Skocz do zawartości

Hydrauliczny ręczny w GT


STACHU

Rekomendowane odpowiedzi

a co powiesz o recznym na dwoch pompach niedwuobwodowych?

 

Lipa :(

Sorki ze tak dopytam ale dlaczego 2 pompy jednoobwodowe bedą gorsze? Jakie są wady takiego rozwiązania?

 

żadna lipa. Tyle że nie zgodne z homologacją ( FIA).

Ale street legal jak najbardziej ! a robotę robi taką samą... tylko jeszcze koszty 2x mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co powiesz o recznym na dwoch pompach niedwuobwodowych?

 

Lipa :(

Sorki ze tak dopytam ale dlaczego 2 pompy jednoobwodowe bedą gorsze? Jakie są wady takiego rozwiązania?

 

żadna lipa. Tyle że nie zgodne z homologacją ( FIA).

Ale street legal jak najbardziej ! a robotę robi taką samą... tylko jeszcze koszty 2x mniejsze.

 

ale mowisz o kosztach mniejszych od AP Racing tak? bo chyba nie od 1 zwyklej pompy to wowczas koszt jest 2 razy wiekszy ;) a co do homologacji to zagubiona zostala odnaleziona i bede mogl sobie poprzegladac wszystko wkrotce ;) bo nawet nie wiem czy dwuobwodowa pompa to jedyne rozwiazanie zgodne z homologacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ogolnie wygląda obieg hamulcowy w Subarakach?

 

Czy jest tak ze jeden obieg to prawy przod z lewym tyłem i lewy przod z prawym tyłem czy moze przod osobno i tył osobno?

 

Jesli chodzi o korektor to czy to co jest seryjnie nie powinno wystarczyć bo chyba jak reczny nie jest zaciągniety to podczas normalnego hamowania płyn przepływa przez pompę swobodnie tak jak przez seryjny przewod?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co powiesz o recznym na dwoch pompach niedwuobwodowych?

 

Lipa :(

Sorki ze tak dopytam ale dlaczego 2 pompy jednoobwodowe bedą gorsze? Jakie są wady takiego rozwiązania?

 

żadna lipa. Tyle że nie zgodne z homologacją ( FIA).

Ale street legal jak najbardziej ! a robotę robi taką samą... tylko jeszcze koszty 2x mniejsze.

 

ale mowisz o kosztach mniejszych od AP Racing tak? bo chyba nie od 1 zwyklej pompy to wowczas koszt jest 2 razy wiekszy ;) a co do homologacji to zagubiona zostala odnaleziona i bede mogl sobie poprzegladac wszystko wkrotce ;) bo nawet nie wiem czy dwuobwodowa pompa to jedyne rozwiazanie zgodne z homologacja

 

Tak 2-obwodowa pompa to jedyne homologowane rozwiązanie...

Nie wiem kto jeszcze ma taką pompę ? Alcon ? - takie same koszty.

Zależy do czego potrzebujesz auto... jak na track day to dwie pompy zrobią to samo co AP z homologacją...

Ja mimo że buduję auto do sportu odszedłem na razie od homologacji... i zbudowałem hamulec na dwóch pompach.

Pewno wrócę do opcji 1 pompy dwuobwodowej...

aczkolwiek ...nie mam doświadczenia... ale wydaje mi się że działa to tak samo i robi taką sama robotę... zarówno 1 pompa dwu obwodowa czy dwie jedno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na track day to dwie pompy zrobią to samo

 

Napraw

a co powiesz o recznym na dwoch pompach niedwuobwodowych?

 

Lipa :(

Sorki ze tak dopytam ale dlaczego 2 pompy jednoobwodowe bedą gorsze? Jakie są wady takiego rozwiązania?

 

żadna lipa. Tyle że nie zgodne z homologacją ( FIA).

Ale street legal jak najbardziej ! a robotę robi taką samą... tylko jeszcze koszty 2x mniejsze.

 

Nie zgodzę sie z tym , dwie pompy niestety nie działają , albo inaczej , działają w sposób trochę przypadkowy i trochę niekontrolowany , ne mechanizmach które są w komplecie , są luzy , statyw jest wachliwy i mało precyzyjny , i o ile na szutrze czy sliskim , bądz w lekkiej budzie to w jakiś tam sposób działa, to naprawde nie sposób porównać do pompy dwuobwodowej. Rok temu klient przywiózł sobie coś takiego do montażu , zamontowaliśmy do STI 06, przetestowałem działało jakoś tam , po dwóch miesiącach klient zamówił pompę dwuobwodową..... jak myślisz dlaczego ? fanaberia ? nie :) zwyczajnie to co powiedziałem wyżej , przypadkowośc działania .

