emotorsport Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 Przód zbieżność/rozbiezność na pewno na zero, pochylenie na max. negatyw, różnie wychodzi w różnych autach, a słusznie zauważył PKocial, że długa to droga i męcząca, zanim kierowca uzna, że auto idealnie się prowadzi....wsiada inny w tą samą furę i mu nie leży.... i racja, nie takie to proste i stuprocentowej recepty naprawdę nie ma.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intakwrx Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 Intakwrx, tzn ?Możesz napisać wartości i wartości ciśnień z doświadczenia (oraz rozmiar opon ) Byłbym wdzięczny Nic to Ci nie da, a tylko w głowie namiesza ... Geometrii dobrze nie ustawisz z porad internetu! Każde auto jest inne i każdy kierowca preferuje inne ustawienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 Tak przy okazji mam pytanie: czy prawda, że Subaru z urzędu ścina bieżnik opony od węwnątrz na wszystkich kołach? Dowiedziałem się o tym jak chciałem kupić Nokiany na zimę asymetryczne - chyba WR G2 i polecono mi WR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 może to coś, komuś podpowie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 Nic to Ci nie da, a tylko w głowie namiesza ... Geometrii dobrze nie ustawisz z porad internetu! Każde auto jest inne i każdy kierowca preferuje inne ustawienia. ..............i wszystko................... [ Dodano: Pon Wrz 07, 2009 3:10 pm ] może to Obrazek coś, komuś podpowie? tak, tak.... i jeszcze na kursie na prawko mówili, żeby nie zmieniać biegów na zakręcie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 ,a zmieniaj sobie biegi chcesz , ale pewne zasady są zawsze dobre... uważam, jak wcześniej już napisano, że każdy powinien spróbować jazdy na różnych ustawieniach Elek, napisz lepiej co Ci nie pasuje w rozbieżności z przodu, a nie znów spamujesz :razz: w moim odczuciu samochód prowadzi się agresywniej i fajnie inicjuje zakręty, błyskawicznie w nie wchodzi, a wychodzi z nich tyłem :cool: …co prawda mam "dosyć mocną szperę" z tyłu więc inny efekt byłby co najmniej dziwny :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 8 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 może to Obrazek coś, komuś podpowie? już dawno na to patrzyłem i wg tej tabeli jest chyba zupełnie inaczej niż ogólnie przyjęte na forum ... rubryka toe-setting i opis do niej jednoznacznie wskazuje że w subaru jak i evo to przód robi się rozbieżnie pozostawiając tył na 0 ... :???: czyli wg tabeli MIKKI, masz rację tabela: tylna rozbieżność (rzadko dla pojazdów AWD) rozkminka tabeli prawidłowa ? :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 8 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 Te tabelki znalazłem 5min. przed ich wklejeniem i kilka tygodni temu nie sugerowałem się nimi przy ustawieniu geometrii. Poza tym nigdy bym nie ustawił zbieżnie ani przodu, ani tyłu, jak sugerują dla GT’ków. Odczucia co do prowadzenia samochodu są mocno subiektywne, bo jeden lubi latać bokami, a inny płużyć przodem :wink: Czynników wpływających na nasze odczucia natomiast jest cała kupa: napęd, moc, zawias, opony... , ale ustawienia max. negat. i zerowe zbieżności zawsze się sprawdzają przy agresywnej jeździe , no... chyba, że driftujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ares Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 moglby ktos podrzucic optymalne nastawy na zime troche po miescie troche szalenstw po parkingach aktualnie mam -1 z tylu 0 z przodu i negatywy?? trzeba zmieniac geometrie przy zmianie kol ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 trzeba zmieniac geometrie przy zmianie kol ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ares Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 dzieki za odpowiedz tego wlasnie oczekiwalem blysnales mi po oczach elokwencja ale na przyszlosc nie musisz udzielac odpowiedzi na moje pytanie bo raczej oczekuje odpowiedzi od osob bardziej kompetentnych jesli zamieniam letnie kola 17" 225/45 na zimowe 16" 205/55 to teoretycznie katy maja prawo ulec zmianie, a chcac jezdzic na konkretnych ustawieniach trzeba by je skorygowac, pozatym po uplywie pol roku na naszych dziurawych drogach i tak pewnie ulegly zmianie mam racje ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Fx, przypominam, że jest to dział techniczny. Za kolejne podobne "porady techniczne" otrzymasz czerwonego "pomuka" :wink: pozatym po uplywie pol roku na naszych dziurawych drogach i tak pewnie ulegly zmianie I tylko dlatego można się przyjrzeć geometrii. Zmiana kół sama w sobie tego nie wymaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 jesli zamieniam letnie kola 17" 225/45 na zimowe 16" 205/55 też o tym myślę, i ciekawe jaka będzie różnica w prowadzeniu.. ares, sprawdzenie geometrii na pewno autu nie zaszkodzi :wink: i te ustawienia które masz, są że tak powiem "modne i na czasie" :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ares Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 dzieki w takim razie zostane przy tym co jest tylko sprawdze dla pewnosci czy jeszcze jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 pablonas, po prostu nie mogłem... :wink: ares, Nikt nic tu nie musi, a jak kogoś nie znasz to nie oceniaj jego kompetencji. Moja odpowiedź była bardzo krótka i zwięzła oraz zrozumiała skoro tak zareagowałeś więc nie rozumiem Twojego problemu............ Jeżeli nadal uważasz, że coś jest nie jasne to postaram się trochę bardziej wyczerpująco odpowiedzieć na Twoje jakże istotne pytanie. trzeba zmieniac geometrie przy zmianie kol ?? Odpowiedź brzmi: Nie Dlaczego? Pomijając fakt, że wtedy nie podałeś zmiany rozmiaru ogumienia (co i tak nie wpływa na geometrię zawieszenia). Felgę przykręcasz w te same otwory czy ona ma 225/... czy 215/... czy 205/... Ustawiając geometrię zawieszenia przytwierdzasz przyrządy właśnie do felgi, a kształt opony pomimo jej rozmiarów nadal pozostaje taki sam - I_I więc jak rozumiesz nie ma to większego wpływu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radnor Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 zbieżności, to jest kilka szkół, najbardziej rozpowszechniona to rozbieżność tyłu (0,5-1stopień) i zero z przodu, niweluje to wrodzoną skłonność Subaru do podsterowności, czyli wyjeżdżania przodu. Ma to też swoje słabe strony, a mianowicie przy dużej (1st) rozbieżności tyłu auto szybciej zjada opony, i ma przy za twardym zawieszeniu tendencje do ,,myszkowania" przy dużych Mozesz troche rozwinac zjadanie opon? Szybciej tzn tyl zamiast 20kkm wytrzyma mi 5kkm, czy raczej 18 (zakladajac styl jazdy jak dotychczas:). Pytam bo w tej chwili po niecalym roku przod nadaje sie do wymiany - bieznik piekny, ale przez ryjacy przod krawedzie opon to juz prawie slick i przy okazji bede ustawiac geometrie. Ale jesli ma mi po tym tyl zjadac rownie szybko co przod, to wolal bym wiedziec z gory.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ares Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 jutro jade na ustawienie geometrii moglby ktos ocenic czy to jest dobre ustawienie: tylne kola negatyw -1 lub -1.5 zbieznosc 2mm i przy takim ustawieniu jak dobrac ustawienia przednich kol ? cel: weekendowe zabawy na tygodniu do codziennej jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 jutro jade na ustawienie geometrii moglby ktos ocenic czy to jest dobre ustawienie: tylne kola negatyw -1 lub -1.5 zbieznosc 2mm na ogół ustawia się rozbieżnie i przy takim ustawieniu jak dobrac ustawienia przednich kol ? maks. "negatywnie" :wink: + ew. lekkie rozwarcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ares Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 ok czyli tyl rozbieznie a przod tez ? jakie wartosci rozbieznosci w mm ? troche dokucza mi podsterownosc i nie ukrywam, ze chcialbym ja zredukowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 z tego co zauważyłem w wielu wałkowanych tematach na forum, to złoty środek wygląda tak: PRZÓD: pochylenie (-1,5) zbieżność (0) TYŁ: pochylenie (-1,5) rozbieżność (1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Tu http://autospeed.com/cms/A_111375/article.html jest opisane co zaleca Whiteline. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 ares, z tego co się orientuję ciężko tak z "marszu" pochylenie tyłu zmienić (no chyba, że masz już śruby do regulacji, podobne do tych na przodzie albo wysokością zawieszenia\gwintem to zmienisz). Dla przykładu, "maszyna" na której ustawiałem geometrię w swoim WRXie, dla tyłu miała wartość pochylenia -1,25st jako ustawienie fabryczne :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Tu http://autospeed.com/cms/A_111375/article.html jest opisane co zaleca Whiteline. ameryki nie odkryli :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
golum Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 proszę o rade : GT - koła klasyczne 16' , zawias zmieniony na sti04 + sprężyny eibachy krótsze, jakie parametry geometri ustawić ?, ze wskazaniem na zime. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Chlopaki, co to sa te milimetry zbieznosci :shock: Pojecie minut i stopni katowych rozumiem, ale mm??? Hilfe. Ustawialem dzisiaj Impreze i niestety cos przod powichrowany, z lewej maksymalnie pochylenie -1 a z prawej -0,5. W zwiazku z tym poszukuje reulowanych topmountow w dobrej cenie. W ostatecznosci bede wiercil wieksze dziury w amortyzatorze, ale ze to Ivi autko to niech beda delicje. Tyl jest OKi, po -1 stopien z kazdej strony. Zbieznosci - z przodu 0, z tylu rozbiezne po 3 minuty na strone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się