Skocz do zawartości

Szymon Sajmon

Użytkownik
  • Zawartość

    473
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Szymon Sajmon

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Poznań
  • Auto
    Subaru Impreza WRX 2.5T 305hp/435nm

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.facebook.com/MojeCzteryKolka

Ostatnie wizyty

675 wyświetleń profilu
  1. Szymon Sajmon

    [Poznań] Wielkopolanie łączcie się !!

    Jakby ktoś coś potrzebował odnośnie lpg a zwłaszcza montażu i doradztwa to dobrze sobie z nimi żyje więc śmiało można pisać do mnie. Polecam ;-)
  2. Szymon Sajmon

    Szczerze o 2,5T STI

    Ja kupiłem natomiast swojego WRXa' EJ255 w lutym roku zeszłego, totalna seria po remoncie po poprzedniku, nowe upg oem, szpilki arp, tłoki seria, panewki kinga itd. Auto totalna seria pod względem mocy, następnie wymieniłem IC, wydech i turbine, uzyskałem 306hp/475nm (1.45 bara). Wszystko było ok do momentu ubywania płynu chłodniczego, diagnoza? pęknięta lewa głowica od prowadnicy w dół. Cała reszta jakby sprawna, panewki wyglądały jedynie kiepsko..no nawet bardzo kiepsko. Głowica pękła prawdopodobnie od dolania płynu do górnego zbiorniczka podczas gdy auto było rozgrzane a mechanik zapomniał uzupełnić właśnie w nim płynu, wszystko było na szybko dolane i podejrzewam że wówczas szlag ją trafił, od tamtego momentu ubywał płyn. Decyzja? męska. Rozbieramy i działamy. W sierpniu mój 2.5T pojechał do sprawdzonego mechanika od Subaru (który na tym forum również jest ) zamontowaliśmy kute tłoki, nowe panewki, nowe upg athena, cała reszta możliwych uszczelek oem subaru, wał został ponieważ miał nalatane ok 15.000km po remoncie u poprzednika. Blok został obrobiony, zrobiony płaskoszlif oraz pasowanie tłoków na 0.06mm. Głowice nowe, wyszkiełkowane, po pełnej regeneracji z nowymi uszczelniaczami itd. Całość dotarta i wystrojona u Piotra K z mojego miasta Poznań, bezpiecznie na 1.1 bara uzyskując 305hp/430nm. Od tego momentu płyn chłodniczy nie ubywa, olej w znikomej ilości. Wszystko działa jak należy, kucizna na mrozach "gra" całkiem ładnie. Auto użytkuje z instalacją lpg. I krótki filmik, całkiem świeży: Gdyby nie błąd poprzedniego mechanika i dolanie brakującego płynu do górnego zbiorniczka podczas gdy silnik był już rozgrzany, zapewne auto jeździłoby dalej na setupie jak z początku, jednak prędzej czy później padłyby panewki, choć były one kiepskie z racji dużego boostu u poprzedniego tunera. Koszt całości prawie wyniósł mnie wartość auta w zakupie (uwzględniam okres od lutego do dnia dzisiejszego, a prócz silnika było wiele innych modyfikacji/napraw). Taka moja krótka historia. Czy teraz ma się coś wydarzyć? czy to będzie awaryjny wóz? w głowie gdzieś z tyłu chodziła pewna obawa, ale myślę że była spowodowana tym pechem który mnie spotkał. W końcu mam furę gdzie główne problemy są świeżo co wyeliminowane. Przebieg auta aktualny ok 210.000 kilometrów , natomiast silnika od remontu w sierpniu ok 7.000 kilometrów. Czy kiedyś sprzedam? zapewne tak, rozmyślam chwilami, ale bardziej z racji nowego projektu, niż obawy przed motorem. Choć jeszcze niedawno myślałem inaczej, po prostu bałem się auta. Ale to było demonizowanie. Starsi koledzy wsparli dobrym słowem
  3. Szymon Sajmon

    [Wrocław] Spotkania

    Pytanie! Dolnośląskie! Szukam ciekawych miejsc w scenerii górskiej do nakręcenia materiału wideo. Poleci ktoś dobre miejscówki? okolice Karpacza lub bliżej Poznania gdzieś. Mogą być linki z Google maps. Zależy mi na tym by wszystko dograć logistycznie. Pozdrawiam i z góry dziękuję!
  4. Szymon Sajmon

    Test uszczelki pod głowicą.

