Skocz do zawartości

FELGI - co, gdzie i jak?


alunetik

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Znalazłem felgi do Outbacka 2017. Fabryka zaleca 7J ET55

Chciałby prosić o radę czy podejdzie felga 7J ET 50. Zmiana (5mm do wewnątrz na stronę), czy nie będzie haczyć np. o zacisk i czy nie wpłynie to na właściwości jezdne?

Czy w tym modelu są czujniki ciśnienia?

Edytowane przez zdoon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, zdoon napisał:

Znalazłem felgi do Outbacka 2017. Fabryka zaleca 7J ET55

Chciałby prosić o radę czy podejdzie felga 7J ET 50. Zmiana (5mm do wewnątrz na stronę), czy nie będzie haczyć np. o zacisk i czy nie wpłynie to na właściwości jezdne?

Czy w tym modelu są czujniki ciśnienia?

ET50 będzie bardziej na zewnątrz a nie wewnątrz zatem nie będzie wchodzić na zacisk - będzie Ok 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Herostrates napisał:

ET50 będzie bardziej na zewnątrz a nie wewnątrz zatem nie będzie wchodzić na zacisk - będzie Ok 

 

Jednak odwrotnie. Im mniejsze ET tym bardziej na zewnątrz wystaje felga.

Zatem ET50 przy fabrycznym ET48 (chyba) - będzie bardziej "schowana" w nadkolu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Neutrino33 napisał:

 

Jednak odwrotnie. Im mniejsze ET tym bardziej na zewnątrz wystaje felga.

Zatem ET50 przy fabrycznym ET48 (chyba) - będzie bardziej "schowana" w nadkolu.

Ale kolega pytał o wyjściowe ET55

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Neutrino33 napisał:

 

Jednak odwrotnie. Im mniejsze ET tym bardziej na zewnątrz wystaje felga.

Zatem ET50 przy fabrycznym ET48 (chyba) - będzie bardziej "schowana" w nadkolu.

Nie wprowadzaj proszę kolegi w błąd.

 

ET50 wystaje na zewnątrz bardziej o 5mm niż ET55.

 

Edit: @zdoon pytał o fabryczne ET55, @Neutrino33 odnosi się do ET48.

 

Im mniejsze ET, tym bardziej felga (a dokładnie jej środek) wystaje na zewnątrz.

Edytowane przez rosaskc
  • Dzięki! 1
  • Facepalm 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, rosaskc napisał:

Nie wprowadzaj proszę kolegi w błąd.

 

ET50 wystaje na zewnątrz bardziej o 5mm niż ET55.

 

No przy takim porównaniu to tak....przepraszam, chyba zmęczenie i zamiast doczytać ze zrozumieniem to "dozrozumiałem" bez czytania i tak wyszło.

Mój błąd!

:hi:

:drinks:

  • Zdrówko! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziewczęta idźcie się pogodzić do kiślu :P

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.02.2022 o 10:45, eddie_gt4 napisał:

Trochę euro-old-school'u do kolekcji - ATS type 10 w rzadkim rozmiarze 5x114,3 8x17 ET30 (człowiek powinnien się nauczyć walczyć ze swym nałogiem :facepalm: )

 

 

20220226_103226.jpg

20220226_103231.jpg

Mam takie 7,5x17 5x100. Także mamy oboje podobny stopień zainfekowania chorobą :biglol:

Czemu Twoje mają dekle z logo Wolf? 

To jest ogólnie rzadka felga bez znaczenia już na rozmiar :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Oktan napisał:

Mam takie 7,5x17 5x100. Także mamy oboje podobny stopień zainfekowania chorobą :biglol:

Czemu Twoje mają dekle z logo Wolf? 

To jest ogólnie rzadka felga bez znaczenia już na rozmiar :)

 

 

też mam taki komplet 5x100 (7,5x17 ET35), jakby co ;)

 

nie mam pojęcia, podejrzewam, że były robione przez ATS dla jakiegoś tunera

 

nawet dekielki są w specyficznym rozmiarze, dużo większe od tych z wersji 5x100

 

 

 

20220317_103729.jpg

20220317_103743.jpg

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, eddie_gt4 napisał:

 

też mam taki komplet 5x100 (7,5x17 ET35), jakby co ;)

 

nie mam pojęcia, podejrzewam, że były robione przez ATS dla jakiegoś tunera

 

nawet dekielki są w specyficznym rozmiarze, dużo większe od tych z wersji 5x100

 

 

 

20220317_103729.jpg

20220317_103743.jpg

Z tego co ja wiem i miałem styczność posiadać to Wolf tuningował Forda, ale zapewne nie tylko, moja wiedza na temat Wolfa jest znikoma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.03.2022 o 20:16, Neutrino33 napisał:

ET50 wystaje na zewnątrz bardziej o 5mm niż ET55.

ET ustalone :) czy zwiększenie rozstawu kół o 1 cm wpłynie jakoś na komfort jazdy? Czy w tym modelu instalowane są czujniki ciśnienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, zdoon napisał:

ET ustalone :) czy zwiększenie rozstawu kół o 1 cm wpłynie jakoś na komfort jazdy? Czy w tym modelu instalowane są czujniki ciśnienia?

 

Śmiało zakładaj ET50, nie sądzę, żebyś odczuł jakąkolwiek różnicę w komforcie jazdy.

Outback 2017 to na 99% miał czujniki ciśnienia w każdej wersji wyposażenia. Spuść powietrze z jednego koła, to szybciutko sprawdzisz empirycznie :biglol:

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, zdoon napisał:

ET ustalone :) czy zwiększenie rozstawu kół o 1 cm wpłynie jakoś na komfort jazdy?

 

Ja niedawno założyłem ET35 (zamiast ET48) :)

Auto lepiej wygląda (koła nie wystają poza błotniki) i na razie nie zauważyłem żadnego negatywnego wpływu na komfort jazdy.

 

 

Edytowane przez czekker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, czekker napisał:

 

Ja niedawno założyłem ET35 (zamiast ET48) :)

Auto lepiej wygląda (koła nie wystają poza błotniki) i na razie nie zauważyłem żadnego negatywnego wpływu na komfort jazdy.

 

 

Przy maksymalnym skręcie nie trą o nadkola? Patrzyłem na felgi z takim ET i zastanawiałem się nad tym czy "dadzą radę".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Neutrino33 napisał:

Przy maksymalnym skręcie nie trą o nadkola? Patrzyłem na felgi z takim ET i zastanawiałem się nad tym czy "dadzą radę".

 

To kolejna zaleta OBK w porównaniu do zwykłego Legacy ;)

 

DSC_0388-01.jpeg.8f810f054f56faba8ba0a7294dc3ac3e.jpeg

 

 

Edytowane przez czekker
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.03.2022 o 09:12, rosaskc napisał:

Outback 2017 to na 99% miał czujniki ciśnienia w każdej wersji wyposażenia. Spuść powietrze z jednego koła, to szybciutko sprawdzisz empirycznie 

Sprawdziłem, są;) kolejny problem do ogarnięcia. Rozumiem, że muszę ogarnąć jakiś warsztat wulkanizacyjny, który tym się zajmuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, e-555 napisał:

A czy ktoś ma info jaka jest średnica otworu centrującego w felgach w FORESTER SK, nie mam jak zmierzyć póki co.

Sądzę że bez zmian 56,1mm

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...