Aga Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Mam prośbę o odpowiedź na pytanie co to jest, z czego to się bierze, jak często się może pojawiać i inne związane z tematem wypowiedzi. Dziękuję . (szukajka kiedyś mi o tym wyrzuciła parę tematów, ale od jakiegoś czasu się nic nie pojawia na ten temat, ani jeden post :roll: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Bierze sie z grubsza z luzu tloka w cylindrze, w zwiazku z czym tlok wali o scianki cylindra dzwoniac/klepiac przy tym oczywiscie. Bierze sie pewnie ze zuzycia, moze sie tez pewnie brac ze zlego spasowania tlokow do cylindrow? I zdarza sie - a ludzie jezdza z tym nawet po kilkadziesiat tys. km podobno bez problemu. Ale upierdliwe na pewno moze byc. Niektorym zreszta np. dzwoni tylko na zimnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Tuleja cylindra się owalizuje z czasem i tłok podczas zmiany kierunku ruchu klapie sobie w tej tulei. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Apal, objawia się to tym, że przy pierwszych "zakręceniach" silnika, gdy on się rozgrzewa, nabiera dźwięku, jak diesel. Jest to ewidentne klekotanie i z niczym się tego nie da pomylić. Kierowca ten dźwięk usłyszy 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 24 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Ja wiem jak to brzmi, bo mój samochód ma czasem ten wkurzający odgłos, ostatnio dość nieprzyjemny po nocy na zewnątrz w Olsztynie, stał około 24 godziny na dworzu i chyba zmarzł :wink: . Jak wyjeżdżam z ciepłego garażu to tego nie ma, nie wiem czy TTTM, czy może nie powinien :roll: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Tuleja też się owalizuje, ale w pierwszej kolejności zużywa się tłok, bo jest z dużo bardziej miękkiego materiału niż tuleja cylindrowa, dzieje się tak na skutek: dużego przebiegu, złego smarowania (zły, stary olej lub przeciągnięęęęęta wymiaaaaaaana), katowania na zimno, złej jakości materiału, i czego tam jeszcze...jest to ewidentna oznaka początku końca silnika, przy delikatnym traktowaniu można jeszcze długo pojeździć, przy upalankach nie za bardzo, mój zaczął ,,slapować" rano, a przed południem spłynęły wszystkie 4 tłoki.... :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 nie wiem czy TTTM, czy może nie powinien Hmmm... nie powinien... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 24 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 jest to ewidentna oznaka początku końca silnika mógłbyś to stwierdzenie jakoś rozwinąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Ja wiem jak to brzmi, bo mój samochód ma czasem ten wkurzający odgłos, ostatnio dość nieprzyjemny po nocy na zewnątrz w Olsztynie, stał około 24 godziny na dworzu i chyba zmarzł . Jak wyjeżdżam z ciepłego garażu to tego nie ma, nie wiem czy TTTM, czy może nie powinien . Ja na Twoim miejscu koniecznie bym to sprawdził w serwisie. U mnie przy opisanych przez Ciebie objawach okazało się, że trzeba wymienić rozrząd. Te stuki to nie musi być piston slap. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Ja wiem jak to brzmi, bo mój samochód ma czasem ten wkurzający odgłos, ostatnio dość nieprzyjemny po nocy na zewnątrz w Olsztynie, stał około 24 godziny na dworzu i chyba zmarzł . Jak wyjeżdżam z ciepłego garażu to tego nie ma, nie wiem czy TTTM, czy może nie powinien . Ja na Twoim miejscu koniecznie bym to sprawdził w serwisie. U mnie przy opisanych przez Ciebie objawach okazało się, że trzeba wymienić rozrząd. Te stuki to nie musi być piston slap. dokladnie! ponoc napinacz czasem lubi wydawac b. podobne odzwieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 24 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Rozrząd był wymieniany przy 105 tys, teraz mam 140 :roll: . Poza tym byłam z zapytaniem w ASO, mechanik nie miał zielonego pojęcia o czym mówię :roll: . Czyli jednak trzeba postawić profesjonalną diagnozę w serwisie i nie czekać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Apal, zostaw samochód na noc w ASO. Niech postoi na zewnątrz i niech go rano uruchomią. Powinni usłyszeć wspomniane przez Ciebie dźwięki i zdiagnozować problem. Dopóki nie wiesz w czym tkwi problem dopóty, nie można powiedzieć, czy to coś ważnego, czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 24 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 So What!, taka była właśnie koncepcja i chyba tak rzeczywiście muszę zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Apal, cóż za odwaga... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 24 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 szczur75, czytaj między wierszami :razz: . :arrow: PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 ostatnio dość nieprzyjemny po nocy na zewnątrz w Olsztynie, stał około 24 godziny na dworzu i chyba zmarzł :wink: nie obwiniaj o piston slap olsztyna! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Tak czy owak jeżeli można prosić to daj znać co serwis stwierdził. :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 25 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 nie obwiniaj o piston slap olsztyna! w Gdańsku tego nie mam :razz: :wink: Tak czy owak jeżeli można prosić to daj znać co serwis stwierdził. Dzisiejsze konsultacje potwierdziły teorie, żeby się tym nie przejmować. Dziękuję za pomoc szczur75 . Pozdrawiam. ps. chciałam tylko dodać, że zdarzyło mnie się to w sumie chyba 3 lub 4 razy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1980 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Witam. Ostatnio dobiegły mnie dziwne dźwięki spod maski. Po małych oględzinach podejrzewam że to Piston Slap oglądałem kilka filmików opisujących tą usterkę i co do odgłosu zgadza się że to jest to. Jak groźna jest ta usterka. Po rozgrzaniu zimnego silnika odgłosy znikają. Podobno to przypadłość subaru wrx. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Ludzie z tym jezdza dziesiatki tysiecy kilometrow. Irytujace, ale do przezycia, przynajmiej dopoki kompresja jest ok na cylindrze Tzn. zakladajac, ze to jest piston slap. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1980 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 będę musiał sprawdzić przy okazji kompresje. Auto ma zrobione ponad 220 kkm więc róznie moze być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 A może nagar tu i ówdzie :?: Sprawdziłbym BG44K - wiele silników już uciszył po dodaniu do paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 A może nagar tu i ówdzie :?: Sprawdziłbym BG44K - wiele silników już uciszył po dodaniu do paliwa No ja Cię proszę :roll: , jeśli znowu jakiś magiczny płyn potrafi zniwelować owalnosc tuleji która jest czymś normalnym przy tym przebiegu, to ja poproszę bęczke tego jak zwykle cudownego specyfiku :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1980 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Dzięki za odp zakombinowac można z jakimś dodatkiem tylko czy to pomoże ? Gdzie zdobęde taki środek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Dzięki za odp zakombinowac można z jakimś dodatkiem tylko czy to pomoże ? Gdzie zdobęde taki środek? oooo i już się zaczyna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się