Harvester Opublikowano 20 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 SLM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 Zainteresowała mnie dopiero seria SM oraz to że kilka poważnych aut (np AEvo86) miało takie wskaźniki. Poczytałem, kupiłem i faktycznie jest ok. Widzisz Rysiu, mówiłem, że będzie Pan zadowolony Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 Jedno pytanie przy okazji: ponieważ nie mogę kupić wszystkich wskaźników na raz, to chciałbym poznać Wasze zdanie na temat tego co jest wżniejsze: EGT czy AFR? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 Jedno pytanie przy okazji:ponieważ nie mogę kupić wszystkich wskaźników na raz, to chciałbym poznać Wasze zdanie na temat tego co jest wżniejsze: EGT czy AFR? oba są ważne, ale AFR który ma być przydatny to tylko szeroko pasmowy (koszt ~1500zł) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 21 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 zamiast tego kup sobie temp i ciśnienie oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 jak czujnik pokaże problem z ciśnieniem oleju to już raczej będzie po "ptakach". Znaczy się po silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 21 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 A EGT jaki ma sens ? Żeby to miało sens to tak naprawdę powinien być jeden wskaźnik na każdy cylinder... Można niby na czwartym zamontować, ale dalej nie będzie wiadomo co dzieje się w pozostałych.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 A EGT jaki ma sens ? Żeby to miało sens to tak naprawdę powinien być jeden wskaźnik na każdy cylinder... Można niby na czwartym zamontować, ale dalej nie będzie wiadomo co dzieje się w pozostałych.. nie mówiłem, że EGT ma sens. Masz rację, że z tych dwóch rozwiązań to ciśnienie oleju jest lepszym rozwiązaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 No widzicie Panowie, wybór nie jest wcale taki prosty, aczkolwiek Wasze uwagi są dla mnie bardzo cenne. Czy montować ciś. oleju? Wiele osób odradza ten wskaźnik, gdyż jak słusznie zauważył Adam12, jak pokaże za niskie wartości to będzie po ptakach Myślałem o EGT, no bo w końcu temp. spalin ma jedno z kluczowych znaczeń, ale AFR jest w stosunku do EGT "wcześniejszy", jak mieszanka będzie np. uboga, to jednym z głw. skutków jest wzrost temperatury, czyli EGT niekoniecznie, zostaje jeszcze temp. oleju, która tez jest potwornie istotna, ale tu też można sobie poradzić (przeciętny silnik w pełni rozgrzewa się po ok. 15-20 min. i nie ma to nic wspólnego z temp. cieczy, którą obserwujemy na desce). No więc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 ...Myślałem o EGT, no bo w końcu temp. spalin ma jedno z kluczowych znaczeń, ale AFR jest w stosunku do EGT "wcześniejszy", jak mieszanka będzie np. uboga, to jednym z głw. skutków jest wzrost temperatury, czyli EGT niekoniecznie, ... Historia (nie moja) uczy, że AFR może być jak najbardziej w porządku, a EGT za duże. I mając wyłącznie wskaźnik AFR możesz nie wiedzieć, że tłoki właśnie przyjmują konsystencję galaretki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 ...Myślałem o EGT, no bo w końcu temp. spalin ma jedno z kluczowych znaczeń, ale AFR jest w stosunku do EGT "wcześniejszy", jak mieszanka będzie np. uboga, to jednym z głw. skutków jest wzrost temperatury, czyli EGT niekoniecznie, ... Historia (nie moja) uczy, że AFR może być jak najbardziej w porządku, a EGT za duże. I mając wyłącznie wskaźnik AFR możesz nie wiedzieć, że tłoki właśnie przyjmują konsystencję galaretki. :shock: :shock: :shock: z tą galaretką to dobre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 Cisnienie oleju wbrew wielu wpisom takze sie przydaje - widzisz co sie dzieje z olejem na biezaco. A jak widzisz ze spada to mozesz reagowac, zanim osiagnie wartosc minimalna, a jeszcze przed zapaleniem lampki cisnienia oleju, ktora pojawia sie doriero na końcu. Sam sie o tym przekonalem niedawno na wlasnym przykladzie. Jezeli Twoj budzet jest ograniczony to nie pchalbym sie w AFR - bo jezeli chcialbys miec ten odczyt to sugerowalbym porzadna szerokopasmowa sonde a to juz wydatek ponad 1200 PLN. Jezeli chcesz miec podlgad to najczesciej wynieranym zestawem jest cisnienie doladowania, temperatura oleju /wiesz kiedy mozna upalac/ i EGT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 jak afr to szerokopasmowy ~1k PLN. do tego musisz wiedzieć czego się spodziewać, będą wartości od 9-10 w górę i do ciebie należy interpretacja czy