Skocz do zawartości

Hydrauliczny ręczny w GT


STACHU

Rekomendowane odpowiedzi

Jest. na jednej pompie dwuobwodowej. Wpięciem takiej pompy nie zmieniasz X-diagonalnego układu.

To samo na dwóch pompach - nie zmieniasz X-diagonalnego układu hamulcowego

Nielegal jest jak wpinasz jedną pompę jednoobwodową... i zmieniasz tym samym układ na przód - tył.

Chyba że chcesz żeby ręczny hamował jedno koło przednie drugie tylne ;-) wtedy i takie rozwiązanie jest legalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak może nie być? Jak powstaje nowy samochód np taki BRZ to trzeba go homologować i jeżeli całe jego wyposażenie będzie zgodne z homologacją tą drogową to taki samochód jest legalny. Teraz jeżeli wezmiemy Imprezę GT i przebudujemy ja dokładnie zgodnie z homologacją imprezy Gr N, to to już nie jest impreza GT tylko Impreza gr N które posiada homologację o numerze.... i nikt nie może podważyć legalności takiego samochodu. Jeżeli wezmiemy imprezę, wybebeszymy, powrzucamy kilka rajdowych gadżetów Jacky sport, to taki samochód nie jest zgodny z żadną homologacją czyli nie jest legalny.

Tak to panimajem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak może nie być? Jak powstaje nowy samochód np taki BRZ to trzeba go homologować i jeżeli całe jego wyposażenie będzie zgodne z homologacją tą drogową to taki samochód jest legalny. Teraz jeżeli wezmiemy Imprezę GT i przebudujemy ja dokładnie zgodnie z homologacją imprezy Gr N, to to już nie jest impreza GT tylko Impreza gr N które posiada homologację o numerze.... i nikt nie może podważyć legalności takiego samochodu.

 

No moim zdaniem może, ponieważ policjanta czy diagnostę czy też prokuratora ( jak by coś się wydarzyło) nie obchodzi homologacja FIA o numerze jakimś tam.

 

Jeżeli wezmiemy imprezę, wybebeszymy, powrzucamy kilka rajdowych gadżetów Jacky sport, to taki samochód nie jest zgodny z żadną homologacją czyli nie jest legalny.

Tak to panimajem ;)

 

Tak z gadżetami Jacki sport to nie jest legal ani wg homologacji E ( drogowej ) ani tym bardziej FIA ( PZM)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy trochę mylicie pojęcia , to ze hamulec hydrauliczny czy jakakolwiek inna cześć jest homologowana do rajdów i spełnia warunki FIA , PzMOT i wszystkie załączniki , nie oznacza ze pojazd jest w świetle "cywilnych" przepisów danego kraju będzie zgodny . Po każdy hamulec hydrauliczny w świetle polskich przepisów jest niedopuszczalny , jak i wiele innych rzeczy , jak opony slicki bez hom. czy ganianie z klatka a wbity w dowód jest ilośc miejsc 5 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli żaden diagnosta nie powinnien podbić dowodu w samochodach np. Wojtka i Kajetana?

 

Dokładnie tak, przepisy są jednoznaczne , hamulec postojowy ma być mechaniczny i koniec kropka, chyba ze ma się dokument z min. transportu o odstępstwie technicznym , ale to mało realne

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli żaden diagnosta nie powinnien podbić dowodu w samochodach np. Wojtka i Kajetana?

 

Dokładnie tak, przepisy są jednoznaczne , hamulec postojowy ma być mechaniczny i koniec kropka, chyba ze ma się dokument z min. transportu o odstępstwie technicznym , ale to mało realne

 

Czyli powinni miec zakaz poruszania sie po drogach publicznych...? To jak mają jechać dojazdowki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli żaden diagnosta nie powinnien podbić dowodu w samochodach np. Wojtka i Kajetana?

 

Dokładnie tak, przepisy są jednoznaczne , hamulec postojowy ma być mechaniczny i koniec kropka, chyba ze ma się dokument z min. transportu o odstępstwie technicznym , ale to mało realne

 

Czyli powinni miec zakaz poruszania sie po drogach publicznych...? To jak mają jechać dojazdowki?

 

W świetle przepisów nie powinni , takie niestety mamy prawo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tak jest. Ostatnio był nawet przypadek w "Uwaga Pirat", że gościowi zabrali dowód bo ma pasy szelkowe.

Czyli w rajdówce na dzień dobry powinni zatrzymać dowód za hydrauliczny ręczny, klatkę i pasy.

Dlatego m.in. ja będę auto docierał nocami :D

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamulec postojowy ma być mechaniczny i koniec kropka

A teraz fabrycznie są montowane elektryczne.

To może wystarczy zostawić fabryczny ręczny ? Przecież to nie koliduje.

 

Każda ingerencja w konstrukcję samochodu to krok do zabrania dowodu

Jak wymieniają w cywilu uszkodzony np. próg, słupek - to też jest ingerencja w konstrukcję, a jednak wolno.

 

Popitolone to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

 

Każda ingerencja w konstrukcję samochodu to krok do zabrania dowodu

Jak wymieniają w cywilu uszkodzony np. próg, słupek - to też jest ingerencja w konstrukcję, a jednak wolno.

 

Popitolone to wszystko.

To już nadinterpretacja. :)

Chodzi o zmiany względem konstrukcji fabrycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz fabrycznie są montowane elektryczne.

 

Zgadza sie , ale przepisy są trochę archaiczne i nie nadążają za technika , np. doświetlanie zakretów , generalnie to wbrew przepisom, bo nie można włączac halogenów, a one sie same włączają :)

Ale w temacie hamulców, jest jeszcze coś takiego , jak dwa niezalezne mechanizmy , gdzie w przypadku hydrauliki z automatu to sie likwiduje , albo zastosowac jak w ferrari dwa zaciski z tyłu :)

Tylko komu by sie chciało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamulec postojowy ma być mechaniczny i koniec kropka

A teraz fabrycznie są montowane elektryczne.

To może wystarczy zostawić fabryczny ręczny ? Przecież to nie koliduje.

 

Każda ingerencja w konstrukcję samochodu to krok do zabrania dowodu

Jak wymieniają w cywilu uszkodzony np. próg, słupek - to też jest ingerencja w konstrukcję, a jednak wolno.

 

Popitolone to wszystko.

Chodzi o połączenie mechanizmu napędzającego i samego hamulca. Elektryczny też jest mechaniczny (elementem napędzającym jest silnik elektryczny a dalej jest mechanika) Jest tak zaprojektowany że sam się nie zwolni. To jest nie możliwe do wykonania w przypadku hamulca sterowanego czysto hydrauliczne. Druga sprawa to jaka jest definicja hamulca ręcznego w przepisach. Awaryjny, pomocniczy czy postojowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 10 miesięcy temu...

odkopię trochę

 

Przypuśćmy, że jest ręczny hydrauliczny na pompie jednoobwodowej. W innym wątku przeczytałem, że może być problem z przejściem BK. No ale co to znaczy.... przecież każde BK jest inne. W amatorskich zawodach też będzie problem z tym? A plejady? Ktoś może to rozwinąć i opisać jak to w praktyce wygląda? KATEGORYCZNE NIE czy RAZ W TE RAZ WEWTE

 

Druga sprawa. Jeżeli ktoś ma w miarę nie wybebeszone auto z założonym ręcznym hydraulicznym to prośba o wklejenie zdjęcia. Zastanawiam się gdzie to wcisnąć :P

 

Wątek przeczytałem więc zdaję sobie sprawę, że z pompą dwuobwodową będzie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...