Finaów. Wiem że wszystkie kraje produkcji opon które brzmią "orientalnie" budzą stach u potencjalnych klientów. Ale nie jest to zasada. :wink:

 

P.S. Pirelii SottoZero 2 (najnowyszy zimowy bieżnik Pirelli) w większości rozmiarów jest produkowany w Rumunii ( też w najnowocześniejszej fabryce Pirelli) :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

jako osoba z branży mogę zapewnić, że Nokiany z Rosji niczym nie odbiegają jakością wykonania od opon wyprodukowanych w Finalndii. Fabryka w Rosji, a dokładniej w St. Pertersburg'u jest najnowocześniejszą fabryką Nokiana. Cała produkcja odbywa się pod ścisła kontrolą Finaów. Wiem że wszystkie kraje produkcji opon które brzmią "orientalnie" budzą stach u potencjalnych klientów. Ale nie jest to zasada. :wink:

 

P.S. Pirelii SottoZero 2 (najnowyszy zimowy bieżnik Pirelli) w większości rozmiarów jest produkowany w Rumunii ( też w najnowocześniejszej fabryce Pirelli) :roll:

 

witam, jak przypuszczam, nick ma coś wspólnego z oponami... :lol: poproszę o kontakt na PW...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć koledzy,

 

a ja mogę zdać raport o Pirelli p7, przejechałem już 4k km

 

Kupiłem je z ogromną dozą niepewności. Niby dobre na testach ale nie polecane na forach i przez sprzedawców bo krzywe i niedorobione i takie bla bla bla. Kupiłem Ponieważ mało kto poważny robi 215/55r17 wybrałem jednak pirelli p7.

 

to jest absolutnie najlepsza guma jaką miałem w karierze. To jak się zachowuje na mokrym to jest dla mnie inny wymiar. Jak dla mnie auto prowadzi się rewelacyjnie a opona zapewnia mnóstwo przyczepności. Nawet na mocno nierównych drogach hamując z dość dużych prędkości (oko 120km/h) czuć przyczepność i nie włącza się abs taj jak to było przed Pirelli.

 

Opona jest bardzo cicha.

 

a teraz trochę o jakości opony:

Opony zawsze zakładam w firmie która się zna na optymalizacji, sprawdza czy opony nie biją w pionie lub poziomie gdzie chyba tego nikt nie robi. Moje pirelli p7 są idealne. inne były takie

 

continental ts810 - syf wymiana na nowe - gwaracja 2 opony mace in czech

yokochama sdrive 1 wymieniona, made in japan

yokohama aspec idealne made in japan

continetal sport contact idalne made in france

goodyear ugw3 2 totalny syf 1 wymieniona na gwarancji druga koszmarna ale miesicła się w widałkach krzywości. Wskaźnik masy wirujące 9,5 a klasyfikacja do wymiany 10. do wskaxnika 5 opony raczej nie czuć, że bije. Po godzinnej zabawie na hunterze udało się jakoś ustawić na feldze.

bridgestone bcośtam, nie do ustawienia, krzywe i tyle

goodyear eagle f1 idealne

teraz pirelli sottozero również idealne,

michelin sport alpin a2 idealne okrągłe

miechelin PE okręgłe ale słabe, strasznie piszczą

 

geaolnderów nie opisuje bo to nie jest typowa letnia. Moje były okrągłe.

 

Moje wszystkie poprzednie opony były zdecydowanie gorsze na mokrym asfalcie. P7 też jest świetna na suchym, również bardzo dobra była continental sport contact. Na mokrym (continental) dwa razy nie wyhamowałem i walnąłem jeszcze poprzednim autem. Włączał się abs i 0 hamowania.

 

[ Dodano: Nie Paź 11, 2009 1:18 am ]

P.S. Pirelii SottoZero 2 (najnowyszy zimowy bieżnik Pirelli) w większości rozmiarów jest produkowany w Rumunii ( też w najnowocześniejszej fabryce Pirelli)

 

no proszę, a nie mogłem znaleźć na oponie.

 

4 sottozero - idealne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w końcu zamówiłem Pirelli Sottozero, zostając na razie na jednym komplecie felg (jakoś nie mogłem sobie uargumentować wydatku ponad 2k na drugi komplet felg).

Najbardziej mi zależało na dobrych parametrach na śniegu, więc za kilka dni pewnie się okaże jak sobie radzą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...