WiS Opublikowano 8 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2005 Rany Julek... Gaz do Almery 1.4...!!!??? To już jakaś perwersja szkocko-poznańsko-krakowska! :-) Oprócz GTi w domowej stajni jest Sunny-przejściówka z tym silnikiem (teoretycznie - żony), więc mam porównanie... Toż to NIC nie pali!!! Na trasie przy łagodnej (co wcale nie znaczy - bardzo wolnej) jeździe wychodzi mniej niż 6, w mieście nawet zimą i przy bardzo krótkich przebiegach nie chce przekroczyć 8.5... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwedzkikucharz Opublikowano 8 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2005 Rany Julek... Gaz do Almery 1.4...!!!??? To już jakaś perwersja szkocko-poznańsko-krakowska! :-) Ja bym powiedział inaczej. Owa instalacja kosztowała wówczas jakieś 3800 zł, no ale kto bogatemu zabroni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 8 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2005 Ja bym powiedział inaczej. Ja też zamierzałem... Ale trochę się bałem, no bo skoro to Twój znajomy (nawet daleki), to postarałem się wyrazić jakoś oględnie i delikatnie... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łaciat Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Ja takze sie odważyłem (najbardziej się bałem opinii forumowiczów ) i wpakowałem gazownie do Subaraka. Instalacja Bigasu, zakładana w jedynym słusznym warsztacie . Wielkie dzięki Jako za pomoc. Samochodzik śmiga ładnie, spalanie w mieście około 12 l/100 gazu, benzyny palił mi 11,5, także różnica prawie żadna, ale za to przy tankowaniu w kieszeni troche więcej zostaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2005 No to moje gratulacje Witam w klubie jeżdżących, że się tak wyrażę "na podwójnym gazie" Oby nigdy nikt z tego nie zrobił gazu "potrójnego" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demol Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2005 nie no potrójny to już przesada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2005 No to jak na razie 100/100 % zadowolenia. Może w końcu ktoś z Turbiną chciałby spróbować? Chętnie pomogę. Pozdrawiam was wszystkich, którzy zaufaliście. Jako Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2005 No to jak na razie 100/100 % zadowolenia. Może w końcu ktoś z Turbiną chciałby spróbować? Chętnie pomogę. Do wersji turbo trzeba by chyba jednak starać się klepać podłogę jak to "Abt" wspominał by wlazł zbiornik 60 litrów a nie 45 Bo na 45 litrowym to daleko nie zajedzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wesoly Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Widziałem już zagazowane Legacy turbo. Jeździłem nim i nie ma różnicy. Instalacja BRC, cena 3800,-. Co do spalania Legacy z turbiną to niedawno rozmawiałem z sąsiadem, który okazał się posiadaczem Legacy 1,8 i mu autko pali 10l, niezależnie od stylu jazdy, do tego strasznie narzekał na osiągi (nie dziwie się mu). U mnie zużycie paliwa przy jeździe 50/50 miasto/trasa, tak do 150km/h, bez zbytnich szaleństw mieści się w 10-11 l. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2005 U mnie zużycie paliwa przy jeździe 50/50 miasto/trasa, tak do 150km/h, bez zbytnich szaleństw mieści się w 10-11 l. Mi akurat chodziło tu styl jazdy bardziej ostry, gdzie spalanie wędruje w okolice 15-17 litrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wesoly Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Mi akurat chodziło tu styl jazdy bardziej ostry, gdzie spalanie wędruje w okolice 15-17 litrów Na moje szczęście jeszcze takiego wyniku nie miałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adimas Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Witam, ja mam instalację LPG drugiej generacji ze wszystkimi możliwymi zabezpieczeniami przeciw-wybuchowymi i chroniącymi urządzenia typu lambda i przepływomierz zapłaciłem równe 2000zł za nią. Zrobiłem już około 25 tysięcy i muszę powiedzieć, że sprawuje mi się bardzo dobrze. Spalanie średnio 12-13 litrów, w trasie do 150 km/h w lato 10l w zimę 11-12l. Więc jak widać, nie jest żle. Spadek mocy wydaje mi się nie duży, jak mierzyłem G-techem przyśpieszenie wychodziło 11,45 na benzynie i 12,21 na gazie, oczywiście bez strzału ze sprzęgła, bo szkoda samochodu. 