Skocz do zawartości

Geometria - WRX


kanap4

Rekomendowane odpowiedzi

Przód zbieżność/rozbiezność na pewno na zero, pochylenie na max. negatyw, różnie wychodzi w różnych autach, a słusznie zauważył PKocial, że długa to droga i męcząca, zanim kierowca uzna, że auto idealnie się prowadzi....wsiada inny w tą samą furę i mu nie leży.... :lol: i racja, nie takie to proste i stuprocentowej recepty naprawdę nie ma....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Intakwrx, tzn ?

Możesz napisać wartości i wartości ciśnień z doświadczenia (oraz rozmiar opon :) )

Byłbym wdzięczny :mrgreen:

 

Nic to Ci nie da, a tylko w głowie namiesza ... Geometrii dobrze nie ustawisz z porad internetu! Każde auto jest inne i każdy kierowca preferuje inne ustawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic to Ci nie da, a tylko w głowie namiesza ... Geometrii dobrze nie ustawisz z porad internetu! Każde auto jest inne i każdy kierowca preferuje inne ustawienia.

 

..............i wszystko...................

 

[ Dodano: Pon Wrz 07, 2009 3:10 pm ]

może to

Obrazek

coś, komuś podpowie?

 

tak, tak.... :lol: i jeszcze na kursie na prawko mówili, żeby nie zmieniać biegów na zakręcie.... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,a zmieniaj sobie biegi chcesz :idea: , ale pewne zasady są zawsze dobre...

uważam, jak wcześniej już napisano, że każdy powinien spróbować jazdy na różnych ustawieniach

Elek, napisz lepiej co Ci nie pasuje w rozbieżności z przodu, a nie znów spamujesz :razz:

 

w moim odczuciu samochód prowadzi się agresywniej i fajnie inicjuje zakręty, błyskawicznie w nie wchodzi, a wychodzi z nich tyłem :cool:

…co prawda mam "dosyć mocną szperę" z tyłu :mrgreen: więc inny efekt byłby co najmniej dziwny :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to

Obrazek

coś, komuś podpowie?

 

już dawno na to patrzyłem i wg tej tabeli jest chyba zupełnie inaczej niż ogólnie przyjęte na forum ...

rubryka toe-setting i opis do niej jednoznacznie wskazuje że w subaru jak i evo to przód robi się rozbieżnie pozostawiając tył na 0 ... :???:

czyli wg tabeli MIKKI, masz rację

 

tabela: tylna rozbieżność (rzadko dla pojazdów AWD)

 

 

rozkminka tabeli prawidłowa ? :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te tabelki znalazłem 5min. przed ich wklejeniem i kilka tygodni temu nie sugerowałem się nimi przy ustawieniu geometrii. Poza tym nigdy bym nie ustawił zbieżnie ani przodu, ani tyłu, jak sugerują dla GT’ków.

Odczucia co do prowadzenia samochodu są mocno subiektywne, bo jeden lubi latać bokami, a inny płużyć przodem :wink: Czynników wpływających na nasze odczucia natomiast jest cała kupa: napęd, moc, zawias, opony... , ale ustawienia max. negat. i zerowe zbieżności zawsze się sprawdzają przy agresywnej jeździe :idea: , no... chyba, że driftujesz :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

dzieki za odpowiedz tego wlasnie oczekiwalem blysnales mi po oczach elokwencja ale na przyszlosc nie musisz udzielac odpowiedzi na moje pytanie bo raczej oczekuje odpowiedzi od osob bardziej kompetentnych :)

 

jesli zamieniam letnie kola 17" 225/45 na zimowe 16" 205/55 to teoretycznie katy maja prawo ulec zmianie, a chcac jezdzic na konkretnych ustawieniach trzeba by je skorygowac, pozatym po uplywie pol roku na naszych dziurawych drogach i tak pewnie ulegly zmianie

 

mam racje ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fx, przypominam, że jest to dział techniczny. Za kolejne podobne "porady techniczne" otrzymasz czerwonego "pomuka" :wink:

 

pozatym po uplywie pol roku na naszych dziurawych drogach i tak pewnie ulegly zmianie

I tylko dlatego można się przyjrzeć geometrii. Zmiana kół sama w sobie tego nie wymaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli zamieniam letnie kola 17" 225/45 na zimowe 16" 205/55

też o tym myślę, i ciekawe jaka będzie różnica w prowadzeniu..

