Skocz do zawartości

OUBK Diesel, problemy z silnikiem


AlbMax

Rekomendowane odpowiedzi

Panie Andrzeju - rozumiem to w pelni i nie mam zalu - Panscy pracownicy poinformowali mnie o przyczynach tej niedogodnosci jaka jest dlugie czekanie - a tego sie nie przeskoczy przeciez - na marginesie mowiac mam czas, bo auto i tak unieruchomione mam na czas naprawy. Chyba ze wybiera sie Pan przelotem do Japonii :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

nieźle :shock:

w kazdym razie to znaczy, ze nie jest to problem wtryskow i jakosci paliwa - od tego by wszystko nie padło calkiem

 

Niekoniecznie. Może być tak, że zaciera się wtrysk silnik przez ułamek sekundy nie pracuje i krzywią się korbowody, panewki itd. (tak na mój prosty umysł). Taka sytuacja była w aucie znajomego w nowej A6 3.0 TDI (sic !!!). Wtryski BOSCHA poszły do ekspertyzy do Niemiec i powiedzieli, że to od jakości paliwa i gwarancja nie obejmuje. Koszt naprawy 25'000 PLN.

 

Z innej beczki. Czy ktoś próbował coś zrobić z fotelem kierowcy, np. wymienić na REKARO. Fabryczny nie bardzo mi pasuje.

Wiem że to inny temat, ale nie znalazłem odnośników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki. Czy ktoś próbował coś zrobić z fotelem kierowcy, np. wymienić na REKARO. Fabryczny nie bardzo mi pasuje.

Wiem że to inny temat, ale nie znalazłem odnośników

 

ale wogole na RECARO :mrgreen: jakikolwiek czy RECARO przeznaczonym do tego modelu np. z STi 08?

 

Ciekaw jestem kiedy pojawi sie w u nas opcja zeby ubezpieczyc sie od kosztow naprawy wtryskiwaczy w dieslach (chyba ze ktorys ubezpieczyciel juz posiada taka oferte). Skoro mozna w jednej z firm ubezpieczyc sie od kosztow napraw w przypaadku zalozenia instalacji gazowej w aucie z gwarancja - gdyby wystapily problemy- to trzeba czekac na ubezpieczenie w dieslach (od stosowania zlego paliwa /sic!/) :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie. Może być tak, że zaciera się wtrysk silnik przez ułamek sekundy nie pracuje i krzywią się korbowody, panewki itd. (tak na mój prosty umysł). Taka sytuacja była w aucie znajomego w nowej A6 3.0 TDI (sic !!!). Wtryski BOSCHA poszły do ekspertyzy do Niemiec i powiedzieli, że to od jakości paliwa i gwarancja nie obejmuje. Koszt naprawy 25'000 PLN.

 

to już kompletna masakra :shock: ale mimo wszystko, normalnie padające wtryski chyba po prostu ida do wymiany (tez nie taniej) i tyle, bez demolki silnika...

 

inwestowanie w diesla to jednak troche loteria jest... coraz mi lepiej ze przesiadlem sie na benzyne :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wogole na RECARO :mrgreen: jakikolwiek czy RECARO przeznaczonym do tego modelu np. z STi 08?

 

 

Dajcie coś więcej o tych fotelach :o

 

fotele RECARO z STI MY'08 wygladaja zacnie, pewnie trzymaja rownie dobrze jak wygladaja :smile:

 

ad9566img1largekf0.jpg

 

ad9566img2largetz1.jpg

 

wypadaloby wyodrebnic ten watek o fotelach :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

miejmy nadzieję, że to przypadek a nie norma. Własnie wybieram się na narty a mam prawie 8 tys na liczniku. Mam nadzieję, że nic się nie wydarzy, choć oba przypadki bardzo niepokojące...

 

Może ktoś z ASO się wypowie czy można coś takiego zdjagnozować wcześniej zanim samochód stanie na amen i konieczna będzie wymiana silnika????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grożnie brzmiącymi stukami przez ok 2 km. Wstępna diagnoza - panewki.

Nie sadzę...dosc glosne stuki w silnikach diesla moga wystepowac z innych powodow....

Może ktoś z ASO się wypowie czy można coś takiego zdjagnozować wcześniej zanim samochód stanie na amen i konieczna będzie wymiana silnika????

W Polsce jest kryzys/wg.PIS :!: / moze nie bedzie/wg.PO :!: / ale zauwazam , ze to sianie paniki w TV, nie majace na nic wplywu , zaczyna byc przenoszone na silniki diesla w Subaru.... :shock:..... Nie ma powodow żeby cokolwiek diagnozować :idea:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Andrzeju dziękuję za odpowiedź, rozumiem, że u Pana w ASO przypadku takiego nie było??

Sytuację mamy o tyle specyficzną, że na forum wiadomo o jak na razie 2 przypadkach i na theforum o jedym (chyba, że ASO wiedzą o większej ich liczbie) co przy liczbie sprzedanych OBK diesel daje okolo 0,28% a więc naprawdę niewiele, choć sam fakt że ma to miejsce jest trochę niepokojący dla czytających. Mam nadzieję, że to są pojedyńcze przypadki.

 

U nie na razie wszystko wporządku. Pojawię się w tyn tygodniu u Pana bo coś chłopcy dwa razy z rzędu nie dali rady naprawić odstającej lampki w bagażniku :( i zapytam przy okazji o głośne hamulce (jakby jakieś tarcie) gdy są zimne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Wczoraj mój silnik również odmówił współpracy, poprzedzając ten moment nierówną pracą i metalicznymi grożnie brzmiącymi stukami przez ok 2 km. Wstępna diagnoza - panewki.

