Jump to content

jaki interfejs do subaru?


markos007
 Share

Recommended Posts

może ktoś polecić jakim interfejsem na 100% można podpiąć się do subaru i np. nabyć w internecie?

znajomy próbował się podpiąć swoim scanem ale nie wykrywał samochodu

zależy to od rozmieszczenia pinów w gnieździe OBDII? czy może od używanego programu?

wszelkie informację na ten temat mile widziane i pomoc :smile:

Link to comment
Share on other sites

Poszukaj był o tym nie jeden wątek. Jak masz złącze ISO to kup sobie kabel Tactrix'a i poszukaj w necie darmowego oprogramowania ecuExplorer albo RomRaider. To że masz złącze diagnostyczne ISO nie zapewnia protokołu OBD2. Twoje Subaru wykorzystuje protokół SSM do komunikacji

Link to comment
Share on other sites

czyli jeśli interfejs którym się podpinałem miał protokoły:

- ISO15765-4 ( CAN)

- ISO9141-2

- ISO14230-4 ( KWP2000)

- J1850 VPW

- J1850 PWM

tożadnej z nich nie obsługuje subaru, każde subaru wykorzystuje protokół SSM?

szukałem coś na ten temat ale za bardzo nie mogłem znaleźć na forum... :oops: może ktoś zapoda jakieś linki to ze wszystkim się zapoznam

Link to comment
Share on other sites

Kruk, wielkie dzięki :wink: wreszcie jakieś info

http://www.tactrix.com/product_info.php ... 3a7994db7f

ten kabel obsługuje SSM w takim razie? no i czy podejdzie na pewno do Imprezy 2000r nie GT?

ogólnie chodzi mi by kabel śmigał do wszystkich Subaru, a widzę że ten kabel będzie działał również z Mitsu

Link to comment
Share on other sites

Podlacze sie do tematu,a co potrzebuje do diagnostyki legacy 92 2.0T(kabel,program moze inne urzadzenia)o ile sie da.

 

SSM 1 lub spiac czarny kabel pod kolumna kierownicza zeby "wymrugac" błędy i to wszystko.

Link to comment
Share on other sites

z tego co patrzyłem przez smm1 masz wgląd w parametry bieżące (LiveData): sondy lambda, przepustnica, wtryskiwacze, nie wiem czy akurat obejmuję to ABS :razz:

mam tylko pytanie czy do wglądu do poduszek powietrznych potrzebne jest coś innego?

ja i tak będę musiał się zaopatrzyć w kabel do subaru :wink:

Link to comment
Share on other sites

z tego co patrzyłem przez smm1 masz wgląd w parametry bieżące (LiveData): sondy lambda, przepustnica, wtryskiwacze, nie wiem czy akurat obejmuję to ABS :razz:

mam tylko pytanie czy do wglądu do poduszek powietrznych potrzebne jest coś innego?

ja i tak będę musiał się zaopatrzyć w kabel do subaru :wink:

Z tego co pamiętam to przynajmniej EcuExplorer nie pokazywał błędów ABS i AirBag. To są oddzielne sterowniki jak się nie mylę...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 5 months later...
Trochę drogo, jak na kabel, który kosztuje pewnie połowę tego, i soft, który daje tą samą funkcjonalność co darmowy EcuExplorer.

 

Ktoś kupił kabel, polutował to z kostką, dał ogłoszenie, dodał darmowe oprogramowanie :) i za to bierze pieniążki. Pewnie taka jego praca. Mamy gotowca i za to płacimy. Czy dobrze działa to inna kwestia :shock:

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Generalnie jeśli masz gniazdo OBD i w nim kabelek w 7 pinie to połączysz się kablem VAG KKL albo ELM. Z tym że ELM327 (przewodowy) nie zadziałał mi kiedyś przy Hawk'u z 1.5. Jeśli nie masz OBD albo brakuje Ci w nim K-line (w/w 7 pin) to wystarczy popularny kabel rs232 (np do LPG), W tym wypadku masz "gniazdo" SSM-1.

Gdzieś był taki temat, wszystko opisane czym charakteryzuja się kolejne wersje SSM. Nie moge tego teraz odkopać, a sam z niego korzystałem gdy chciałem się do swojego samochodu podłączyć.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...