Zrobiliśmy coś takiego , nasz patent z dodtakową srubą mimośrodową , dająca większą siłę , bo przy poziomym ręcznym ta siła nie jest taka mała, trzeba sie trochę zaprzeć żeby zblokowac koła, teraz ręczny działa kiedy chcesz i jak chcesz , na przyczepnym , przy predkosci 20km/h i negsatywach czy slicku z tyłu , poprostu działa. :)

f06af11334087094m.jpg

740207be45d4653dm.jpg

a32e0ceab8a4b7f4m.jpg

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa jednoobwodowa była homologowana dla samochodów GC8 do 2000 roku.Powyżej homologacja mówiła o pompach dwuobwodowych, tyle jeśli chodzi o homologację.A skuteczność działania 1dno nad 2obwodowej chyba nie trzeba nawet tłumaczyć. :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Panowie za wytłumaczenie!

 

Jeśli już konkretine podejde do tematu hydrauliki to będzie to na pompie dwuobwodowej z jednej strony z uwagi na jakość działania a z drugiej na małe gabaryty bo widze , że wszystko ładnie się mieści w seryjnym tunelu!

 

Carfito czy ten twoj patent ma też możliwość zablokowania dźwigni np. na postoju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfito czy ten twoj patent ma też możliwość zablokowania dźwigni np. na postoju?

 

tak , ma możliwość , ale nie należy temu ufać, bo po jakimś czasie ciśnienie w układzie spadnie i auto zwyczajnie może zjechać w dół :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfito czy ten twoj patent ma też możliwość zablokowania dźwigni np. na postoju?

 

tak , ma możliwość , ale nie należy temu ufać, bo po jakimś czasie ciśnienie w układzie spadnie i auto zwyczajnie może zjechać w dół :)

 

Dzieki Panie! Pytam też w kwestii turbo timera. A jak długo to ciśnienie może się utrzymać? to jest kwestia dni czy raczej godzin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapodajcie schemacik podłączenia pompy dwuobwodowej do GC8 lub WRX. Czy bez korektora siły hamowania będzie to działać czy raczej jest konieczny.

 

Ale tu schemat nie jest Cii potrzebny , wpinasz sie w seryjne przewody które idą do tylnych zaciskow i tyle. Korektor jest wskazany jeśli jeździsz bez ABS, aby regulowac balans P/T i nie ma nic wspólnego z hydraulicznym ręcznym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maras a jak sie ma homologacja do recznego zrobionego na 2 pompach jednoobwodowych w GC8 do 2000 roku? Jest to dozwolone? Carfit mowisz o przypadkowosci dzialania, ale czy nie bierze sie to ze slabych jakosciowo komponentow? Zarowno dzwigni jak i pomp? Bo mozna dostac solidne i stabilne dzwignie pionowe (ktore zdaje sie lepiej dzialaja od poziomych) i mozna poskladac to np. na dwoch pompach jednoobwodowych AP Racing, bo takie tez sa przez nich produkowane. Nie wiem czy tak byloby dobrze, ale to takie moje domniemanie ;)

 

4mamut a korektor sily hamowania zakladaj tak czy inaczej, na pewno sie przyda, bo zapewne bedziesz smigal bez ABSu

Edytowane przez grygo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grygo nigdy nie było i pewnie nie będzie homologowanego hamulca na dwóch pompach , to tuningowy wynalazek. Grygo bierze się owszem , ale po co kupować drogie dźwignię !!! skoro można kupić pompę dwuobwodowe za ok 1,5 k .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dwuobw. Alcona i działa rewelacyjnie. Blokuję koła na rozgrzanym sliku ( miękkim ) i suchym asfalcie.

Precyzja działania jest taka sama przy pierwszym i trzydziestym podcięciu.

Także polecam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, homologacja mówi....do 96r pompa jednoobwodowa z poziomym recznym,czyli dżwignią, 1 wrc również pozioma dzwignia, dopiero od wrc99- dzwignia podniesiona, ale dopiero 00- czyli pierwsze wrc newage dzwignia pion i system dwuobwodowy.

Edytowane przez Maras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, homologacja mówi....do 96r pompa jednoobwodowa z poziomym recznym,czyli dżwignią, 1 wrc również pozioma dzwignia, dopiero od wrc99- dzwignia podniesiona, ale dopiero 00- czyli pierwsze wrc newage dzwignia pion i system dwuobwodowy.

 

Czyli homologacja wczesnych roczników nie jest street legal w PL...paradoks.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odniosę się do tego na moim przykładzie.Na badaniu technicznym BT-1 pan ,,techniczny" z mety zakwestionował nasz system hamulca recznego, po czym wiadomo zaprostestowałem,natomiast On na to ......a gdzie macie homologacje,co?.... na to mój pilot oraz pierwszy mechanik wręczyli jegomościowi takową, orginal hehe, patrzac kątem oka, widzę że chłop zagalopował się dawno w klasę wrc :wacko: , nawet nie umiał się tym posłużyć w nalezyty sposób :biglol: .Wcale się nie dziwię, bo trzeba troszeczke posiedzieć aby dokładne zakumać co do czego.Ale do sedna.Po udowodnieniu że mamy rację i jest to zgodne itd,itd uwazam, ze kiedy zostanie zamontowany układ zgodny z homologacja,pompa, dzwignia, itp pierdoły to temat z hydrauliką jest jak najbardziej zgodny z przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...