Skocz do zawartości

"palenie "tarcz hamulcowych - Forester 2,5 XT


Rekomendowane odpowiedzi

Do jazdy mniej wiecej zgodnej z przepisami ruchu drogowego +- 20% dla mnie jest wystarczajacy

Niech Pan pamięta, że zgodne z przepisami będzie hamowanie z 200 km/h, pięć osób + bagaż - np. wakacyjny wyjazd do Niemiec.

Może być wtedy wielki nieteges.

:???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 139
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Jazdę zgodną z przepisami oczywiście

To ze ktoś kupił auto w Polsce nie oznacza że nie może wyjechać nim za granice np. do Niemiec, a tam zgodnie z przepisami można szybko. I co ma sobie pomyśleć użytkownik jeżeli po hamowaniu z 200km/h do 70km/h (bo ktoś nie spojrzy w lusterko) będzie musiał wymienić pokrzywione tarcze.

A może lepiej by było gdyby, zamiast udawać że problemu nie ma, SIP zwrócił się do FHI i zgłosił problem i może by zmieniono dostawcę tarcz i/lub klocków co by wyeliminowało problem (inni producenci pojazdów też czasami miewają podobne problemy i zmiana dostawcy części minimalizuje problem. O taki pierwszy przykład z brzegu: słynne sypiące się zawieszenie w Passatach B5 - po zmianie dostawcy z TRW na Lemforedera żywotność znacznie wzrosła mimo braku jakichkolwiek zmian w konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech Pan pamięta, że zgodne z przepisami będzie hamowanie z 200 km/h, pięć osób + bagaż - np. wakacyjny wyjazd do Niemiec.

Może być wtedy wielki nieteges.

Moze :idea: .......albo moze byc nie dostosowanie szybkosci do warunkow drogowych :cool: .....ale generalnie sie zgadzam......

AK

i zgłosił problem i może by zmieniono

nie sadze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Andrzeju, czy jest szansa na gwarancyjną zmianę pokrzywionych tarcz? W moim przypadku przebieg ok 16 tys, tarcze nie przegrzane, klocków jest ponad polowa. Dla Pana to chyba czysty zarobek zmiana części na gwarancji?

Nie pamietam procedury , chyba do 20 tys ale czy wym. czy przetoczenie nie pamietam....

wroce to zapytam w serwisie :mrgreen: Jezeli chodzi o zarobek. :roll: ......to na gwarancji. :roll: ...no jakis tam jest :wink: ....ale bez wplywu na rozwoj firmy :mrgreen: :wink:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda z hamulcami jest taka , że niestety w tej chwili ten problem dotyczy w większości producentów aut, samochody robią sie coraz cięższe, coraz mocniejsze, kierowcy też są coraz szybsi :twisted: , dużo aut z automatem, i problem sie pojawia notorycznie praktycznie w każdej marce niestety :???: .Dzis przyjechał do mnie stały klient , kupił nówke sztukę Infinity M35 , jak zobaczyłem tarcze hamulcową to :shock: , jest mniejsza od przykrywki na garczek , w jakim gotuję żarcie dla córki :wink: :mrgreen: . No i jak ma to sie nie pokrzywić w naszych warunkach, gdzie jedzie jedzie się 150km/h, hamowanie bo fotoradar, potem znowu 180 km/h hamowanie bo traktor wyjezdza z podporządkowanej itd., itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardzo zdziwiony wątkami dyskusji. Jest ona akademicka i nieco gdybana. Odpowiednie hamulce w samochodzie to nie extras tylko podstawa bezpieczeństwa! I nie zależnie od marki ,samochód musi hamować lepiei lub gorzej, ale musi! Kiedy w czasie hamowania na drodze palą się tarcze i tracisz hamulece stajesz się kamikadze. I za to jest odpowiedzialny producent samochodu. Przypominam, że nawet w instrukcji obsługi nie ma informacji o "przepisowej" jeździe lub odmiennej technice hamowania bo hamulce są niedorobione. zastanawiające jest to, że w dyskusji brakuje głosu przedstawiciela Subaru Polska. Idnorują nie tylko ten problem. Kupiony forek jest autem do normalnej, codziennej jazdy ( nie nadaje się do jazdy sportowe) i nie powinien wymagać od użytkownika inwestowania w skuteczne systemy hamowania! Za to producent wziął już kasę i za ten wyrób odpowiada udzielając gwarancji! Skandaliczne jest to, że Panowie akceptujecie bierną postawę Subaru Polska i kombinujecie sprawne elementy samochodu na własną rękę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co serwis może nam pomoc to wymienić popsute elementy na nowe (na co liczę), choć tak na dobra sprawę to nie ma sensu, bo nowe tarcze znowu po mocniejszym hamowaniu się skrzywia. Dlatego ja zamiast tracić energie na coś bezcelowego odkładam kasę na Ksport.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę Panów przeprosić za słowo "skandaliczne". Miało ono dotyczyć oczywiście biernej postawy SUBARU POLSKA, natomiast Panów akceptacja biernej postawy budzi moje zdziwienie!