tak jest OK w danej chwili IMO ciśnienie oleju fajnie mieć bo chociaż wóz dostał już po ptraku to wiesz więcej i może przestaniesz próbować nim jechać jak zobaczysz spadek temperatura oleju działa tak: wleczesz się czekając na upragnione 80-90 stopni potem but Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 No więc właśnie Siekla, to będzie chyba najrozsądniejsze, o AFR i jego szerokim paśmie pisał już wyżej kashmere, więc co tu dużo gadać - odpada, boost jest jako pierwszy, zostaje temp. oleju, EGT i ewentualnie ciśnienie oleju, które chyba jednak odpuszczę, poza tym nie chciałbym ładować więcej niż 3 wskaźników cuzamen do kupy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 jak afr to szerokopasmowy ~1k PLN. do tego musisz wiedzieć czego się spodziewać, będą wartości od 9-10 w górę i do ciebie należy interpretacja czy tak jest OK w danej chwiliIMO ciśnienie oleju fajnie mieć bo chociaż wóz dostał już po ptraku to wiesz więcej i może przestaniesz próbować nim jechać jak zobaczysz spadek temperatura oleju działa tak: wleczesz się czekając na upragnione 80-90 stopni potem but Ok, nie robię tego dzisiaj, więc nad tym ciśnieniem jeszcze się zastanowię... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 21 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 Ja się będe upierał przy ciśnieniu oleju, bo jak już będzie "po ptokach" to przynajmniej wiesz kiedy silnik wyłączyć a przy EGT niekoniecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 Ja się będe upierał przy ciśnieniu oleju, bo jak już będzie "po ptokach" to przynajmniej wiesz kiedy silnik wyłączyć a przy EGT niekoniecznie Co prawda to prawda, przynajmniej będzie wiadomo, że panewki zniknęły, a pierdzienie zrównały się z tłokami... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 Historia (nie moja) uczy, że AFR może być jak najbardziej w porządku, a EGT za duże. I mając wyłącznie wskaźnik AFR możesz nie wiedzieć, że tłoki właśnie przyjmują konsystencję galaretki. :shock: :shock: :shock: Podejrzenie "lejącego" wtrysku(ów). Lejący zawyżał AFR, więc komputer zubażał mieszankę - uśredniony AFR (czujnik jest już po złączeniu kolektorów) był ok, ale EGT bardzo wysoko. Pytanie tylko, czy termopara na 4 cylindrze coś by dała, bo ten akurat mógł być w miarę ok... Wtedy nie miałem jeszcze zegara, dane odczytywane były z komputera. Ja nadal nie wiem, czy jest sens montować termoparę w kolektorze czwartego cylindra, czy jednak już gdzieś po złączeniu rurek (co da ekwiwalent "wyciągnięcia na wierzch" odczytu z fabrycznego sensora w uppipe). Sam mam przy czwartym cylindrze, ale nie wiem co mi to daje, poza fajnie ruszającą się wskazówką ;-) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 jpol jedno pytanie a propos - jeżeli dajmy na to leje wtrysk na pierwszym, to komputer zuboży całość czy tylko na tym właśnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 jpoljedno pytanie a propos - jeżeli dajmy na to leje wtrysk na pierwszym, to komputer zuboży całość czy tylko na tym właśnie? IMO - skoryguje po całości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 Czyli istnieje ryzyko, że w takiej sytuacji trzy pozostałe dostaną za mało (przynajmniej do następnej korekty)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 Właśnie o to chodzi... Przynajmniej takie było moje zrozumienie tego zagadnienia w rozmowie z lubianym ASO :-) . A tu już moje domysły: Wszystkie wtryski sterowane są jednakowo, nie oddzielnie. Czyli jeśli globalnie jest za bogato (sensor AFR jest globalny), to i globalnie jest zubażane. Moje domysły musiałby potwierdzić ktoś, kto wie jak to działa faktycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Przy okazji: Po co stosuje się wskaźnik podciśnienia (tzw. vacuum)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Sprawdza sie w sumie tylko w wolnych ssakach. IMO - bardziej dla lansu. Jak jest gdzies nieszczelnosc to i tak sie ja wyczuje wczesniej niz na zegarze. Twoj obecny wskaznik doladowania tez pokazuje vacuum - od zera w dół. I w ten sam sposób działa wskaźnik vacuum dedykowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Sprawdza sie w sumie tylko w wolnych ssakach. IMO - bardziej dla lansu. Jak jest gdzies nieszczelnosc to i tak sie ja wyczuje wczesniej niz na zegarze. Tak myślałem. Twoj obecny wskaznik doladowania tez pokazuje vacuum - od zera w dół. I w ten sam sposób działa wskaźnik vacuum dedykowany. No właśnie zauważyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się