Tomasz_555 Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 Szkoda, bo to dobre opony, tylko trzeba trochę wolniej jeździć :wink: A Subaru nie zachęca do wolnej jazdy, szczególnie po zakrętach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 ...a co wiecie o Geolandarach "G-95a" - konkretnie o rozmiarze 225/55/17 i co sądzicie o nich, jako oponach do H6? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 Co do marki Bridgestone to moja siostra w aucie Mazda CX-9 ma seryjnie zamontowane opony Bridgestone Dueler H/P Sport (nie H/T, o których pisze Tomasz_555) - miałem okazję testować te opony w trudnych Ukraińskich warunkach. Rewelacyjnie się sprawdzały zarówno na asfalcie jak i w terenie (mimo, że do tego nie służą) - potwierdza to fakt jakości tej marki. To już ostatni sezon moich G900 - w przyszłym roku wymienię je na coś innego. Są duże szanse, że będzie to Bridgestone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2009 gdzie wiadomo ze 95% uzytkownikow nigdy nie zjedzie z asfaltu też tak sądzę, co do Bridgestone Dueler H/P Sport sąsiad też ma mazdę w tej dużej budzie 260 hp i po jednym sezonie sostało z przodu 3,8 mm z tyłu około 5 mm a specjalnie nie szleje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 Bridgestone Dueler H/P Sport poprzedno w forkach montowali fabrycznie duelery (mialem je na MY04) - nie pamietam czy akurat ten model, niemniej w normalnej jezdzie spisywaly sie lepiej niz geolandary (przynajmniej piskiem nie straszyly) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 13 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2009 sąsiad też ma mazdę w tej dużej budzie 260 hp i po jednym sezonie sostało z przodu 3,8 mm z tyłu około 5 mm a specjalnie nie szleje To duży i ciężki samochód. 260 hp też robi swoje. Co do rodzaju opon to kompromis pomiędzy komfortem, a osiągami. W przypadku specyficznych zastosowań oczywiście wybiera się również specyficzne ogumienie. Zgodnie z zasadą Pareto - 80% wybiera opony i cywilne zastosowanie auta, 20% specyficzne - to w przypadku Forestera. W przypadku Imprezy uważam, że jest odwrotnie :wink: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kos Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Witam, temat bumerang: zimówki do Forka. Wczoraj byłem w zaprzyjaźnionym serwisie po ofertę na zimówki, w rozmiarze 215/55/17 wąski dość wybór, pirelka jakaś SottoZero czy cóś, cena 3000 tysie/komplet z montażem, dunlopy jeszcze drożej. Jeżdzę głównie po asfalcie teren to sporadyczne incydenty. Myślę o Nokianach, rozważałem też wariant zakupu alu 16 na zimę + nowe opony, ale obawiam się o pogorszenie właściwości jezdnych na 16, cenowo wyjdzie chyba podobnie jak zakup opon 17". pozdro P.S. Kombinował ktoś z 215/60/17 zimówki? Wejdą? Nie obcierają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Nokian'y są / mogą być Made in Russia. Niby mi to nie przeszkadza ale strach jest. Kupiłem Firestone WINTERHAWK 2 215/60R16 99 H XL za 395 zł za sztukę. Wyglądają na feldze bardzo ładnie (mam dwa komplety i dla tego są już na felgach). Nie testowałem - to oczywiste ale zanim kupiłem długo czytałem internet. Mój zaufany wulkanizator powiedział, że to bardzo dobry wybór. W zakładach wulkanizacyjnych jest zawsze o wiele drożej niż w internecie gdzie te opony kupiłem. Nazwa tego serwisu jest pochodną / połączeniem słowa opona i imienia głównego bohatera filmu braci Wachowskich. Rozmiaru 215/60/R17 nie znalazłem. Jesteś pewny co do tego rozmiaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 R16 raczej poprawi jazdę na szosie, bo fabryka każe brać 215/60R16. Jak dasz 215/60R17 to środek sie podniesie o 12,7mm/średnica 25,4mm i na zakrętach bardziej wyrzuca. Zakładałem kiedys dla próby 215/60R17 i się mieszczą, wprawdzie nie szalałem z tym w terenie więc na wyboju mogłoby otrzeć ale wątpię, na skręcie nie ocierały. Powiększanie średnicy felg robi się