kanap4 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Witam, mam WRX'a MY01 i musze zrobic w nim geometrie.Tak sobie pomyslalem, zeby zrobic od razu tak, zeby lepiej skrecal.Jakie parametry polecacie do normalnej jazdy po miescie i pojezdzawkami od swieta?Chcialbym zeby autko lepiej skrecalo, ale tez zeby nie przesadzic w druga strone i zeby dalo sie jako tako normalnie jezdzic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Ja mogę Ci powiedzieć ja mam ustawione: przód pochylenie na maxa, zbieżność 0 tył pochylenie o 20 minut mniej niż przód, zbieżność -10 minut rozbieżnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 zbieznosc przod 0, negatyw na wszystkich kolach po minus 1, zbieznosc tyl po 1mm rozbiezny na strone. swego czasu ktos madrzejszy ode mnie w temacie podal mi takie nastawy ograniczajace podsterownosc i ogolnie poprawiajace prowadzenie sie auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 zbieznosc przod 0, negatyw na wszystkich kolach po minus 1, zbieznosc tyl po 1mm rozbiezny na strone. swego czasu ktos madrzejszy ode mnie w temacie podal mi takie nastawy ograniczajace podsterownosc i ogolnie poprawiajace prowadzenie sie auta Jak takie ustawienia mają się do zużycia opon przy jeździe bez upalania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 dlugo nie testowalem tych nastaw, poza tym nie byly one kompletne, wydaje mi sie, ze ma to marginalnie znaczenie przy zuzyciu opon. ktos juz wczesniej pisal o tym na forum... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanap4 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Gdzies tez widzialem takie ustwienie: 1,5 st pochylenia przod, 1 st pochylenia tyl, tyl lekko rozbiezny Jak myslicie, sprawdzi sie takie ustawienie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Gdzies tez widzialem takie ustwienie: 1,5 st pochylenia przod, 1 st pochylenia tyl, tyl lekko rozbiezny Jak myslicie, sprawdzi sie takie ustawienie? Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Gdzies tez widzialem takie ustwienie: 1,5 st pochylenia przod, 1 st pochylenia tyl, tyl lekko rozbiezny Jak myslicie, sprawdzi sie takie ustawienie? Tak. ja Ci w swoim poście to zaproponowałem :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 zbieznosc przod 0, negatyw na wszystkich kolach po minus 1, zbieznosc tyl po 1mm rozbiezny na strone. swego czasu ktos madrzejszy ode mnie w temacie podal mi takie nastawy ograniczajace podsterownosc i ogolnie poprawiajace prowadzenie sie auta Jak takie ustawienia mają się do zużycia opon przy jeździe bez upalania? Rozbieżność połączona z negatywem zawsze prowadzi do zużywania się wewnętrznych stron opon, a czy przy 1mm zbieżności będzie to szybko widoczne? Zależy chyba bardziej od stylu jazdy i jakości opon. Kartofle szybciej po prostu się zużyją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 kanap4, i jak ustawiłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 gpruszko, ja nie kanap4 ale ostatnio też trochę walczyłem z geometrią w Żabie i ustawiłem zgodnie z zaleceniami. Przód zbieżność 0, kąty nawet troszkę większe niż 1,5 stopnia negatyw Tył rozbieżny po 1mm na koło, kąty ok 1 stopień negatyw Różnica kolosalna :shock: Nie spodziewałem się, że będzie aż tak duża. Duuuużo mniejsza podsterowność. Z minusów jakie zauważyłem to piszczące przednie opony na szybkich łukach/zakrętach. Na seryjnych ustawieniach w normalnej jeździe żadnych pisków nie słyszałem. Podsumowując - jestem na tak :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 a po co tył rozbieżny? wytłumacz , ja bym zrobił raczej zbieżny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 PKocial, ja sie na wtorek umowilem do Was na wymiane gum i regulacje przekladni, co pewnie zaowocuje geometria. Jak juz bedzie i tak robiona, to zostawic tak, jak jest, czy kupic jakies sruby regulujace i zrobic wieksze katy ? Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 PKocial, w wielu miejscach od różnych osób (w necie i w realu) słyszałem, że takie ustawienie się sprawdza. Wyszedłem z założenia, że miliony much nie mogą się mylić :wink: Różnicę zauważyłem. Jeśli sugerujesz tył ustawić zbieżnie - ok. Przy najbliższej okazji sprawdzę również takie ustawienie. Będę miał porównanie :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 pablonas, dzięki za info, pomocne. :cool: Z minusów jakie zauważyłem to piszczące przednie opony na szybkich łukach/zakrętach. a jeśli ustawimy ten przód na -1 a nie -1,5 to? grygo, pisze negatyw na wszystkich kolach po minus 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 bardzo ważny jest kąt wyprzednia sworznia zwr. najlpiej duży i zbieżność całkowita... do normalnej jazdy coś sprawdzonego na grubo ponad 100 ustawień pojazdów, tor Poznań, droga , jazda na codzień , w zależności od opony różne bedzie zużycie ustaw : przy kącie wyprzedzenia sworzn... 4,5 - 5 przód 2 do -2,5 przód zbiezność 0 lub min rozbiezny całk. 1mm tył -1,25 do 1,5 zbiezność min zbieżny całk. 2mm ważne jak masz miękkie zawieszenie czyli sprężyny głównie , ustawia się geometrię z kierowcą w środku lub jakąś masą zamiast... Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 -1 to bardzo mały negatyw, ale lepiej taki niż żaden :roll: Rozbieżność z tyłu ma poprawiać zachowanie samochodu w zakrętach na twardych, ciasnych próbach, gdzie wewnętrzne koło może się podnosić. 1mm nie powinien za szybko zjeść opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 ale mega niestabilnie jak szybciej ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radnor Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 zbieznosc przod 0, negatyw na wszystkich kolach po minus 1, zbieznosc tyl po 1mm rozbiezny na strone. swego czasu ktos madrzejszy ode mnie w temacie podal mi takie nastawy ograniczajace podsterownosc i ogolnie poprawiajace prowadzenie sie auta Jak takie ustawienia mają się do zużycia opon przy jeździe bez upalania? Rozbieżność połączona z negatywem zawsze prowadzi do zużywania się wewnętrznych stron opon, a czy przy 1mm zbieżności będzie to szybko widoczne? Zależy chyba bardziej od stylu jazdy i jakości opon. Kartofle szybciej po prostu się zużyją Albo po prostu zuzyja sie rowno, w moim WRX na seryjnych ustawieniach przod jest na zewnatrz blisko konca (szczegolnie lewa strona, wszystko przez te ronda ), a srodek i wewnetrzna strona opony jak nowe. Przy nastepnej regulacji wyprobuje takie ustawienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 U mnie z przodu udało się ustawić negatyw ~1,2 i więcej nie da rady w serii. Tył mam na -1,5 i minimalnie rozbieżny. Niestety nie miałem okazji jeszcze przetestować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 bardzo ważny jest kąt wyprzednia sworznia zwr. najlpiej duży i zbieżność całkowita... do normalnej jazdy coś sprawdzonego na grubo ponad 100 ustawień pojazdów, tor Poznań, droga , jazda na codzień , w zależności od opony różne bedzie zużycie ustaw : przy kącie wyprzedzenia sworzn... 4,5 - 5 przód 2 do -2,5 przód zbiezność 0 lub min rozbiezny całk. 1mm tył -1,25 do 1,5 zbiezność min zbieżny całk. 2mm ważne jak masz miękkie zawieszenie czyli sprężyny głównie , ustawia się geometrię z kierowcą w środku lub jakąś masą zamiast... Pzdr jak dam Twoją wypowiedź dla "swojego" mechanika z sieci perfect service, to zrozumie o co biega? :razz: ps. sprężyny prodrive czerwone od sti Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 jak dam Twoją wypowiedź dla "swojego" mechanika z sieci perfect service, to zrozumie o co biega? :razz: Wątpię, lepiej podjedź do kogoś kto już ustawił geometrię w kilkudziesięciu Imprezach :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 powinien wiedzieć jak robi geometrię nadmuchał opony , na ciśnienie na którym jeździsz zazwyczaj , tak jak lubisz ... przejedź się wypróbuj ... zanotuj co Ci nie pasuje , zmień ewentualnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 pytanko do Was z przodu da radę zrobić negatyw -1,5 przy seryjnych śrubach? jeśli nie to ile max :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się