Skocz do zawartości

Subaru a instalacja gazowa


demol

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym spytać o wasze doświadczenia związane z używaniem instalacji gazowych III generacji w waszych autach. Jak subaru znosi gaz w tej postaci, jakie są dodatkowe koszta związane z instalacją gazową.

Moze zna ktoś z was firmę ENERGY GAZ POLSKA z Warszawy mieszczącą sie na ulicy Ostrobramskiej 75 zakładającą instalacje gazowe i chciałby się podzielić opiniami na jej temat :)

Czekam na wasze sugestie gdyż zamierzam zagazować mojego Legaca ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Chciałbym spytać o wasze doświadczenia związane z używaniem instalacji gazowych III generacji w waszych autach. Jak subaru znosi gaz w tej postaci, jakie są dodatkowe koszta związane z instalacją gazową.

Moze zna ktoś z was firmę ENERGY GAZ POLSKA z Warszawy mieszczącą sie na ulicy Ostrobramskiej 75 zakładającą instalacje gazowe i chciałby się podzielić opiniami na jej temat :)

Czekam na wasze sugestie gdyż zamierzam zagazować mojego Legaca ...

 

Hehe, tak się właśnie składa, ze mam założoną całkiem niedawno instalację, ale IV generacji - bo to jedyna słuszna do tych silników (i wcale nie mówię tu o zaturbionych). Instalacja sprawuje się doskonale, na dobrą sprawę, to nawet nie wiem kiedy jest na gazie a kiedy na benzynie - tak płynnie się przełącza. Koszta związane z instalacją, to oprócz samej instalacji, konieczność wożenia zapasu w bagażniku, przy przeglądach co 10 tys. km warto wymieniać świece (gaz wymaga mocniejszej iskry niż benzyna), wymienia się też filtr gazu. Co do zakładania instalacji i podjęcia decyzji to nie działaj zbyt pochopnie. Warto zadbać, to o warsztat, który robił już nie jedno subaru. Bo szkoda by się ktoś doktoryzował na Twoim aucie. Ja polecam byś najpierw skontaktował sie z użytkownikiem "Jako" - który jest mocno w temacie - myślę, że będziesz zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja BRC SEQUENT 24 włoska w ww. firmie kosztuje 3400zł ... koszt zwróci sie w ciągu roku tylko czy ta instalacja (BRC SEQUENT 24) jest ok?

Firma ta podobno robiła już instalacje w subaru ... dlatego zamierzam skorzystac z ich usług aczkolwiek dobrze byłoby poznać jakiegoś szczęśliwca obsłużonego przez tę firmę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja BRC SEQUENT 24 włoska w ww. firmie kosztuje 3400zł ... koszt zwróci sie w ciągu roku tylko czy ta instalacja (BRC SEQUENT 24) jest ok?

 

BRC Sequent 24 to najprostsza z instalacji z serii Sequent, pozbawiona jest kilku funkcji, jak mapowanie wtryskiwaczy (o ile nie pokręciłem czegoś). Ja mam założoną instalację firmy BIGAS - była niewiele droższa od Twojej, BIGAS podobno swoje instalacje robi od początku do końca, zamiast składania ich jak to robi BRC. Przyznam, że przekonał mnie fakt, że VW dopuścił tą instalację na taśmę produkcyjną (tan kto wie jak wygląda masowa produkcja przy autach, rozumie jak ważna jest prostota i brak miejsca na prowizorki). Pogadaj z "Jako" :) mimo, że mieszkam w Krakowie, to by założyć instalację pofatygowałem się zgodnie z jego wskazówkami do odpowiendiego warsztatu w Wawie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co to jest III generacja, ale ja mam założony sekwencyjny "flying injection" firmy BRC. Być może to jest taka o której pisze Aflinta.

Mogę Ci podać kilka danych:

Moje auto to Legacy'96 2,0 GL

Instalacja założona przy 113kkm, teraz mam przejechane 141kkm.

Założyłem w lipcu'04 zaraz po sprowadzieniu auta z Niemiec. Zapłaciłem 3800pln.

Inwestycja zwróciła mi się po przejechaniu 23,5kkm (w lutym'05), przy założeniu, że spala o 20% więcej gazu.

Przeglądy co 10kkm. Ja akurat świece wymieniam co 20kkm. jeżeli wszystko gra, to na przeglądzie tylko wymiana filtra fazy lotnej (ok.40pln) + oczywiście analiza składu mieszanki. Jak na razie żadnych kłopotów. Komputery się dogadują - "check engine" nie interweniuje.

Średnie spalanie w moim przypadku w całym okresie zwrotu inwestycji 12.95l/100km; najniższe 9,9l/100km; najwyższe 16,9l/100km.

