Skocz do zawartości

MNIEJSZA MOC NIŻ DEKLARUJE PRODUCENT!


rabarbar76

Rekomendowane odpowiedzi

W przyzwoitych hamowniach nic nie jest estymowane. Podczas rozpędzania auta na hamowni mierzona jest moc na kołach, podczas wybiegu - moc strat. Suma daje moc na silniku. Kropka.

 

Straty mierzone podczas wybiegu czyli podczas gdy silnik nie pracuje tak ? Więc jest to inna wartość chyba niż ta która występuje podczas pomiaru. Mierzymy straty na układzie obciążonym i nie obciążonym, czy się mylę ?

 

Silnik jest odłączony - ale wszystko, co za sprzęgłem, obciąża obracające się rolki. Czyli "po mojemu" ;) mierzysz moc strat w układzie napędowym. Jak dodasz do tego moc na kołach to jakby nie patrzeć dostaniesz moc "na silniku" (a może lepiej błoby napisać "na sprzęgle" ;)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ken Taczdis, to jak wytlumaczysz ze trzy pomiary tego samego samochodu, jeden po drugim, roznia sie zawsze od siebie?

I nie dotyczy to tylko samochodow Subaru.

 

Jestem skłonny stwierdzić, że trzy kolejne pomiary tego samego samochodu na dobrze skalibrowanej hamowni wyjdą prawie identycznie (tych mierzących 4x4 jest jak na lekarstwo w PL i większość z nich jest dobrej jakości) . Oczywiście pod warunkiem, że zachowamy te same warunki (tzn. damy ostygnąć turbinie, wywietrzymy halę itp.).

W trzech pomiarach 'jeden po drugim' rzeczywiście wyjdą inne wartości przede wszystkim z powodu dużo wyższych temperatur powietrza w dolocie (a co za tym idzie niższym ciśnieniom uzyskiwanym w sprężarce itp. tid.) - zjawisko 'puchnięcia' samochodu (szczegolnie podczas upałów) zna zresztą większość z nas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak taki "pomiar" na hamowni moze byc podstawa do roszczen klienta?

 

Nie bardzo rozumiem pytanie.. Napisałem, że "jestem skłonny stwierdzić, że trzy kolejne pomiary tego samego samochodu na dobrze skalibrowanej hamowni wyjdą prawie identycznie" i jest to podstawa do roszczeń (procedury składania pozwu w sądzie cywilnym nie będę tu tłumaczył).

Chyba nikt normalny nie będzie robił celowo pomiarów w saunie i na paliwie z tesco żeby tylko się pociągac po sądach z importerem (to nie ameryka i kompensaty szkód za straty moralne nie dostanie :mrgreen: ). Oczywiście importer może powołać swojego biegłego, zarządać niezależnego badania itd.itp. (procedur i przebiegu rozprawy/mediacji tez nie będę tu tłumaczył :wink: ).

 

Nie bardzo tez rozumiem dlaczego odmiawiać komuś prawa do dochodzenia swoich praw. W kazdej marce zdarzaja się trefne egzemplarze (np. w Polsce została kiedyś sprzedana cała seria miniaków z wgranymi niewłaściwymi mapami paliwowymi).

Ciekawe czy gdyby ktoś kupił mieszkanie od dewelopera i po zmierzeniu okazało by się, że jednak metraż za jaki zapłacił jest zawyzony o( "zaledwie 7%" :cool: ) to też "nie powinien" się awanturować :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim za odzew.Jeszcze mam jedno pytanie związane z AFR,byłem w serwisie z wykresem z hamowni , mechanik rozłożył ręce i powiedział, że jedynie co może zrobić to podłączyć auto pod komputer,badanie nie wykazało błędów. Wykres z hamowni pokazuje, że przy 5600ob./min. AFR gwałtownie rośnie,moje obawy są takie że przed hamownią czesto kręciłem auto do 6500ob./min. czy duże szkody mogłem zrobić nieświadomie w silniku,i czy serwis faktycznie nic nie może poradzić na ten AFR. a może trafiłem na kiepskiego mechanika.

Pozdrawiam Bartek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rabarbar76,

spróbuj może powtórzyć pomiar AFR przy obciążeniach na innej hamowni. Rosnący AFR podczas obciążeń może być na przykład efektem niewydolnej pompy paliwa.

 

Jeżeli AFR z hamownii był właściwy, tj. rzeczywisty, to przy kręceniu do 6500 obr/min mogłoby się co nieco "wypalić" ale skoro nie odczuwasz mocnego spadku kompresji, silnikiem nie telepie na wolnych obrotach to jest nadzieja, że nic wielkiego się nie stało.

 

Swoją drogą, przy obecnym kursie dolara są możliwości nabycia szerokopasmowej sondy wraz ze wskażnikiem i na bieżąco monitorowania AFR.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rabarbar76,

spróbuj może powtórzyć pomiar AFR przy obciążeniach na innej hamowni. Rosnący AFR podczas obciążeń może być na przykład efektem niewydolnej pompy paliwa.

