Skocz do zawartości

Geometria - WRX


kanap4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam WRX'a MY01 i musze zrobic w nim geometrie.Tak sobie pomyslalem, zeby zrobic od razu tak, zeby lepiej skrecal.Jakie parametry polecacie do normalnej jazdy po miescie i pojezdzawkami od swieta?Chcialbym zeby autko lepiej skrecalo, ale tez zeby nie przesadzic w druga strone i zeby dalo sie jako tako normalnie jezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

zbieznosc przod 0, negatyw na wszystkich kolach po minus 1, zbieznosc tyl po 1mm rozbiezny na strone. swego czasu ktos madrzejszy ode mnie w temacie podal mi takie nastawy ograniczajace podsterownosc i ogolnie poprawiajace prowadzenie sie auta ;)

Jak takie ustawienia mają się do zużycia opon przy jeździe bez upalania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbieznosc przod 0, negatyw na wszystkich kolach po minus 1, zbieznosc tyl po 1mm rozbiezny na strone. swego czasu ktos madrzejszy ode mnie w temacie podal mi takie nastawy ograniczajace podsterownosc i ogolnie poprawiajace prowadzenie sie auta ;)

Jak takie ustawienia mają się do zużycia opon przy jeździe bez upalania?

 

Rozbieżność połączona z negatywem zawsze prowadzi do zużywania się wewnętrznych stron opon, a czy przy 1mm zbieżności będzie to szybko widoczne? Zależy chyba bardziej od stylu jazdy i jakości opon. Kartofle szybciej po prostu się zużyją :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

gpruszko, ja nie kanap4 ale ostatnio też trochę walczyłem z geometrią w Żabie i ustawiłem zgodnie z zaleceniami.

Przód zbieżność 0, kąty nawet troszkę większe niż 1,5 stopnia negatyw

Tył rozbieżny po 1mm na koło, kąty ok 1 stopień negatyw

 

Różnica kolosalna :shock: Nie spodziewałem się, że będzie aż tak duża. Duuuużo mniejsza podsterowność. Z minusów jakie zauważyłem to piszczące przednie opony na szybkich łukach/zakrętach. Na seryjnych ustawieniach w normalnej jeździe żadnych pisków nie słyszałem.

Podsumowując - jestem na tak :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PKocial, w wielu miejscach od różnych osób (w necie i w realu) słyszałem, że takie ustawienie się sprawdza.

Wyszedłem z założenia, że miliony much nie mogą się mylić :wink: :mrgreen:

 

Różnicę zauważyłem. Jeśli sugerujesz tył ustawić zbieżnie - ok. Przy najbliższej okazji sprawdzę również takie ustawienie. Będę miał porównanie :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo ważny jest kąt wyprzednia sworznia zwr. najlpiej duży i zbieżność całkowita...

do normalnej jazdy coś sprawdzonego na grubo ponad 100 ustawień pojazdów, tor Poznań, droga , jazda na codzień , w zależności od opony różne bedzie zużycie

 

ustaw :

 

przy kącie wyprzedzenia sworzn... 4,5 - 5

przód 2 do -2,5 przód zbiezność 0 lub min rozbiezny całk. 1mm

tył -1,25 do 1,5 zbiezność min zbieżny całk. 2mm

 

 

ważne jak masz miękkie zawieszenie czyli sprężyny głównie , ustawia się geometrię z kierowcą w środku lub jakąś masą zamiast...

 

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-1 to bardzo mały negatyw, ale lepiej taki niż żaden :roll: :mrgreen:

 

Rozbieżność z tyłu ma poprawiać zachowanie samochodu w zakrętach na twardych, ciasnych próbach, gdzie wewnętrzne koło może się podnosić. 1mm nie powinien za szybko zjeść opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbieznosc przod 0, negatyw na wszystkich kolach po minus 1, zbieznosc tyl po 1mm rozbiezny na strone. swego czasu ktos madrzejszy ode mnie w temacie podal mi takie nastawy ograniczajace podsterownosc i ogolnie poprawiajace prowadzenie sie auta ;)

Jak takie ustawienia mają się do zużycia opon przy jeździe bez upalania?

 

Rozbieżność połączona z negatywem zawsze prowadzi do zużywania się wewnętrznych stron opon, a czy przy 1mm zbieżności będzie to szybko widoczne? Zależy chyba bardziej od stylu jazdy i jakości opon. Kartofle szybciej po prostu się zużyją :lol:

 

Albo po prostu zuzyja sie rowno, w moim WRX na seryjnych ustawieniach przod jest na zewnatrz blisko konca (szczegolnie lewa strona, wszystko przez te ronda ), a srodek i wewnetrzna strona opony jak nowe. Przy nastepnej regulacji wyprobuje takie ustawienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo ważny jest kąt wyprzednia sworznia zwr. najlpiej duży i zbieżność całkowita...

do normalnej jazdy coś sprawdzonego na grubo ponad 100 ustawień pojazdów, tor Poznań, droga , jazda na codzień , w zależności od opony różne bedzie zużycie

 

ustaw :

 

przy kącie wyprzedzenia sworzn... 4,5 - 5

przód 2 do -2,5 przód zbiezność 0 lub min rozbiezny całk. 1mm

tył -1,25 do 1,5 zbiezność min zbieżny całk. 2mm

 

 

ważne jak masz miękkie zawieszenie czyli sprężyny głównie , ustawia się geometrię z kierowcą w środku lub jakąś masą zamiast...

 

 

Pzdr

 

jak dam Twoją wypowiedź dla "swojego" mechanika z sieci perfect service, to zrozumie o co biega? :razz:

 

ps. sprężyny prodrive czerwone od sti

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dam Twoją wypowiedź dla "swojego" mechanika z sieci perfect service, to zrozumie o co biega? :razz:

 

Wątpię, lepiej podjedź do kogoś kto już ustawił geometrię w kilkudziesięciu Imprezach :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...