niumen Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 pmlody, rozmowa przeszła na temat zaolejonej przepływki, więc kontynuowałem. A tak poza tym filtr powietrza kupuję zwykły i wymieniam co 10000km. O! :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Finalnie wybrałem jednak filtr firmy knecht. Po wymianie zauważyłem znaczną poprawę kultury pracy silnika w porównaniu do nawet nowego filtra montowanego w ASO. Niewiarygodne. ja wychodze z zalozenia ze filtr sie zmienia jak jest brudny a nie wtedy kiedy mowi producent... A skad wiesz, kiedy jest brudny? Nie wszystko widac. Z olejowym robisz podobnie? Chyba, ze robisz to czesciej niz zalecane, bo "jest brudny", to OK. Nie ma żadnej różnicy na mocy bo być nie może Czy aby na pewno? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Gdzieś tak w innym wątku dodałem słowo "subiektywnie". Więc faktycznie subiektywnie odczułem właśnie dużą różnicę. Obiektywnie faktycznie filtr ma ma bardzo dużą tolerancję działania i musi być już bardzo brudny, by wpłynąć na pracę silnika. Należy wziąć po uwagę pojemność układu zasilania powietrzem po stronie czystej (kilka litrów) - działa to jak kondensator w układach elektrycznych i powoduje mniejszą wrażliwość na słabszą przepływność filtra spowodowaną np. jego zabrudzeniem, słabą jakością, itd. Dodatkowo należy pamiętać, że stosunek powietrza do paliwa oscyluje w granicach 40:1. Czyli na każdy spalony litr paliwa przypada 40 litrów zassanego powietrza. Hipotetycznie spalając 10 litrów paliwa na 100 km i jadąc 100 km/h w ciągu godziny filtr musi przepuścić 400 litrów powietrza - to chyba nie dużo. Dla zainteresowanych polecam link -> http://tuning.pl/_tuning_Sportowy_filtr ... _520_.html Ja jeżdżę cywilnie więc to nie dla mnie. Dodatkowo wykraczamy już znacznie poza temat w pierwszym wątku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaki79 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Dla zainteresowanych polecam link -> http://tuning.pl/_tuning_..._aid_520_.html. crem- link nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Cóż. Nie jestem adminem tej strony - być może przenieśli gdzieś zawartość. Wczoraj jeszcze działał. Działa coś takiego i trzeba sobie niestety poszukać -> http://tuning.pl/tuning.php [ Dodano: Wto Sie 11, 2009 10:10 am ] Albo wpisać w google "tuning.pl sportowy filtr" i wyskakuje na pierwszym miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 A skad wiesz, kiedy jest brudny? Nie wszystko widac. Z olejowym robisz podobnie? Chyba, ze robisz to czesciej niz zalecane, bo "jest brudny", to OK. jak juz widac to na pewno jest brudny... olejowy wymieniam razem z olejem... juz pisalem ze z uwagi na jade w takich a nie innych warunkach wole wymienic czesciej bo sie szybciej brudzi niz na autostradzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Cóż. Nie jestem adminem tej strony - być może przenieśli gdzieś zawartość. Wczoraj jeszcze działał. Działa coś takiego i trzeba sobie niestety poszukać -> http://tuning.pl/tuning.php. Będzie działał, jeśli nie będziesz uparcie kropki na końcu linku wpisywał . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 OK Poprawię się :wink: Zadnych kropek http://tuning.pl/tuning.php http://tuning.pl/_tuning_Test_sportowej ... _532_.html http://tuning.pl/_tuning_Sportowy_filtr ... _520_.