    U mnie nie bąbliło, temperatura nie skakała, a płyn ubywał....pęknięta głowica.
  5. Szymon Sajmon

    Forester 2003 2.0 lpg

    Tylko to normalnie jest a nie jak kolega napisał że typko powyżej 80km/h. Choć również na to stawiam
  6. Szymon Sajmon

    Forester 2003 2.0 lpg

    Może to przekaźnik wycieraczki? hehe, błędów brak? Przekaźnik "podaje" prąd. Coś musi pracować
  7. Szymon Sajmon

    Szczerze o 2,5T STI

    Osobiście miałem siedem Hond, w tym 260 konną Integrę, kilka CTR, ponad 200konne modele Civic. Subaraki miałem trzy, dwa 2.0T i aktualne 2.5T. Honda do jazdy na co dzień starczała, ja startowałem na 1/4 mili wiec masa była ważna, jak najniższa. Jednakże użytkowałem każdą z nich na co dzień, tak samo jak Subaru. Hondy mają łatwy dostęp do część (rynek wtórny oraz nowe, tuningowe również), łatwy dostęp do podzespołów podczas naprawy. W każdym województwie znajdziesz speca od tej marki. Subaru jak wspominałem miałem dwa bloby 2.0T, mało kapryśne, prócz jakiś pierdół typu łożysko, czy inne wymiany olejowe, aktualne 2.5T kupiłem z wyremontowanym silnikiem, jednak pękła głowica i worek kasy poszedł, wszystko trzeba nowe, tak jak bozia przykazała. Kute tłoki najlepiej, wzmocnione upg itd.... dodatkowo myślę że w subaru bardziej kapryśne bywają podzespoły, mowa o napędach, sprzęgle itd... do tego by można usiąść przy piwku i rozmawiać i rozmawiać...mnie osobiście subaru zmęczyło psychicznie i fizycznie, może jestem słaby, nie jak inni ale sobie powiedziałem, że do subaru chyba nie wrócę, a jeśli tak, to nie prędko. Z hondą natomiast mam wiele miłych wspomnień, choć brakuje dźwięku boxera czy napędu na cztery koła... wszystkiego niestety mieć nie można. Subaryny miałem zgazowane *(aktualną również), więc przejazd 100km w trasie to ok 26zł. Hondy nie gazowałem ani jednej, było "ciut" drożej. A co do nowego Typera, to moja 260 konna Integra łoiła ~350 konnego CTR'a, natomiast Subarynie, systematycznie, delikatnie honda odchodziła. Takie głupie spostrzeżenie z jazdy na wprost. W zakrętach wiadomo..byłoby ciut inaczej.
  8. Szymon Sajmon

    LPG w Subaru

    DENSO vkh22. Ale drogo wychodzi...
  9. Szymon Sajmon

    [Poznań] Wielkopolanie łączcie się !!

    Pasuje [emoji41]
  10. Szymon Sajmon

    Jakie sprzęgło do 300whp (chyba dorastam do OEM, ale zapytam)

    Ja aktualnie kupiłem dwa zestawy do swojego wrxa : -Nowy oem docisk plus tarcz Subaru Oraz -Używany zestaw Xtreme performance clutch Stage 1. W następnym tygodniu zapewne składamy subaraka w całość i nadal nie wiem co wkładać,czy "delikatny" nowy OEM komplet, czy twardszy Xtreme który ma pewno zniesie więcej na mocniejszej mapie. Ma ktoś doświadczenie z zestawem Xtreme stage 1? Któryś komplet na pewno będę miał na sprzedaż :-D
  11. Szymon Sajmon

    [Poznań] Wielkopolanie łączcie się !!

    Zrób aktualizacje. Mi już działa
  12. Szymon Sajmon

    [Poznań] Wielkopolanie łączcie się !!

    Zapraszamy do wspólnego wypadu na III zlot samochodów tuningowych do Sierakowa! https://www.facebook.com/events/1550873398264994/
  13. Szymon Sajmon

    [Poznań] Wielkopolanie łączcie się !!

    Zapraszamy jak zawsze :-) https://www.facebook.com/events/1405281822897661/?ti=as Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
  14. Szymon Sajmon

    [Poznań] Wielkopolanie łączcie się !!

    Kto nie był na pierwszym, zapraszam na drugi spot, będzie do wygrania foto sesja profesjonalna, do zobaczenia bardzo ciekawy azjatycki elektrowóz stworzony w domowych warunkach. Wpadajcie. Ostatnio było kilka subarynek, co bardzo cieszy! https://www.facebook.com/profile.php?id=228917237597917&ref=br_rs
  15. Szymon Sajmon

    [Poznań] Wielkopolanie łączcie się !!

    Wyjaśnimy to między innymi na piątkowym spocie, wszystkim ciekawskim. Zapraszam Będzie konkurs za nagrodami od sponsora. Polecam śledzić wydarzenie na fb!
×