DZIAŁ TECHNICZNY Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Ja bym osobiście zamontował na tył! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 W takim razie zakładam, że opisana sytuacja jest dopuszczalna i można bez ryzyka uszkodzenia mechanizmu przeniesienia napędu jeździć na 3 oponach 97H i jednej 101V. Rozumiem że takiego zestawu chcesz uzywać jako rozwiązania typu "koło zapasowe"? Bo opona 97H i 101V mimo tego samego bieżnika/producenta to dwie dość znacznie różniące się konstrukcje i zupełnie innaczej zachowujące się w określonych warunkach. Dodatkowo także używanie na jednej osi takiego zestawu jest niezgodne z prawem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panewka Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Mniej więcej. Chcę mieć koło zimowe koło zapasowe na czas zimy, które będzie jednak można wykorzystać na dłuższym dystansie (powrót do domu) gdyby (oby nie) doszło do uszkodzenia opony podczas wyjazdu na narty w Alpy. Niestety nie mogę znaleźć dokładnie takiej samej opony jak w komplecie zimowym, stąd różnica w indeksie prędkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilos1919 Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 a które sie szybciej ścierają ? w wrx 2.0 T przód czy tył ? pytam bo mam dwa nowe continentale i hankooki w trochę gorszym stanie i chciał bym je "wyronać" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 a które sie szybciej ścierają ? w wrx 2.0 T przód czy tył ? pytam bo mam dwa nowe continentale i hankooki w trochę gorszym stanie i chciał bym je "wyronać" A wisko też chcesz mieć nowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 (edytowane) Podepnę się do tematu z pytaniem, w zakupionym aucie była dojazdówka 135/70/16. Obecnie na samochodzie są koła 175/80/14. Różnica wynika z tego około 40mm na średnicy koła. Rozumiem że nie mogę używać tej dojazdówki teraz, ale na lato planuję 16stki i według kalkulatora zamiennikiem takiej dojazdówki jest 195/60/16. Ale to nadal jest 4cm różnicy na średnicy... z jakimi kołami taka dojazdówka się wymienia żeby nie upalić napędu? Jaki rozmiar w 16stkach jest popularny i tani, wzorem 195/50 dla piętnastek? Bo w tym momencie będę musiał skorelować rozmiar dojazdówki, letnich i zimówek żeby jakoś to grało... Jak na razie nieubłaganie krazy myśl że albo będę musiał mieć dojazdówke letnią i zimową albo sprzedać zimowe koła i dobrać jakiś normalny rozmiar żeby grało z resztą. Edytowane 1 Stycznia 2013 przez silverwagon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIAŁ TECHNICZNY Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Koło dojazdowe, jak sama nazwa wskazuje służy do przemieszczania się na krótkich odcinkach i z małymi prędkościami, tak aby dojechać tylko do najbliższego warsztatu (wulkanizatora). Zatem można użyć takowej dojazdówki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 parametry nie mają aż tak dużego znaczenia Natomiast, jeżeli indeksy będą niższe od homologowanych, w pewnych rejonach UE będą miały wpływ na czas z jakim rozstaniemy się z naszym dowodem rejestr. i paroma stówami eur za lawetę. :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon Sajmon Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Kupiłem 4 opony Falken Ziex 225/45/17, dwie sztuki 5.8mm, dwie następne trochę ponad 4mm. Auto WRX GD, pytanie czy śmiało mogę zamontować, czy może się uszkodzić dyfer itd ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Kupiłem 4 opony Falken Ziex 225/45/17, dwie sztuki 5.8mm, dwie następne trochę ponad 4mm. Auto WRX GD, pytanie czy śmiało mogę zamontować, czy może się uszkodzić dyfer itd ? Gwarancji nikt Ci nie da, ale to nie kosmiczna technologia , więc jak założysz to będziesz jeździł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon Sajmon Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Wyczytałem na tym forum że max 1mm między wysokością bieżnika bo inaczej dyfer czerwony. Stąd pytanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Ja też dużo czytam, ale ........... zdrowy rozsądek Wyczytałem na tym forum że max 1mm między wysokością bieżnika bo inaczej dyfer czerwony. Stąd pytanie Myślę, że w NASA większą tolerancję mają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaru-Develop Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Wyczytałem na tym forum że max 1mm między wysokością bieżnika bo inaczej dyfer czerwony. Stąd pytanie Kolego na tym forum wyczytasz jeszcze dużo ,,ciekawych teorii,,.Zakładaj i spij spokojnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Popieram zdrowy rozsądek Kolegi Subaru-Develop Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Wyczytałem na tym forum że max 1mm między wysokością bieżnika bo inaczej dyfer czerwony. Stąd pytanie Kolego na tym forum wyczytasz jeszcze dużo ,,ciekawych teorii,,.Zakładaj i spij spokojnie. Prawda! Ale to chyba specyfika każdego forum, że tak za spamuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon Sajmon Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Jasne teorii jest sporo, jednak ja bardziej chciałbym opinie kogoś praktykującego To chyba zdecydowanie bardziej przekonujące. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 (edytowane) Kupiłem używanego Forka, na przodzie miał Nokiany, z tyłu Falkeny - rozmiar ten sam, ale po dacie produkcji opon i stopniu zużycia mogę tylko zgadywać, że nie były kupione w tym samym czasie - różnica zużycia bieżnika to na oko z 2mm były. Z racji tego że byłem przygotowany na "pakiet startowy" po zakupie to jakoś szczególnie mnie to nie martwiło, bo za horyzontem czaiły się potencjalnie gorsze niespodzianki niż padnięte wisko. Przejeździłem tak jeszcze z 2 miesiące (zima była, a to zimówki były) i w końcu wymieniłem opony na 4 zdrowe, nowe, letnie Bridgestone'y. Nie wiem ile tysięcy kilometrów pokonał Forek w takiej konfiguracji opon (przy zakupie miał ~106000km), ale wiskoza to przeżyła i ma się dobrze. Nie żebym kogokolwiek namawiał do takich eksperymentów, na dłuższą metę to na pewno nie jest zdrowe, jednak może to kogoś uspokoi: był taki ktoś kto jeździł z różnych powodów na różnych oponach przez X czasu i nic złego się nie stało..... jeszcze Edytowane 22 Kwietnia 2014 przez marhof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi