dpilawa Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 Nie wiem, może już było ale jakoś nie mogę znaleźć. Chodzi mi o to w jaki sposób można organoleptycznie stwierdzić, czy STi jest na pewno w wersji EU? Jakie są różnice pomiędzy tymi samochodami widoczne/weryfikowalne zewnętrznie. Jakie są poza tym różnice mechaniczne/konstrukcyjne? Dzięki za odpowiedzi, nie krzyczcie jeśli kiedyś było i każdy powinien wiedzieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 [Edycja moderatora] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ania i tomek Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 VIN- tel do subru i po sprawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 http://www.4impreza.pl/roznice-us-ue.php Uaktualizujcie sobie info o STI 06 EU /USA, różnic w silnikach jest sporo :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 http://www.4impreza.pl/roznice-us-ue.php Uaktualizujcie sobie info o STI 06 EU /USA, różnic w silnikach jest sporo :roll: jak tam sie moj byly silnik spisuje? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 http://www.4impreza.pl/roznice-us-ue.php Uaktualizujcie sobie info o STI 06 EU /USA, różnic w silnikach jest sporo :roll: To moze bys o nich tutaj napisal? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 dpilawa, Jeżeli chodzi o STi 2005, to jest kilka widocznych różnic. 1. STi US nie ma kierunkowskazów w błotnikach 2. STi US będzie miał kontroler tempomatu przy kierze. W EU jeszcze nie widziałem 3. US ma zegary w milach podświetlane na czerwono (w EU zegary są niebieskie podświetlane na zielono) 4. US może mieć felgi BBS 5. Radio będzie wyłapywać fale co 0.2 nieparzyście. Czyli np. 93.9 i 94.1 MHz 6. US będzie miał DCCD (W Europie w tym roczniku DCCD było w opcji) 7. US ma silnik 2.5 podczas gdy EU wciąż ma 2.0 8. US ma ksenony Co do tego mogę się mylić, ale CHYBA w US jest nieco inaczej zestrojone zawieszenie i słabsze hamulce. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoza-RageRace Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 [Edycja moderatora] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 [Edycja moderatora] Bylo. To samo, pare postow wyzej - tylko inny link. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K1_Czarny Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 [Edycja moderatora] Bylo. To samo, pare postow wyzej - tylko inny link. Hahaha, ile razy widze napis [Edycja moderatora] to padam ze śmiechu. Tak jakby przez ten jeden durny link SIP miało zbankrutowac... :roll: Faktycznie ostra konkurencja, podają różnice miedzy wersją US a EU... przerażające.... Pozdrawiam WRC, do twarzy Ci z tym paskiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arti Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 dpilawa, Różnice US i UE WRX "bug-eye" US "Bug-eye" występował w US jako roczniki modelowe (MY) 2002 i 2003. Seryjny rozmiar felg i ogumienia : 16x6,5" , 205/55R16. Hamulce: przód - zaciski 2 tłoczkowe, tarcze wentylowane 286 mm tył - tarcze niewentylowane. Błotniki przednie pozbawione kierunkowskazów bocznych. Pomarańczowe światła pozycyjne w przednich błotnikach. Licznik przebiegu i prędkościomierz w milach. Termometr w wyskalowany w Fahrenheitach. Światła do jazdy dziennej, włączane automatycznie podczas włączenia zapłonu i zwolnieniu hamulca ręcznego. Świecą słabszym światłem niż światła mijania. Brak tylnego światła przeciwmgielnego. Radio pozbawione RDS i wyskalowane nieparzyście co 200 KHz (np. 93,1 - 93,3 - 93,5). Cięgno w bagażniku do otwierania tylnej klapy od wewnątrz. Brak immobilizera - w zamian prosty alarm. Możliwość zamówienia WRX z automatyczną skrzynią biegów. Po lewo: WRX bug-eye US, po prawo: wnętrze WRX bug-eye US (licznik w milach/h i wersja z automatyczną skrzynią biegów). EU "Bug-eye" występował w EU jako roczniki modelowe (MY) 2001 i 2002. Seryjny rozmiar felg i ogumienia: 17x7" , 215/45R17. Hamulce: przód - zaciski 4-tłoczkowe, tarcze wentylowane 297mm tył - tarcze wentylowane. Błotniki z kierunkowskazami bocznymi. Odblaski w przednich błotnikach. Licznik przebiegu wyskalowany w km i prędkościomierz w km/h. Termometr wyskalowany w Celsjuszach. Przednie światła świecące asymetrycznie. Wbudowane tylne światło przeciwmgielne. Radio z RDS i wyskalowane co 100 KHz. Immobilizer. WRX dostępny tylko z manualną skrzynią biegów. WRX "tear-drop" US Wersja po pierwszym liftingu występowała jako roczniki modelowe 2004 i 2005. Przedni zderzak z małymi dodatkowymi lampami halogenowymi (wymuszone było to większym wzmocnieniem czołowym ukrytym za zderzakiem). Felgi w dalszym ciągu 16 calowe jednak w MY'05 o zmienionym wzorze. Pozostałe cechy szczególne wersji US (błotniki pozbawione kierunkowskazów, hamulce, wyskalowanie liczników i termometru, światła, radio itd.) zostały odziedziczone z "bug-eye'a". Po lewo: WRX tear-drop US (widoczny nowy wzór 16 calowych felg i małe halogeny), po prawo: WRX tear-drop EU. EU Wersja po pierwszym liftingu występowała jako roczniki modelowe 2003, 2004 i 2005. Przedni zderzak z klasycznymi, dużymi dodatkowymi halogenami. Wersja WRX STi Na