Skocz do zawartości

Jak odróżnić STi EU od STi US (2005)


dpilawa

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem, może już było ale jakoś nie mogę znaleźć. Chodzi mi o to w jaki sposób można organoleptycznie stwierdzić, czy STi jest na pewno w wersji EU? Jakie są różnice pomiędzy tymi samochodami widoczne/weryfikowalne zewnętrznie. Jakie są poza tym różnice mechaniczne/konstrukcyjne?

 

Dzięki za odpowiedzi, nie krzyczcie jeśli kiedyś było i każdy powinien wiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dpilawa, Jeżeli chodzi o STi 2005, to jest kilka widocznych różnic.

 

1. STi US nie ma kierunkowskazów w błotnikach

2. STi US będzie miał kontroler tempomatu przy kierze. W EU jeszcze nie widziałem

3. US ma zegary w milach podświetlane na czerwono (w EU zegary są niebieskie podświetlane na zielono)

4. US może mieć felgi BBS

5. Radio będzie wyłapywać fale co 0.2 nieparzyście. Czyli np. 93.9 i 94.1 MHz

6. US będzie miał DCCD (W Europie w tym roczniku DCCD było w opcji)

7. US ma silnik 2.5 podczas gdy EU wciąż ma 2.0

8. US ma ksenony

 

Co do tego mogę się mylić, ale CHYBA w US jest nieco inaczej zestrojone zawieszenie i słabsze hamulce.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Edycja moderatora]

Bylo. To samo, pare postow wyzej - tylko inny link.

 

Hahaha, ile razy widze napis [Edycja moderatora] to padam ze śmiechu. :mrgreen: Tak jakby przez ten jeden durny link SIP miało zbankrutowac... :roll:

 

Faktycznie ostra konkurencja, podają różnice miedzy wersją US a EU... przerażające.... :lol:

 

Pozdrawiam :mrgreen:

 

WRC, do twarzy Ci z tym paskiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dpilawa,

 

Różnice US i UE

 

WRX "bug-eye"

 

US

"Bug-eye" występował w US jako roczniki modelowe (MY) 2002 i 2003.

 

Seryjny rozmiar felg i ogumienia : 16x6,5" , 205/55R16.

Hamulce: przód - zaciski 2 tłoczkowe, tarcze wentylowane 286 mm tył - tarcze niewentylowane.

Błotniki przednie pozbawione kierunkowskazów bocznych.

Pomarańczowe światła pozycyjne w przednich błotnikach.

Licznik przebiegu i prędkościomierz w milach.

Termometr w wyskalowany w Fahrenheitach.

Światła do jazdy dziennej, włączane automatycznie podczas włączenia zapłonu i zwolnieniu hamulca ręcznego. Świecą słabszym światłem niż światła mijania.

Brak tylnego światła przeciwmgielnego.

Radio pozbawione RDS i wyskalowane nieparzyście co 200 KHz (np. 93,1 - 93,3 - 93,5).

Cięgno w bagażniku do otwierania tylnej klapy od wewnątrz.

Brak immobilizera - w zamian prosty alarm.

Możliwość zamówienia WRX z automatyczną skrzynią biegów.

 

 

Po lewo: WRX bug-eye US, po prawo: wnętrze WRX bug-eye US (licznik w milach/h i wersja z automatyczną skrzynią biegów).

 

EU

 

"Bug-eye" występował w EU jako roczniki modelowe (MY) 2001 i 2002.

 

Seryjny rozmiar felg i ogumienia: 17x7" , 215/45R17.

Hamulce: przód - zaciski 4-tłoczkowe, tarcze wentylowane 297mm tył - tarcze wentylowane.

Błotniki z kierunkowskazami bocznymi.

Odblaski w przednich błotnikach.

Licznik przebiegu wyskalowany w km i prędkościomierz w km/h.

Termometr wyskalowany w Celsjuszach.

Przednie światła świecące asymetrycznie.

Wbudowane tylne światło przeciwmgielne.

Radio z RDS i wyskalowane co 100 KHz.

Immobilizer.

WRX dostępny tylko z manualną skrzynią biegów.

 

 

 

WRX "tear-drop"

 

US

 

Wersja po pierwszym liftingu występowała jako roczniki modelowe 2004 i 2005.

 

Przedni zderzak z małymi dodatkowymi lampami halogenowymi (wymuszone było to większym wzmocnieniem czołowym ukrytym za zderzakiem).

Felgi w dalszym ciągu 16 calowe jednak w MY'05 o zmienionym wzorze.

Pozostałe cechy szczególne wersji US (błotniki pozbawione kierunkowskazów, hamulce, wyskalowanie liczników i termometru, światła, radio itd.) zostały odziedziczone z "bug-eye'a".

