komancz Opublikowano 27 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2008 carfit, Nice one! Dzięki :grin: , Pozostaje mi tylko temat czujnika ciśnienia oleju. Chce go zainstalować za pomocą trójnika w miejsce fabrycznego i znowu pytanie o gwinty :roll: albo przykładowy trójnik. Czujnik cisnienia oleju wkreca sie w blok, dokladnie w wykreca sie zaslepke ktora znajduje sie pod IC i tam wkreca sie nakretke przejsciowa z gwintem pod czujnik, wtedy nie tracimy seryjnego czujnika cisnienia, a mamy zamontowany dodatkowy czujnik tak jak fabryczny-w bloku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 27 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2008 Myślałem nad tym (najmniej zalatuje drutem) ale nie jestem pewien czy nie będzie przekłamania Czułbym się spokojnie jakbym go wkręcił w miejsce fabrycznego czujnika nie bedzie przekłamania :cool: , ale skoro chcesz być pewien na 100% mozesz zrobić jeszcze inaczej, obok czujnika ciśn. oleju. seryjnego, od przodu silnika masz zaslepke od magistrali, mozesz ja wykrecić, wkrecić taka przejścówke jak w seryjnym i wtedy na 100%. :arrow: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... d3cf6.html [ Dodano: Sob Wrz 27, 2008 9:13 am ] carfit, Nice one! Dzięki :grin: , Pozostaje mi tylko temat czujnika ciśnienia oleju. Chce go zainstalować za pomocą trójnika w miejsce fabrycznego i znowu pytanie o gwinty :roll: albo przykładowy trójnik. Czujnik cisnienia oleju wkreca sie w blok, dokladnie w wykreca sie zaslepke ktora znajduje sie pod IC i tam wkreca sie nakretke przejsciowa z gwintem pod czujnik, wtedy nie tracimy seryjnego czujnika cisnienia, a mamy zamontowany dodatkowy czujnik tak jak fabryczny-w bloku. Albo tak jak piszesz , nie ma to znaczenia, i tak przejścówka musi być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 27 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2008 Wreszcie mam pełen obraz Dzięki chłopaki!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacho Opublikowano 27 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2008 podsumowujac jeszcze sytuacje dwoch czujnikow, cisnienia i temperatury oleju to najlepsze rozwiazanie to wkrecenie obu czujnikow w glowice tak? w jedna czujnik cisnienia, w druga czujnik temperatury? czy sie nie myle? zdroowka! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 carfit, dzisiaj montowałem zegary Niestety z tymi czujnikami nie jest tak kolorowo Na lewej głowicy jest wszystko ok. Prawa głowica jest niestety zasłonięta przez układ wydechowy i sprężarkę więc raczej odpada tam montaż czujnika Zaślepka obok seryjnego czujnika jest ale niestety nie da się tam nic wkręcić bo parę milimetrów od niej jest uchwyt do mocowania alternatora więc te miejsce odpada. Chyba zostaje mi tylko trójnik i mocowanie w miejscu seryjnego czujnika. [ Dodano: Sob Paź 11, 2008 11:38 pm ] Mały edit Wszystko już jest na miejscu i działa wyśmienicie. Zaślepkę przy seryjnym czujniku ciśnienia zasłania uchwyt pompy wspomagania a nie alternatora - tak aby nie było niejasności . Kombinowałem z trójnikiem, tz. z takim śmiesznym wężem który wkręca się w miejsce seryjnego czujnika ciśnienia oleju a potem z drugiej strony jest miejsce na dwa czujniki. Po złożeniu do kupy niestety seryjny czujnik nie działał , zapomniałem że aby działa potrzebna jest mu masa :roll: Spojrzałem się na to ustrojstwo i doszedłem do wniosku że wygląda mega druciarsko. Dziwne było to że po odpięciu przewodu z seryjnego czujnika nie świeciła się w ogóle kontrolka na desce :roll: , gdy uszkodzi się przewód możemy zapomnieć że ona poinformuje nas o uszkodzeniu. Wywaliłem w ogóle wszystko i wkręciłem sam czujnik defi Wyglądało