Skocz do zawartości

"palenie "tarcz hamulcowych - Forester 2,5 XT


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 139
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Subaru oferuje do forestera i nie tylko, zestaw hamulcowy Brembo (+4felgi)!
to fantastyczna wiadomość m_dz, czytałeś wcześniej wątek - pisaliśmy o tym... :?
Cena napewno nie wynosi 10tys zł
rzeczywiście: 5 zł mniej... :roll:

http://www.sklep.subaru.pl/zestaw-bremb ... d-286.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swoja droga dziwi mnie ze Subaru nie potrafi rozwiazac problemu z hamulcami. pamietam jak kiedyc w Citroenie spalilem klocki do tego stopnia, ze po zatrzymaniu dymilo sie przez kilkanascie sekund z zaciskow a mimo to nic nie bilo i nie bylo klopotow, teraz w TT tez hamulce wygladaja na takie co wytrzymaja niejedno "awaryjne" hamowanie i mimo, ze tarcze maja juz dosc, bicia nie ma ani sladu a tu japonskie auto o sportowym image'u i jak widze klopoty dobrze znane...

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam.

 

Chciałbym się Was poradzić, a mianowicie: posiadam Forestera 2.5 XT z 2006r. i lubię sobie często przycisnąć. Póki co nie narzekam specjalnie na hamowanie tylko, że w najbliższym czasie planuję zrobić remap tj zwiększenie mocy z 230km na 270km... Czy fabryczny układ podoła nowej mocy czy warto zainwestować w nowy układ hamulcowy :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Salek nie wiem, jakie tarcze i zaciski były montowane w Twoim forku, trzeba by zacząć od sprawdzenia średnicy tarczy i ilości tłuczków 8) Dużo zależy od Twojego stylu jazdy. Często wystarczy dobranie odpowiednich tarcz i klocków, żeby odczuć znaczną różnicę w hamowaniu. Tutaj masz (nie takie znowu) krótkie kompendium wiedzy o hamulcach: viewtopic.php?f=26&t=106779 Miłego czytania.

 

PS. W moim wolnossaku wsadziłem większą tarczę (294mm) + nowe tylne + komplet klocków i nieźle to hamuje... jak jest ciepłe :mrgreen: Na zimnym hamulcu jest chyba nawet gorzej, niż w serii (a może to tylko tak odczuwam?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh ciężko mi określić jaką mam średnicę tarcz bo różne wymiary są podawane na necie. Przednie zaciski są 2-tłoczkowe. Zaciski z tyłu jedno tłoczkowe ale tył zostawiam w spokoju na pewno bo przeróbka niewiele da. Jeśli chodzi o modyfikację to biorę pod uwagę 2 opcje:

 

1. Wymiana przednich tarcz na wymienniki z EBC Brakes (Turbo groove) + Red Stuffy ( kiedyś je miałem w saabie 9-3 i nawet dawały rade)

2. Kompletna wymiana tarcz zacisków klocków na zestaw Ap Racing( tarcze 330mm + sportowe przewody + nowy plyn hamulcowy + zaciski 6 tłoczkowe + klocki Ferodo 2500 ).

 

Różnica cenowa pomiędzy opcją pierwszą a drugą jest spora bo ok 8 tysi ale cena nie gra roli.

 

Zastanawiam się czy te 6 tłoczkowe to nie przesada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) super. wkrotce bede jechal na serwis z samochodem wiec dam wczesniej znac zeby sprowadzic caly pakiet i od razu zainstalowac. Pozdrawiam !

 

-- Pn cze 06, 2011 5:47 pm --

 

a i jeszcze jedna ważna sprawa. Felgi ATS, które są w zestawie Brembo przeznaczę na lato, natomiast obecne felgi 17" chciałbym zakładać na zimę i tutaj pytanie czy nie będą kolidowały z nowymi hamulcami... :?: :?:

 

Obecne felgi:

http://otomoto.pl/subaru-forester-2-5-xt-C19085691.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołączając się do pytania (poniekąd ;-): Jakie sensowne* przeróbki hamulców można wykonać w Foresterze 2.5 XT '06 na felgach opisanych w tym linku: http://www.subaruforester.org/vbulletin/f72/subaru-oem-wheels-fit-forester-19106/

jako: " 17" OEM wheels 2007/08 Forester XT, 2009 Forester 17x7 +48 offset 24.5 lbs "

Miło by było żeby pasowały również do 16" kół stalowych (standardowych z Subaru Forester; to chyba te opisane " 03-07 Forester X (steel wheel) 16x6.5 +48 offset 23 lbs " na w/w stronie. (na nich mam zimówki)

 

* jako "sensowne" rozumiem coś co da wymierną / odczuwalną / mierzalną poprawę skuteczności hamowania w "normalnych" drogowych warunkach (a więc również a może i przede wszystkim na zimno) przy czasem troszkę szybszej jeździe, ale bez żadnych torowych/rajdowych przygód ... ; a jednocześnie nie zrujnuje budżetu jak choćby w/w homologowany zestaw Brembo za ~10 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączając się do pytania (poniekąd ;-): Jakie sensowne* przeróbki hamulców można wykonać w Foresterze 2.5 XT '06 na felgach opisanych w tym linku: http://www.subaruforester.org/vbulletin ... ter-19106/

jako: " 17" OEM wheels 2007/08 Forester XT, 2009 Forester 17x7 +48 offset 24.5 lbs "

Miło by było żeby pasowały również do 16" kół stalowych (standardowych z Subaru Forester; to chyba te opisane " 03-07 Forester X (steel wheel) 16x6.5 +48 offset 23 lbs " na w/w stronie. (na nich mam zimówki)

 

* jako "sensowne" rozumiem coś co da wymierną / odczuwalną / mierzalną poprawę skuteczności hamowania w "normalnych" drogowych warunkach (a więc również a może i przede wszystkim na zimno) przy czasem troszkę szybszej jeździe, ale bez żadnych torowych/rajdowych przygód ... ; a jednocześnie nie zrujnuje budżetu jak choćby w/w homologowany zestaw Brembo za ~10 tys.

pod te pierwsze to pasuje nawet zestaw z new-age STi po zastosowaniu 3-4mm dystansu (chyba carfit mial taki zestaw w swoim XT, wiec mozesz napisac do niego :) )

taki zestaw hamuje rewelacyjnie i nie kosztuje fortuny (do tego masz DUZY wybor dobrych tarcz i klockow i hamulcowych)

 

natomiast pod stalowe R-16 to chyba najwyzej wsadzisz zaciski z new-age WRX, ktore rewolucji nie czynia :roll: ale tez umozliwiaja wiekszy wybor lepsiejszych klockow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję ...

No to teraz muszę się wczytać co i jak - widać jestem bardziej zielony niż zakładałem ;-) - ale przynajmniej mam określony kierunek ;-)

 

Nie ukrywam, że liczyłem na to iż stalowe felgi bardzo mnie nie ograniczą (w końcu materiał pozwala na to żeby "blacha" była trochę cieńsza ;-))) no ale skoro tak to muszę się zastanowić, na stalowych mam całkiem jeszcze niezłe zimówki, wcześniej będę wymieniał letnie opony bo są jeszcze Yokohamy z pierwszego montażu ... ale jeśli różnica w skuteczności hamulców jest tak znacząca to może warto wymienić zimówki na jakieś 17" ?

Jak oceniacie - do "normalnej" jazdy nie wystarczyły by te z WRX ? wiem, że to sprawa subiektywna ... ale czy czasem nie jest tak, ze do tych z STi to już tylko takie bardziej "rajdowe" klocki/tarcze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Jak oceniacie - do "normalnej" jazdy nie wystarczyły by te z WRX ? wiem, że to sprawa subiektywna ...

moim skromnym zdaniem sprawa prezentuje sie tak: jezeli jezdzisz/masz zamiar jezdzic na R-17 (i zima), to idz w heble z STi... imho hamulcez WRX maja sens tylko wtedy, jezeli sie chce jezdzic na R-16 czy R-15 (wlasnie ja tak mam :) )

 

ale czy czasem nie jest tak, ze do tych z STi to już tylko takie bardziej "rajdowe" klocki/tarcze ?

nie, te same mieszanki sa dostepne i do STi, i do WRX (a czasem nawet bywa tak, ze klocki do STi sa tansze od tych do WRX :o )

 

calkiem sensowna opcja sa takze hamulce z Legacy GT/Spec.B... powinny bez problemu zmiescic sie pod felgami, ktore masz (te R-17)

akurat jest na sprzedaz taki zestaw :arrow: viewtopic.php?f=16&t=145420&view=unread#unread

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...