Cysztof Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 musi byc zgodnie z homologacja dla Subuaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 O jakiej homologacji piszesz? Rajdowej czy drogowej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mandolina Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Raczej homologacji producenta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Action Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Sorry ale nic nie rozumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mandolina Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Wcale się nie dziwię, bo wymaga to głębszego zakopania się w dziadku google. Tak na chłopski rozum , jeśli homologacja producenta nie przewiduje pewnych modyfikacji (czyli oni, w tym wypadku Subaru nie rozkminiło takiego patentu) to: - auto ma być zgodne z w/w homologacją producenta, - zgodne z zał. J i innymi regulaminami MKS i dalej idąc właściwymi dla danej dyscypliny sportu, jeśli auto będzie używane w sporcie, - lub Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie dotyczącej dopuszczenia pojazdów do ruchu na terytorium RP jeśli pojazd w/w ma uzyskać prawa do poruszania się na drogach tego a nie innego kraju . Jeszcze bardziej łopatologicznie - nie wolno ci z furą robić nic co nie jest zgodne z jakimi kolwiek przepisami , a szczególnie w sprawach tak ważnych jak układ hamulcowy pojazdu . A ci co wiedzą więcej , wiedzą że w pojeździe są trzy a nie dwa hamulce i dzięki swojej wiedzy potrafią to obejść. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Action Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 Wiem ze nie wolno na drodze. Wiem ze nie wolno w profesjonalnych rajdach. To mnie nie interesuje. Skoro pompa jednoobwodowa odpada to rozmawiamy teraz o rozwiązaniu z dwoma jednoobwodowymi pompami. Czy wolno na amatorskich sciganiach wokół trzepaka? Czy wolno na Plejadach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 Czy wolno na amatorskich sciganiach wokół trzepaka? Czy wolno na Plejadach? żeby nie było przykrej niespodzianki na BK - trzeba zapytać organizatora i/lub przeczytać regulamin .... a w takim przykładowym regulaminie będzie zapis, że pojazd powinien posiadać aktualny przegląd i dopuszczenie do ruchu .... a w zakresie przeróbek być zgodnym z odpowiednim załącznikiem (np załącznikiem J do Międzynarodowego Kodeksu Sportowego FIA) np: http://www.pzm.pl/pliki/zg/samochody/2013/regulaminy/rajdy/kjs_2013_02_15_zal.pdf http://www.zlot.subaru.pl/docs/Regulamin_X_Zlotu_Plejad.pdf 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Action Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 Dajmy na to Plejady. Regulamin odsyła do "regulaminu KJS" ten z kolei do załącznika J. Tu robi sie grubo bo zaczyna sie podział na grupy. Który artykuł w takim razie nas dotyczy?? Z tym ze jak to czytam to jasne jest dla mnie ze to tylko teoria bo nikt realnie nie jest w stanie 99% tych rzeczy na BK sprawdzić. Stad tez chciałem wiedzieć jaka jest praktyka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 Praktyka jest różna i chyba wszystko zależy na kogo trafisz, w Tychach panowie sędziowie nie chcieli mnie dopuścić bo miałem daszek w RA (pewnie samoróbka ), o hydraulice nie było mowy, natomiast w Kielcach panowie sprawdzali tylko czy akumulator jest dobrze zamocowany... reszta ich nie obchodziła. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 Z tym ze jak to czytam to jasne jest dla mnie ze to tylko teoria bo nikt realnie nie jest w stanie 99% tych rzeczy na BK sprawdzić. 1. zakładamy że w sporcie wszyscy podchodzą uczciwie do obowiązującego regulaminu i nie kombinują ... choć to w nie jest niestety takie oczywiste.... 2. jak na BK tego nie sprawdzą, to sprawdzą jak ktoś zgłosi protest, albo wydarzy się coś "nieprzyjemnego" 3. nie wszystkie imprezy amatorskie mają BK 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Action Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 Z tym ze jak to czytam to jasne jest dla mnie ze to tylko teoria bo nikt realnie nie jest w stanie 99% tych rzeczy na BK sprawdzić. 1. zakładamy że w sporcie wszyscy podchodzą uczciwie do obowiązującego regulaminu i nie kombinują ... choć to w nie jest niestety takie oczywiste.... 2. jak na BK tego nie sprawdzą, to sprawdzą jak ktoś zgłosi protest, albo wydarzy się coś "nieprzyjemnego" 3. nie wszystkie imprezy amatorskie mają BK Troche obok tematu... do punktu nr1. Tutaj raczej trzeba sytuacje odwrócić - czemu organizator robi BK skoro nie jest w stanie zweryfikować czegoś z przedstawionego przez siebie regulaminu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mandolina Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 Najpierw trzeba odróżnić: BK - robione na KJS'ach i nnych amatorkach , polega na ogólnej; zazwyczaj wzrokowej kontroli pojazdu i najważniejszych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo. BT - na rajdach i wyścigach , gdzie badania są bardzo szczegółowe a sędzia techniczny mając wątpliwości może żądać do każdego elementu właściwych papierów i homologacji jak i rozbiórkę i demontaż danego elementu itd... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Action Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 podbijam Druga sprawa. Jeżeli ktoś ma w miarę nie wybebeszone auto z założonym ręcznym hydraulicznym to prośba o wklejenie zdjęcia. Zastanawiam się gdzie to wcisnąć odrzuciłem opcję z dwiema pompami jednoobwodowymi. rozważam teraz z jedną pompą dwuobwodową. spytam po raz kolejny tylko trochę inaczej. 1. czy ktoś przeszedł BK na Plejadach i jeździł z hydraulicznym ręcznym? 2. czy komuś zdarzyło się nie przejść BK na AMATORSKIM KJS z hydraulicznym ręcznym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 2. czy komuś zdarzyło się nie przejść BK na AMATORSKIM KJS z hydraulicznym ręcznym? Tak, nawet chyba niedawno na którymś z KJS AK Centrum, Castrol miał jakieś spiecie. Generalnie jeśli chodzi o Wawę to na rallysprintach przymkną oko i nie wnikają. Na normalnym KJS jak nie będzie zgodne z rozwiazaniem homologowanym w rajdówce odpowiadającej Twojemu autu i nie bedziesz miał chociaż ksero tej homologacji to może byc cienko. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mandolina Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Na opolszczyźnie na KJS'ach przechodzi jak z głową zrobione , ale jak był PPAiK to delegat techniczny mnie nie przepuścił i musiałem demontować , jak jest w innych województwach niech się wypowiedzą Ci co tam jeżdżą . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 (edytowane) Na Śląsku na zawodach pod patronatem PZM techniczni mocno wnikają. Jeżeli coś wygląda na druciarstwo - nie dopuszczą. W razie wątpliwości odwołują się do załącznika J i homologacji. Nie znam ich podejścia do hydraulicznego ręcznego, ale na następnych zawodach podpytam znajomych z grona sędziowskiego. Edytowane 19 Lutego 2014 przez jarmaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się