radix99 Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 "proszę wjechać przednimi kołami na rolki, czekamy, a teraz hamujemy..." itd. bezpieczne to dla napędu ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 ciekawe, czy stacja kontroli jest ubezpieczona? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jabar Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 trzeba spytac przed badaniem czy jest przystosowana stacja do aut 4x4 - w wiekszosci przypadkow maja opcje aby badac takie auta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 "proszę wjechać przednimi kołami na rolki, czekamy, a teraz hamujemy..." itd. bezpieczne to dla napędu ? Rownie dobrze test poduszek powietrznych powinen odbywac sie na zasadzie: "Czy widzi pan ta sciane? Prosze sie rozpedzic i nie hamowac..." itd. Czy to bezpieczne dla zdrowia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
radix99 Posted January 13, 2009 Author Share Posted January 13, 2009 "proszę wjechać przednimi kołami na rolki, czekamy, a teraz hamujemy..." itd. bezpieczne to dla napędu ? Rownie dobrze test poduszek powietrznych powinen odbywac sie na zasadzie: "Czy widzi pan ta sciane? Prosze sie rozpedzic i nie hamowac..." itd. Czy to bezpieczne dla zdrowia? chyba nie zrozumiałeś tego, o co pytałem :cool: chodziło o to, że napęd jest stały na wszystkie koła (obie osie). więc czy nie zaszkodzi mu takie rozdzielenie: przód na rolkach się kręci czekając na STOP, a tył w tym czasie... stoi [ Dodano: Wto Sty 13, 2009 10:27 am ] trzeba spytac przed badaniem czy jest przystosowana stacja do aut 4x4 - w wiekszosci przypadkow maja opcje aby badac takie auta. zapytam, dzięki :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
pumex1 Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=100645 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=103446 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=114493 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=102454 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=118512 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=115156 Link to comment Share on other sites More sharing options...
radix99 Posted January 13, 2009 Author Share Posted January 13, 2009 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=100645 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=103446 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=114493 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=102454 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=118512 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=115156 tak. dzięki, przeczytałem. jedyna konkluzja, to ta, że można spróbować, ale czy to faktycznie nie szkodzi napędowi, to nie wiadomo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pedros Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Też przebrnąłem przez te wątki....... Widzę, że masz podobne autko - ja jak sprowadziłem swojego to musiałem zrobić pierwsze badanie w kraju. Pomimo uwag do diagnosty, że to 4x4 otrzymałem zapewnienie, że przy tych prędkościach i tak krótko nic się nie stanie i na szczęście nic się złego nie stało. W tym roku będę musiał znowu zrobić badanie i nie wiem czy będę ponownie ryzykował ...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pumex1 Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 nic się nie stanie i na szczę hmmm..... :roll: EDIT: łeee... wyedytował Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Pedros, na przyszlosc spytaj, czy diagnosta jest ubezpieczony i popros o to zapewnienie na pismie :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 W tym roku będę musiał znowu zrobić badanie i nie wiem czy będę ponownie ryzykował ... poszukaj stacji diagnostycznej, dysponujacej rolkami Pedros, miałem podobne obawy o wisko ale dostałem namiary na własciwa stacje diagnostyczną :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotruś Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Jak byłem naszą "oską" na przegladzie, to zapytałem własciciela stacji o tę kwestię. Powiedział mi, że wie o co chodzi. Do takiego badania musi byc odpowiednio przystosowane stanowisko i on akurat od niedawna takie ma, bo musiał o to zadbać aby zdobyć status "okregowej stacji diagnostycznej". Więc, z tego co mówił wynika, że te wszystkie "okregowe" powinny byc przystosowane do badania aut 4x4. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olleo Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Albo stacje z plytami opoznieniowymi (czy jak sie one tam zwa). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jabar Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 w 4x4 kola sa hamowane pojedynczo na stacji diagnostycznej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pedros Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Pedros, na przyszlosc spytaj, czy diagnosta jest ubezpieczony i popros o to zapewnienie na pismie :roll: I tego będę się trzymał :wink: A stacja jest jak najbardziej okręgowa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
radix99 Posted January 13, 2009 Author Share Posted January 13, 2009 no i już po :cool: pojechałem na stację, gdzie od wieków jeżdżę (jeździłem) z innymi autami. pytam czy robią takie przeglądy w takich autach, a diagnosta mi mówi, że nie, że mam jechać do pzmot-u, bo tam mają specjalną płytę. podziękowałem i pojechałem. a w pzmot-cie identyczne stanowisko diagnostyczne (płyty brak). więc pytam tam diagnostę co i jak, a on na to, że przecież musi tu być albo mechanizm różnicowy między osiami, albo sprzęgło wiskotyczne, więc nie ma problemu. zaznaczyłem wyraźnie, co mu zrobię, jeśli coś pójdzie nie tak... wjechał, sprawdził, nic nie dymiało, nic nie warczało, ani nie trzeszczało. WYGLĄDA na to, że auto zniosło ten przegląd bez żadnych problemów. ale mój stres nie jest chyba tego wart i za dwa lata pojadę gdzie indziej :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kario Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Z wiskoza nic się nie stanie. Pytanie co z automatami ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Z automatami nie ma problemu, ale kręcneie przez dłużsyz czas wiskozą zabiłoby ja na pewno, przecież to dokładnie to samo co zacięgnięcie ręcznego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 chyba nie zrozumiałeś tego, o co pytałem :cool: Zrozumialem, mnie sie wydaje, ze nie jest to zdrowe i nie wierze w zapewnienia panow bo najczesciej rozmowa u mnie wygladala tak "...eeee, panie kerowniku, wszystko bedzie wporzadeczku..." Ja jakos nie wierze w takie zapewnienia i pokazujac nacinane Taroxy pytam czy on naprawde musi sprawdzac skutecznosc tego rozwiazania. Na ogol odpuszczaja, kiwaja ze zrozumieniem glowami i nie sprawdzaja tego. Raz musialem wyraznie zaprotestowac, bo sie dziadek uparl, ze mi ten test wykona. Spytalem, czy bedzie placil ze swojej kasy jak co popsuje. Jeszcze chwile cos tam burczal ale w koncu dal spokoj i wstawil stempel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pumex1 Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Simon1, u mnie kiedys na przegladzie jeden taki "mundry" pacjent wpakowal glowe do kabiny mowiac, ze mi zaraz w GT-ku naped na 4 wylaczy - "bo w kazdym samochodzie 4x4 jest taki przycisk i sie wyłącza" Link to comment Share on other sites More sharing options...
hiszpan25 Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Od 2006 roku jeżdżę na przeglądy Justynką. Stacja ma konwencjonalne rolki i zawsze tylko informuję że to AWD i panowie robią test bez zbędnego mielenia kołami. Wiskoza nigdy nie zaprotestowała wydając dźwięki czy zapaszek. Cała zabawa trwa może po 3-4s na oś. PZDR! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now