Jeżeli już musisz zakładać, to tylko instalacja sekwencyjna, bo nie ma ryzyka uszkodzenia przepływomierza. Poza tym sekwencja bardziej dba o silnik (jeżeli tak przewrotnie mogę się wyrazić w przypadku LPG), bo przełącza na gaz dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury (ok.25-30 st.C) i po określonym czasie od uruchomienia silnika.

I tak jak pisze Aflinta, w ogóle nie musisz się o nic martwić - wszystko odbywa się automatycznie.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hehe, tak się właśnie składa, ze mam założoną całkiem niedawno instalację, ale IV generacji - bo to jedyna słuszna do tych silników (i wcale nie mówię tu o zaturbionych). Instalacja sprawuje się doskonale, na dobrą sprawę, to nawet nie wiem kiedy jest na gazie a kiedy na benzynie - tak płynnie się przełącza. Koszta związane z instalacją, to oprócz samej instalacji, konieczność wożenia zapasu w bagażniku, przy przeglądach co 10 tys. km warto wymieniać świece (gaz wymaga mocniejszej iskry niż benzyna), wymienia się też filtr gazu. Co do zakładania instalacji i podjęcia decyzji to nie działaj zbyt pochopnie. Warto zadbać, to o warsztat, który robił już nie jedno subaru. Bo szkoda by się ktoś doktoryzował na Twoim aucie. Ja polecam byś najpierw skontaktował sie z użytkownikiem "Jako" - który jest mocno w temacie - myślę, że będziesz zadowolony.

 

A czy można zapytać, ile to pożera gazu? W jednym z wątków, wspominałeś, że w mieście przy spokojnej jeździe wychodzi około 12l benzyny na 100km. A jak to wygląda realnie na gazie? Sam Ci ja w prawdzie Subaru nie mam, ale jak już posiądę Subaru Legacy to także założę instalację LPG i pewnie także IV generacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniewaz temat obraza moje uczucia, prosze moderatora o przeniesienie go na forum GAZPROMU.

 

Mamusia

 

 

Jakbym mieszkał w USA zrozumiałbym.. niestety to europa i ceny PB również są na poziomie europejskim... czyli jak dla mnie kompletnie nieracjonalne i uważam, że płacenie około 4 PLN za litr benzyny jest odrobinę chore.

LPG czy to subaru czy nie, jest do końca uzasadnione... szczególnie w naszym kraju.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniewaz temat obraza moje uczucia, prosze moderatora o przeniesienie go na forum GAZPROMU.

 

Mamusia

 

 

Jakbym mieszkał w USA zrozumiałbym.. niestety to europa i ceny PB również są na poziomie europejskim... czyli jak dla mnie kompletnie nieracjonalne i uważam, że płacenie około 4 PLN za litr benzyny jest odrobinę chore.

LPG czy to subaru czy nie, jest do końca uzasadnione... szczególnie w naszym kraju.

 

Pozdrawiam

 

Uuuu, ale się narobiło z powodu drobnego pytania o spalanie LPG :roll: . W tych dniach dochodzi do zupełnie niesamowitych aktów pojednania pomięszy Kibicami Legii i Polonii, podobnie w Krakowie......, nie wszczynajmy (przynajmnie w tych dniach) wojny pomiędzy zwwolennikami LPG a jego sceptykami. Normalnie jak to w życiu, każdy ma trochę racji. A poza tem jedność ponad podziałami, było by nie fajnie gdyby w ramach Forum Subaru wydzieliły się wrakcje np "gazowników" czy "automatów", może jeszcze "kombinatorów" (to posiadacze aut kombi), a gdyby jeszcze którać z frakcji ogłosiła secesję..., ufff ale czarne myśli na mnie przyszły :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i stało się ... założyłem instalację IV generacji BIGAS ... i o dziwo jestem zadowolony :) auto jezdzi jak na benzynce, przyspieszenie takie samo (mierzyłem Gtech Pro Competition) a w kieszeniu więcej złociszy pozostaje ... przejechalem juz 3 tysiące kilometrów i jestem zadowolony :)

 

dla przykladu za 62 zł robię około 300-340 kilometrów w zaleznosci czy to miasto czy trasa

wczesniej za tę kwotę na benzynie mogłem przejechać co najwyżej 130-150 kilometrów.

 

ps. to taka sama instalacja jak aflinta nawet w tym samym warsztacie montowana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waldemar Biela napisał:

Poniewaz temat obraza moje uczucia, prosze moderatora o przeniesienie go na forum GAZPROMU.