 

Jeżeli AFR z hamownii był właściwy, tj. rzeczywisty, to przy kręceniu do 6500 obr/min mogłoby się co nieco "wypalić" ale skoro nie odczuwasz mocnego spadku kompresji, silnikiem nie telepie na wolnych obrotach to jest nadzieja, że nic wielkiego się nie stało.

 

Swoją drogą, przy obecnym kursie dolara są możliwości nabycia szerokopasmowej sondy wraz ze wskażnikiem i na bieżąco monitorowania AFR.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Niestety samochodem telepie na wolnych obrotach,mocy mu też brakuje jak już kiedyś napisałem auta dużo słabsze mają porównywalne przyspieszenie z moim ponoć 230KM. foresterem, dodam że auto jest z początku produkcji nowego modelu i mogą wystąpić jakieś niedociągniecia, ale dla serwisu subaru jest wszystko w porządku bo na komputerze nie ma błędów,chociaż auto nie jeździ jak powinno. Może macie jakieś wskazówki co serwis powinien zrobić w tym przypadku prócz podłączania auta pod komputer ?

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rabarbar76,

spróbuj może powtórzyć pomiar AFR przy obciążeniach na innej hamowni. Rosnący AFR podczas obciążeń może być na przykład efektem niewydolnej pompy paliwa.

 

Jeżeli AFR z hamownii był właściwy, tj. rzeczywisty, to przy kręceniu do 6500 obr/min mogłoby się co nieco "wypalić" ale skoro nie odczuwasz mocnego spadku kompresji, silnikiem nie telepie na wolnych obrotach to jest nadzieja, że nic wielkiego się nie stało.

 

Swoją drogą, przy obecnym kursie dolara są możliwości nabycia szerokopasmowej sondy wraz ze wskażnikiem i na bieżąco monitorowania AFR.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Niestety samochodem telepie na wolnych obrotach,mocy mu też brakuje jak już kiedyś napisałem auta dużo słabsze mają porównywalne przyspieszenie z moim ponoć 230KM. foresterem, dodam że auto jest z początku produkcji nowego modelu i mogą wystąpić jakieś niedociągniecia, ale dla serwisu subaru jest wszystko w porządku bo na komputerze nie ma błędów,chociaż auto nie jeździ jak powinno. Może macie jakieś wskazówki co serwis powinien zrobić w tym przypadku prócz podłączania auta pod komputer ?

pozdrawiam.

 

Myśle że serwis powinien sprawdzić przede wszystkim ciśnienie na tłokach oraz ewentualne nieszczelności w układzie dolotowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rosnący AFR podczas obciążeń może być na przykład efektem niewydolnej pompy paliwa.

A co, jak AFR nieco za wysoki jest w srodkowych obrotach pod obciazeniem, a dobry przy najwyzszych?

 

Dodam, ze od jakiegos czasu Forek jakby nieco oslabl, a predkosc maks spadla z ok. 209kmph (GPS) do 200kmph (mierzone przy temperaturze otoczenia ok. 20stC)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Silnik zatarty przy niespełna 10tys. przebiegu,musiał mieć od początku jakąś ukrytą wade,serwis wymienia na nowy, mam nadzieje, że silniki z późniejszej serii będą trzymały sie lepiej!

 

Hmmm... To się teraz zlecą sępy szukające wad w silniku 2.5T :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,już wszystko wyjaśniło sie z mniejszą mocą. Silnik zatarty przy niespełna 10tys. przebiegu,musiał mieć od początku jakąś ukrytą wade,serwis wymienia na nowy, mam nadzieje, że silniki z późniejszej serii będą trzymały sie lepiej!

Pozdrawiam.

 

ciekawe co było przyczną, dolewłeś olej :oops:

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe co było przyczną, dolewłeś olej
Silnik z miesiąctemu zaczął głośniej chodzić na luzie coś jakby cykanie taki cichy diesel, aż do dnia kiedy cykanie zmieniło sie w klekot! Olej sprawdzany regularnie,jak napisałem wyżej najprawdopodobniej miał wade fabryczną.

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
240KM 330Nm Seria
nawet z wydechu nic nie zmieniałeś? :shock: Gratulacje :!: :grin:

A mógłbyś wyjaśnić tę zielona linię na wykresie i napisy na prawym marginesie od żółtego w dół? Na którym biegu przeprowadzaja taka próbę?

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

240KM 330Nm Seria
nawet z wydechu nic nie zmieniałeś? :shock: Gratulacje :!: :grin:

A mógłbyś wyjaśnić tę zielona linię na wykresie i napisy na prawym marginesie od żółtego w dół? Na którym biegu przeprowadzaja taka próbę?

PZDR

 

Auto w 100% seryjne, paliwo VPR 100.

Pomiar na 3 biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...