o wiele lepiej ale nie do końca jestem zadowolony. W chwili odpalenia auta przez moment nie wiem czy jest ciśnienie oleju ponieważ zegary się w tym momencie testują. Trzeba poczekać jakieś 3 sekundy zanim pokarzą jakie jest ciśnienie Potem była przeprawa z czujnikiem temperatury oleju. Niby prosta robota, odkręcasz zaślepkę i wkręcasz czujnik. Kłopotem jest zaślepka, do odkręcenia której nawet niema co podchodzić bez mocnego klucza inbusowego (5mm). Taki w kształcie litery L to można sobie wsadzić, jest za mało sztywny i zamiast działać momentem na śrubę wygina się sprężyście :neutral: Ja użyłem porządnego klucz z pokrętłem od kluczy nasadowych. Przy próbie odkręcenia czułem że klucz obraca się w śrubie :arrow: tak była zapieczona. Miałem trochę stracha ale w końcu puściła Dostęp do tej zaślepki jest dobry. Zegary działają rewelacyjnie, mam nadzieje że komuś przyda się opis i ułatwi on sprawę związaną z montażem :wink: Jeśli ktoś jest chętny to mogę zrobić parę fotek jak to u mnie wygląda :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gyraf Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Przy próbie odkręcenia czułem że klucz obraca się w śrubie :arrow: tak była zapieczona. Miałem trochę stracha ale w końcu puściła no ja nie miałem takiego szczęścia u mnie nie pościła ;/ i stoję przed dylematem gdzie wpakować ciśnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=1029262#1029262 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gyraf Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 maniujr, najpierw obadaj temat do którego linkujesz kto go założył, kto się wypowiada a nie bezmyślnie wklejasz link... :neutral: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Przy próbie odkręcenia czułem że klucz obraca się w śrubie :arrow: tak była zapieczona. Miałem trochę stracha ale w końcu puściła no ja nie miałem takiego szczęścia u mnie nie pościła ;/ i stoję przed dylematem gdzie wpakować ciśnienie Jest jeszcze sposób na tą zaślepkę. Tak poradziłem sobie ostatnio z śrubą w zacisku hamulcowym. Musisz użyć kluczy typu trox (sześciokątna gwiazdka), mają dziwne rozmiary. Znajdź taki rozmiar który dasz rade wbić za pomocą młotka w gniazdo w zaślepce (musi wejść bardzo ciasno). Oczywiście musi to być mocny klucz nie jakieś w kształcie L. Podczas odkręcania staraj się tak obracać kluczem aby na śrubę działał tylko moment obrotowy a nie jakieś siły starające się wyłamać klucz z zaślepki. Mam nadzieję że zrozumiesz ten bełkot i ta nieszczęsna zaślepka skapituluje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Odgrzewam kotleta. Zamontowałem dziś wskaźnik ciśnienia oleju w Żabie. Po mocnym rozgrzaniu jest: 1k obr/min - 1,4 bar 2k obr/min - 2,5 bar 3k obr/min - 3,5 bar 4k i wyżej - 4,2 bar stabilnie Czujnik siedzi w głowicy. Czy moje wyniki są porównywalne z innymi egzemplarzami GTków? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Napisz jeszcze jaki olej. U mnie na chrono 300v na wolnych obrotach jest ok 3 barów i od 2000obr/min jest już stałe 6 barów. Na competition 300v na wolnych było 3,5 bara (w obu przypadkach olej ok 85 stopni) Alarm mam ustawiony na 2 bary i czasem za piszczy jak przydusze mocno silnik przy ruszaniu. Zegary defi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 GeOrGe ale z tego co wyczytałem wyżej Ty masz czujnik zaraz przy pompie oleju - w miejscu fabrycznego. Tu będzie IMO większe ciśnienie niż z tyłu silnika na głowicy. Mój aktualny olej to elf 5w50. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Masz racje ale ja niestety nie mam jak ci podać jakie jest ciśnienie w głowicy, tam mam czujnik temp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 Odgrzewam kotleta.Zamontowałem dziś wskaźnik ciśnienia oleju w Żabie. Po mocnym rozgrzaniu jest: 1k obr/min - 1,4 bar 2k obr/min - 2,5 bar 3k obr/min - 3,5 bar 4k i wyżej - 4,2 bar stabilnie Czujnik siedzi w głowicy. Czy moje wyniki są porównywalne z innymi egzemplarzami GTków? u mnie bardzo podobnie rozgrzany na jałowym - 1,6bar później jest bardzo podobnie, sprawdzę tak jak Ty na poszczególnych i Ci podam :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 napisz mi tylko czy gwint na czujniku temp oleju defi 1/8NTP jest taki sam jak w głowicy taki sam , wkrecaj śmiało :roll: Tego właśnie szukałem, mam nadzieję, że w 2.5T jest ten sam gwint :| Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 pablonas, gdzie w głowicy ta dziura na wskaźnik ciśnienia oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 Tu dowanie w głowicetu wkleje zdjecia WRX/STI http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... dc605.html GT http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 2f045.html Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 czy ktoś się przejmuje różnicami 1/8BSPT-28(?) vs 1/8NPT-27 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 czy ktoś się przejmuje różnicami 1/8BSPT-28(?) vs 1/8NPT-27 ? najwidoczniej nie może ma tak być? tam jest gwint zacieśniający (uszczelniający) z założenia, Zresztą, nie znalazłem nigdzie zapisu, że w bloku jest 1/8BSPT-28 przejściówki które mozża kupić to też NPT1/8 męska na różne inne "dziury" Oczywiście, cały czas mam na myśli otwory w głowicy a nie w bloku. Pozdrawiam p.s. Nasze aso nie ma "śmieć-głowicy" więc nawet nie mogę podjechać aby przymierzyć a dojście do tego to dramat bo jest poniżej systemu TGV czy jak to się tam nazywało. Chyba tylko od dołu ale tam są chyba sanki. -- 27 gru 2010, 16:37 -- BACZNOŚĆ i się nie śmiac użyłem moich "zdolności" foto i oto wynik Zaślepka kanałów olejowych z 2.5 oraz czujnik temp z zestawu "Auto gauge" ja tam spec od gwintów nie jestem ale jak dla mnie pasują jak w mordę skrót powiększenie Pozdrawiam P.S. Specjalne podziękowania dla kolegi Pawła N. z Gdańskiego ASO. To dzięki jemu mam obie zaślepki co nie było łatwe ani z odnalezieniem uwalonych głowic ani z odkręceniem śrubek. -- 28 gru 2010, 00:03 -- dodatkowa fota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 AdaSch, coś posty dublujesz w różnych wątkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 bo oba o tym samym traktowały. JEDNA osoba na forum napisała, że pasują gwinty, moje foty są częściowym potwierdzeniem. dużo prościej kupić wskaźnik z taiwanu niż "n" razy droższy defi który nie wiem czy pasuje i nie obchodzi mnie nawet to. Za tak idiotycznie urządzenie tyle nie zapłacę, skoro są inne o podobnej funkcjonalności, niestety z wieśniackim "open ceremony" pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xionc Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Dostałem pod choinkę wskaźnik boost, autogaugana czy coś. Elektrycznie ogarnę, pod zegary go podepnę, ale gdzie podłącza się ciśnienie doładowania? Tam jest parę potencjalnych rurek, czy ktoś mógłby narysować mi strzałeczkę na zdjęciu silnika GT 99/00, żebym nie wpiął się w płyn hamulcowy albo co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptasi0r Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Xionc, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xionc Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 czyli u mnie to będzie tu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Xionc, tak ,możesz wpiąć w każdy z 3 króćców widocznych obok czerwonej nakładki na zacisk alternatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się