rynku US wersja STi pojawiła się po raz pierwszy w 2003 roku (jednak był to model MY'04). Najważniejszą różnicą w stosunku do wersji z rynku europejskiego był silnik o pojemności 2.5 litra (300KM) i centralny dyferencjał z systemem DCCD (Drivers Controlled Center Differential). Po lewo: WRX STi tear-drop US, posrodku: WRX STi tear-drop EU (felgi z MY'03 i MY'04), po prawo: WRX STi tear-drop EU MY'05 (nowy wzór felg z innym rozstawem śrub). W wersji EU STi pracował silnik dwulitrowy (265KM) a system DCCD pojawił się jako opcja dopiero od MY 05. Inne różnice to np. felgi BBS w STi US (w MY'04 rozstaw śrub 5x100, od MY'05 5x114, podobnie jak w EU), inne mocowania zawieszenia w STi US (bliźniacze z tymi z japońskiej wersji Spec C), i różnice wyposażeniowe: STi US posiadało tempomat, boczne poduszki powietrzne w przednich fotelach, światła ksenonowe, ale nie posiało np. immobilizera (STi MY05 US był już w niego wyposażony). WRX "hawk-eye" (MY'06 i 07 zarówno na rynku US jak i EU) US Najważniejsza zmiana to hamulce, które w tej wersji WRX US były bliźniacze z tymi znanymi z wersji europejskiej. Kolejną zmianą było zastosowanie 17 calowych felg z oponami 215/45/R17 identycznych z tymi z modelu EU oraz pojawienie się immobilizera. Warto wspomnieć jeszcze o pojawieniu się na rynku US wersji WRX TR (Tuner Ready) stworzonej głównie z myślą o nabywcach lubiących modyfikować swoje pojazdy. Wersja ta charakteryzowała się zubożonym wyposażeniem. Pozbawiona była kubełkowych przednich foteli, przedni zderzak nie posiadał halogenów (zaślepki z wersji STI), system audio zawierał proste radio z czterema głośnikami (w normalnym WRX US radio było bardziej rozbudowane i posiadało 6 głośników), zastosowano klimatyzację manualną (w normalnym WRX -automatyczna). Oprócz tego nie zastosowano nakładek na progi, lusterek w kolorze nadwozia, chromowanych klamek wewnętrznych, tylnych cupholderów a także skórzanego wykończenia gałki zmiany biegów i dźwigni hamulca ręcznego. Wersja WRX STI Od modelu MY'06 wersje STI na rynki EU i US są praktycznie bliźniacze. Zastosowano ten sam silnik o pojemności 2.5 litra, który w wersji US osiąga 300KM a EU 280KM. W obydwóch wersjach seryjny jest system DCCD. W przypadku felg ujednolicony został rozstaw śrub - 5x114,3 - jednak producenci w dalszym ciągu pozostali różni (US - BBS, EU- Enkei) poza niektórymi wersjami jak np. STI Limited z rynku amerykańskiego, który był wyposażony w Enkei'e. Pozostałe różnice dotyczą drobiazgów wyposażeniowych charakterystycznych dla danego rynku (patrz różnice między "bug-eye" EU i US). Opracowane przez WRC fana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 WRC, do twarzy Ci z tym paskiem A ja nadal nie mam :razz: Hahaha, ile razy widze napis [Edycja moderatora] to padam ze śmiechuCiekawe co to był za napis :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 A ja nadal nie mam Znam receptę na to żebyś miał ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Znam receptę na to żebyś miał ;-)Napisz, najlepiej na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Musisz byc glupi i uparty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Co do tego mogę się mylić, ale CHYBA w US jest nieco inaczej zestrojone zawieszenie i słabsze hamulce. Nie sądze - hamulce w obu przypadkach to zestaw Brembo co do zawwieszenia to równiez nie ma roznicy(amory, sprezyny, stabilizatory, laczniki) (mowa rzecz jasna o STi, ktorego dotyczy temat watku) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 jest troche inna elektronika. turbina inaczej laduje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Musisz byc glupi i uparty. To aż dziw bierze, że jeszcze nie dostałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 turbina inaczej laduje. ROTFL, to znaczy jak? W inną stronę? Jak nie wiesz o czym piszesz to lepiej nie pisz nic. Turbosprężarka poprostu jest inna :arrow: a więc ma inną charakterystykę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 to slowa Twoich przyjaciol z Mysiadla. przeciez jestes tak w nich zapatrzony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Chyba mnie z kimś mylisz :razz: ja jestem zapatrzony tylko w siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 tak czy owak, nikt mi nigdy do konca nie wytlumaczyl, dlaczego US laduje nizej i szybciej. na poczatku miala byc skrzynia krocej zestrojona, ale jezdzilem wieloma STi/STI EU/US i nie widzialem roznicy. miala byc 5 i 6 inaczej zestopniowana, ale to przeciez bzdura. stad padla odpowiedz, ze elektronika :roll: a ze turbina inna, to wiadomo, tylko dotychczas, hm, jakos nie polaczylem tych faktow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Różnica jest prosta US ssie EU rlz spox 2000 :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Różnica jest prosta US ssie EU rlz spox 2000 :!: zebys sie jeszcze nie zdziwil jak ktoregos dnia zapragniesz us speca wraz z jego elastycznoscia i pancernymi uszczelkami :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Jacool, Mam porównanie - jeździłem oboma :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się