 

Na zmienionym silniku mam przejechane 6000 km. Zmiana oleju przy 5000 km. Zauważyłem jedno:

Silnik na normalnym dieslu, na biegu jałowym pracuje nierówno oraz dochodzą z niego takie metaliczne stuki. Przy mocniejszym przespieszaniu, (naprawdę mocniejszym :-) ) z obu rur lecą kłęby dymu (widzialne tylko w nocy w światłach jadącego za nami pojazdu), podczas odpalania na zimno z rur wydobywa się niebieski dym.

Przy zatankowaniu V-Power Shell wszystko jest O'k, nic się nie dzieje z ww rzeczy. Cały czas tankuję tylko na stacjach Shell.

Rada dla użytkowników 2.0 D - tankować tylko lepsze diesle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rada dla użytkowników 2.0 D - tankować tylko lepsze diesle.

Tyko czy te diesle ze sterydami sa faktycznie lepsze? Ktos na tym forum pisal, ze przy kupnie odradzano mu V-Powery, Ultimate, Vervy itp z uwagi na nizsza zawartosc dodatkow smarujacych.

Ja tymczasem wrocilem z wyjazdu we wloskie gory i po zatankowaniu kilka razy w Czechach / Austrii wniosek jest jeden: nasze paliwo nadal odstaje. Dziwnym trafem silnik wydawal zupelnie inne dzwieki :sad:

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Panie Andrzeju dziękuję za odpowiedź, rozumiem, że u Pana w ASO przypadku takiego nie było??

Sytuację mamy o tyle specyficzną, że na forum wiadomo o jak na razie 2 przypadkach i na theforum o jedym (chyba, że ASO wiedzą o większej ich liczbie) co przy liczbie sprzedanych OBK diesel daje okolo 0,28% a więc naprawdę niewiele, choć sam fakt że ma to miejsce jest trochę niepokojący dla czytających. Mam nadzieję, że to są pojedyńcze przypadki.

 

Jak to wykalkulowałeś ? według oficjalnych danych w 2008 sprzedano łącznie ok. 240 OBK.

Nawet zakładając, że wszystkie były 2.0D to mamy ponad 1%.

 

Mała dygresja. kilka dni temu odbieram auto zastępcze na czas naprawy gwarancyjnej mojego OBK a Pan z wypożyczalni ( dedykowanej przez Subaru Assistance ) mówi do mnie " co jest grane z tymi nowymi Subaru? W tygodniu dajemy 2 -3 auta klientom w zamian za nowe będące w serwisach na wymianie silnika".

Jak znam życie Pan zdecydowanie przekoloryzował ale ilu użytkowników OBK / Legacy 2.0D nie wie o istnieniu tego forum .....

 

pzdr. i wytrwałości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała dygresja. kilka dni temu odbieram auto zastępcze na czas naprawy gwarancyjnej mojego OBK a Pan z wypożyczalni ( dedykowanej przez Subaru Assistance ) mówi do mnie " co jest grane z tymi nowymi Subaru? W tygodniu dajemy 2 -3 auta klientom w zamian za nowe będące w serwisach na wymianie silnika".

Bardzo podobny tekst usłyszałem z ust pani z wypożyczalni przy wydawaniu auta zastępczego na czas wymiany silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała dygresja. kilka dni temu odbieram auto zastępcze na czas naprawy gwarancyjnej mojego OBK a Pan z wypożyczalni ( dedykowanej przez Subaru Assistance ) mówi do mnie " co jest grane z tymi nowymi Subaru? W tygodniu dajemy 2 -3 auta klientom w zamian za nowe będące w serwisach na wymianie silnika".

Bardzo podobny tekst usłyszałem z ust pani z wypożyczalni przy wydawaniu auta zastępczego na czas wymiany silnika.

 

wygląda na to, że jest bardzo sympatycznie. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takiej sytuacji to chyba wszystkim padł by ten silnik, biorąc pod uwagę ile tych samochodów się sprzedało :mrgreen:

 

czy szanowna dyrekcja mogła by temat sprostować?

ile faktycznie było takich awarii i co zazwyczaj jest przyczyną?

no i czy np foresterze ten problem też występuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała dygresja. kilka dni temu odbieram auto zastępcze na czas naprawy gwarancyjnej mojego OBK

No to gratuluje , widze , ze nastepne auto tez OBK..

AK

 

Panie Andrzeju niestety to nie tak. W dalszym ciągu "walczę" z moim MY06. Mam nadzieję, że to ostatnie podejście. Nie będę się rozpisywał po nie mam już siły na to.

Ale w planach mam zakup nowego OBK jak tylko pojawi się w sprzedaży. Dylemat będzie z poważnym wydatkiem na H6. W najgorszym wypadu będzie 2.0D a z moimi doświadczeniami nic nie jest mi straszne :mrgreen:

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma sie nie psuc i juz. Tak jak z moim ZMS na gwarancji nic sie nie dzialo a po zeczelo popiskiwac a servis mowi ze to zaden defekt tylko taki dyskomfort :twisted: . A co najgorsze to teraz przestalo piszczec. A co jak silnik padnie po gwaranji :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tygodniu dajemy 2 -3 auta klientom w zamian za nowe będące w serwisach na wymianie silnika

 

dopóki wymieniają na gwarancji to chyba można się nie stresować :razz:

 

Jeśli Ci nie przeszkadza, że przez miesiąc albo dwa nie masz samochodu to faktycznie stres jest niewielki. Mój wymieniali 57 dni a potem okazało się, że i tak dalej jest do d...py. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...