Skocz do zawartości

Subaru a instalacja gazowa


demol

Rekomendowane odpowiedzi

Sorki za moją lamelskość.

Faktycznie nie znam dokłądnie budowy silnika w subaru.

Wystarczyło mi tylko to, że instalacja LPG ma również wtryski, które sa umieszczone przy tych benzynowych.

Napisałem, że nie wiem jak dokładnie ustawiają ciśnienie gazu.

No i gazownikiem nie jestem. Powiedziano mi, że komp od LPG sczytuje czasy wtrysku benzyny.

Co do lambdy u mnie jest jedna przed katem... zawsze sądziłem, że służy ona do sprawdzania czy mieszankia jest OK.... może jestem w błędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Sorki za moją lamelskość.

Faktycznie nie znam dokłądnie budowy silnika w subaru.

Wystarczyło mi tylko to, że instalacja LPG ma również wtryski, które sa umieszczone przy tych benzynowych.

 

Czyli ma wtrysk do kolektora. Podobnie jak instalacje benzynowa. Wtrysk bezpośredni to coś zupełnie innego.

 

Napisałem, że nie wiem jak dokładnie ustawiają ciśnienie gazu.

No i gazownikiem nie jestem. Powiedziano mi, że komp od LPG sczytuje czasy wtrysku benzyny.

 

No własnie tylko problem polega na tym że dawka benzyny zależy od czasu wtrysku i ciśnienia wtrysku, a cisnienie w silniku turbo jest zmienne i zależy od ciśnienia doładowania.

 

 

Co do lambdy u mnie jest jedna przed katem... zawsze sądziłem, że służy ona do sprawdzania czy mieszankia jest OK.... może jestem w błędzie.

 

 

Sonda lambda ma za zadanie umożliwianie ECU korekcji składu mieszanki w zakresie małych obciążeń/otwarć przepustnicy. ECU wtedy "obserwuje" sygnał lamdy próbują trafić w Lambda = 1 czyli AFR 14.7 albo nawet bardizej ubogo (zależnie od zastosowanych katalizatorów) żeby ograniczyć emizję szkodliwych substancji i zużycie paliwa. W znacznych obciążeniach czy też przy WOT (pełnym otwarciu przepustnicy) komputer wraca do prostrzego sposobu ustalania dawek paliwa - zczytuje po prostu odpowiednie dane z map wtrysku i odpowiednich map korekcji ze względu na temperaturę/ciśnienie atmosferyczne i bóg wie co jeszcze (nowoczesne ECU potrafi mieć kilkadziesiąt do kilkuset map korekcji wpływających na wartości ostateczne w stosunku do tych z mapy podstawowej).

 

Dlatego jak jedziesz pełnym gazem to O2 sensor czy też sonda lambda nie spełnia praktycznie żadnej roli, a na pewno ECU nie koryguje za jej pomocą skłądu mieszanki, który własnie wtedy może być niebezpieczny jeżeli zacznie się robić ubogo. Pamiętać należy że to jest nawet technicznie słabo możliwe bo sonda wąskopasmowa montowana seryjne w samochodach nie ma wystarczającego zakresu działanai by porazdzić sobie z bardzo bogatą mieszanką która ma silnik turbo przy WOT i maksymalnym doładowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktor parownik jest połączony rurką z kolektorem dolotowym i jego wydatek jest korygowany w zależności od pod lub nad ciśnienia w kolektorze.

 

Oprócz tego wartości odczytywane przez map-sensor systemu gazowego, są brane pod uwagę przy doborze korekcji czasu otwarcia wtryskiwacza LPG.

 

Pozdrawiam,

Jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja BRC SEQUENT 24 włoska w ww. firmie kosztuje 3400zł ... koszt zwróci sie w ciągu roku tylko czy ta instalacja (BRC SEQUENT 24) jest ok?

 

Co prawda kolega Demol założył już inne LPG, ale gdyby ktoś szukał opisu instalacji LPG Sequent BRC to można coś znaleźć poniżej:

 

http://www.gieldasamochodowa.com/articl ... sp?path=gs\799&file=kg_128.xml

 

Artykuł pochodzi z 2003r, zatem koszt ten instalacji uległ zmianie i dzisiaj cena jest sporo niższa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam . korzystając z waszych doświadczeń i rad założyłem gaz do forestera 2l t . Wszystko jest ok. ciągnie jak na benzynie żadnej różnicy przejscie nie zauważalne . spalania jeszcze nie znam mam go dopiero od 2 dni . jest to bigaz . Jest tylko jeden problem nie chodzo równo na wolnych obrotach na gazie jak i na bęzynie . mechanior mówi zę to przejdzie ,ale mnie sie wydaje że on coś spartolił . Może ktoś z was wie co może być tego przyczyną POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . korzystając z waszych doświadczeń i rad założyłem gaz do forestera 2l t . Wszystko jest ok. ciągnie jak na benzynie żadnej różnicy przejscie nie zauważalne . spalania jeszcze nie znam mam go dopiero od 2 dni . jest to bigaz . Jest tylko jeden problem nie chodzo równo na wolnych obrotach na gazie jak i na bęzynie . mechanior mówi zę to przejdzie ,ale mnie sie wydaje że on coś spartolił . Może ktoś z was wie co może być tego przyczyną POZDRAWIAM

 

Jarosław już w trzech miejscach znalazłem twoją wiadomość.

 

Jeżeli to instalacja bigas to na pewno będzie samochód jeździł OK.

Na pewno musisz jeszcze przyjechać do warsztatu po około 1000 km na sprawdzenie instalacji. (myślę, że to kwestia doregulowania)

Czasami, jeżeli świece mają duży przebieg i popracują trochę na gazie, zaczynają nie przepalać.

 

Pozdrawiam,

Jako

 

PS

Skąd jesteś? (może być na priva)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Mam Legacy 2.5 l czy może ma ktoś doświadczenie na gazie.

 

Chcę założyć sekwencyjny i zastanawiam się jakiej firmy bo tak gdzie pytałem robią tylko BRC.

Może ktoś poradzi jakiś zakład we Wrocławiu.

 

Podobno w zimie gaz sekwencyjny późno się przełącza.

Kolega w Seacie 1,4 przełącza czasami po 6 kilometrach ( w duże mrozy ) ale moje autko już po 2,2-2,5 km ma pełną temperaturę silnika (przy ok. -2 stopni na zewnątrz).

 

Jak u Was

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...