A może zewrzeć szyki i wspólnymi siłami uzytkowników Forków XT powalczyć z SUBARU POLSKA o wymianę seryjnych wadliwych tarcz i klocków na koszt Odpowiedzialnych za niepełnowartościowy towar? Ja w każdym razie nie odpuszczę. Oddaję uszkodzony komplet hamujący do ekspertyzy biegłych sądowych w tym przedmiocie. Dalsze działania uzależniam od wyniku ekspertyzy. Nie zgadzam się na to, aby obywatel-klient ponosił koszty niedoróbek różnych Firm z którymi musimy wsółpracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ja zamiast tracić energie na coś bezcelowego odkładam kasę na Ksport.

 

Z tymi Ksportami czy D2 też nie jest tak różowo :roll: , pamietaj że to robią na Taiwanie , z materiałów wątpliwej jakości :cool: . Na Twoim miejscu bym doskładał do zestawu BREMBO proponowanego przez SIP lub AP Racing :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę Panów przeprosić za słowo "skandaliczne". Miało ono dotyczyć oczywiście biernej postawy SUBARU POLSKA, natomiast Panów akceptacja biernej postawy budzi moje zdziwienie!

A może zewrzeć szyki i wspólnymi siłami uzytkowników Forków XT powalczyć z SUBARU POLSKA o wymianę seryjnych wadliwych tarcz i klocków na koszt Odpowiedzialnych za niepełnowartościowy towar? Ja w każdym razie nie odpuszczę. Oddaję uszkodzony komplet hamujący do ekspertyzy biegłych sądowych w tym przedmiocie. Dalsze działania uzależniam od wyniku ekspertyzy. Nie zgadzam się na to, aby obywatel-klient ponosił koszty niedoróbek różnych Firm z którymi musimy wsółpracować.

 

Jacek, też mam Forestera XT , od razu po zakupie (KRAKÓW) przyjechałem do firmy i na drugi dzień pierwsze co zrobiłem to wymieniłem hamulce na STI-jajowe i założyłem inne opony, bo przed zakupem byłem świadomy że seryjne hamulce i opony nie dadzą rady moim oczekiwaniom. Ale ja tego byłewm świadomy i do nikogo pretensji nie mam. Chcesz jeździć szybko, prosze bardzo , kupujesz inne hamulce, chcesz aby forek był niższy, prosze bardzo kupujesz inny zawias, chcesz aby ładnie wyglądał, proszę bardzo kupujesz spojery nakadki itd. Ja osobiście nie widze problemu , ale może sie myle albo jestem frajerem, albo ja mam taki stosunek do życia :lol:

 

P.S. W tej chwili w STI też hamulce nie dają rady :razz: i co mam iść do ASO żeby mi wymienili :?: :mrgreen: W końcu auto do grudnia na gwarancji jeszcze :mrgreen: . Chyba bede musiał to zgłosić :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę Panów przeprosić za słowo "skandaliczne". Miało ono dotyczyć oczywiście biernej postawy SUBARU POLSKA, natomiast Panów akceptacja biernej postawy budzi moje zdziwienie!