8) Pozdrawiam, Adimas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demol Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2005 jak mierzyłem G-techem przyśpieszenie wychodziło 11,45 na benzynie i 12,21 na gazie, Moj wolnossący 2.2 na LPG ma 10,5 sek bez specjalnych strzelań czy katowań sprzęgła ... cos to turbo cienko idzie Jako ma Legaca 2.0T i jak mu mierzyłem to wychodziło około 8 sek ..... Adimas chyba masz zepsute auto !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Adimas chyba masz zepsute auto !!! A może nie kręci wystarczająco wysoko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adimas Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Moj wolnossący 2.2 na LPG ma 10,5 sek bez specjalnych strzelań czy katowań sprzęgła ... cos to turbo cienko idzie Jako ma Legaca 2.0T i jak mu mierzyłem to wychodziło około 8 sek ..... Adimas chyba masz zepsute auto !!! Ale ja nigdy nie twierdziłem, że mam Turbo... Skąd Wy to wzieliście??? To zwykłe 2.0 16V Patrz na Awatarek To chyba nie mam popsutego auta... A może nie kręci wystarczająco wysoko Kręciłem do 6200-6300 Adimas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Kręciłem do 6200-6300Adimas Skoro to nie turbo to zupełnie inna mowa Opłaca się tak wysoko kręcić? Nie lepiej się trzymać 4000-5600? I tak by do setki dojść trzeba III zapodać. Pytam się z ciekawości bo nigdy nie sprawdzałem, nawet nie mam wiarygodnego urządzenia do tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boryz Opublikowano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2005 Z tego co kojaże to kolega Leoun (chyba tak się to pisze) ma zagazowanego Forestera 2.0 Turbo. Z tego co pamiętam z postów to nie nażekał, ale on musiał by się wypowiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adimas Opublikowano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2005 Kręciłem do 6200-6300Adimas Skoro to nie turbo to zupełnie inna mowa Opłaca się tak wysoko kręcić? Nie lepiej się trzymać 4000-5600? I tak by do setki dojść trzeba III zapodać. Pytam się z ciekawości bo nigdy nie sprawdzałem, nawet nie mam wiarygodnego urządzenia do tego. Wydaje mi się, że nie, powyżej 6300 obr/min, przynajmniej u mnie, już przestaje tak mocno "ciągnąć", więc moment zaczyna spadać, to już czas na zmianę biegu na niższy, wtedy znowu obroty wpadają w rosnącą krzywą momentu i tak do setki... Pozdrawiam, Adimas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2005 sprinty sa fajne, ale nie ma to jak fajny dol i bogaty srodek . co do spalania, to jak przesiadlem sie z wolnossacego 2.0 na turbinke to stwierdzilem, ze albo turbo tak "malo" pali albo poprzednie tak "duzo". przy sredniej jezdzie (dajacej przyjemnosc, nie szalonej, ale tez bynajmniej nie zgodnie z przepisami...) spalanie w wersji z "gwizdkiem" jest ok 1,5 litra wieksze. naturalnie nieco sie "przykladajac" widelki moga byc duzo szersze... niezbyt czesto tak jezdze ale piekne jest to, ze ma sie taka mozliwosc. pozdr, abt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leoul Opublikowano 20 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2005 Napisałem do któregoś z użytkowników maila, więc go wkleję tez tutaj bo tyczy się tematu LPG w turbinkowie. Zainstalowałem w swoim foresterze instalację firmy PEGAZ w wersji E-GAS. Jest to mało znana instalacja wtrysku sekwencyjnego, dopiero wchodząca na rynek. Zastanawiałem się nad BRC ale doszedłem do wniosku, że to nie ma większego znaczenia. Kosztowało mnie to w Olsztynie 3400 bez rat... część rozłożyłem sobie na raty i w sumie wyszło 3700. Spalanie w mieście jest na poziomie około 13 litrów. W trasie w zasadzie pali tyle ile się jedzie. Czyli 100 km/h = 10 litrów, 150 km/h = 15 litrów. Po zamontowaniu instalacji na drugi dzień chciałem juz demontować ten sprzęt ponieważ na wolnych obrotach między 1000 a 3000 obr, czyli zakres uzytkowy w mieście przy równej prędkości szarpał mi. Podjechałem na regulację i przyznali się, że nie wiedzieli jak się ustawia instalację pod turbo. Ustawili mi inne ciśnienie.... na mieszalniku czy na listwie.. nie potrafię dokładnie powiedzieć i teraz w pełnym zakresie obrotów zachowuje się jak na benzynie. Do tego stopnia, że skończył mi się gaz jeżdżąc po Warszawie.. jeszcze nie wiedziałem jak ten wskaźnik od gazu działa... i nie rozpoznałem, że jadę na benzynie. Z