 

Mamusia

 

To ja się teraz nie zdziwię, jak jakaś Niewidzialna Ręca w nocy sie podkradnie i znienacka założy Mamusi gaz... z zemsty! :twisted: 8) :lol:

Do Leśnika, oczywiście. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy można zapytać, ile to pożera gazu? W jednym z wątków, wspominałeś, że w mieście przy spokojnej jeździe wychodzi około 12l benzyny na 100km. A jak to wygląda realnie na gazie? Sam Ci ja w prawdzie Subaru nie mam, ale jak już posiądę Subaru Legacy to także założę instalację LPG i pewnie także IV generacji.

 

Zależy, ja chyba nie umiem za bardzo jeździć ekonomicznie ale w mieście jakieś 12l gazu + około 0,5 - 0,75 litra (a może mniej) benzyny na dzień na rozruch i rozgrzanie silnika - zależy wszystko jak jest eksploatowane auto, w każdym razie silnik musi spełnić dwa warunki by przełączyć się na gaz, minimum 30 sekund pracy oraz 30 stopni. Tak więc dolewam sobie do baku średnio jakieś 30 litrów benzyny na 6-7 tygodni :) Teraz jak cieplej się zrobi, pewnei bedzie mniej. Na trasie wychodzi jakieś 11l/100km

 

Ogólnie przestałme się przejmować spalaniem po założeniu gazu i bardziej ochoczo wkręcam silnik na oboroty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Grochowskiej 45 w Wawie jest zakład, który swego czasu gazował STI.

 

Zakładali Bigas właśnie. Podobno ta firma produkuje instalacje specjalnie robione pod boksery. Poza tym dowiedziałem się, że szef tego interesu był mechanikiem Hołka w czasach gdy ten jeździł Imprezą w mistrzostwach Europy.

Brzmi zachęcająco. Bobiłem coś u nich w moim samochodzie i było OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zależy, ja chyba nie umiem za bardzo jeździć ekonomicznie ale w mieście jakieś 12l gazu + około 0,5 - 0,75 litra (a może mniej) benzyny na dzień na rozruch i rozgrzanie silnika - zależy wszystko jak jest eksploatowane auto, w każdym razie silnik musi spełnić dwa warunki by przełączyć się na gaz, minimum 30 sekund pracy oraz 30 stopni. Tak więc dolewam sobie do baku średnio jakieś 30 litrów benzyny na 6-7 tygodni :) Teraz jak cieplej się zrobi, pewnei bedzie mniej. Na trasie wychodzi jakieś 11l/100km

 

Ogólnie przestałme się przejmować spalaniem po założeniu gazu i bardziej ochoczo wkręcam silnik na oboroty :)

 

Wielkie, wielkie dzięki, no to naprawdę nie jest źle, a uwzględniając masę własną pojazdu, 4X4, to można nawet coś bąknąć o reweli :o

Poprosił bym jeszcze o namiary na zakład, który zamontował ów cud techniki. Jeśli na forum nie można uprawiać kryptoreklamy :roll: , to może na priv. Jeszcze raz dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś miał do czynienia z instalacji IV Gen. - Landi Renzo?

 

Dostałem pozwolenie od swojego dealera Subaru że mogę zaistalować taką istalację na gwarancji. Firma która to istaluje to NAGAZ z Łodzi.

Proszę o opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i stało się ... założyłem instalację III generacji BIGAS ... i o dziwo jestem zadowolony :) auto jezdzi jak na benzynce, przyspieszenie takie samo (mierzyłem Gtech Pro Competition) a w kieszeniu więcej złociszy pozostaje ... przejechalem juz 3 tysiące kilometrów i jestem zadowolony :)

 

Chmm III Generacji? Mi się wydawało, że to IV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś miał do czynienia z instalacji IV Gen. - Landi Renzo?

 

Dostałem pozwolenie od swojego dealera Subaru że mogę zaistalować taką istalację na gwarancji. Firma która to istaluje to NAGAZ z Łodzi.

Proszę o opinie.

 

Pewien mój bardzo daleki znajomy ma już od blisko roku dokładnie taką instalację tj IV generacji Lendi Renzo. Z tymże ma ją w Nissanie Almera 1,4 z 98 roku. Twierdzi, że jest zadowolony, wszystko odbywa się samoczynie i automatycznie, podobno nie czuć różnicy w mocy, a zużycie gazu to około litr więcej niż benzyny. Jemu zakładała jakaś firma z Warszawy. Ze swojej strony dodam, że instalacje Lendi Renzo przynajmniej te popularniejsze II generacji są bardzo chwalone i uważane także dość powszechnie za dużo, dużo lepsze niż Lovato, wniosek taki wyciągnąłem po lekturze różnych dyskusji na temat LPG w necie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...