pod spec hamulce kiedy potrzebujesz więcej miejsca. Inaczej to tylko sa zabiegi dla wyglądu i zeby się pobawić. Równie dobrze można dać 215/50R18 i też pojedzie Nokianach, rozważałem też wariant zakupu alu 16 na zimę + nowe opony, ale obawiam się o pogorszenie właściwości jezdnych na 16, cenowo wyjdzie chyba podobnie jak zakup opon 17". pozdro P.S. Kombinował ktoś z 215/60/17 zimówki? Wejdą? Nie obcierają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kos Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Chciałbym zaznaczyć, że w moim Forku felgi 17" są montowane fabrycznie - więc żadna kombinacja, ale fakt, nie wiem co zaleca fabryka na zimę :roll: Na szybko rozmiar 215/60/17 wyszukiwarka znalazła taki np. http://www.opony.pl/TiresList.aspx?sezo ... nt=0&arg=0 ale może to wyważanie już dawno otwartych drzwi :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p@dre Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 w rozmiarze 215/55/17 wąski dość wybór, pirelka jakaś SottoZero czy cóś, cena 3000 tysie/komplet z montażem, dunlopy jeszcze drożej... Zamówiłem dzisiaj dunlopy (3D V98) w tym rozmiarze ... cena 664pln/szt ..... ale fakt, że po 7ipół stówy i więcej tez widziałem :shock: cena u sąsiadów 140-150eur za sztukę ... wiec niech "nasi" pożal się boże dystrybutorzy nie płaczą (nie uogólniam, są jak wszędzie chlubne wyjątki) .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 jakaś SottoZero nie jakaś a bardzo dobra, kupiłem do auta zony. Bardzo dobrze oceniana przez adac. na oponeo za 195/65/15 zapłaciłem 209 pln sztuka. do forka na zimę kupiłem GY ugw3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 wlasnie dotarly do mnie kurierem 4 nowe opony toyo SNOWPROX S942 215/60/16 za 270zł/szt :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 wlasnie dotarly do mnie kurierem 4 nowe opony toyo SNOWPROX S942215/60/16 za 270zł/szt :grin: Tanio bardzo. Nie jakieś zleżałe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sal Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Czy ktoś kupował ostatnio opony zimowe do Forestera 2.5XT MY09 z felgami? Zanoszę się z zamiarem, ale wybór felg (jak i opon) w oryginalnym fabrycznym rozmiarze jest dosyć mały i zastanawiam się właśnie skąd wziąć jakieś sensowne felgi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kos Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 Witam, czy dla Forka opona zimowa powinna mieć oznaczenie XL, czy nie musi być "wzmacniana"? Po rozeznaniu tematu zostaje Pirellka Sottozero kontra Nokian WR G2 - na plus Nokiana cena o około 100 zeta niższa za szt, a opinie dość pozytywne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 Pirellka Sottozero kontra Nokian WR G2 IMO obie opony są OK, nokiana uzywam obecnie w swoim forku a sottozero ma zona w swoim, zresztą zamawiam je w tym roku do jej nowego auta (nokiana w odpowiednim rozmiarze nie bylo). szczerze mowiąc nie pamietam nawet czy nokiany mam w wersji Xl, chyba tak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 wlasnie dotarly do mnie kurierem 4 nowe opony toyo SNOWPROX S942215/60/16 za 270zł/szt :grin: Tanio bardzo. Nie jakieś zleżałe? z obecnego roku produkcji :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYSZA Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 witam, jako osoba z branży mogę zapewnić, że Nokiany z Rosji niczym nie odbiegają jakością wykonania od opon wyprodukowanych w Finalndii. Fabryka w Rosji, a dokładniej w St. Pertersburg'u jest najnowocześniejszą fabryką Nokiana. Cała produkcja odbywa się pod ścisła kontrolą Finaów. Wiem że wszystkie kraje produkcji opon które brzmią "orientalnie" budzą stach u potencjalnych klientów. Ale nie jest to zasada. :wink: P.S. Pirelii SottoZero 2 (najnowyszy zimowy bieżnik Pirelli) w większości rozmiarów jest produkowany w Rumunii ( też w najnowocześniejszej fabryce Pirelli) :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 