rozsądku nie kręcę silnika na wysokie obroty jeżdżąc na LPG, pomijając oczywiście wyprzedzanie i takie tam sytuacje. Wychodzę z założenia, że jeśli szaleć to najlepiej na benzynie. Nie potrafie powiedzieć jak się to będzie miało mna dłuższą metę. Na dzień dzisiejszy zrobiłem około 5 000 km i wszystko jest w najlepszym pożądku. Koszt przejechania 100 km wacha się w zależności od warunków jazdy między 17 pln a 25 pln. Zainstalowałem zbiornik w miejsce koła zapasowego - 40 litrów, więc łatwo przeliczyć jak często muszę zajeżdżac na stację.. trasa max 400 km. w mieście zdaża się poniżej 300 km. szczególnie w zimie jak jeżdżę na krótkich odcinkach. Maksymalne spalanie jakie zanotowałem... w zimie na odcinku dom - praca 3km. więc silnik nigdy nie dogżany 16 litrów. Jeśli chodzi różnicę w spalaniu między wolnossakiem a turbinką. Jeździłem już wcześniej autem z turbo... rozpiętość w takich autach jest ogromna... od 7 litrów do ponad 20 na 100 km W wolnossaku ta rozpiętość będzie mniejsza, ale generalnie przy umiarkowanie ciążkiej stopie wyjdzie na to samo. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intakwrx Opublikowano 20 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2005 Sie poscik mi zdublował sorrki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intakwrx Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Napisałem do któregoś z użytkowników maila, więc go wkleję tez tutaj bo tyczy się tematu LPG w turbinkowie..... ...W wolnossaku ta rozpiętość będzie mniejsza, ale generalnie przy umiarkowanie ciążkiej stopie wyjdzie na to samo. Pozdrawiam Jak litr Pb/98 przekroczy 5 zł to myślę ze złamię moje żelazne zasady !!! Ale póki co jest po 4 zł wiec jeszcze mogę twierdzić ze LPG do Subaryny w Turbo sobie daruje No i czekam na więcej takich odważnych jak Ty który przetrą szlaki P.s Myślę ze TURBO i LPG ma sens przy instalacji z bezpośrednim wtryskiem gazu do cylindra i z dwoma mapami jedna na Benzynę druga na Gaz. Teraz kwestia kosztów no i kto to zrobi, bo nie chciał bym żeby ktoś się doktoryzował na moim WRXsie ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leoul Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Serwus Sekwencyjny wtrysk gazu ma to do siebie, że wtryskiwany jest własnie do cylidra ... wtryski montowane są w pobliżu wtryskiwaczy benzynowych. Co do mapy paliwa, myślę, że byłoby to niezłe rozwiazanie. Natomiast komputer od gazu działa tak, że sczytuje czasy wtrysów benzy i na tej zasadzie jest obliczana dawka LPG.. do tego, sonda lamda jest nieemulowana, normalnie działa i sprawdza czy mieszanka jest OK. W WRX równiez miałbym wątpliwości. Chyba, że Godula by się podjął montażu Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boryz Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Ja już zdecydowałem. Na początek maja umuwiłem swoje Foresterki na "zagazowanie". Widze że nie taki diabeł straszny jago go malują - a poza tym PB95 to już 4 zł - LPG 1,6 zł. W serwisie obliczyli że instalacja IV gen. zwróci się za jakieś 25000 km (mi wychodzi z dodatkowymi usługami serwisowymi i badaniami tech.) że za ok. 33000 -35000 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 SerwusSekwencyjny wtrysk gazu ma to do siebie, że wtryskiwany jest własnie do cylidra ... wtryski montowane są w pobliżu wtryskiwaczy benzynowych. Od kiedy Subaru ma bezpośredni wtrysk benzyny? Podobnie jak instalacja wtryskowa benzyny, instalacja gazowa działa na zasadzie wtrysku do kolektora. Tylko są tu opcje wtrysku płynnego i gazowego. Co do mapy paliwa, myślę, że byłoby to niezłe rozwiazanie. Natomiast komputer od gazu działa tak, że sczytuje czasy wtrysów benzy i na tej zasadzie jest obliczana dawka LPG.. do tego, sonda lamda jest nieemulowana, normalnie działa i sprawdza czy mieszanka jest OK. 1. jak jest realizowana korekta tego co realizuje w instalacji benzynowej rising rate fuel pressure regulator? To znacyz sterowany nadcisnieniem regulator iśnienia paliwa? 2. Lambda wąskopasmowa niczego nie sprawdza (w OBD II pierwsza, druga kontrouluje stan katalizatora), tylko koryguje mieszankę w zakresie małych obciążeń/dołądowań. Na pełnym gazie ECU i tak działa w pętli otwartej zczytując dane bezpośrednio z mapy wtrysku i map korekcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi