Skocz do zawartości

pytanie-GT wskażniki,czujniki-podłączenie-kto,gdzie?


Yacho

Rekomendowane odpowiedzi

carfit, Nice one! Dzięki :grin: , Pozostaje mi tylko temat czujnika ciśnienia oleju. Chce go zainstalować za pomocą trójnika w miejsce fabrycznego i znowu pytanie o gwinty :roll: albo przykładowy trójnik.

 

Czujnik cisnienia oleju wkreca sie w blok, dokladnie w wykreca sie zaslepke ktora znajduje sie pod IC i tam wkreca sie nakretke przejsciowa z gwintem pod czujnik, wtedy nie tracimy seryjnego czujnika cisnienia, a mamy zamontowany dodatkowy czujnik tak jak fabryczny-w bloku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Myślałem nad tym (najmniej zalatuje drutem) ale nie jestem pewien czy nie będzie przekłamania :( Czułbym się spokojnie jakbym go wkręcił w miejsce fabrycznego czujnika

 

nie bedzie przekłamania :cool: , ale skoro chcesz być pewien na 100% mozesz zrobić jeszcze inaczej, obok czujnika ciśn. oleju. seryjnego, od przodu silnika masz zaslepke od magistrali, mozesz ja wykrecić, wkrecić taka przejścówke jak w seryjnym i wtedy na 100%.

 

:arrow: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... d3cf6.html

 

[ Dodano: Sob Wrz 27, 2008 9:13 am ]

carfit, Nice one! Dzięki :grin: , Pozostaje mi tylko temat czujnika ciśnienia oleju. Chce go zainstalować za pomocą trójnika w miejsce fabrycznego i znowu pytanie o gwinty :roll: albo przykładowy trójnik.

 

Czujnik cisnienia oleju wkreca sie w blok, dokladnie w wykreca sie zaslepke ktora znajduje sie pod IC i tam wkreca sie nakretke przejsciowa z gwintem pod czujnik, wtedy nie tracimy seryjnego czujnika cisnienia, a mamy zamontowany dodatkowy czujnik tak jak fabryczny-w bloku.

 

Albo tak jak piszesz :lol: , nie ma to znaczenia, i tak przejścówka musi być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

carfit, dzisiaj montowałem zegary :D Niestety z tymi czujnikami nie jest tak kolorowo :( Na lewej głowicy jest wszystko ok. Prawa głowica jest niestety zasłonięta przez układ wydechowy i sprężarkę więc raczej odpada tam montaż czujnika :( Zaślepka obok seryjnego czujnika jest ale niestety nie da się tam nic wkręcić bo parę milimetrów od niej jest uchwyt do mocowania alternatora więc te miejsce odpada. Chyba zostaje mi tylko trójnik i mocowanie w miejscu seryjnego czujnika.

 

[ Dodano: Sob Paź 11, 2008 11:38 pm ]

Mały edit

Wszystko już jest na miejscu i działa wyśmienicie. Zaślepkę przy seryjnym czujniku ciśnienia zasłania uchwyt pompy wspomagania a nie alternatora - tak aby nie było niejasności :). Kombinowałem z trójnikiem, tz. z takim śmiesznym wężem który wkręca się w miejsce seryjnego czujnika ciśnienia oleju a potem z drugiej strony jest miejsce na dwa czujniki. Po złożeniu do kupy niestety seryjny czujnik nie działał :(, zapomniałem że aby działa potrzebna jest mu masa :roll: Spojrzałem się na to ustrojstwo i doszedłem do wniosku że wygląda mega druciarsko. Dziwne było to że po odpięciu przewodu z seryjnego czujnika nie świeciła się w ogóle kontrolka na desce :roll: , gdy uszkodzi się przewód możemy zapomnieć że ona poinformuje nas o uszkodzeniu. Wywaliłem w ogóle wszystko i wkręciłem sam czujnik defi :twisted: Wyglądało o wiele lepiej ale nie do końca jestem zadowolony. W chwili odpalenia auta przez moment nie wiem czy jest ciśnienie oleju ponieważ zegary się w tym momencie testują. Trzeba poczekać jakieś 3 sekundy zanim pokarzą jakie jest ciśnienie :evil:

Potem była przeprawa z czujnikiem temperatury oleju. Niby prosta robota, odkręcasz zaślepkę i wkręcasz czujnik. Kłopotem jest zaślepka, do odkręcenia której nawet niema co podchodzić bez mocnego klucza inbusowego (5mm). Taki w kształcie litery L to można sobie wsadzić, jest za mało sztywny i zamiast działać momentem na śrubę wygina się sprężyście :neutral: Ja użyłem porządnego klucz z pokrętłem od kluczy nasadowych. Przy próbie odkręcenia czułem że klucz obraca się w śrubie :arrow: tak była zapieczona. Miałem trochę stracha ale w końcu puściła :D Dostęp do tej zaślepki jest dobry.

Zegary działają rewelacyjnie, mam nadzieje że komuś przyda się opis i ułatwi on sprawę związaną z montażem :wink: Jeśli ktoś jest chętny to mogę zrobić parę fotek jak to u mnie wygląda :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Przy próbie odkręcenia czułem że klucz obraca się w śrubie :arrow: tak była zapieczona. Miałem trochę stracha ale w końcu puściła :D

no ja nie miałem takiego szczęścia u mnie nie pościła ;/ i stoję przed dylematem gdzie wpakować ciśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy próbie odkręcenia czułem że klucz obraca się w śrubie :arrow: tak była zapieczona. Miałem trochę stracha ale w końcu puściła :D

no ja nie miałem takiego szczęścia u mnie nie pościła ;/ i stoję przed dylematem gdzie wpakować ciśnienie

 

Jest jeszcze sposób na tą zaślepkę. Tak poradziłem sobie ostatnio z śrubą w zacisku hamulcowym. Musisz użyć kluczy typu trox (sześciokątna gwiazdka), mają dziwne rozmiary. Znajdź taki rozmiar który dasz rade wbić za pomocą młotka w gniazdo w zaślepce (musi wejść bardzo ciasno). Oczywiście musi to być mocny klucz nie jakieś w kształcie L. Podczas odkręcania staraj się tak obracać kluczem aby na śrubę działał tylko moment obrotowy a nie jakieś siły starające się wyłamać klucz z zaślepki. Mam nadzieję że zrozumiesz ten bełkot :mrgreen: i ta nieszczęsna zaślepka skapituluje :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odgrzewam kotleta.

Zamontowałem dziś wskaźnik ciśnienia oleju w Żabie. Po mocnym rozgrzaniu jest:

1k obr/min - 1,4 bar

2k obr/min - 2,5 bar

3k obr/min - 3,5 bar

4k i wyżej - 4,2 bar stabilnie

 

Czujnik siedzi w głowicy.

 

Czy moje wyniki są porównywalne z innymi egzemplarzami GTków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jeszcze jaki olej. U mnie na chrono 300v na wolnych obrotach jest ok 3 barów i od 2000obr/min jest już stałe 6 barów. Na competition 300v na wolnych było 3,5 bara (w obu przypadkach olej ok 85 stopni) Alarm mam ustawiony na 2 bary i czasem za piszczy jak przydusze mocno silnik przy ruszaniu. Zegary defi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GeOrGe ale z tego co wyczytałem wyżej Ty masz czujnik zaraz przy pompie oleju - w miejscu fabrycznego. Tu będzie IMO większe ciśnienie niż z tyłu silnika na głowicy.

 

Mój aktualny olej to elf 5w50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Odgrzewam kotleta.

Zamontowałem dziś wskaźnik ciśnienia oleju w Żabie. Po mocnym rozgrzaniu jest:

1k obr/min - 1,4 bar

2k obr/min - 2,5 bar

3k obr/min - 3,5 bar

4k i wyżej - 4,2 bar stabilnie

 

Czujnik siedzi w głowicy.

 

Czy moje wyniki są porównywalne z innymi egzemplarzami GTków?

 

 

u mnie bardzo podobnie

 

rozgrzany na jałowym - 1,6bar

 

później jest bardzo podobnie, sprawdzę tak jak Ty na poszczególnych i Ci podam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
czy ktoś się przejmuje różnicami 1/8BSPT-28(?) vs 1/8NPT-27 ?

 

najwidoczniej nie :mrgreen:

 

może ma tak być? tam jest gwint zacieśniający (uszczelniający) z założenia,

Zresztą, nie znalazłem nigdzie zapisu, że w bloku jest 1/8BSPT-28

 

przejściówki które mozża kupić to też NPT1/8 męska na różne inne "dziury"

 

Oczywiście, cały czas mam na myśli otwory w głowicy a nie w bloku.

 

Pozdrawiam

 

p.s.

Nasze aso nie ma "śmieć-głowicy" więc nawet nie mogę podjechać aby przymierzyć

 

a dojście do tego to dramat bo jest poniżej systemu TGV czy jak to się tam nazywało.

Chyba tylko od dołu ale tam są chyba sanki.

 

-- 27 gru 2010, 16:37 --

 

BACZNOŚĆ

i się nie śmiac :mrgreen:

 

użyłem moich "zdolności" foto

 

i oto wynik

 

Zaślepka kanałów olejowych z 2.5

oraz czujnik temp z zestawu "Auto gauge"

 

ja tam spec od gwintów nie jestem ale jak dla mnie pasują jak w mordę

 

skrót

DSC00797-redni.jpg

powiększenie

zalepkavsczujniktemp.jpg

 

Pozdrawiam

 

P.S.

Specjalne podziękowania dla kolegi Pawła N. z Gdańskiego ASO.

To dzięki jemu mam obie zaślepki co nie było łatwe ani z odnalezieniem uwalonych głowic ani z odkręceniem śrubek.

 

-- 28 gru 2010, 00:03 --

 

dodatkowa fota

gwinnpt.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo oba o tym samym traktowały.

 

JEDNA osoba na forum napisała, że pasują gwinty, moje foty są częściowym potwierdzeniem.

 

dużo prościej kupić wskaźnik z taiwanu niż "n" razy droższy defi który nie wiem czy pasuje i nie obchodzi mnie nawet to. Za tak idiotycznie urządzenie tyle nie zapłacę, skoro są inne o podobnej funkcjonalności, niestety z wieśniackim "open ceremony"

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem pod choinkę wskaźnik boost, autogaugana czy coś. Elektrycznie ogarnę, pod zegary go podepnę, ale gdzie podłącza się ciśnienie doładowania? Tam jest parę potencjalnych rurek, czy ktoś mógłby narysować mi strzałeczkę na zdjęciu silnika GT 99/00, żebym nie wpiął się w płyn hamulcowy albo co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...