 

ares, sprawdzenie geometrii na pewno autu nie zaszkodzi :wink:

i te ustawienia które masz, są że tak powiem "modne i na czasie" :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pablonas, po prostu nie mogłem... :wink:

 

ares, Nikt nic tu nie musi, a jak kogoś nie znasz to nie oceniaj jego kompetencji.

 

Moja odpowiedź była bardzo krótka i zwięzła oraz zrozumiała skoro tak zareagowałeś więc nie rozumiem Twojego problemu............

Jeżeli nadal uważasz, że coś jest nie jasne to postaram się trochę bardziej wyczerpująco odpowiedzieć na Twoje jakże istotne pytanie.

 

trzeba zmieniac geometrie przy zmianie kol ??

 

Odpowiedź brzmi: Nie

 

Dlaczego?

 

Pomijając fakt, że wtedy nie podałeś zmiany rozmiaru ogumienia (co i tak nie wpływa na geometrię zawieszenia).

 

Felgę przykręcasz w te same otwory czy ona ma 225/... czy 215/... czy 205/...

Ustawiając geometrię zawieszenia przytwierdzasz przyrządy właśnie do felgi, a kształt opony pomimo jej rozmiarów nadal pozostaje taki sam - I_I więc jak rozumiesz nie ma to większego wpływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbieżności, to jest kilka szkół, najbardziej rozpowszechniona to rozbieżność tyłu (0,5-1stopień) i zero z przodu, niweluje to wrodzoną skłonność Subaru do podsterowności, czyli wyjeżdżania przodu. Ma to też swoje słabe strony, a mianowicie przy dużej (1st) rozbieżności tyłu auto szybciej zjada opony, i ma przy za twardym zawieszeniu tendencje do ,,myszkowania" przy dużych

 

Mozesz troche rozwinac zjadanie opon? Szybciej tzn tyl zamiast 20kkm wytrzyma mi 5kkm, czy raczej 18 (zakladajac styl jazdy jak dotychczas:). Pytam bo w tej chwili po niecalym roku przod nadaje sie do wymiany - bieznik piekny, ale przez ryjacy przod krawedzie opon to juz prawie slick i przy okazji bede ustawiac geometrie. Ale jesli ma mi po tym tyl zjadac rownie szybko co przod, to wolal bym wiedziec z gory..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
jutro jade na ustawienie geometrii moglby ktos ocenic czy to jest dobre ustawienie:

tylne kola negatyw -1 lub -1.5 zbieznosc 2mm

na ogół ustawia się rozbieżnie

i przy takim ustawieniu jak dobrac ustawienia przednich kol ?

maks. "negatywnie" :wink: + ew. lekkie rozwarcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ares, z tego co się orientuję ciężko tak z "marszu" pochylenie tyłu zmienić (no chyba, że masz już śruby do regulacji, podobne do tych na przodzie albo wysokością zawieszenia\gwintem to zmienisz).

Dla przykładu, "maszyna" na której ustawiałem geometrię w swoim WRXie, dla tyłu miała wartość pochylenia -1,25st jako ustawienie fabryczne :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

Chlopaki, co to sa te milimetry zbieznosci :shock: Pojecie minut i stopni katowych rozumiem, ale mm??? Hilfe.

 

Ustawialem dzisiaj Impreze i niestety cos przod powichrowany, z lewej maksymalnie pochylenie -1 a z prawej -0,5. W zwiazku z tym poszukuje reulowanych topmountow w dobrej cenie. W ostatecznosci bede wiercil wieksze dziury w amortyzatorze, ale ze to Ivi autko to niech beda delicje.

 

Tyl jest OKi, po -1 stopien z kazdej strony. Zbieznosci - z przodu 0, z tylu rozbiezne po 3 minuty na strone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...