Skocz do zawartości

Hydrauliczny ręczny w GT


STACHU

Rekomendowane odpowiedzi

Wcale się nie dziwię, bo wymaga to głębszego zakopania się w dziadku google.

Tak na chłopski rozum , jeśli homologacja producenta nie przewiduje pewnych modyfikacji (czyli oni, w tym wypadku Subaru nie rozkminiło takiego patentu) to:

- auto ma być zgodne z w/w homologacją producenta,

- zgodne z zał. J i innymi regulaminami MKS i dalej idąc właściwymi dla danej dyscypliny sportu, jeśli auto będzie używane w sporcie,

- lub Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie dotyczącej dopuszczenia pojazdów do ruchu na terytorium RP jeśli pojazd w/w ma uzyskać prawa do poruszania się na drogach tego a nie innego kraju .

 

Jeszcze bardziej łopatologicznie - nie wolno ci z furą robić nic co nie jest zgodne z jakimi kolwiek przepisami , a szczególnie w sprawach tak ważnych jak układ hamulcowy pojazdu .

A ci co wiedzą więcej , wiedzą że w pojeździe są trzy a nie dwa hamulce i dzięki swojej wiedzy potrafią to obejść.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze nie wolno na drodze. Wiem ze nie wolno w profesjonalnych rajdach. To mnie nie interesuje.

 

Skoro pompa jednoobwodowa odpada to rozmawiamy teraz o rozwiązaniu z dwoma jednoobwodowymi pompami.

 

Czy wolno na amatorskich sciganiach wokół trzepaka? Czy wolno na Plejadach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wolno na amatorskich sciganiach wokół trzepaka? Czy wolno na Plejadach?

żeby nie było przykrej niespodzianki na BK - trzeba zapytać organizatora i/lub przeczytać regulamin .... a w takim przykładowym regulaminie będzie zapis, że pojazd powinien posiadać aktualny przegląd i dopuszczenie do ruchu .... a w zakresie przeróbek być zgodnym z odpowiednim załącznikiem (np załącznikiem J do Międzynarodowego Kodeksu Sportowego FIA)

 

np:

http://www.pzm.pl/pliki/zg/samochody/2013/regulaminy/rajdy/kjs_2013_02_15_zal.pdf

http://www.zlot.subaru.pl/docs/Regulamin_X_Zlotu_Plejad.pdf

 

;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajmy na to Plejady. Regulamin odsyła do "regulaminu KJS" ten z kolei do załącznika J. Tu robi sie grubo bo zaczyna sie podział na grupy. Który artykuł w takim razie nas dotyczy??

 

Z tym ze jak to czytam to jasne jest dla mnie ze to tylko teoria bo nikt realnie nie jest w stanie 99% tych rzeczy na BK sprawdzić.

 

Stad tez chciałem wiedzieć jaka jest praktyka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktyka jest różna i chyba wszystko zależy na kogo trafisz, w Tychach panowie sędziowie nie chcieli mnie dopuścić bo miałem daszek w RA (pewnie samoróbka :) ), o hydraulice nie było mowy, natomiast w Kielcach panowie sprawdzali tylko czy akumulator jest dobrze zamocowany... reszta ich nie obchodziła.

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym ze jak to czytam to jasne jest dla mnie ze to tylko teoria bo nikt realnie nie jest w stanie 99% tych rzeczy na BK sprawdzić.

1. zakładamy że w sporcie wszyscy podchodzą uczciwie do obowiązującego regulaminu i nie kombinują ... choć to w nie jest niestety takie oczywiste....

2. jak na BK tego nie sprawdzą, to sprawdzą jak ktoś zgłosi protest, albo wydarzy się coś "nieprzyjemnego"

3. nie wszystkie imprezy amatorskie mają BK

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym ze jak to czytam to jasne jest dla mnie ze to tylko teoria bo nikt realnie nie jest w stanie 99% tych rzeczy na BK sprawdzić.

1. zakładamy że w sporcie wszyscy podchodzą uczciwie do obowiązującego regulaminu i nie kombinują ... choć to w nie jest niestety takie oczywiste....

2. jak na BK tego nie sprawdzą, to sprawdzą jak ktoś zgłosi protest, albo wydarzy się coś "nieprzyjemnego"

3. nie wszystkie imprezy amatorskie mają BK

 

Troche obok tematu... do punktu nr1. Tutaj raczej trzeba sytuacje odwrócić - czemu organizator robi BK skoro nie jest w stanie zweryfikować czegoś z przedstawionego przez siebie regulaminu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw trzeba odróżnić:

BK - robione na KJS'ach i nnych amatorkach , polega na ogólnej; zazwyczaj wzrokowej kontroli pojazdu i najważniejszych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo.

BT - na rajdach i wyścigach , gdzie badania są bardzo szczegółowe a sędzia techniczny mając wątpliwości może żądać do każdego elementu właściwych papierów i homologacji jak i rozbiórkę i demontaż danego elementu itd...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podbijam

 

 

Druga sprawa. Jeżeli ktoś ma w miarę nie wybebeszone auto z założonym ręcznym hydraulicznym to prośba o wklejenie zdjęcia. Zastanawiam się gdzie to wcisnąć :P

 

 

odrzuciłem opcję z dwiema pompami jednoobwodowymi. rozważam teraz z jedną pompą dwuobwodową.

 

spytam po raz kolejny tylko trochę inaczej.

 

1. czy ktoś przeszedł BK na Plejadach i jeździł z hydraulicznym ręcznym?

 

2. czy komuś zdarzyło się nie przejść BK na AMATORSKIM KJS z hydraulicznym ręcznym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. czy komuś zdarzyło się nie przejść BK na AMATORSKIM KJS z hydraulicznym ręcznym?

Tak, nawet chyba niedawno na którymś z KJS AK Centrum, Castrol miał jakieś spiecie.

Generalnie jeśli chodzi o Wawę to na rallysprintach przymkną oko i nie wnikają. Na normalnym KJS jak nie będzie zgodne z rozwiazaniem homologowanym w rajdówce odpowiadającej Twojemu autu i nie bedziesz miał chociaż ksero tej homologacji to może byc cienko.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Śląsku na zawodach pod patronatem PZM techniczni mocno wnikają.

 

Jeżeli coś wygląda na druciarstwo - nie dopuszczą. W razie wątpliwości odwołują się do załącznika J i homologacji.

 

Nie znam ich podejścia do hydraulicznego ręcznego, ale na następnych zawodach podpytam znajomych z grona sędziowskiego.

Edytowane przez jarmaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...