AdaSch Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Cześć, Mam Problem, ze szpilkami a właściwie z nakrętkami. To już 4 raz w ciągu 3 m-cy. Kiedy oponiarze mi coś robią przy kołach to pojawiają się problemy, Dokręcają z oprowadzania siłą czyli niecałe 90Nm. Problem wygląda następująco: po podłączeniu pistoletu, śruba odkręca się 3-4 zwoje następne się zacina i koniec. Pomaga tylko mega dźwignia i ukręcenie szpilki. Podobno szpilki są zrobione z takiego materiału, że nakrętka powinna się sypać ale nie w tym przypadku Wszystko OEM, fele alu 17" oem Czy ktoś ma podobne problemy? Gdzie szukać przyczyny? Aso już mi kilka wymieniło ale to już jest irytujące. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Też mam ten problem. Połowa szpilek wymieniona, druga połowa szpilek ma poprawione gwinty, wszystkie nakrętki wymienione, a nadal jest problem. U mnie od dłuższego czasu problem został rozwiązany dzięki: 1. Kategorycznemu zakazowi używania klucza pneumatycznego zarówno przy odkręcaniu jak i dokręcaniu 2. Osobiście odkręcam i dokręcam nakrętki 3. Nakrętki zawsze trafiają na szpilki z których zostały zdjęte Sam się dziwie, że takie są problemy. :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 (...) Osobiście odkręcam i dokręcam nakrętki ja tez staram sie tak robic, ale niestety nie zawsze sie udaje... :roll: na Plejadach panowie z serwisu (btw, pozdrowienia! w szczegolnosci dla pana z ladnymi wasami ) patrzyli na mnie jak na kosmite, kiedy nie chcialem im pozwolic, aby nie lezli z kluczem pneumatycznym do MOICH KOL ale jako ze ich bylo duzo, a ja bylem sam, to musialem ulec i panowie, zamiast uzyc old-school'owego "krzyzaka", poszli na latwizne i uzyli pneumo klucza... :roll: (...) Nakrętki zawsze trafiają na szpilki z których zostały zdjęte (...) no bez jaj... :shock: nie mialbym tyle cierpliwosci tez mialem podobny problem z kilkoma szpilkami... przeczyscilem gwint na wszystkich szpilkach oraz do obu Subarakow zapodalem takie cos: problemy ustapily (a ja dosc czesto zmianiam felgi ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 1 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Czyli zmiana Oem nakrętek na coś bardzie bardziej. Zacznę od tego, że sam będę zmieniał koła, mam już 2 komplety z nowymi gumami, narzędzia itd. Wiec na razie nie będę jeździć do oponiarzy, no chyba, że pokrzywię felgę/ Dziki za info bo już myślałem, że oponiarze coś nie tak podchodzą to moich śrubeczek a tu okazuje się, że to taka przypadłość. Mi powiedzieli, że to wina gwintu 1,25. Na 1,0 podobno takich problemów nie ma. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 wymień na rajdowe szpilki i zapomnij o problemie :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 (...) Mi powiedzieli, że to wina gwintu 1,25. Na 1,0 podobno takich problemów nie ma (...) chyba cos Ci sie pomylilo... zapewne chodzi Ci o 1,5 (bo 1,0 jest jeszzce "drobniejszy" niz 1,25 :razz: ) tak, u mnie aftermarket'owe nakretki (z dluzszym gwintem, tj. dluzsza "powierzchnia robocza" zalatwily sprawe) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 1 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 wymień na rajdowe szpilki i zapomnij o problemie Jaki to jest poziom inwestycji? łącznie 20 szpilek i nakrętek basujących do 17" OEM Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 wymień na rajdowe szpilki i zapomnij o problemie Jaki to jest poziom inwestycji? łącznie 20 szpilek i nakrętek basujących do 17" OEM Pozdro ok 500zł + robocizna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Mój faworyt (prawdopodobnie prawa część twarzy mocno przymrużona) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Też miałem ten problem z tym, że padały nakrętki (problem ze złapaniem gwintu - tak jakby początek gwintu był uszkodzony), a nie szpilki. Wymieniłem standardowe na takie jak poniżej. I się skończyło - nie wiem dlaczego. Może inny materiał. Kupiłem komplet w tym sklepie z turbo w tytule. Jedyny problem to to, że dużo bardziej wystają one z felgi niż te standardowe. Do stalowych felg (na zimę) stosuję te standardowe - OEM'owe i stal na stali nie ma problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzibi Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Czyli naprostujcie w końcu koledzy - jaki jest w subaru wymiar seryjnych szpilek (gwint). Czy to jest 12x1,25mm, czy 12x1,5mm? Chcę kupić do mojego bug'a WRXa takie lepsze przelotowe, co by COMPO wyglądało bardziej rally-style no i co by się lepiej trzymało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 seria jest 12x1,25 :smile: też mam problemy ze szpilkami, często nakrętka schodzi razem z gwintem ze szpilki....TTTM....jedyna rada, to jak radzi carfit - porządne rajdowe szpilki, można przy okazji dać trochę dłuższe, i pozamiatane :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Jak kupilem subaru to nie mialo jednej nakretki, jak zaczelem sie przygladac to pozostale cztery przy tym kole byly w traficznym stanie. Kupilem nakretki na allegro (najtansze, otwarte), ale nie moglem ich nakrecic, bo gwint na szpilkach byl juz ponaciagany. Przegwinkowalem wszystkie szpilki i po problemie. Kol tez nie daje odkrecac/dokrecac pneumatem. Zawsze daje troche miedzianego smaru i jest ok. Nakretki zmienialem tylko z tyly, bo odziwo tam byly najgorsze i uszkadzaly juz szpilki. Z przody przegwintowalem szpilki i nakretki, do tez czasem sie "blokowaly". Nakretki specjalnie sa zrobione z takiego meterialy, zeby najpierw puszczal, nie uszkadzajac szpilki, tylko jak nie zmieni sie nakterek na czas to potem szpilki sa tez do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 jak gwint jest juz np. poprzeciągany pneumatem, to odświeżenie gwintu narzynką jest tymczasowym rozwiązaniem, bo jest po tym osłabiony i raczej wypadałby go wymienić, czyli kłaniają się nowe szpilki :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 30 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 szpilki są wymienione ale nowe śruby mają taki przekrój gwinty na ścinace i to wg moich speców jest przyczyną /\/\ / \ / \ a wg nich powinno być /\ / \ / \ / \ to samo jest w nakrętkach zabezpieczających koła przed kradzieżą. Mam na myśli oryginał subaru. teraz smaruję śruby smarem miedziowym i mam nadzieję, że pomoże. a po drugie już koła sam będę zmieniać bo mam komplet kół i narzędzi. Tylko nie wiem ile Nm ma być bo gdzieś wyczytałem 94 a w aso mówią chyba 120. Dotyczy felg Alu. Pozdro edit, zle się formatuje rysunek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 jak gwint jest juz np. poprzeciągany pneumatem, to odświeżenie gwintu narzynką jest tymczasowym rozwiązaniem, bo jest po tym osłabiony i raczej wypadałby go wymienić, czyli kłaniają się nowe szpilki Zdaje sobie sprawe, dlatego nie daje ruszac pneumatem... Szpilmi moze wymienie przy okazji zmiany lozyska z tylu. 120Nm kolejny powod padania nakretek, to za duzo. Ja dokrecam lekko. Wystraczy standardowy klucz do kol i dokrecamy reka. On jest tak zaprojektowany ze jak bysmy nie chcieli mocno dokrecis to zle nie dokrecimy i nie uszkodzimy nakretki, szpilki.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 i to jest problem, dokręcisz za mocno, osłabiasz gwinty, za słabo - koło może się samo odkręcić....tak źle i tak niedobrze.... :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 W mojej zaprzyjaźnionej wulkanizacji (ale to już historia bo mam dwa komplety i wymieniam sam) pneumatem dokręcają bardzo delikatnia (z siłą reki), a dokręcają dynamometrycznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Ja uzywam tez srodka zapobiegajacego zapiekaniu sie gwintow (takiego jak do swiec). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Tylko nie wiem ile Nm ma być bo gdzieś wyczytałem 94 a w aso mówią chyba 120. Dotyczy felg Alu. 120Nm to jak od nowosci masz samochod i pilnujesz ze zawsze tak przykrecaja, ale jak auto z drugiej reki to sprobuj 120Nm ale musisz sprawdzic po kilkuset km czy jest ok, albo od razu na 140-150Nm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 120Nm to jak od nowosci masz samochod i pilnujesz ze zawsze tak przykrecaja, ale jak auto z drugiej reki to sprobuj 120Nm ale musisz sprawdzic po kilkuset km czy jest ok, albo od razu na 140-150Nm ile? Ja nigdy nie dokrecalem kola wiecej niz 100Nm i nigdy tez nie mialem sytuacji zeby sruby sie poluzowaly. Kola zdejmuje dosyc czesto, bo mam taka manie Instrukcja w subaru podaje 88 +/-10Nm. Wiecej nie ma potrzeby!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Tylko nie wiem ile Nm ma być bo gdzieś wyczytałem 94 a w aso mówią chyba 120. Dotyczy felg Alu. Manual do WRXa mówi 90Nm for alloy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 31 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 Instrukcja w subaru podaje 88 +/-10Nm. Wiecej nie ma potrzeby!! Manual do WRXa mówi 90Nm for alloy. no właśnie, a u mnie 94. To oponiarze mi dokręcali na 120 bo tak ma Vw a takich jest najwięcej i każdy to potrafi rozebrać i złożyć i ich klucze są na tyle ustawione., Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 31 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 To oponiarze mi dokręcali na 120 I z tego powodu szpilki i nakretki padaja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 31 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 Ja raz zmierzyłem sobie dynamometrem z jaką siłą trzeba dokręcać i teraz wystarczy zwykły klucz. Wcześniej trochę przesadzałem, ale okazało się, że wystarczy dociągnąć jedną ręką nakrętkę i jest ~90Nm. Nic mi się nigdy nie poluzowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się