A może zewrzeć szyki i wspólnymi siłami uzytkowników Forków XT powalczyć z SUBARU POLSKA o wymianę seryjnych wadliwych tarcz i klocków na koszt Odpowiedzialnych za niepełnowartościowy towar? Ja w każdym razie nie odpuszczę. Oddaję uszkodzony komplet hamujący do ekspertyzy biegłych sądowych w tym przedmiocie. Dalsze działania uzależniam od wyniku ekspertyzy. Nie zgadzam się na to, aby obywatel-klient ponosił koszty niedoróbek różnych Firm z którymi musimy wsółpracować.

 

Jacek, też mam Forestera XT , od razu po zakupie (KRAKÓW) przyjechałem do firmy i na drugi dzień pierwsze co zrobiłem to wymieniłem hamulce na STI-jajowe i założyłem inne opony, bo przed zakupem byłem świadomy że seryjne hamulce i opony nie dadzą rady moim oczekiwaniom. Ale ja tego byłewm świadomy i do nikogo pretensji nie mam. Chcesz jeździć szybko, prosze bardzo , kupujesz inne hamulce, chcesz aby forek był niższy, prosze bardzo kupujesz inny zawias, chcesz aby ładnie wyglądał, proszę bardzo kupujesz spojery nakadki itd. Ja osobiście nie widze problemu , ale może sie myle albo jestem frajerem, albo ja mam taki stosunek do życia :lol:

\

 

 

Bo Ty się nie znasz. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jaka temp i przez jaki czas musi wystapic na tarczach, zeby zrobily sie grafitowe (fioletowe?) ? Jezeli dobrze zrozumialem jacek888, to tarcze nie sa zuzyte, tylko trwale przepalone. Mi sie cos takiego zdarzalo przy obrobce stali z nieprawidlowym chlodzeniem np i powodowalo trwale uszkodzenie struktury stopu (material do wywalenia).

 

carfit, mozliwe jest cos takiego przy normalnej eksploatacji tarcz ? A moze na lekko zblokowanych zaciskach np ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, mozliwe jest cos takiego przy normalnej eksploatacji tarcz ? A moze na lekko zblokowanych zaciskach np ?

 

oczywiście że tak :roll: kika hamowań i klocki zwyczajnie się palą tarcze przebarwiaja, na powierzchni klocka robi się szkliwo i rzeczywiście nie hamuje póki sie to z powrotem nie zetrze. Z reasztą to żaden fenomen, ja w Ułęzu kiedyś pojechałem próbę RS4 gdzie z przodu mam ceramiczne hamulce 375mm, a z tyłu normalne takie jak w każdym RS4 , I CO ? z tylnych klocków szedł żywy ogień :idea: , ale to normalne i nie naeży sie tym przejmowac. I co mam iść do AUDI powiedzieć Panowie kupiłem auto strikte sportowe, za kupe kasy, a na torze mi sie klocki palą :twisted: :?: Przecież to nonsens :roll: . Jak ktoś mam zapęty rajdowca w Foresterze to zwyczajnie zmienia hamulce na lepsze i tyle. Takie moje zdanie :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, chcialem miec jasnosc, bo wlasnie czeka mnie wymiana w foresterze troche mocniejszym od serii i zastanawiam sie, co wlozyc zeby bylo dobrze.

 

pozdrawiam,

 

Piotr

moim zdaniem najlepszy upgrade cena/jakość to zestaw z STI , tylko niestety felgi muszą być odpowiednie :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce robic OT, ale moze masz jakies hamulce z STi, ew inne brembo ?

 

nie mam, ale niedługo bede miał :lol:

 

[ Dodano: Sob Lip 11, 2009 10:38 pm ]

czy Twoj forek przestal hamowac, czy masz tylko efekty wizualne ?

podejrzewam że przestał hamowac , bo sie klocek przypalił, zeszklił i ślizga sie po tarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze powiedz, jak Cie zlapac, bo mailem i PW mi sie nie udalo ostatnio :>

 

burzum napisał/a:

czy Twoj forek przestal hamowac, czy masz tylko efekty wizualne ?

 

podejrzewam że przestał hamowac , bo sie klocek przypalił, zeszklił i ślizga sie po tarczy

 

Wymiana klockow wystarczy ?

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...