witam,jako osoba z branży mogę zapewnić, że Nokiany z Rosji niczym nie odbiegają jakością wykonania od opon wyprodukowanych w Finalndii. Fabryka w Rosji, a dokładniej w St. Pertersburg'u jest najnowocześniejszą fabryką Nokiana. Cała produkcja odbywa się pod ścisła kontrolą Finaów. Wiem że wszystkie kraje produkcji opon które brzmią "orientalnie" budzą stach u potencjalnych klientów. Ale nie jest to zasada. :wink: P.S. Pirelii SottoZero 2 (najnowyszy zimowy bieżnik Pirelli) w większości rozmiarów jest produkowany w Rumunii ( też w najnowocześniejszej fabryce Pirelli) :roll: witam, jak przypuszczam, nick ma coś wspólnego z oponami... poproszę o kontakt na PW... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYSZA Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 jest PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Cześć koledzy, a ja mogę zdać raport o Pirelli p7, przejechałem już 4k km Kupiłem je z ogromną dozą niepewności. Niby dobre na testach ale nie polecane na forach i przez sprzedawców bo krzywe i niedorobione i takie bla bla bla. Kupiłem Ponieważ mało kto poważny robi 215/55r17 wybrałem jednak pirelli p7. to jest absolutnie najlepsza guma jaką miałem w karierze. To jak się zachowuje na mokrym to jest dla mnie inny wymiar. Jak dla mnie auto prowadzi się rewelacyjnie a opona zapewnia mnóstwo przyczepności. Nawet na mocno nierównych drogach hamując z dość dużych prędkości (oko 120km/h) czuć przyczepność i nie włącza się abs taj jak to było przed Pirelli. Opona jest bardzo cicha. a teraz trochę o jakości opony: Opony zawsze zakładam w firmie która się zna na optymalizacji, sprawdza czy opony nie biją w pionie lub poziomie gdzie chyba tego nikt nie robi. Moje pirelli p7 są idealne. inne były takie continental ts810 - syf wymiana na nowe - gwaracja 2 opony mace in czech yokochama sdrive 1 wymieniona, made in japan yokohama aspec idealne made in japan continetal sport contact idalne made in france goodyear ugw3 2 totalny syf 1 wymieniona na gwarancji druga koszmarna ale miesicła się w widałkach krzywości. Wskaźnik masy wirujące 9,5 a klasyfikacja do wymiany 10. do wskaxnika 5 opony raczej nie czuć, że bije. Po godzinnej zabawie na hunterze udało się jakoś ustawić na feldze. bridgestone bcośtam, nie do ustawienia, krzywe i tyle goodyear eagle f1 idealne teraz pirelli sottozero również idealne, michelin sport alpin a2 idealne okrągłe miechelin PE okręgłe ale słabe, strasznie piszczą geaolnderów nie opisuje bo to nie jest typowa letnia. Moje były okrągłe. Moje wszystkie poprzednie opony były zdecydowanie gorsze na mokrym asfalcie. P7 też jest świetna na suchym, również bardzo dobra była continental sport contact. Na mokrym (continental) dwa razy nie wyhamowałem i walnąłem jeszcze poprzednim autem. Włączał się abs i 0 hamowania. [ Dodano: Nie Paź 11, 2009 1:18 am ] P.S. Pirelii SottoZero 2 (najnowyszy zimowy bieżnik Pirelli) w większości rozmiarów jest produkowany w Rumunii ( też w najnowocześniejszej fabryce Pirelli) no proszę, a nie mogłem znaleźć na oponie. 4 sottozero - idealne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sal Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Ja w końcu zamówiłem Pirelli Sottozero, zostając na razie na jednym komplecie felg (jakoś nie mogłem sobie uargumentować wydatku ponad 2k na drugi komplet felg). Najbardziej mi zależało na dobrych parametrach na śniegu, więc za kilka dni pewnie się okaże jak sobie radzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 ja tez chce zamowic sottozero 2, ale na brembo mam jedna felge - 8x17. Stad pewnie skonczy sie na 225/45R17... jezdziliscie na takiej szerokiej oponie na sniegu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sal Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Ja zamówiłem standardowy rozmiar (z nowego Forka) 225/55/R17... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się