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Wróbel Opublikowano 29 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2016 czesc co myslicie o takim fltrze? warto inwestowac? ktos ma? http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6009168543&reco_id=475181c6-f579-11e5-84e8-02acb1a4884a&ars_rule_id=201 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 29 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2016 IMO nie warto. We wszystkich tych sportowych filtrach powietrza zwiększony przepływ powietrza przez filtr spowodowany jest zastosowaniem materialow o wiekszych "oczkach" w medium filtrujacym niz w standardowym filtrze papierowym. Skutkuje to tym ze drobiny które zostałyby zatrzymane przez filtr papierowy ( ktorego "oczka w medium filtrujacym" sa rzedu wielkosci mikrometrow czy nawet nm) dostają się do silnika i zasyfiają przepustnice, przeplywke itp itd. Jak to się mówi nie ma nic za darmo- zresztą w necie masz pełno testów pokazujacych ja te sportowe filtry filtrują- chociaz ciezko to nazwac filtrowaniem. W sportach zastosowanie takich filtrów moze ma sens bo tam chodzi o wycisniecie jak najwiekszej mocy z silnika, ktorego trwalosc nie musi siegac kilkuset tysiecy kilometorw - auto ma przejchac oes i koniec. Zresztą jeszcze zrozumiałbym chęć zastosowania takiego filtru w silniku N/A gdzie w dolocie panują zjawiska falowe itp itd i im wiecej powietrza dostanie sie do komory spalania tym lepiej ( chociaz i tak dodatkowa moc ktora uzyskuje sie samym sportowym filtrem powietrza oscyluje w granicach bledu pomiarowego hamowni) A w silniku z turbo? Turbo i tak napompuje tyle powietrza ile musi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polak821 Opublikowano 30 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 Gdzieś tak w innym wątku dodałem słowo "subiektywnie". Więc faktycznie subiektywnie odczułem właśnie dużą różnicę. Obiektywnie faktycznie filtr ma ma bardzo dużą tolerancję działania i musi być już bardzo brudny, by wpłynąć na pracę silnika. Należy wziąć po uwagę pojemność układu zasilania powietrzem po stronie czystej (kilka litrów) - działa to jak kondensator w układach elektrycznych i powoduje mniejszą wrażliwość na słabszą przepływność filtra spowodowaną np. jego zabrudzeniem, słabą jakością, itd. Dodatkowo należy pamiętać, że stosunek powietrza do paliwa oscyluje w granicach 40:1. Czyli na każdy spalony litr paliwa przypada 40 litrów zassanego powietrza. Hipotetycznie spalając 10 litrów paliwa na 100 km i jadąc 100 km/h w ciągu godziny filtr musi przepuścić 400 litrów powietrza - to chyba nie dużo. Dla zainteresowanych polecam link -> http://tuning.pl/_tuning_Sportowy_filtr ... _520_.html Ja jeżdżę cywilnie więc to nie dla mnie. Dodatkowo wykraczamy już znacznie poza temat w pierwszym wątku. A ja głupi zawsze myślałem że stosunek powietrza do paliwa powinien oscylować w granicach 1 do 14,7 i wtedy mówimy o mieszance stechiometrycznej i wyraża się ją w kilogramach a nie litrach. A teraz tak na poważnie (bo wiem że kolega się tylko pomylił) to czytałem kiedyś artykuł o filtrach powietrza i ich wpływie na żywotność turbosprężarki. Z artykułu wynikało że zanieczyszczony filtr powietrza powoduje dodatkowe obciążenie turbo po stronie zimnej czyli na wirniku sprężarki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 31 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 A ja głupi zawsze myślałem że stosunek powietrza do paliwa powinien oscylować w granicach 1 do 14,7 No nie 1 do 14,7, ale około 200 do 14.7 ( na oko liczę) . Więc też się rąbnąłeś koło 200 razy. A co do filtrów to jest tak śmiesznie ,że im bardziej zapchany tym lepiej filtruje . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polak821 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 A ja głupi zawsze myślałem że stosunek powietrza do paliwa powinien oscylować w granicach 1 do 14,7 No nie 1 do 14,7, ale około 200 do 14.7 ( na oko liczę) . Więc też się rąbnąłeś koło 200 razy. A co do filtrów to jest tak śmiesznie ,że im bardziej zapchany tym lepiej filtruje . Możesz mi powiedzieć co na oko liczysz? Ja mówię o wskaźniku AFR, a Ty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 A ja głupi zawsze myślałem że stosunek powietrza do paliwa powinien oscylować w granicach 1 do 14,7 i wtedy mówimy o mieszance stechiometrycznej i wyraża się ją w kilogramach a nie litrach Na oko podałem stosunek dwóch liczb .Podam dokładniej : 216.09 do 14.7 ,czyli to samo co 14.7 do 1. 