Skocz do zawartości

Padająca turbina?


JacekD

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie również pojawił się problem z ciśnieniem doładowania.

Wcześniej jak auto stało kilka dni to po uruchomieniu do rozgrzania silnika było bardzo słabe ciśnienie, potem skakało do grubo powyżej 1 bara. Po ponownym uruchomieniu wszystko wracało do normy.

Teraz podczas przyspieszania dość powoli przyrasta ciśnienie a po osiągnięciu okolic 1bara spada do 0.4-0.5 i znowu powoli rośnie tak do okolicy 0.6-0.7 i koniec. Auto zamulone totalnie.

CEL się nie zapala. Samochód seria.

Co może być powodem? Turbina? WG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mi padł elektrozawór to Subarak jechał tak:

Jakiś czas było normalnie potem nagle wyrywało kierę z rąk jak by miał 300 KM po czym zdychał i jechał jak 150 KM :P po chwili normalnie i losowo nagle Mega Power po którym zmieniał się w padaczkę i tak w kółko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JacekD, często przyczyną jest solenoid turbo. Warto też przeczyścić wężyki podciśnieniowe które sterują solenoidem. Objawy które opisałeś nie są objawami padającej turbiny ani awarii WG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Wydaje mi się że u mnie są podobne objawy czasem, a że nie mam zegara od doładowania to ciężko mi stwierdzić jakie ono jest chwilowo. Może to co innego..

Od czego zacząć? wyczyścić solenoid? gdzie on jest? ma ktoś jakieś zdjęcie może? :wink:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:arrow: vince_snd

Jak podniesiesz maskę, to w lewym górnym rogu komory znajduje się czarna, plastikowa klapka (za obudową filtra powietrza).

Klapka trzyma się na dwóch obrotowych zaczepach. Po jej podniesiniu zobaczysz czujnik przymocowany do metalowego stelażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czego zacząć

 

od założenia zegara. padanie turbiny objawia się zawsze jakimiś ubocznymi skutkami oprócz słabnięcia auta: wyciem, zjadanim nadmiernych ilości oleju i dymieniem, itd, a co jest najważniejsze: jak turbo pada, to coraz bardziej, i nie ma ,,przebłysków mocy", sugerowałbym też sprawdzenie sterowania turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:arrow: vince_snd

Jak podniesiesz maskę, to w lewym górnym rogu komory znajduje się czarna, plastikowa klapka (za obudową filtra powietrza).

Klapka trzyma się na dwóch obrotowych zaczepach. Po jej podniesiniu zobaczysz czujnik przymocowany do metalowego stelażu.

 

Odnalezione :)

 

Dzięki wielkie za pomoc, jak się wystawia że pomógł?

szukałem i nie wiem gdzie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za pomoc, jak się wystawia że pomógł?

Pomuki może wystawić tylko autor posta. :cry:

Co do solenoidu.

Wczoraj, natchnięty Twoim pytaniem postanowiłem przeczyścić swój solenoid. Przy demontażu rurek okazało się, że ta wychodząca dołem jest strasznie sztywna na odcinku, w którym biegnie nad kolektorem. Na odcinku 15cm rurkę połamałem jak słonego paluszka :shock: (dalsza część była elastyczna). Szybka wizyta w sklepie z wężami podciśnieniowymi (1,50zł za 1mb) i wymieniłem obie rurki w solenoidzie oraz tę prowadzącą do wastgate.

Co do czyszczenia solenoidu użyłem WD40 i pompki do roweru. Psikasz i pompką wydmuchujesz syfek przykładając ją do poziomego króća.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za pomoc, jak się wystawia że pomógł?

Pomuki może wystawić tylko autor posta. :cry:

Co do solenoidu.

Wczoraj, natchnięty Twoim pytaniem postanowiłem przeczyścić swój solenoid. Przy demontażu rurek okazało się, że ta wychodząca dołem jest strasznie sztywna na odcinku, w którym biegnie nad kolektorem. Na odcinku 15cm rurkę połamałem jak słonego paluszka :shock: (dalsza część była elastyczna). Szybka wizyta w sklepie z wężami podciśnieniowymi (1,50zł za 1mb) i wymieniłem obie rurki w solenoidzie oraz tę prowadzącą do wastgate.

Co do czyszczenia solenoidu użyłem WD40 i pompki do roweru. Psikasz i pompką wydmuchujesz syfek przykładając ją do poziomego króća.

 

 

Wymontowywałeś solenoid czy na samochodzie go czyściłeś?

