subarczak Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 no dobrze ale jakimi przepisami ? PZM czy legalności drogowej ? bo moim zdaniem jedna pompa jednoobwodowa nie jest street legal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EVAN Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Żaden hydrauliczny ręczny nie jest street legal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarczak Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Jest. na jednej pompie dwuobwodowej. Wpięciem takiej pompy nie zmieniasz X-diagonalnego układu. To samo na dwóch pompach - nie zmieniasz X-diagonalnego układu hamulcowego Nielegal jest jak wpinasz jedną pompę jednoobwodową... i zmieniasz tym samym układ na przód - tył. Chyba że chcesz żeby ręczny hamował jedno koło przednie drugie tylne ;-) wtedy i takie rozwiązanie jest legalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Ale jak może nie być? Jak powstaje nowy samochód np taki BRZ to trzeba go homologować i jeżeli całe jego wyposażenie będzie zgodne z homologacją tą drogową to taki samochód jest legalny. Teraz jeżeli wezmiemy Imprezę GT i przebudujemy ja dokładnie zgodnie z homologacją imprezy Gr N, to to już nie jest impreza GT tylko Impreza gr N które posiada homologację o numerze.... i nikt nie może podważyć legalności takiego samochodu. Jeżeli wezmiemy imprezę, wybebeszymy, powrzucamy kilka rajdowych gadżetów Jacky sport, to taki samochód nie jest zgodny z żadną homologacją czyli nie jest legalny. Tak to panimajem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarczak Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Ale jak może nie być? Jak powstaje nowy samochód np taki BRZ to trzeba go homologować i jeżeli całe jego wyposażenie będzie zgodne z homologacją tą drogową to taki samochód jest legalny. Teraz jeżeli wezmiemy Imprezę GT i przebudujemy ja dokładnie zgodnie z homologacją imprezy Gr N, to to już nie jest impreza GT tylko Impreza gr N które posiada homologację o numerze.... i nikt nie może podważyć legalności takiego samochodu. No moim zdaniem może, ponieważ policjanta czy diagnostę czy też prokuratora ( jak by coś się wydarzyło) nie obchodzi homologacja FIA o numerze jakimś tam. Jeżeli wezmiemy imprezę, wybebeszymy, powrzucamy kilka rajdowych gadżetów Jacky sport, to taki samochód nie jest zgodny z żadną homologacją czyli nie jest legalny. Tak to panimajem Tak z gadżetami Jacki sport to nie jest legal ani wg homologacji E ( drogowej ) ani tym bardziej FIA ( PZM) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Koledzy trochę mylicie pojęcia , to ze hamulec hydrauliczny czy jakakolwiek inna cześć jest homologowana do rajdów i spełnia warunki FIA , PzMOT i wszystkie załączniki , nie oznacza ze pojazd jest w świetle "cywilnych" przepisów danego kraju będzie zgodny . Po każdy hamulec hydrauliczny w świetle polskich przepisów jest niedopuszczalny , jak i wiele innych rzeczy , jak opony slicki bez hom. czy ganianie z klatka a wbity w dowód jest ilośc miejsc 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Czyli żaden diagnosta nie powinnien podbić dowodu w samochodach np. Wojtka i Kajetana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 (edytowane) Czyli żaden diagnosta nie powinnien podbić dowodu w samochodach np. Wojtka i Kajetana? Dokładnie tak, przepisy są jednoznaczne , hamulec postojowy ma być mechaniczny i koniec kropka, chyba ze ma się dokument z min. transportu o odstępstwie technicznym , ale to mało realne Edytowane 2 Stycznia 2013 przez carfit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dario007 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Czyli żaden diagnosta nie powinnien podbić dowodu w samochodach np. Wojtka i Kajetana? Dokładnie tak, przepisy są jednoznaczne , hamulec postojowy ma być mechaniczny i koniec kropka, chyba ze ma się dokument z min. transportu o odstępstwie technicznym , ale to mało realne Czyli powinni miec zakaz poruszania sie po drogach publicznych...? To jak mają jechać dojazdowki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Czyli żaden diagnosta nie powinnien podbić dowodu w samochodach np. Wojtka i Kajetana? Dokładnie tak, przepisy są jednoznaczne , hamulec postojowy ma być mechaniczny i koniec kropka, chyba ze ma się dokument z min. transportu o odstępstwie technicznym , ale to mało realne Czyli powinni miec zakaz poruszania sie po drogach publicznych...? To jak mają jechać dojazdowki? W świetle przepisów nie powinni , takie niestety mamy prawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EVAN Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Niestety tak jest. Ostatnio był nawet przypadek w "Uwaga Pirat", że gościowi zabrali dowód bo ma pasy szelkowe. Czyli w rajdówce na dzień dobry powinni zatrzymać dowód za hydrauliczny ręczny, klatkę