14.7 podzielone przez 1 daje 14.7. (czyli to samo co 216.09 do 14.7.) U Ciebie 1 do 14.7 daje ok. 0.07. –spora różnica. A poważniej pomyliłeś się chyba. Jeśli podajesz stosunek powietrza do paliwa to nie jest równy 1 do 14.7.r. I mieszanka (stosunek tych liczb ) nie podaje się w kilogramach ,tylko jest to liczba niemianowana. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2016 I mieszanka (stosunek tych liczb ) nie podaje się w kilogramach ,tylko jest to liczba niemianowana. pozdr. Ta liczba określa ilość moli reagentów danej reakcji. Natomiast sam stosunek stechiometryczny powietrza do paliwa można spokojnie wyrazić, po przeliczeniu naturalnie z moli, w kg/kg (masowo) albo m3/kg (objętościowo). Dla gazu podaje się tylko objętościowo w m3/m3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Chyba lepiej trzymać się mas. Wiadomo, że kg/kg jest do skrócenia, ale jednocześnie określa, o jakich masach mówimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polak821 Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2016 A ja głupi zawsze myślałem że stosunek powietrza do paliwa powinien oscylować w granicach 1 do 14,7 i wtedy mówimy o mieszance stechiometrycznej i wyraża się ją w kilogramach a nie litrach Na oko podałem stosunek dwóch liczb .Podam dokładniej : 216.09 do 14.7 ,czyli to samo co 14.7 do 1. 14.7 podzielone przez 1 daje 14.7. (czyli to samo co 216.09 do 14.7.) U Ciebie 1 do 14.7 daje ok. 0.07. –spora różnica. A poważniej pomyliłeś się chyba. Jeśli podajesz stosunek powietrza do paliwa to nie jest równy 1 do 14.7.r. I mieszanka (stosunek tych liczb ) nie podaje się w kilogramach ,tylko jest to liczba niemianowana. pozdr. Stosunek powietrza do paliwa przy mieszance stechiometrycznej silnika spalinowego zasilanego benzyną wynosi 14,7 do 1 Wcześniej pisałeś że stosunek powietrza do paliwa to 40 do 1 i wyrażona jest w litrach. Myślę że te liczenie na "oko" zostaw dla siebie bo jeszcze ktoś weźmie to na poważnie i będzie takie rewelacje głosić na innych forach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Przeciętny silnik, mający 2 l. pojemności, zasysa przy 3000 obr./min. ok. 25 l. powietrza na sekundę !. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Natomiast sam stosunek stechiometryczny powietrza do paliwa można spokojnie wyrazić, po przeliczeniu naturalnie z moli, w kg/kg (masowo) albo m3/kg (objętościowo). Tak, dobrze jest podać te jednostki jako kg/kg, ale jeśli określamy ten stosunek jako wagowy to można podać już liczbę bez jednostek . A ja głupi zawsze myślałem że stosunek powietrza do paliwa powinien oscylować w granicach 1 do 14,7 NIeprawda Wcześniej pisałeś że stosunek powietrza do paliwa to 40 do 1 i wyrażona jest w litrach Nieprawda, nie pisałem –pisał kto inny 7 lat temu., Myślę że te liczenie na "oko" zostaw dla siebie bo jeszcze ktoś weźmie to na poważnie i będzie takie rewelacje głosić na innych forach Użyłeś w mianowiku liczby 14,7 , a wliczniku 1 – więc oszacowałem Ci ,że w liczniku ma być ok. 200 ,potem podałem dokładnie 216,09. (żeby dało się łatwo te ułamki porównać). Nie atakuj osób ale ich argumenty. Nie będę Ci w tym tonie odpowiadał o ułamkach pomyłkach itd, chociaż tak wszyscy tu potrafimy - postaraj się dbać o fajną atmosferę na forum, ale wybór należy do Ciebie. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się