Skocz do zawartości

pytanie-GT wskażniki,czujniki-podłączenie-kto,gdzie?


Yacho

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

wginstrukcji ma być przy DV

 

w necie są idealne trojniki do tej roboty

 

jak byś potrzebował to moga poszukac namiary dokładne

 

to jakiś sklem z obejmami i trójnikami teflonowymi "T"

8-6-8 czy jakoś tak

 

tu instrukcja

manualscan1.jpg

manualscan1a.jpg

manualscan2.jpg

 

i wynik końcowy

DSC_0507.jpg

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie, gdzie w GT jest jakaś dziura w ściance grodziowej żeby łatwo kable przeciągnąć i żeby wyszły w miejscu dostępnym bez ściągania całej deski??

Jest takie miejsce, seryjne zasłonięte zaślepką z dobrym dostępem z obu stron. Patrząc od czoła samochodu masz je po lewo od zbiorniczka płynu od wysprzęglika (nie trzeba ściągać IC zeby się tam dostać). A od strony kabiny otwór znajduje się nad pedałem gazu.

otworwscianiegrodziowej.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie!

 

W komplecie dostałem trójnik i rurkę, więc zobaczę, czy wystarczy jej i czy będzie pasowała na kolektor bezpośrednio. Jak nie, to wepnę się przy DV.

 

A podświetlenie podłącze pod Bright, w końcu się do czegoś przyda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xionc, Nie musisz się w pinać w wężyki, akurat na boost jest piękne miejsce w Twoim aucie.. o tu (niebieska strzałka).

dokładnie, zdejmujesz tą gumową osłonkę i nasuwasz wężyk już bezpośrednio idący do czujnika - nie trzeba rzeźbić z trójnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A podświetlenie podłącze pod Bright, w końcu się do czegoś przyda :)

W zależności od tego, gdzie chcesz montować wskaźniki dobrym źródłem wszystkich potrzebnych napięć może być zegar: masa, +12, bright i +12 "po włączeniu stacyjki". Ja się pod niego podpiąłem i sobie chwalę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam głowicę 2.5 sti już w domu

 

na pierwszy rzut oka, gwint wchodzi o może 2 obroty (reką) potem nie idzie.

 

dzisiaj porobię foty, i użyję narzędzi. Na pewno minimalnie większa jest średnica gwintu czujnika, może o 0,05mm

 

zacznę kręcić kluczem do średniego poziomu oporu, potem odkręcę aby zobaczyć czy coś się nie dzieje z gwintami.

 

zdam w marę dokładną relację foto.

 

Pozdrawiam

 

-- 31 gru 2010, 00:12 --

 

Obiecane foty i wyjaśnienie tematu

po pierwsze z moich badań wynika że otwory nagwintowane w magistrali mają kształt stożka. Śrubka zamykająca jest walcem i zacieśnia się w raz z dokręcaniem zaślepki

 

czujniki z końcówką 1/8 npt pasują oceniam bardzo dobrze.

 

głowicę przyniosłem do domu, i złapały temp domową. Czujnik od temp oleju zamroziłem i od razu się ręcznie głębiej wkręcił, zrobiłem to po to aby mieć gwarancję zgodności gwintów

 

efekt

DSC00799-duy.jpg

oraz

DSC00800-duy.jpg

 

jak widać kształt gwintu na czujniku jest również stożkowy. Pewnie trzeba to dokręcić jakimś tam momentem aby było szczelnie. Patrząc na oryginalne zaślepki to jest to duży moment, ale chyba bał bym się to tak mocno dokręcić, ze względu na metal z którego został czujnik wykonany. Czujnik ciśnienia oleju ma wadę -gwint jest pomalowany i bardzo ciężko go wkręcić - trzeba to oczyścić przed wkręceniem. W mojej ocenie gwint również pasuje, ale jest ze stali lub coś podobnie twardego

DSC00784.jpg

 

W sumie, trzeba w realu sprawdzić na ile ten patent z zaciskającymi się gwintami jest szczelny.

Zostawię ASO czujniki aby wrzucili je do zamrażarki, przed montażem warto nagrzać silnik, powinno się dać łatwiej odkręcić zaślepki i dać łatwiej wkręcić czujniki

 

co do mojej oceny jakości pomiarów. Co do ciśnienia nie mam uwag. Co do temp może być minimalne przekłamanie w czasie. Czujniki są na końcu magistral a tam nie występuje nie wiadomo jaki przepływ.

 

dam znać co dalej...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ok, wskaźnik założony. Okazało się, że Białą Dama, to nie taka grzeczna dziewuszka, bo na 3 biegu ładuje 1.1 bara. Na jedynce tak do 0.9. Ile pompuje fabrycznie? Z modyfikacji mam tylko pełny przelot, czy to wyłącznie przez niego mogło podnieść się ciśnienie? A może błąd pomiaru Auto Gauge?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czy mam ktoś chwilę czasu w sobotę ok południa żeby zrobić małego spota w Wawie ( staruję z Bemowa ale żaden problem podjechać na inną dzielnicę ), najlepiej posiadacz / posiadaczka GTMY99/00, gdzie są zamontowane wskaźniki temp. i ciś. oleju?

Chciałbym zobaczyć na żywo gdzie są wkręcone czujniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powalczyłem trochę nad tymi czujnikami i tak, czujnik temp. oleju - żaden problem, wkręciłem z przejściówką ( tokarz ) w blok pod przepustnicą, zaślepka poszła bez żadnych oporów, aż byłem w szoku bo każdy piszę że siedzi mocno!

 

dsc0584m.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

A z czujnikiem ciśnienia oleju, mam problem. Przeczytałem wszystkie możliwe wątki i wychodzi na to że najlepsze miejsce to lewa głowica, zaślepka z tyłu. I moje pytania :

1. Łatwiej dostać się od góry czy od spodu auta?

2. Czy gwint jest taki sam jaki ma czujnik auto gałgana?

 

I efekt prawie końcowy jak to wygląda u mnie w środku

 

dsc0587oq.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam problem z bostem, na idle pokazuje mi -6 a przy pełnym obciążeniu max 0.5 auto jedzie normalnie mocy ma dość, czujnik uszkodzony czy zle podlaczony ?

A gdzie masz ten boost podłaczony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no i problem dalej aktualny, zegar dobry, po prostu cos mam chyba nie tak z podciśnieniami bo powietrze jest caly czas zasysane przez wezyk do bova aa powyżej 3 tys obr i dodawaniu gazu robi sie z nim nad ciśnienie, na wolnych obrotach zasysa powietrze dość mocno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...