i pasy. Dlatego m.in. ja będę auto docierał nocami 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarczak Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 no w sumie za klatkę to nie ma podstawy... (moim zdaniem) choć to działa jak płachta na byka... i zaczyna się szukanie... Ale wiadomo jak jest klatka to inne gadżety się znajdą ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EVAN Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Jest podstawa. Każda ingerencja w konstrukcję samochodu to krok do zabrania dowodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rombu Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 hamulec postojowy ma być mechaniczny i koniec kropka A teraz fabrycznie są montowane elektryczne. To może wystarczy zostawić fabryczny ręczny ? Przecież to nie koliduje. Każda ingerencja w konstrukcję samochodu to krok do zabrania dowodu Jak wymieniają w cywilu uszkodzony np. próg, słupek - to też jest ingerencja w konstrukcję, a jednak wolno. Popitolone to wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EVAN Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 . Każda ingerencja w konstrukcję samochodu to krok do zabrania dowodu Jak wymieniają w cywilu uszkodzony np. próg, słupek - to też jest ingerencja w konstrukcję, a jednak wolno. Popitolone to wszystko. To już nadinterpretacja. Chodzi o zmiany względem konstrukcji fabrycznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 A teraz fabrycznie są montowane elektryczne. Zgadza sie , ale przepisy są trochę archaiczne i nie nadążają za technika , np. doświetlanie zakretów , generalnie to wbrew przepisom, bo nie można włączac halogenów, a one sie same włączają Ale w temacie hamulców, jest jeszcze coś takiego , jak dwa niezalezne mechanizmy , gdzie w przypadku hydrauliki z automatu to sie likwiduje , albo zastosowac jak w ferrari dwa zaciski z tyłu Tylko komu by sie chciało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 hamulec postojowy ma być mechaniczny i koniec kropka A teraz fabrycznie są montowane elektryczne. To może wystarczy zostawić fabryczny ręczny ? Przecież to nie koliduje. Każda ingerencja w konstrukcję samochodu to krok do zabrania dowodu Jak wymieniają w cywilu uszkodzony np. próg, słupek - to też jest ingerencja w konstrukcję, a jednak wolno. Popitolone to wszystko. Chodzi o połączenie mechanizmu napędzającego i samego hamulca. Elektryczny też jest mechaniczny (elementem napędzającym jest silnik elektryczny a dalej jest mechanika) Jest tak zaprojektowany że sam się nie zwolni. To jest nie możliwe do wykonania w przypadku hamulca sterowanego czysto hydrauliczne. Druga sprawa to jaka jest definicja hamulca ręcznego w przepisach. Awaryjny, pomocniczy czy postojowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z-team Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Potrzebuje homologację chamulca ręcznego do coupe 99.Ma ktos taką ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 chamulca ale o co dokładnie chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 to pewnie taki specjalny amulec.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarczak Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Potrzebuje homologację chamulca ręcznego do coupe 99.Ma ktos taką ? "chydrauliczny chamulec" jako taki nie jest "chomologowany" Istnieje homologacja auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z-team Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 (edytowane) Interesuje mnie fragment z homologacji na którym jest opisany dopuszczalny hamulec ręczny dla coupety 99.Potrzebuje tego na BK (KJS).A do tego wystarczy tylko ksero z homologacji. Edytowane 11 Kwietnia 2013 przez z-team Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Action Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 odkopię trochę Przypuśćmy, że jest ręczny hydrauliczny na pompie jednoobwodowej. W innym wątku przeczytałem, że może być problem z przejściem BK. No ale co to znaczy.... przecież każde BK jest inne. W amatorskich zawodach też będzie problem z tym? A plejady? Ktoś może to rozwinąć i opisać jak to w praktyce wygląda? KATEGORYCZNE NIE czy RAZ W TE RAZ WEWTE Druga sprawa. Jeżeli ktoś ma w miarę nie wybebeszone auto z założonym ręcznym hydraulicznym to prośba o wklejenie zdjęcia. Zastanawiam się gdzie to wcisnąć Wątek przeczytałem więc zdaję sobie sprawę, że z pompą dwuobwodową będzie lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cysztof Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 kategorycznie nie przejdzie BK na kjsie... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Action Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 kategorycznie nie przejdzie BK na kjsie... a na dwóch pompach jednoobwodowych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się