 

 

Po lewo: WRX tear-drop US (widoczny nowy wzór 16 calowych felg i małe halogeny), po prawo: WRX tear-drop EU.

 

EU

 

Wersja po pierwszym liftingu występowała jako roczniki modelowe 2003, 2004 i 2005.

 

Przedni zderzak z klasycznymi, dużymi dodatkowymi halogenami.

 

Wersja WRX STi

 

Na rynku US wersja STi pojawiła się po raz pierwszy w 2003 roku (jednak był to model MY'04). Najważniejszą różnicą w stosunku do wersji z rynku europejskiego był silnik o pojemności 2.5 litra (300KM) i centralny dyferencjał z systemem DCCD (Drivers Controlled Center Differential).

 

 

Po lewo: WRX STi tear-drop US, posrodku: WRX STi tear-drop EU (felgi z MY'03 i MY'04), po prawo: WRX STi tear-drop EU MY'05 (nowy wzór felg z innym rozstawem śrub).

 

W wersji EU STi pracował silnik dwulitrowy (265KM) a system DCCD pojawił się jako opcja dopiero od MY 05. Inne różnice to np. felgi BBS w STi US (w MY'04 rozstaw śrub 5x100, od MY'05 5x114, podobnie jak w EU), inne mocowania zawieszenia w STi US (bliźniacze z tymi z japońskiej wersji Spec C), i różnice wyposażeniowe: STi US posiadało tempomat, boczne poduszki powietrzne w przednich fotelach, światła ksenonowe, ale nie posiało np. immobilizera (STi MY05 US był już w niego wyposażony).

 

 

 

WRX "hawk-eye" (MY'06 i 07 zarówno na rynku US jak i EU)

 

US

 

Najważniejsza zmiana to hamulce, które w tej wersji WRX US były bliźniacze z tymi znanymi z wersji europejskiej.

Kolejną zmianą było zastosowanie 17 calowych felg z oponami 215/45/R17 identycznych z tymi z modelu EU oraz pojawienie się immobilizera.

 

 

 

 

Warto wspomnieć jeszcze o pojawieniu się na rynku US wersji WRX TR (Tuner Ready) stworzonej głównie z myślą o nabywcach lubiących modyfikować swoje pojazdy. Wersja ta charakteryzowała się zubożonym wyposażeniem. Pozbawiona była kubełkowych przednich foteli, przedni zderzak nie posiadał halogenów (zaślepki z wersji STI), system audio zawierał proste radio z czterema głośnikami (w normalnym WRX US radio było bardziej rozbudowane i posiadało 6 głośników), zastosowano klimatyzację manualną (w normalnym WRX -automatyczna). Oprócz tego nie zastosowano nakładek na progi, lusterek w kolorze nadwozia, chromowanych klamek wewnętrznych, tylnych cupholderów a także skórzanego wykończenia gałki zmiany biegów i dźwigni hamulca ręcznego.

 

Wersja WRX STI

 

Od modelu MY'06 wersje STI na rynki EU i US są praktycznie bliźniacze. Zastosowano ten sam silnik o pojemności 2.5 litra, który w wersji US osiąga 300KM a EU 280KM. W obydwóch wersjach seryjny jest system DCCD. W przypadku felg ujednolicony został rozstaw śrub - 5x114,3 - jednak producenci w dalszym ciągu pozostali różni (US - BBS, EU- Enkei) poza niektórymi wersjami jak np. STI Limited z rynku amerykańskiego, który był wyposażony w Enkei'e. Pozostałe różnice dotyczą drobiazgów wyposażeniowych charakterystycznych dla danego rynku (patrz różnice między "bug-eye" EU i US).

 

Opracowane przez WRC fana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego mogę się mylić, ale CHYBA w US jest nieco inaczej zestrojone zawieszenie i słabsze hamulce.

 

Nie sądze - hamulce w obu przypadkach to zestaw Brembo co do zawwieszenia to równiez nie ma roznicy(amory, sprezyny, stabilizatory, laczniki) (mowa rzecz jasna o STi, ktorego dotyczy temat watku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czy owak, nikt mi nigdy do konca nie wytlumaczyl, dlaczego US laduje nizej i szybciej. na poczatku miala byc skrzynia krocej zestrojona, ale jezdzilem wieloma STi/STI EU/US i nie widzialem roznicy. miala byc 5 i 6 inaczej zestopniowana, ale to przeciez bzdura. stad padla odpowiedz, ze elektronika :roll:

a ze turbina inna, to wiadomo, tylko dotychczas, hm, jakos nie polaczylem tych faktow :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...