Właśnie dzisiaj też patrzyłem co i jak, i stwierdzam że rurki są dosyć sztywne mam nadzieje że się nie połamią podczas odłączania..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w rurkach co najwyzej powinna byc kryza/dysza/restryktor (jak zwal tak zwal), ktorej srednica wewnetrzna jest odpowiedzialna za cisnienie doladowania

 

co do samych wariacji - moze tak byc tez przy przycinajacym sie WG jak sie przytnie zamkniety to bedzie cisnienie w kosmos szlo - jak sie przytnie otwarty to wlasnie bedzie pompowalo jakies 0,6 bara w SI

 

co nie znaczy ze solenoid tez nie moze tego powodowac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem w STI.

 

Podczas przyspieszania doładowanie skakało grubo powyżej 1,5 bara.

Dziś doładowania zanikło, wskaźnik pokazuje 0, auto zamulone totalnie.

Oleju nie ubyło, CEl się nie zapala.

Czy to może być podobny problem ze sterowaniem turbiną, czy mam się może rozglądać za nową turbiną ?

 

Auto to '05 STI US

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra. Skakanie ciśnienia było spowodowane nieszczelnością rury IC. Potem okazało się, że precat się zatkał i prawie uwolnił. Na szczęście w swojej drodze ku turbinie jakoś przystopował i nie zdążył jej zdemolować. Po jego wybiciu auto ożyło :mrgreen: NARESZCIE. Dzieki wszystkim za pomoc :!:

A tak z ciekawości kto wie ile może napompować td04l bez sterowania WG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w rurkach co najwyzej powinna byc kryza/dysza/restryktor (jak zwal tak zwal), ktorej srednica wewnetrzna jest odpowiedzialna za cisnienie doladowania

Zwana z angielska orifice:

 

0910120093.jpg

 

(równolegle do zapałki jest otwór o średnicy :?: <1mm, czego nie widać na fotce)

 

W bugu MY01 znajduje się w rurce idącej od turbiny do trójnika. Dalej trójnik prowadzi z jednej strony do wastgate,a z drugiej do solenoidu. (żeby wiedzieć, o który trójnik chodzi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w rurkach co najwyzej powinna byc kryza/dysza/restryktor (jak zwal tak zwal), ktorej srednica wewnetrzna jest odpowiedzialna za cisnienie doladowania

Zwana z angielska orifice:

 

Obrazek

 

(równolegle do zapałki jest otwór o średnicy :?: <1mm, czego nie widać na fotce)

 

W bugu MY01 znajduje się w rurce idącej od turbiny do trójnika. Dalej trójnik prowadzi z jednej strony do wastgate,a z drugiej do solenoidu. (żeby wiedzieć, o który trójnik chodzi)

 

W GT.WRX.STI w kazdym z nich jest inna średnica. Opowiem Wam fajną przygode, przyjechał do mnie ostatnio lekarz chirurg , który kupił WRX-a 02. Stan naprawde niezły jak na ten roczik i przebieg 160 tys. Mówił że miał różne szybkie auta , ale tak szybkiego jeszcze nie :twisted: . Pomyślałem sobie , pewnie tunning w USA , bo wersja USA , no i sie przejechałem :shock: , Mówie mu że to auto wogóle nie jedzie, że jest jakiś problem bo nierówno przyspiesza itp. no i rzeczywiscie, zrobiłem pomiar i wyszło jak pamietam 170 KM :evil: okazało się że goście co mu sprowadzali to auto, wymienii wszystkie przewody cisnieniowe, tyko nie wiedzieli ze jest resrtryktor :twisted: . zamontowałem zwęzke , zrobiłem pomiar i nagle 209 KM :twisted: , i nie to auto :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i rzeczywiscie, zrobiłem pomiar i wyszło jak pamietam 170 KM okazało się że goście co mu sprowadzali to auto, wymienii wszystkie przewody cisnieniowe, tyko nie wiedzieli ze jest resrtryktor . zamontowałem zwęzke , zrobiłem pomiar i nagle 209 KM , i nie to auto
A mi zaczał jechać, jak tę zwężkę wywaliłem

 

Potwierdzam. Wymieniłem wężyki podciśnieniowe i zapomnniałem o restryktorze. Auto przestało ładować-zatem:

1:0 dla Edwina :wink:

Wodnik :arrow: pewnie pogrzebałeś coś więcej:

Zresztą nie tylko to

i stąd te rozbieżności. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w rurkach co najwyzej powinna byc kryza/dysza/restryktor (jak zwal tak zwal), ktorej srednica wewnetrzna jest odpowiedzialna za cisnienie doladowania

Zwana z angielska orifice:

 

A i tak wszyscy chyba - przynajmiej na wyspach - mowia o tym: restrictor pill.

 

To tylko tak tytulem dodatku, gdyby ktos kiedys potrzebowal.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nierówno przyspiesza itp.

 

Pewnie dmuchał za dużo i go od razu wastegate odcinał, hm?

 

wg nie odcina :razz:

 

Już nie bądź taki dokładny :P Otwiera się i zamyka. Wystarczy być średnio rozgarniętym szympansem, żeby się zorientować o co mi chodzi :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...